Skocz do zawartości

kamit

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    266
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  1. kamit

    Volvo FH 4 "Relentless"

    Model wymiata!! ... trafia w moje gusta... Gratki!
  2. Szczena mi opadła!! Wyszło naprawdę pięknie!! No i w pełni profesjonalna sesja zdjęciowa... model jak prawdziwy!!
  3. To chyba we Władysławowie?? Pamiętam, że stał taki na terenie Straży Pożarnej idąc do portu...
  4. Jeszcze trochę a minie rok jak składam ten model... cóż, z wolnym czasem jest coraz gorzej... W znalezionej wolnej chwili złożyłem tylne zawieszenie. Oczywiście najpierw trzeba było wkleić bezpieczny zbiornik paliwa, potem układ wydechowy a następnie skomplikowane "kratownice" tylnego zawieszenia... ... idę szukać dalej wolnego czasu
  5. W końcu znalazłem kawałek wolnej niedzieli. Kontynuuję składanie przedniego zawieszenia. Pomalowałem przednie i tylne amortyzatory. Może poszedłem na łatwiznę i nie zrobiłem odsłoniętych sprężyn zawieszenia ale moim usprawiedliwieniem jest to iż w Peugeocie "fabryka" na początku kariery 207 S2000 stosowała takie materiałowe osłony kolumn przed kurzem i błotem. Nasi kierowcy także stosują takie osłony, które w znacznym stopniu przydają się podczas rajdów szutrowych. Następnie zabrałem się za hamulce. Charakterystyczne jest to iż Peugeot stosował kolorystyczne rozróżnienie części stosowanych po lewej i prawej stronie auta. W czasie szybkiego serwisu ułatwiało to prace mechaników i zapobiegało omyłkowego montażu nie właściwych części, które są do siebie bardzo podobne. W tym przypadku kolor czerwony to lewa strona a niebieski - prawa Zmontowałem przednie zawieszenie. Sprawdziłem jeszcze uprzednio czy pomysł ze skręcanymi kołami działa i po sklejałem całość do kupy. Przed tym jeszcze pomalowałem wał i wydech - po wklejeniu przedniej kratownicy byłoby to utrudnione... To na razie tyle... Szukam kolejnej wolnej chwili
  6. Bardzo ładne Evo!! I pięknie w tym słońcu błyszczy!! Pokaż resztę modeli!
  7. Dzisiaj znalazłem trochę czasu i powalczyłem z Peugeotem... Wziąłem się za dolną część jednostki napędowej. Wcześniej pomalowałem "zacieniowane" miejsce komory silnikowej. Po czym wkleiłem zmontowaną i pomalowaną jednostkę na swoje miejsce ;o) Następnie zabrałem się za przednią "kratownicę" zawieszenia. Studiując instrukcję jak i ramki zauważyłem, że po zmontowaniu zawieszenia nie będzie możliwości skrętu przednich kół... Postanowiłem to zmienić i odciąłem od kratownicy element który łączy "zwrotnice", dzięki temu będzie możliwość po złożeniu skręcenia kół - myślę, że będzie lepiej się prezentował na półce ze skręconymi kołami Postanowiłem także nieco zmodyfikować samą "kratownicę" i nieco zbliżyć kształtem do oryginału: fot. internet Po czym elementy dostały podkład, delikatne poprawki a następnie trysnąłem czarnym matem a następnie pół-połyskiem... Zajęło mi to pół dnia... ale z efektów jestem zadowolony Teraz wypatruję kolejnej wolnej chwili by zmontować do końca przednie zawieszenie...
  8. Brak czasu "wiąże mi ręce" ... w między czasie jakieś delikatne prace się pojawiły Zacząłem prace standardowo od podwozia. Po podkładzie podłoga zewnętrzna jak i wewnętrzna dostała biały lakier. W międzyczasie poszukiwałem materiału na pasy bezpieczeństwa. W Peugeocie załogi Cersanit Rally Team pasy szelkowe to czarne Sparco. Koło zapasowe natomiast jest spięte pasem niebieskim. Znalazłem idealny materiał w... pasmanterii 0,40 zł za metr! fot. cersanitrally.pl Oto kalki od mf-zone.pl Postanowiłem zrobić osłony (nadkola). Nie chciałem iść na łatwiznę i malować bezpośrednio wnęk kół. Wykonałem szablon z papieru: A następnie przeniosłem to na polistyren 0,25 i wyciąłem. Większe fragmenty to przednie a mniejsze to tylne. W rzeczywistości to wygląda tak: fot. cersanitrally.pl Słabo widać ale można wywnioskować, że właśnie tak powinny wyglądać w modelu. Szukając zdjęć w internecie w wielu innych egzemplarzach 207 S2000 schemat wycięcia i zainstalowania w aucie osłon jest zbliżony. Następnie pomalowałem aero na XF-4 zgodnie już z instrukcją. Tylne osłony zamontuję dopiero jak zmontuję podłogę z nadwoziem. "Schodzą" bowiem aż do krawędzi zderzaka co przy ciągłym pasowaniu może ulec zniszczeniu. To na razie tyle... jak tylko znajdę czas będę kontynuował prace. Pozdrawiam. Tomek p.s. Szukam kalkomanii Carbon Fiber Black/Silver do wykończenia wnętrza. Może ma ktoś do odsprzedania??
