-
Liczba zawartości
457 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
-
Wygrane w rankingu
3
Ostatnia wygrana Marek K w dniu 4 Sierpnia 2023
Użytkownicy przyznają Marek K punkty reputacji!
Reputacja
215 ExcellentO Marek K
- Obecnie Przegląda forum: [L]Warsztat
Informacje
-
Skąd
Białystok
Ostatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
F4F-4 Wildcat, Operacja Torch, 1/72 Arma Hobby
Marek K odpowiedział Roland_Sebastian → na temat → [L]Galerie
Podpisuję się pod tym obiema rękami. -
Jeszcze raz dzięki , cieszę się że chociaż tu się podoba . Jakbym tam miał tyle pozytywów to byłbym liderem -) . Dla chętnych chcących podjąć walkę z tym modelem polecam mój warsztat. W przeciwnym wypadku mogą wystąpić takie problemy jak w tym warsztacie. Który też jest wart obejrzenia . Jeszcze 1 kupując model warto sprawdzić stan oszklenia, niestety musiałem kupić 2 model aby go skończyć. ( wklęśnięta owiewka ). https://www.kfs-miniatures.com/1-48-henschel-hs-126-icm-budowa/
-
Nie koniecznie, one wyglądają tak samo jak pokryte szmatą. Cienka ta blacha musiała być .
-
-
W kagero nr.79 są pokazane te klapy , i wszystko wskazuje na to że były szmaciane. Jak nie masz tej monografii to potem pstryknę zdjęcie. Sam ocenisz.
-
-
Śmiałe założenie , ale widzę że tylko u mnie. Jak dla Marka pasują te nity do wszystkiego to mi to lotto , grunt żeby mu się podobały. Ja wolę wgłębne i bardziej widoczne. Czasami nawet poprawiam eduardowe ( jak mam lepić kalki). Warstwa farby, pare warstw lakieru i nity znikają. Potem kalka nie chce w nie wsiąść i wygląda jak blaszana , o łoszu nie wspomnę.
-
Dzięki wszystkim za ciepłe przyjęcie mojego ulepa -). Tak z ciekawości się spytam , może komuś została owiewka do tego modelu po nieudanym klejeniu ( chętnie przygarnę). Zresztą o to nie trudno bo model do łatwych nie należy.
-
Myślę że oboje macie rację bo to zależy od tego jak na samolocie wyglądały nity. Jak są wypukłe ( P-40 ) to Marka sposob jest ok. Kiedyś podobny sposob pokazał Marek Możdżeń na P-11 i to było super. Na B5N2 takie nity będą wyglądały lipnie. ( bo ten samolot ma płaskie nity).
-
Ale zdjęcie z nitowaniem fajne, też takie robię żeby zobaczyć gdzie jeszcze trzeba łebki przeszlifować.
-
Zapewne część z Was już go widziała bo model był robiony na konkurs w sąsiednim forum. Ale może nie wszyscy , więc wrzucę parę zdjęć i tutaj.
-
Kaśkę kiedyś przerabiałem i tez się zdziwiłem. To są fragmenty z j. forum. Skopiowałem z myslą że może kiedyś się komuś przydadzą. POWODZENIA w budowie modelu. BANZAJ.
-
Wstępne badania i analizy dwóch oddzielnych samolotów Aichi D3A Val i dwóch Nakajima B5N Kate zestrzelonych w Pearl Harbor 7 grudnia 1941 roku dały następujące informacje. Trzy oddzielne fragmenty metalowej powłoki, prawie kompletny zespół hamulca nurkowego i próbka materiału zostały dostarczone przez rodzinę TOONEY i kolekcję DANN. Todd PEDERSON i Bill WOLF spędzili ostatnio sporo czasu na Hawajach, badając fragmenty Val zebrane w czasie katastrofy na polu trzciny cukrowej oraz inne fragmenty z innych miejsc. Kolekcja rodzinna TOONEY zawierała próbki materiału z powierzchni sterowych. PEDERSON zgłosił, że wszystkie były owłosione (szaro-zielone) w kolorze khaki. Badana próbka tkaniny była podobna do FS-24201/16350, a dopasowanie Munsella wyniosło 10 Y 5/1. Próbki metalu były zbliżone do FS-16350 w kierunku FS-16160 lub zbliżone do Munsella 5 Y 5/3. Kolekcja DANN obejmowała zespół hamulca nurkowego z KAGA Val, który prawdopodobnie rozbił się na USS CURTISS. Porównując te elementy z próbkami FS 595B Color Fan, elementy hamulców nurkowych najbardziej przypominają modele FS-24201 i FS-16160 (Munsell 5 Y 5/4). Obydwa zestawy reliktów Vala nadal miały oryginalną błyszczącą