Skocz do zawartości

Gorim

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  1. Gorim

    Aerograf

    Witam wszystkich. Nabyłem aerograf ze stajni Gunze i kompresor AS-186. Niestety dodany do aerografu wężyk nie może zostać połączony z kompresorem. Wężyk z aerografem łączy się z tego co zrozumiałem męskim 1/8 a po drugiej stronie wężyka mam przejściówkę PS-żeński 1/8. Potrzebuję po drugiej stronie wężyka również "męskiego" zakończenia. Sprawdziłem, zdjąłem z aerografu "nakrętkę" i pasuje do kompresora. Teraz tylko pytanie skąd coś takiego wziąść? W sklepie Gunze jest zestaw przejściówek, ale kosztuje to 50 zł:/
  2. Gorim

    F6F5 Hellcat 1/72 Italeri

    Zacny Hellcat wyszedł.
  3. Gorim

    A6M2b Tamyia [1:72]

    Hej, mam zarówno farby Gunze z serii C jak i H. Starałem się wybierać gdy to możliwe serie H, ale nie wszystkie odcienie były dostępne.
  4. Gorim

    A6M2b Tamyia [1:72]

    Dziękować wszystkim za komentarze:) Postanowiłem zrobić mały update, żeby nie było, że się obijam ;o) Aerografu dalej nie ma, staram się jak mogę wykonać te drobne czynności, które go nie potrzebują. Tutaj zdjęcie całości powycinanych części, sklejonych kawałków kokpitu, skrzydła i silnik. Tutaj zbliżenie na powklejane na kadłub części kokpitu, kawałki kokpitu oraz silniczek przed schowaniem w obudowie. Próba malowania farbami gunze z użyciem pędzelka potwierdziła to co wyczytałem na forach - słabo się do tego nadają. Na dobrym, równym czarnym podkładzie potrzebne były 2-3 warstwy a efekt jest trochę "gruby". Z rozpędu zabrałem się za jeszcze jeden model, D4Y2 Judy, link do warsztatu Tutaj Porównanie kokpitów obydwu samolotów wypada dosyć smutno :-/ Dalszy plan to pomalowanie kokpitu A6M2 i D4Y2, następnie sklejenie obydwu modeli. To pozwoli podkładować wszystkie trzy modele nad którymi pracuję jednocześnie, dodatkowo do N1K2 I D4Y2 użyję tego samego szarego i zielonego, to chyba spora oszczędność Ostatnie pytanie, czy ktoś próbował podkładować samoloty podkładem w sprayu Citadel - Skull White? Posiadam ten podkład i zastanawiam się, czy nadaje się do samolotów, pod farby gunze.
  5. Pytanie laika, obciążenie wkłada się, żeby samolot się nie przewracał, czy żeby milej się go podnosiło? (wbrew pozorom pytanie nie żartobliwe, w świecie figurek 28mm wiele osób w tym ja, zdecydowanie bardziej ceni sobie figurki metalowe, między innymi ze względu na wrażenia związane z większą ich wagą:P)
  6. Witam wszystkich w swoim drugim warsztacie. Pierwszy dalej jest nieukończony, czemu więc biorę się za drugi model? Powód jest prosty - będę czekać jeszcze 7-8 dni na aerograf, który jest moim zdaniem potrzebny do kolejnego etapu prac, a skoro mam chęć do klejenia, to żal jej nie wykorzystać. Wybór padł na model popularnego "Zero" Tamiya, zgodnie z poradami forumowiczów. Nie jestem wielkim fanem tej maszyny, bardziej przemawiają do mnie inne japońskie produkcje, dlatego tym bardziej dobrze będzie zdobyć dodatkowe doświadczenie, przed wzięciem się za coś "ważniejszego". Tutaj in-box modelu: W pudełku do wyboru są trzy malowania, prawdopodobnie zdecyduję się na maszynę B1-151 z niebieskimi "paskami". Nie wiem jak poradzić sobie z brakiem koloru "Ame-iro", który zdaje się być najpoprawniejszy dla tej wersji zera. Ale do malowania jeszcze długa droga, więc może coś wymyślę, lub forumowicze doradzą Czas przekonać się o co chodzi z "legendarną" jakością Tamyia
  7. Witajcie forumowicze. Czekam właśnie na dostawę swojego pierwszego aerografu Mr Procon Boy. Zaopatrzyłem się już w Mr Surfacer 1200 w słoiczku. Wiem, że "można" stosować go z aerografem, ale: Z tego co zrozumiałem, to wiele osób nie rozkręca aerografu, tylko "przepsikuje" go po każdej farbce odpowiednim środkiem. Taka sytuacja bardzo mi się podoba, bo boje się, że uszkodzę aerograf gdyby trzeba było go często rozkładać. Mr Surfacer bez wątpienia jest czymś innym niż "zwykła" farba, stąd też zastanawiam się, czy po użyciu Mr Surfacer 1200 (rozcienczony Mr Color Leveling Thinner) z aerografem, przepsikanie aerografu dedykowanym do czyszczenia preparatem Gunze będzie wystarczyć? Wydaje mi się, że moje obawy są przesadzone i kupowanie drugiego, taniego aerografu tylko do podkładu jest słabym pomysłem, ale "better safe then sorry" - nie chciałbym przekonać się przy pierwszym użyciu aerografu, że już coś sknociłem:/ EDIT: oczywiście istnieje jeszcze opcja kupienia podkładu w spreju, ale jak wiadomo dużo lepiej kontroluje się ilość farby z aerografu.
  8. Gorim

