Skocz do zawartości

bialy_gibson

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Wrocław
  • Zainteresowania
    1/72 i 1/35
  1. bialy_gibson

    Aerograf cz.2

    Zaczynałem do Ultry 2w1 i po jakimś czasie kupiłem Procona PS270 (0.2 mm). Ultrę muszę całą rozebrać i wszystko wyszorować żeby nie było widać śladów farby w środku. Z proconem robię tak: wlewam płyn do czyszczenia, mieszam pędzelkiem, wylewam brudny płyn do słoika, czyszczę płatkiem bezpyłowym zbiorniczek i pryskam resztki. Powtarzam to 3-4 razy aż płyn jest czysty. Nie odkręcam igły a tym bardziej dyszy. Aero jest w użyciu co 3-4 dni i przy takiej konserwacji nie sprawia żadnych kłopotów. Próbowałem tak samo postępować z Ultrą ale z jakiegoś powodu takie czyszczenie nie wystarcza, farba zbiera się w okolicach uszczelki przy mechaniźmie spustowym, podsycha i utrudnia poruszanie igły. W Proconie gdy chcę wyczyścić dyszę to odkręcam całą głowicę, czyli największy gwint najbliżej zbiorniczka. Za pierwszym razem kluczem płaskim, potem już bez użycia narzędzi. Gwint jest solidny i nie ryzykuję uszkodzenia dyszy czy wykruszenia uszczelniacza. Ogólnie to w moim odczuciu między Proconem a Ultrą jest przepaść. Do pracy spustu Japończyka, jego miękkości i liniowości Ultra nie ma startu. Do tego przy moim użytkowaniu czyszczenie jest dużo szybsze. Teraz rozglądam się za Proconem z większą dyszą do podkładów i lakierów. PS. Maluję Mr.Hobby serii H rozcieńczanym ich dedykowanym płynem. Czasami Vallejo Air rozcieńczane ich Cleanerem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.