Skocz do zawartości

pawbuk6

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    23
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Nowa Ruda
  1. Pomalowałem kokpit częsciowo aerografem, częściowo pędzlem, spojrzałem na to surowym okiem i niestety cała część pędzlowa jest do przemalowania - pewnie tym razem aerografem Artysta ze mnie taki, że pędzla w ogóle nie potrafię używać, niestety Trochę to potrwa, bo czeka mnie masa maskowania bardzo drobnych elementów, ale na pewno gorzej nie będzie A Wy jak malujecie takie bardzo drobne elementy? Pędzel czy jednak maskowanie i aero?
  2. Ponieważ dzisiaj nie dodałem żadnych ciekawych fot wrzucam zdjecia mojego poprzedniego modelu samolotu, który skleiłem w zeszłym roku. Pierwszy kontakt z aerografem i dużą ilością chemii, pierwsze brudzenie i ogólnie model szkoleniowy ;D
  3. pawbuk6

    F6F-5 Hellcat 1:48 Eduard

    Eduard to naprawdę klasa Mam od nich kupionego Spitfire'a IXc oraz Profipack BF109E-3 - jakość wyprasek naprawdę fantastyczna ;) Do kompletu brakuje mi jakiegoś hamerykańca i Hellcat nadwałby sie idealnie ;) Chętnie zobaczę jak Ci to wyjdzie i będę kibicował!
  4. Jestem zaskoczony naprawdę niezłym spasowaniem trochę szpachli trzeba będzie użyć, ale bez tragedii. Psiknąłem kilka części farbą, ale na razie nie ma co pokazywać Mam nadzieję, że jutro uda mi sie zrobić nieco więcej. Chcialbym przynajmniej pomalować kabinkę, w niedzielę może bym nieco ją przybrudzil
  5. Na razie stwierdziłem, że sobie wytnę kadłub i zobaczę spasowanie - wg mnie nie jest źle, ale może spojrzyjcie fachowym okiem Muszę też sobie wydrukować znalezione w necie zdjecia kokpitu i zacząć malowanie ;)
  6. Wybaczcie panowie, że tak to wolno idzie, ale pracuję 8 godzin dziennie, a czasem mi do tego jeszcze zajęcia na uczelni dochodzą - w tygodniu mam maksymalnie jakieś 45 minut - 1 godzine dziennie na podłubanie przy modelu W dodatku jeszcze wprawiony nie jestem, wieć oczywiscie na każdą czynność schodzi 2x wiecej czasu niz powinno. Dzisiaj może uda mi się coś pomalować - doszły dwie kolejne farby. @Solo Wspominałeś coś o tym, że kolor kabiny to Gunze C317 - racja? Będę musiał zobaczyć dokladnie jak pomalowany jest fotel i inne elementy. Jak rozcieńczacie Gunze C i na jakim ciśnieniu malujecie - 1 bar?
  7. O tych farbach Mr. Paint pierwsze słyszę, ale jako początkujący modelarz kieruję swe kroki w pierwszej kolejności w stronę sprawdzonych produktów. Co oczywiście nie oznacza, że nie mam zamiaru eksperymentować i pewnie nadejdzie czas, że spróbuję farb innych firm niż te wiodące ;D Nie ma co toczyć sporów o właściwości różnych farb - to normalne, że jedni coś polecą, inni odradzą, każdy ma prawo wyrazić swoją opinię o ile robi to kulturalnie ;) Zastanawia mnie natomiast Primer and Microfiller Grey od AK - ostatnio bylem w Exito i chciałem kupić podkładoszpachlówkę, bo Surfacer mi sie kończył. Właściciel nie był mi w stanie powiedzieć jak ten specyfik sprawdza sie jako klasyczna podkladoszpachlówka, bo sam używał tego jak farba podkładowa pod metalizery. Może macie jakieś doświadczenia z tym produktem? To jest już rozcieńczone do aerografu? @Atlis Wczoraj rozcieńczałem Surfacera Levelling Thinnerem w proporcjach 2:1 (więcej Thinnera) przy ciśnieniu 15 PSI i lekko mi przytykało dyszę - zastanawiam się czy za małe ciśnienie czy za słabo rozcieńczone Jeśli chodzi o samą dyszę, to posiadam H&S Ultra jedynie z dyszą 0,2. Może jak będą pieniądze w przyszłym roku to zainwestuję coś w aerograf, w tym roku kupilem już większy pojemnik na farbę ( 5ml ) i dekielek ;)
  8. Zdecydowałem się ostatecznie na Gunze C, na razie Hataki nie zamierzam testować. Tak jak tu pisało kilka osób, nie ma sensu zmieniać czegoś, co jest bardzo dobre. Natomiast mam pytanie dotyczące Surfacera (w moim przypadku 1000) - w jakim stosunku go rozcieńczacie i na jakim ciśnieniu nim malujecie?
  9. Przez ostatnie kilka dni wzbogaciłem się o nową chemię i narzędzia - wreszcie będę mógł lepiej obrabiać malutkie części, bo do tej pory bardzo mi tej "trzeciej ręki" brakowało. Pojemnik do czyszczenia miałem własnej roboty, ale nie spełniał swojego zadania idealnie Psiknąłem kilka części surfacerem, na razie sprawdzalem bardziej jak bardzo go rozcieńczać Zaliczyłem też pierwszy kontakt z Levelling Thinnerem, bo do tej pory używałem Color Thinnera ;)
  10. Dzisiaj zacząłem "bawić się" wypraskami - na razie tylko lekkie szlifowanie i jakieś pierwsze przymiarki, ale to dopiero początek Jutro dalej sobie poszlifuję, w środę chciałbym przelecieć wszystko Surfacerem i poprawić ewentualne niedoskonałości. W tym czasie powinna mi dojść trzecia ręka z lupą i mam czas na zebranie jakiejś dokumentacji dotyczącej kokpitu ;)
  11. To jest taki skok w bok w stron 1:72 - model dostałem od narzeczonej, więc trzeba zrobić Poza tym to dobra wprawa przed kolejnymi modelami. Jednak mój poprzedni model był w 1/48, a i w kolejce czeka kilka kolejnych także w 1/48 - Spitfire Mk.IXc Eduarda, Bf 109E-3 Eduarda oraz Kawasaki Ki-45 Kai Toryu Hasegawy ;)
  12. Nie dowiem się dopóki nie spróbuję A jak będę miał już dość i chęć wywalenia modelu przez okno to wrócę do pudełkowego fotela
  13. Właśnie sobie zamówiłem "trzecią rękę" z lupą, bo tego mi w warsztaciku brakowało W takim razie "wezmę" ten fotel i zobaczę z czym to się je To będzie mój pierwszy kontakt z żywicą
  14. Myślałem o tym fotelu: http://www.mojehobby.pl/products/F-16A-C-fotel-z-pasami.html
  15. Dzięki Wreszcie doszedłem do tego, że jest to dwukolorowe malowanie takie jak tutaj: http://www.cybermodeler.com/aircraft/f-16/f-16c_profile02.shtml Potwierdzają też to zdjęcia realnego modelu: http://www.sharpshooter-maj.com/html/bv12.htm Wybrane farby więc to: Gunze C305, 306, 308 i 317 na osłonę radaru. Już zamówione Muszę jeszcze ogarnąć farby do wnętrza, w tym malowanie fotela. Warto inwestować w fotele żywiczne, czy przy tej skali zostać przy pudełku?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.