Skocz do zawartości

Krzysiek

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    125
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Lublin
  • Zawód
    grafik

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Zebrałem się w sobie i trochę poodpowiadam ;) Na zdjęciu wyszły gigantyczne, gołym okiem te zapuszczenia poprawiają ich wygląd. Jak pisałem wyżej, była to mieszanka Olive Drab Model Mastera, numer 4728 oraz czarnej, numer 4768. Ostatnio w tym sklepie znalazłem farbę US Army Helo Drab - numer 4723. Być może będzie lepsza. Od czasu relacji w SM podszkoliłem się odrobinę w robieniu zdjęć Dzięki za opinie
  2. Parę obiecanych fotek detali. Wiem, że zbliżenia bezlitośnie obnażają braki i niedoróbki, ale i tak wyszło lepiej niż poprzedni model Najbardziej bolą piaskowe zacieki - robiłem coś takiego pierwszy raz i wyszły braki warsztatowe oraz miejscami brak konsekwencji. Szczegółów nie zdradzę, ale na 99% będą 2 współczesne myśliwce
  3. Dzięki Linie wklęsłe, nity wypukłe. Wszystko bardzo delikatne, więc efekt wizualny miły, ale wymaga ostrożności przy obrabianiu. Akrylowy Model Master. Mieszanka Olive Drab z czarną i odrobiną jasnoszarej - na oko, żeby uzyskać odcień podobny do oryginału. Nie trzeba się napinać na jakieś konkretne proporcje, ponieważ farba blaknie na słońcu, więc na niektórych maszynach nawet poprawki malarskie bardzo odróżniają się od oryginalnej farby. Model Master produkuje chyba odpowiednik tej farby - nazywa się US Helo Drab - ale nie udało mi się go kupić w polskich sklepach.
  4. Przedstawiam kilka fotek modelu AH-64D Apache, który wykonałem już jakiś czas temu. Galeria oraz relacja z jego budowy ukazała się w numerach 23, 25 i 27 magazynu Super Model. Sam model można będzie zobaczyć na żywo już w najbliższy weekend na V Lubelskich Spotkaniach Modelarskich. Zapraszam do oglądania.
  5. Krzysiek

    Su - nowy samolot

    Mi się podoba. Czy tak do końca kopia F-22 to bym nie powiedział, w końcu u Rosjan obowiązują te same zasady geometrii co wszędzie, więc płaszczyzny powierzchni wszystkich "niewidzialnych" samolotów będą podobne. Za to w kształtach czuć że to Sukchoj - dla mnie w PAK FA jest całkiem sporo z klimatu Su-27 i pochodnych. No i czekam na model w 1/48
  6. Na przykład kolejną warstwą lakieru matowego - pigmenty stracą nieco na intensywności. Inny sposób to dedykowany MIG Pigment Fixer, nakładany aerografem.
  7. O tak, na żywo bardzo się podoba.
  8. Krzysiek

    numerki Humbrolki.....

    http://ipmsstockholm.org/colorcharts/stuff_eng_colorcharts_fs.htm Tu masz fajne zestawienie, może się przydać. 1.FS 37200 - tego nie ma, ale to jakiś kolor metaliczny 2.FS 12197 - błyszczący pomarańczowy, nawet wpadający w czerwony 3.FS 15044 - Insignia blue Humbrol 189 - też błyszczący
  9. No proszę, słyszałem że amerykanie chcą zostawić A-10 w służbie jeszcze długie lata i tak się zastanawiałem czy jakoś go unowocześnią, a tu już jest literka C ;) Spędziłem dłuuugie chwile przed tymi maszynami na wystawie statycznej i też zastanawiałem się co to za nowy osprzęt na grzbiecie. Dzięki panowie za zdjęcia. Ciekawe kto najszybciej wypuści żywiczne dodatki z nowym kokpitem. A może już są?
  10. Dzięki, trochę mi to pomogło.
  11. Mam kilka konkretnych pytań do speców od Apache. Na zdjęciu poniżej widać zaznaczone na czerwono otwory i anteny na grzbiecie kadłuba AH-64A. Anteny te nie były montowane na wszystkich egzemplarzach, natomiast były na pewno na śmigłowcach w wersji A, latających w ramach operacji Iraqi Freedom. No i teraz moje pytania 1. Co to za otwory i anteny? 2. Czy występują w wersji D, a konkretnie w śmigłowcach latających w Iraku? Nie znalazłem zdjęć AH-64D z tymi elementami, ale pewności nie mam. Ktoś jest w stanie mi pomóć?
  12. Tylko coś mi się zdaje, że przy kamuflażu wielobarwnym taki preshading już tak łatwo nie wychodzi.
  13. Tak, jest świetny, ale najlepiej kładziony aerografem. Pędzlem fajnie się go kładzie, ale głównie jako płynną szpachlę na małe szparki i większe rysy. Kładzenie pędzlem na cały model raczej nie ma sensu.
  14. Przymierz sobie na sucho, czy da się wkleić wał po połączeniu połówek kadłuba. Jeśli się nie da, to będziesz musiał uważać i dobrze zamaskować przed malowaniem kadłuba.Kokpit raczej nie na czarno a na ciemnoszary. Obejrzyj trochę zdjęć kokpitów, nie tylko Apache.
  15. XF-62 Olive Drab - to jest odpowiednik Olive Gray. NATO-olive to na 99% ciemniejszy oliwkowy, w takim kolorze malowana jest większość Apache. Ten kolor łatwo zrobić samemu mieszając po prostu Olive Drab z czarnym. Takie rozwiązanie ma tą zaletę, że możesz uzyskać dokładnie ten odcień, który cię interesuje. Ja tak robię w przypadku mojego Apache. A co do różnic między wczesną i późną odmianą AH-64A, to głównie dotyczą czujników opromieniowania na kadłubie po obu stronach wirnika, oraz wyrzutnika flar/dipoli z tyłu po lewej stronie kadłuba. Nowsze wersje to mają, starsze oczywiście nie. Jest jeszcze jedna ciekawostka, stare wersje A miały na głowicy wirnika przewody instalacji odladzającej, idące od masztu do łopat wirnika. Nowsze wersje A oraz D tego nie mają. Jeśli interesują cię jeszcze dokładniejsze różnice między wczesną i późną wersją A, to w wolnej chwili mogę coś pogrzebać w dokumentacji. Revell ma jakąś dziwną słabość do tego antracytu. Tylko oni produkują farbę o tej nazwie i wielu modelarzy zastanawia się potem jaki odpowiednik do tego dobrać Antracyt można uzyskać rozjaśniając lekko czarny, według niektórych dodając również nieco niebieskiego. A co do koloru opon - antracyt to może jest odpowiedni kolor w przypadku opon nowych - prosto z fabryki. Używane brązowieją, co widać na zdjęciach, więc kolor opon też warto zrobić samemu z mieszanki farb.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.