Skocz do zawartości

Vacat77

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    48
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Wrocław
  1. Witam wszystkich Czy ktoś z Was stosuje farbki akrylowe AK Interactive seria Air? Jak to rozcieńczać? Producent twierdzi, że farbki są tak naprawdę gotowe do użycia bezpośrednio z buteleczki, ale jednocześnie zaleca użycie dedykowanego rozcieńczalnika AK712. Ponoć wystarczy go kilka kropel. Po zastosowaniu takiej metody, okazało się, że farba szybko zapycha mi aerograf. Jakie są Wasze doświadczenia z tym produktem?
  2. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Kupiłem H&S Infinity CR+ - przepraszam, ale nie mogłem się mu oprzeć Dziękuje Wam wszystkim za konstruktywne uwagi.
  3. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Ok, dziękuję Wam za pomoc.
  4. Vacat77

    Nowy sprzęt

    No właśnie też wydaje mi się, że jest to raczej niemożliwe do osiągnięcia na modelu. Czy jak używacie swoich aerografów, to nie macie problemów z "farfoclami" po bokach linii, którą malujecie? Jak je zlikwidować? Czy to problem farby, która jest np. za mocno rozcieńczona - jak w takim razie rozcieńczać farbki Tamiya z dedykowanym rozcieńczalnikiem? Ja robię to w stosunku 1:3 (rozcieńczalnik : farba). A może to wina aerografu, który jest źle ustawiony albo nie daj Boże ma krzywą lub uszkodzoną igłę?
  5. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Używałem farb Tamiya, więc raczej te lepszej jakości
  6. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Ok, bardzo Ci dziękuję za pomoc. Myślałem o tym producencie i tym modelu. Ale czy taka linia, jak pokazują na reklamującym go zdjęciu jest możliwa do osiągnięcia?
  7. Vacat77

    Nowy sprzęt

    A jaka dokładnie iglica i dysza? 0,2 czy 0,15mm?
  8. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Acha, budżet to 500-1000 PLN
  9. Vacat77

    Nowy sprzęt

    Witam serdecznie Mam zamiar kupić sobie swój pierwszy "porządny" aerograf. Czy moglibyście mi pomóc i zaproponować coś dobrego, co będzie proste w obsłudze, a jednocześnie zapewni mi cienką linie malowania? Obecnie skupiam się na skali 1:72 i chciałbym tym aerografem malować np. linie preshadingu czy małe plamki tak charakterystyczne dla kamuflażu niemieckich Me109 czy FW190. Pożyczony od kolegi aerograf nie zapewniał mi takiego efektu jaki byłby dla mnie zadowalający. Na co zwrócić uwagę przy wyborze aerografu, gdy oczekuje się naprawdę cienkiej linii malowania i która nie będzie rozbryzgana po bokach wszelkiego typu zanieczyszczeniami. Z góry przepraszam, za moje ewentualne naiwne pytania i uwagi, ale jestem jeszcze amatorem w tej kwestii. Pozdrawiam
  10. Ja również kilkakrotnie kleiłem film klejem CA i nie zauważyłem żadnych niepożądanych efektów ubocznych. Instrukcja Solo jest dokładnie taka jaką ja stosuję. 1. pomalować film od spodu jasnym kolorem i wyciąć prawidłowy kształt pasujący do blaszki 2. pomalować blaszkę właściwym kolorem 3. kleić film do blaszki klejem CA Są jeszcze tacy, którzy nanoszą lakier na blaszkę, tak aby imitowała oszklenia zegarów, ale wydaje mi się, że przynosi to fajny efekt tylko w dużej skali 1/32 lub 1/48
  11. Jeszcze raz dziękuję. Spróbuję zrobić swój preshading zgodnie z Twoimi wskazówkami. Pozdrawiam
  12. @Solo Podpowiedz mi jeszcze proszę, bo nie doczytałem się tego w Twoim warsztacie - czy tak samo rozcieńczasz farbki (w tych samych proporcjach), do wykonania linii podziału, bazy i kładzenia koloru właściwego? Wydaje mi się, że żeby widzieć pre-shading pod właściwym kolorem, ten musi być bardziej transparentny (na logikę, bardziej rozcieńczony), ale nie wiem czy dobrze rozumiem, bo jestem kompletnie początkujący w tym temacie. Kiedy robiłem swój poprzedni samolot, zrobiony przeze mnie pre-shading znikł pod kolorem właściwym, mimo, że był to błękit. Możesz mi jeszcze podpowiedzieć jak robisz tzw. marmurek? Czy warto robić taki zaawansowany pre-shading na modelach 1:72 czy raczej nie warto ze względu na małą skalę? P.S. Masz piękne modele w kolekcji. Szacun.
  13. Super, bardzo dziękuję. Na pewno skorzystam i przejrzę Twój warsztat
  14. Panowie, podpowiedzcie proszę jak mam wykonać pre-shading... Buduję FW190 A-5 w barwach JGr Ost, pilotowanego przez Hermana Graff'a wiosną 1943. Większość samolotu pokryta jest kolorem Light Blue, czyli w miarę jasnym błękitem, górne części płatów są w ciemnych szarościach. Mam zamiar malować aerografem po liniach podziału czarną farbą Tamiya, rozcieńczoną dedykowanym rozcieńczalnikiem w stosunku 3:7 (rozcieńczalnik:farba). Po tym kryję model kolorem właściwym. I teraz pytanie: czy farba właściwa powinna być mocniej rozcieńczona, aby nie kryła dokładnie tych czarnych linii podziału czy może rozcieńczać normalnie (3:7), a po prostu kryć nieco rzadziej? A może linie podziału robić kolorem właściwym, ale nieco pociemnionym np. jedną kropelką czarnej farby i kryć później model kolorem właściwym. Podpowiedzcie proszę dokładnie jak to robicie.
  15. Robię takiego samego. Naprawdę świetnie Ci wyszedł. Gratuluję
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.