Skocz do zawartości

Irek-M1

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    730
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    7

Ostatnia wygrana Irek-M1 w dniu 19 Lutyego 2023

Użytkownicy przyznają Irek-M1 punkty reputacji!

Reputacja

370 Excellent

4 obserwujących

Informacje

  • Skąd
    Słupsk

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Uważaj na lotnisku na bramkach jak będziesz chciał leciem z modelem na zawody.
  2. nadal aktualne można negocjować
  3. piękny a czym robiłeś chrom na kołach?
  4. Irek-M1

    AH-64E 1:35 TAKOM

    Brawo Grzesiu pierwszy model w 2024 zaliczony
  5. przepiękne zdjęcia prawdziwego sorry modelu samolotu
  6. Irek-M1

    MIG-23 MF 1:32

    Czas powrócić z modelem ale na początek smutny obraz jaki nie dawno miałem okazję zobaczyć w okolicach Lęborka. Wiele muzeów miało chęć mieć w swoich zbiorach ale niestety skończyły najpierw jak cele na poligonie w Nadarzycach o potem pocięte poszły na złomowisko. Szkoda z jednej strony że wcześniej nie wiedziałem o tym miejscu bo wcześniejsza wizyta zaoszczędziła by mi wiele czasu a również nie musiałbym robić poprawek w modelu, gdyż dzięki temu wiele kwestii odnośnie budowy się wyjaśniło. kokpit fragment Wracając do modelu prace trwają w lukach powiązanych z mechanizmem obrotu skrzydeł. Dzięki zgromadzonym materiałom podczas wizyt w Rzeszowie , Łapinie Kartuskim, muzeum w Szolnok na Węgrzech a także dzięki uprzejmości osób z tego muzeum zrobiłem mechanizm SPK-1. Obecnie składa się on z 200 elementów. Dodatkowo rozdzielacz na poszczególne skrzydła to 20 elementów. siłowniki to 5 elementów. Prace na tymi elementami trochę trwały. Pierwotny projekt tego elementu do druku było bardzo uproszczony i cały czas coś mi się nie zgadzało odnośnie wysokości elementu i położeniu w kadłubie. To jest ta sytuacja iż mimo, zgromadzonego dość pokaźnego materiału, rozbierania oryginału osobiście pozostaną elementy, które pozostają niejasne. Kolejne analizy zdjęć rozjaśnianie ich do etapu prawie prześwietlenia, wizyty w Łapinie Kartuskim oraz pomoc pracowników z muzeum z Szolnok zaowocowały zmianą koncepcji wykonanego elementu. Wydrukowany główny element pociąłem dostosowując jego wielkość do tego co potrzebowałem-kolor szary. Chciałbym tutaj podziękować niezawodnemu Piotrowi z firmy MASTER. Prace przy tym elemencie polegały na wstawieniu okrągłych elementów, nawiercenie pozostałych oraz skrócenie tych z lewej strony tak aby osiągnąć pożądane wymiary. Dolny okrągły szary element wykonałem od nowa co widać jak jest różnica w średnicy obu elementów. Pozostałe kolory na zdjęciach to są elementy wykonane prze ze mnie. Prace postępowały krok po kroku poprzez doklejanie kolejnych elementów. Była to bardzo żmudna praca. Dość powiedzieć iż system dźwigni znajdujący się na środku to 23 elementy. Ostatnim elementem było doklejenie kulek BGA w dwóch średnicach 0,20 i 0,30 mm w celu imitacji śrub. Dodatkowo aby dokręcić ten element do kadłuba użyłem śrub produkowanych przez TAURUSMODELS. Podobnie zrobiłem w rozdzielaczu. Wiedząc jakie rozmiary ma SPK musiałem bardzo powoli i delikatnie wyciąć otwór pod ten element tak aby nie uszkodzić kadłuba. Wnęka ta potrzebna jest aby udało się go tam umieścić. Musiałem tu używać delikatnie nożyków, które to po jednym cięciu ułamywałem tak aby mieć je cały czas ostre. Dodatkowo używałem prostnicy do frezowania wzmocnień w kadłubie tak aby w przyszłości zrobić ten luk. Oryginał Rysunki przed poprawkami W trakcie prac-z lewej po poprawkach z prawej oryginał z wydruku pierwsze przymiarki do poprawek moduł z prawej strony doklejony na miejsce przed wklejeniem kulek BGA po wklejeniu i gotowy do malowania Siłowniki prowizoryczne spasowanie kąty się zgadzają Po pomalowaniu Prowizoryczne umieszczone w kadłubie Oczywiście w trakcie kiedy schły kolejne doklejone elementy pracowałem nad uchwytem , który służy do mocowania siłowników śrubowych. Jest to niezwykle istotny element gdyż musiały mi się zgodzić kąty ustawieni siłowniki oraz rozdzielacz. Ostatecznie po czterech próbach udało się. W między czasie prace trwały z lewym skrzydłem, które to jest dość mocno wyeksponowane - dźwignia do której mocowane jest siłownik oraz dostosowanie do obustronnego mocowania tzw. gitary. Dodatkowo pojawią się liczne przewody i wzmocnienia. Wykonany uchwyt tak jak w oryginale jest pusty w środku. Do niego zamocowane są już dwa przewody w kolorze żółtym i czarnym. Oczywiście zrobiony jest wnętrze gdzie te przewody są mocowane. Skrzydła Filmik pokazuje, że wszystko działa. https://i.imgur.com/lIOjlwD.mp4
  7. Electronic bay 1:32 Aires -49,00 zł- otwarty do wglądu podczas prac nad moim Migiem MF -REZERWACJA czeka na wpłatę
  8. oba zestawy sprzedane. Reszta czeka na chętnych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.