Skocz do zawartości

FighterMan

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    9
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Otwock/Warszawa
  • Zainteresowania
    Football amerykański, motocykle.
  1. Restart projektu (bo tak to trzeba nazwać) trwa w najlepsze. Po powrocie z Korsyki ogołociłem makietę do gołej płyty, nawet konstrukcja stołu została zmieniona (teraz jest lżejsza). Oto poprawione główne linie kołowania oraz oznaczenia stanowisk; wygląda niebo lepiej, a to jeszcze przed brudzeniem a`la ślady opon. Dzięki za zmotywowanie!
  2. Boczny pier terminalu skończony (na zdjęciu położony tylko na przymiarke, nie przykręcony- stąd luka między płytą a ścianą). Każde stanowisko będzie posiadało podwójny rękaw. Oraz za waszą namową, rozpocząłem przemalowywanie płyty
  3. Hej! Projekt jest kontynuowany, ale tempo "jak krew z...". Powód- oczywiście brak czasu; studnia dzienne, praca na cały etat (nocne zmiany), do tego jakieś podróże od czasu do czasu... Co nowego? Ukończyłem oświetlenie płyty. Rozpocząłem konstrukcje terminala- w zasadzie już wielokrotnie ją rozpoczynałem, ale w końcu "na porządnie". Pierwotny plan zakładał wykonanie go z polistyrenu (płytek 3mm) oraz plexi (el. przezroczyste), lecz potrzebuje dokładności do jednego milimetra oraz idealne kąty proste; z przyczyn technologicznych w gre wchodziło tylko wycięcie wszystkiego laserowo; ale jak usłyszałem cenę (200zł + własny materiał) postanowiłem zrobić go z papieru. Terminal również będzie podświetlony. Pare zdjęć z placu budowy: Do kolekcji dołączyły: C-5M USAF (ten kupiony dzień po tym wydarzeniu- ja stoje jako drugi od lewej) https://web.facebook.com/WroclawSpotters/photos/a.715353611826878.1073741828.171176086244636/1533742073321357/?type=3 MD-11F UPS TU-214 Transaero MD-82 SAS Miejsca na płycie starczy już tylko na dwa nowe modele (max. wielkości 737), ale zamierzam pozbyć się pięciu z nich; trzech najstarszych ze starym podwoziem (744 United i Saudi Arabian, 773 Emirates) oraz 346 Lufthansy i 77W KLM zupełnie mi nie pasującymi do kolekcji i zastąpić je nowymi, najchętniej 789 Air Canada i A359 Vietnam. Odpowiem teraz na poprzednie uwagi. Za duża ilość stanowisk- rzeczywiście, chodziło o maksymalną "pojemność" płyty, a nie realizm; to jest mój pierwszy projekt i jak to zazwyczaj bywa; ucze się na błędach. Najgorszy błąd do tej pory- przy projektowaniu układałem stanowiska dla różnych wielkości samolotów (odpowiednio od najmniejszego do największego: 738, 752, 763, 77W, 388) i dane brałem z wikipedii (szerokość, długość prawdziwego samolotu), dzieliłem przez 500 i dodawałem 10%. Nie uwzględniłem wtedy tego, że te "10%" przerwy to w tej skali raptem 1-1,5cm i nienaturalnie to wygląda, odstęp powinien być co najmniej 2 razy większy. Linie poziome- zdecydowanie będę ję poprawiał, lecz to ogrom pracy który sobie zostawiam na koniec, bo musze wpierw powyciągać wszystkie diody (linii środkowej- zielone), zeszlifować obecne malunki, ponownie pomalować na szaro (nie wiem czy już znajde ten sam odcień), i dopiero wtedy malować żółte linie- z tym, że już z czarnymi konturami. Szerokość linii- będzie jaka wyjdzie, wykonuje je żółtym markerem akrylowym. Potem jeszcze ponownie je pobrudze grafitem z ołówka. Gotowe płyty, terminale do ściągnięcia z internetu- chciałem stworzyć coś własnego. Jedyne czego używam to rękawy (są na ostatnim zdjęciu) Jasność diód- to też na sam koniec, planuje regulator napięcia (ściemniacze) na każdy z czterech obwodów (linie środkowe, krawędziowe, oświetlenie płyty, oświetlenie terminala, cargo i wieży kontrolnej) Cieszy mnie wasze zainteresowanie moim projektem Jak będziecie mieli jakieś uwagi to oczywiście piszcie. A tutaj bonus- C-17 i AN-124 z mojej kolekcji dotknęły kółkami prawdziwej płyty EPWR ;) Robiłem wtedy zdjęcie z C-5 w tle, lecz je gdzieś posiałem, następnym razem sie podziele
