Skocz do zawartości

stroju

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    1 175
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    1

Ostatnia wygrana stroju w dniu 3 Grudnia 2018

Użytkownicy przyznają stroju punkty reputacji!

Reputacja

12 Good

Informacje

  • Skąd
    Wa-wa
  • Zainteresowania
    pojazdy 1:35 II WŚ i współczesne z małymi odstępstwami

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Mi też się bardzo podobało, poziom prezentowanych modeli był wysoki, nawet mnie to zastanawia, czy to znaczy że wśród nas jest tak mało początkujących modelarzy, a stara gwardia się doskonali, bo juniorach też był dobry poziom. Czy początkujący szkolą się tak skutecznie. Duży plus za czołg.
  2. stroju

    Alpejska Zima, N (1:160)

    Ślady figurek nawet robiłem, ale chyba za małe bo na zdjęciach niezbyt wychodzą. Plecaki w figurkach fabryczne. Pociąg na zdjęciu przypadkowy, ogólnie ta dioramka powstała między innymi jako plan zdjęciowy. Co do maszynisty to on akurat nawet nie ma kabiny maszynisty, tylko trochę pustej przestrzeni, jakbym kogoś chciał wstawić to trzeba by go ciąć, ale będę kupował figurki do wnętrz pociągów, tylko na razie są poza budżetem najbliższym.
  3. Była Alpejska Sielanka to teraz jest Alpejska Zima, nawet zrobiona jest z pozostałości po poprzedniej dioramie, ścinki sklejki, reszta wiaduktu, pozostałe figurki i drzewka. Ale drzewka będą do wymiany bo zafarbowały trochę klej i śnieg na zielono.
  4. Widzę że wrzucałem fotki składu za który się kiedyś zabrałem, to teraz czas wrzucić zdjęcia gotowego bo udało mi się w końcu znaleźć czas i go dokończyć. Oryginalna płytka została wzbogacona o dekoder i oświetlenie wnętrza, podpięte do dodatkowego wyjścia funkcyjnego dekodera. Dzięki temu że spiąłem obydwie jednostki kablami, odbiór prądu realizowany jest przez wszystkie 4 wózki, żadnych przerw w dopływie.
  5. Na razie nie przewiduję rozbudowy, ale obie moje dioramy są tak zaprojektowane żeby łatwo było wmontować w większą całość, tory zakończone są złączkami, w razie co mogę po protu podłożyć deskę i włączyć ją jakiś rozłożony na stole okrąg. jak będę chciał dobudować kolejne moduły to wystarczy że wywiercę otwory na kołki pozycjonujące i będzie można łatwo łączyć. Wychodzący tor podwójny ma odległości między torami taki jak zaleca Fleischmann dla swoich systemów. Brak planów rozbudowy wynika tylko i wyłącznie z warunków lokalowych, żeby ta diorama była należycie wyeksponowana pozbyliśmy się telewizora z domu ? Co nie znaczy że nie będę robił kolejnych mniejszych dioram.
  6. Kolejnym modelem do przeróbki na cyfrowe sterowanie będzie ten dwuwagonowy skład: Dekodera jeszcze nie mam, ale użyję takiego samego jak w parowozie, w tym modelu dorobię oświetlenie wnętrze, zasilane z jednego z dodatkowych wyjść funkcyjnych dekodera.
  7. Na żywo pewnie będzie można zobaczyć na konkursie w Warszawie, w czerwcu czy kiedy to tam ma być. Ale jako statyczną dioramę.
  8. Nakręciłem mały filmik na dioramie, trochę manewrowania, są jeszcze pewne problemy z kontaktem na niektórych odcinkach ale wyszło na tyle dobrze że warto go pokazać.
  9. Poprawiałem zieleń, zostały już tylko drobne detale do dokończenia.
  10. Zieleń dookoła lokomotywowni będzie jeszcze zagęszczana, na razie nie miałem na to weny Ale za to wzbogaciłem swoją kolekcję o kolejny parowóz, BR56, jest to starsza produkcja Fleischmanna, z lat 90, ale detale miał przyzwoite, no i był nieprzyzwoicie tani. Zamontowałem w nim dekoder jazdy. Dla tych co nie znają niuansów kolejkowych teraz jest popularne sterowanie DCC, w którym (w bardzo dużym uproszeniu) szyny zasilane są cały czas, każda lokomotywa ma dekoder któremu można wysyłać instrukcje z pilota, dzięki temu wiele modeli może jeździć niezależnie na jednym torze. Dodatkowo można sterować innymi funkcjami jak gaszenie i zapalanie świateł itp. Każdemu modelowi można zaprogramować indywidualne cechy takie jak prędkość maksymalna, bezwładność przyspieszania i hamowania i wiele innych. Aby zainstalować dekoder musiałem dokonać drobnych modyfikacji, główni poprzecinać ścieżki i odizolować od szyn elementy zasilane przez dekoder. No i oczywiście korzystając z okazji że model był rozebrany zrobiłem porządny weathering.
  11. Dokończyłem malować ciężarówkę, i pobrudziłem trochę ściany lokomotywowni.
  12. Całość nie jest duża, to ok 80x26cm, więc musiałem sporo zacieśnić, i np zrezygnować z realistycznych krzywizn łuków i rozjazdów.
  13. Zmobilizowałem się do pomalowania detali. Poza rzeczami fototrawionymi które pokazałem wcześniej miałem żywiczne beczki i skrzynie i betonowy płot z kartony ciętego laserem.
  14. Patent na cegły opisany na pudełku zestawu kolorów do cegieł firmy Hataka. Użyłem go po raz pierwszy, leżał u mnie kupę czasu, tylko ja to zrobiłem dużo bardziej niechlujnie, ale za to użyłem bardzo jasno szarej farby olejnej na zaprawę i to co wyszło na koniec jest schludne.
  15. Zabrałem się za malowanie lokomotywowni, zacząłem od malowania ceglanego muru, najpierw farbami z zestawu Hataki a później jasnoszarą olejną farbą. Przygotowałem też ciężarówkę do przewozu węgla, naczepę poddałem konwersji, oryginalnie była pod długi kontener, skróciłem ramę i zrobiłem pakę z polistyrenu: Kupiłem też parę fototrawionych drobiazgów, po zlutowaniu:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.