  9. Zaczynam nowy projekt. Tym razem na warsztat idzie Peugeot 207 S2000 firmy Belkits - dla mnie to całkiem nowe doświadczenie gdyż do tej pory składałem jedynie modele Tamiya, Hasegawa, Aoshima i Fujimi. Ale nie może być inaczej gdyż firma Belkits zapoczątkowała swoje istnienie na rynku modelarskim właśnie tym modelem Peugeota. Po wpadnięciu w moje ręce pudełka z zawartością już kombinowałem jak by tu zbudować autko w barwach któregoś z polskich kierowców. W końcu ta rajdówka "u nas" jest dość popularna i dość długo bierze udział w naszych rozgrywkach. Padło na załogę Sołowow/Baran dzięki dostępnym kalkom firmy mf-zone.pl. Autko pochodzi z 50 Rajdu Sanremo 2008 - rundy IRC. Budować będę raczej powoli i starannie w szczególności, że wypraski różnią się w standardzie od wyprasek innych producentów modeli. Nawet instrukcja jest jakby na pozór mniej przejrzysta. Oto co chcę uzyskać: Załoga Sołowow/Baran ukończyła Rajd na 12 miejscu w klasyfikacji generalnej. 50 Rajd Sanremo był rundą IRC z bardzo mocną obsadą. Oto co powiedział M.Sołowow po rajdzie: "Startowaliśmy tu pierwszy raz i mieliśmy się okazję przekonać, że Sanremo to jeden z najbardziej wymagających rajdów asfaltowych w Europie. Odcinki są wyjątkowe: bardzo kręte, ciasne, pełne zaskakujących partii, wystających skał, czy kamiennych barierek, o które można zawadzić samochodem. Chyba nawet w mistrzostwach Świata nie ma obecnie, 60-kilometrowego nocnego oesu. Przejechaliśmy ponad 50-siąt zanim nas zatrzymano po kraksie jednego z Włochów. Na ostatnią pętlę nie trafiliśmy z ogumieniem. Założyliśmy zbyt twarde opony. Ogólnie było jednak bardzo fajnie. Biorąc pod uwagę historię startów polskich załóg w Sanremo jest to spory sukces. Był to doskonały test przed Rajdem Antibes. We Francji asfalty są bardzo podobne, natomiast odcinki są znacznie mniej kręte". Maciej Baran: "Zrobiliśmy to, co planowaliśmy. Przetestowaliśmy kilka ustawień zawieszenia, sprawdziliśmy nowe opony. Wiemy więcej, co z pewnością zaprocentuje w Rajdzie Antibes za dwa tygodnie. Dojechaliśmy to mety rajdu Sanremo, a to udawało się do tej pory niewielu Polakom. Jesteśmy najwyżej sklasyfikowaną polską załogą w tym wyjątkowym rajdzie, w ostatnich dwudziestu latach. Jest naprawdę super! Początek był słabszy, bo zbyt dużo eksperymentowaliśmy z samochodem. W końcówce udało się znaleźć odpowiedni set-up i jechało się znacznie lepiej. Ten rajd pokazał, że musimy popracować także nad opisem. Ciężko jest idealnie opisać odcinki z tyloma zakrętami. Gdyby nasz opis był bardziej precyzyjny mogliśmy zyskać przynajmniej 10-12 sekund na każdej z prób, a tak oddaliśmy je konkurentom za darmo. Myślę, że po tym doświadczeniu w Antibes pojedziemy znacznie lepiej i szybciej" Ciąg dalszy nastąpi
  10. No właśnie za chwilę zakładam warsztacik - projekt malowania już wybrany Tak więc będzie szedł równolegle z Twoim
  11. No i udało Ci się rozpocząć warsztat - z czego bardzo się cieszę, bo dajesz mi motywację do rozpoczęcia także swojego warsztatu Będę dopingował, podglądał i podziwiał!
  12. Wygląda bardzo atrakcyjnie! Też czekam na galerię!! ;)
  13. No w końcu!! Czekam na budowę - miejsce w pierwszym rzędzie zajmuję!! Trzymam kciuki za budowę!!
  14. Elegancko wygląda!!! Kawał dobrej roboty!!
  15. Też to widziałem, ale jest to niezgodne z regulaminem. Jeśli zawodnik bierze z parku dwa koła, to 2 ma dowieźć do parku. Jeszcze w latach 90-ych nie było tego przepisu. Bodajże w 1996 roku podczas Rajdu Portugalii Carlos Sainz zrobił taki manewr i wygrał. Obecnie auto wjeżdżające w strefę serwisową musi mieć tyle samo kół co przy wyjeździe... nawet jeśli są to uszkodzone koła!! Czekam na dalsze aktualizacje - dasz radę!! I kibicuję!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.