    Spitfire Mk Ia 1/72 Airfix

    Ze względu na brak doświadczenia nie jestem w stanie przedstawić żadnych porad ani konstruktywnej krytyki, ograniczę się więc do stwierdzenia, że model mi się podoba:) Zastanawiam się natomiast czy ślady brudu/dymu od karabinów maszynowych nie są trochę przesadzone, szczególnie na spodzie samolotu.
  9. To model Aoshimy, chyba ich oryginalny.
  10. Szczęśliwie gumki recepturki nie uległy stopieniu. Ale chyba będę musiał zaopatrzyć się w coś innego, skoro istnieje takie niebezpieczeństwo. Dzisiaj Skleiłem skrzydła z kadłubem, wcześniej wklejając kokpit do kadłuba. Zacząłem też nanosić Mr Surfacer na miejsca tego wymagające, rozumiem, że lepiej dać go więcej i później wyrównać papierem ściernym. Zdjęcia na "uber tle" wykonanym zgodnie z zaleceniami (oraz drobnymi udoskonaleniami ) z tematu: http://www.modelwork.pl/viewtopic.php?f=56&t=42035
  11. Zobaczyłem i od razu chciałem też kupić sobie Łosia:) Patrzenie na PZL'ki nigdy się nie nudzi.
  12. Góra bardzo ładna, spód troche mniej przekonywujący jak dla mnie.
  13. Gorim

    F6F5 Hellcat 1/72 Italeri

    Kurcze wycinanie klap poprawia efekt w znacznym stopniu, wypadało by spróbować ale boję się, że za cienki jestem na to jeszcze. Zapowiada się ładny Hellcat.
  14. Mam nadzieję, że post pod postem nie jest w tym wypadku sprzeczny z regulaminem. Skleiłem kadłub i osobno skleiłem skrzydła. Na zdjęciach oba elementy jedynie złożone ze sobą. Chyba nie będzie potrzeba zbyt dużo szpachlowania
  15. Kolejny skromny update. Ciekawe ile jeszcze prób mnie czeka, nim zdjęcia staną się zadowalające. Dziś odkryłem, że w aparacie ustawiony był jakiś filtr, stąd też były takie niebieskie. Aparat dalej zaciemnia obraz, a z lampą błyskową zdjęcia nie nadają się do niczego Pomalowałem silnik, spiłowałem też nieco wlew od zbiornika. Rozpocząłem też klejenie kadłuba. Jakie są sposoby na "super" równe doklejanie stateczników poziomych? Wydaje mi się, że zrobiłem to dość dobrze, ale można by lepiej. Nie przychodzi mi do głowy nic, prócz budowy jakiś "podestów" z np. klocków lego EDIT: czy lepiej jest szpachlować kadłub/generalnie przed spodkładowaniem, czy po? Obstawiam, że po podkładzie lepiej widać co należy poprawić.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.