farbę i nie było śladów podkładu. Odwrotne strony kawałków były półprzezroczystej zieleni aotake/aodake. Analiza fragmentów Hospital Kate przeprowadzona przez Grega SPRINGERA w zbiorach Muzeum NIMITZ i innego fragmentu ze zbiorów Dana HIPPLE/LANSDALE ujawniła, że Kate została pomalowana na hairyokushoku (szarozielony) lub FS-24201/16350 (Munsell 7,5 Y 6/2) na górnej i dolnej powierzchni skrzydła. Następnie górne powierzchnie skrzydeł pomalowano ciemnozielonym kolorem FS-34077 (Munsell 5 GY 3/1). Greg SPRINGER otrzymał odczyty, które obejmowały FS-34079 dla ciemnej zieleni. Podobnie jak w przypadku próbek Val, nie było śladów powłoki podkładowej. Kolejnym fragmentem Kate w kolekcji Stana COHENA jest metal naturalny, a próbka jest na tyle mała, że mogła utracić oryginalny lakier nawierzchniowy. Odwrotna strona wszystkich próbek Kate była półprzezroczysta niebiesko-zielona w kolorze aotake/aodake. Wstępne wnioski są takie, że Vals i Kates, które brały udział w ataku na Pearl Harbor, zostały pomalowane na kolory podobne do Zero (z wyjątkiem tego, że Kates miały w różnym stopniu ciemnozieloną górną powierzchnię). Czy to możliwe, że tendencja do pojawiania się w tym kolorze Vals lub Kates, jak trafnie określił David AIKEN jako „szary pupon”, liberia (japońskie standardy kolorów I3) spowodowała, że niektórzy obserwatorzy opisali ten kolor jako „żółty” wczesnym rankiem światło? Jedynym innym zbadanym fragmentem Val był ten odzyskany kilka lat temu, który ze względu na silne utlenianie wydaje się mieć kredowoszare wykończenie. Wszystkie fragmenty cytowanych badań były chronione przed wpływami atmosferycznymi i przechowywane od chwili ich zebrania w grudniu 1941 r. Dave PLUTH wkrótce opublikuje zdjęcia tych reliktów na stronie badań w Pearl Harbor. Jima Lansdale’a
-
Znalazłem Czy mamy zamiar zaczynać tę historię dotyczącą BI-310 od nowa? Jestem mocno zdezorientowany tym: John Lundstrom („Pierwszy zespół”, s. 393) wymienia Tomonagę jako prowadzącego atak kanko na Yorktown podczas pilotowania uszkodzonego BI-310. Wcześniej, jak sądzę, na tej tablicy toczyła się debata na temat prawidłowego oznaczenia Kate Tomonagi: czy było to „BI-310”, czy „BII-310”? Skontaktowałem się zarówno z Johnem Lundstromem, jak i Markiem Horanem i jak dotąd nie byli w stanie wyjaśnić tej kwestii. Czy ktoś ma egzemplarz Kokufana, styczeń 1976? Jest tam artykuł zatytułowany „Odlatuje jednostka ataku torpedowego Tomonaga”. Może być tutaj pomocne. Jeśli chodzi o opaski na kadłubie Katesa Hiryu, prawdą jest, że Soryu był okrętem flagowym Drugiej Dywizji do 22 kwietnia 1942 roku, kiedy Yamaguchi zmienił swoją flagę z Soryu na Hiryu. Miało to miejsce w Hashira-jima bezpośrednio po powrocie z operacji na Oceanie Indyjskim (A. Tully). IIRC, wydaje się to być sprzeczne z wcześniejszym komentarzem Zarządu, który postulował zmiany pasm w samolotach Drugiej Dywizji, które tymczasowo stacjonowały w Kendari – w szczególności nie byłoby potrzeby zmiany pasm przed przeprowadzką Yamaguchi do Hiryu… skąd ktoś miałby wiedzieć? Zatem teraz Hashimoto jest umieszczone w „***-310”, co w każdym razie moim zdaniem jest błędne. Jaka jest jednak prawda w tej sprawie?
-
Oj jest trochę kontrowersji odnośnie tego samolotu i nie wiem jak bardzo Ci namieszać i jak mocno chcesz go zrobić w przypuszczalnym camo. Może jak znajdę opisy z J-forum to wstawię. Tak z głowy to nie było tam koloru brązowego na gornej powierzchni ( bywa że dodają cętki do zielonego) . Tam był zielony o rożniej grubości i prześwitywał kolor dołu ktory był też na bokach kadłuba. Doł kolor taki sam jak A6M2 i D3A2,B5N2 , wszystko co latało pod PH tak było malowane. Jak zrobisz mieszankę C60 (50%)+C336(50%) . Będzie git. Gora to modulacja C309 .