  4. Pomikołajkowe dodatki do kolekcji I w końcu mam ostateczny projekt terminala, zatem jego budowa ruszy niedługo.
  5. Powoli dokańczam oświetlenie (no właśnie jak je nazwać? Oświetlenie płyty, oświetlenie górne, białe??) Moim podstawowym hobby jest spotting (fotografia lotnicza) i różne barwy oświetlenia na płycie są dobrane nieprzypadkowo- kojarzą mi się z dobrymi, starymi czasami na lotnisku we Wrocławiu, gdy jeszcze fotografowałem nocą z tarasu widokowego ze starego terminala (od 2012 działa nowy terminal a stary taras widokowy jest zamknięty na kłódke): (Zauważcie ciepłe barwy oświetlenia na stanowiskach 1 i 2, oraz zimne na 3-4-5-6) A jutro do floty dołącza MD-81 SASu
  6. Dzięki koledzy za zwrócenie uwagi, rzeczywiście do poprawy. Wczoraj doszło oświetlenie na PPS1
  7. Kolekcja w 1:500: 1. A312 Siberian 2. A313 Luftwaffe MRTT 3. A320 Lufthansa 4. A321 Alitalia (Retro) 5. A330-200 RR Air Seychelles 6. A330-200 RR Air China (specialne malowanie) 7. A330-300 PW Air Berlin 8. A340-300 LAN Chile 9. A340-500 Kingfischer 10. A340-600 Lufthansa 11. A380-800 Etihad 12. A380-800 THAI 13. B737-400 LOT (specjalne malowanie) 14. B737-700 Luxair 15. B747-100 Evergreen 16. B747-400 Saudi Arabian (stare podwozie) 17. B747-400 United (stare podwozie) 18. B747-400ER Qantas (specjalne malowanie) 19. B747-400ERF Air France Cargo 20. B747-800F Air Bridge Cargo 21. B757-200W PW Northwest 22. B757-200W RR US Airways 23. B767-300 PW Alitalia 24. B767-300W GE Aeromexico 25. B767-400ER Delta 26. B777-200ER American (specjalne malowanie) 27. B777-300 Emirates (stare podwozie) 28. B777-300ER Air China 29. B777-300ER Qatar Airways 30. B777-300ER KLM (specjalne malowanie) 31. B777-300ER Garuda Indonesia 32. B787-8 LOT 33. B787-8 China Southern 34. E-3 AWACS USAF 35. C-17 Royal Air Force 36. MD-11 KLM 37. DC-8-71 DHL 38. E175 LOT (specjalne malowanie) 39. DH8D Eurolot (specjalne malowanie) 40. DH8D Lufthansa Regional 41. B463 TNT Sowieckie 42. Suchoj SSJ100 Moskavia 43. Tupolev 134 Nordavia 44. Tupolev 154B-2 Ural Airways 45. Tupolev 154M Uzbekistan Airways 46. Ilyushin 76 Ministerstwo Spraw Nadzwyczajnych Rosji 47. Ilyushin 62 Rossiya 48. Ilyushin 86 Pulkovo 49. Ilyushin 96 Aeroflot 50. Antonov 124 Volga Dnepr 51. Antonov 225 Antonov Design Bureau Kolejne na oku to Tu-214 Transaero, MD-81 SAS, 727 Fedex, Md-11 UPS. Na płycie jednocześnie mieści sie maksymalnie 36 samolotów szerokokadłubowych i 13 wąskokadłubowych, lub 30 szerokokadłubowców i 28 wąskich.
  8. Całość zaczęła prezentować się całkiem ładnie: Dodałem także niebieskie światła krawędziowe: A ostatnio (listopad) doszło też białe oświetlenie płyt. Przepraszam za jakość zdjęć, wszystkie robione telefonem dla udokumentowania postępów, do niedawna nie planowałem ich nigdzie publikować ;) Gdy skończę oświetlenie wezmę się za terminale- te musze zamówić w jakimś miejscu gdzie wycinają laserowo, bo potrzebuje dociąć plexi 3mm z dokładnością do 1mm, a próby własnego z nadcinaniem i łamaniem oraz innym razem cięcia wyżynarką skończyły się zmarnowaniem materiału.
  9. Hej. Zaprezentuje wam tutaj prace nad pewnym projektem (trwają już od roku). Cały projekt i wykonanie własne. Skala 1:500. Przy projektowaniu płyty chodziło o to aby zmieścić jak najwięcej stanowisk na płycie 2000x1000mm. Zdecydowanie nie moge sie nazwać modelarzem w pełnym tego słowa znaczeniu, bo kilka lat kleiłem (głównie pasażery w 1:144) lecz wychodziło mi to tragicznie. Zawsze jednak marzyłem o własnej makiecie lotniska, postanowiłem więc wraz z przeprowadzką do innego mieszkania (więcej miejsca) postawić takową na strychu, abym mógł prezentować swoją kolekcje modeli w 1:500 Herpa w naturalnym środowisku Malowanie Pierwsza przymiarka Malowanie liń środkowych (mazak akrylowy) oraz krawędziowych (zwykły czerwony marker) W międzyczasie postanowiłem przerobić projekt początkowy, dla zmieszczenia na płycie jak największej ilości modeli (a ich ciągle przybywa) i dodałem jeszcze jedną płyte postojową w prawym dolnym rogu. Oryginalny projekt: Ulepszona wersja, która została zrealizowana: Luty 2016. Już po przeprowadzce, zbudowałem planowany kształt terminala z kartonu (dla przymiarki) Następnie z kantówki która została w garażu po poprzednim właścicielu zbudowałem stelaż i nogi, a samą płyte pobrudziłem paluchem ubrudzonym grafitem z ołówka, a terminal okleiłem na czarno. Do tego rozpocząłem instalacje LEDową: wpierw światła środkowej linii kołowania (zielone):
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.