Skocz do zawartości

deeptown

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    IPMS Silesia
  • Zawód
    Handlowiec
  1. deeptown

    SAMOLOTY PASAŻERSKIE

    Dzięki. Tak mi się wydawało, że gdzieś w sieci widziałem taką "dziurawą" połówkę kadłuba. Liczyłem jednak na to, że to dodatkowa wypraska a w modelu są też "normalne" pozwalające zrobić pełny kadłub. Miło by było gdyby ktoś potwierdził to na 100% Odnośnie pierwszego pytania znalazłem takie wskazówki, nie jest to relacja, której poszukiwałem ale jest rysunek pokazujący jak skrócić garb w 747-400.
  2. deeptown

    SAMOLOTY PASAŻERSKIE

    Gdzieś posiałem linka do fajnej relacji pokazującej jak przebudować Boeinga 747-400 do wersji 747-400F (z krótszym garbem). Na fotkach było ładnie pokazane gdzie ciąć kadłub i jak to potem połączyć Może ktoś kojarzy tą relację i wspomoże linkiem? Przy okazji jeszcze jedno pytanie odnośnie revellowskich 747 "z wnętrzem" - czy takie modele mają możliwość wykonania pełnego kadłuba czy też wypraski przewidują jedynie "otwartą" opcję? Z góry dziękuję.
  3. Dzięki za odpowiedź. Taka metoda działania jest kusząca. Odnoszę jednak wrażenie, że płyny do kalek powodują wklęśnięcie kalki do okienka co może średnio wyglądać oraz mam obawy czy po pewnym czasie nie zacznie się coś niedobrego dziać z kalkomanią (kruchość, zżółcenie). Jeszcze mała dygresja na temat Draw decal. Mam mieszane uczucia do tego producenta, tutaj jest opisany problem. Używałem do tej pory raz i moje obserwacje choć nie aż tak mocno negatywne to były podobne jak opisane w linkowanym artykule. Czy wybór kolejnego modelu w tej tematyce już się dokonał?
  4. Bardzo ładny modelik Tobie wyszedł! Podoba mi się ta praca! Zwłaszcza, że i malowanie ciekawe. Zainteresowało mnie, że widać iż kalki z okienkami nakleiłeś na otwory w kadłubie nie zaszpachlowując ich wcześniej. Jak się takie rozwiązenie sprawdza? Pytam, gdyż celowo na razie omijam modele, w których czeka mnie szpachlowanie okienek. Z dostępnych modeli Revella polecam: B737-800 łatwo dostępne są dwa zestawy - wspomniany GolbAir / TUIfly oraz Air Berlin / Sobelair A319 również dwa zestawy można łatwo dostać - BMI / Austrian Airlines (zwłaszcza pierwsze malowanie jest dość atrakcyjne) oraz British Airways / Germanwings chyba, że coś większego to dość atrakcyjne malowanie (i sporą kalkomanię) posiada model A340-300 Wiener Philharmoniker. O umiejętności się nie martwię oglądając powyższe zdjęcia.
  5. deeptown

    Malowanie B737 Ryanair

    Maskowanie to przeważnie nie jest szybki proces. Czasami maskujesz coś godzinę czy dwie (oby) a malujesz klika minut. Ważne by taśma ściśle przylegała do powierzchni gdyż inaczej farba będzie podchodziła pod nią i po odklejeniu maskowania będą potrzebne poprawki. Najbardziej popularna taśma modelarska to firmy Tamiya. W Twoim przypadku warto pamiętać iż przy najtrudniejszych kształtach do malowania (czyli pewnie dziób) taśma będzie nie do końca się układać tak jak byśmy chcieli. Wtedy po prostu warto wyciąć z niej żądany kształt. Czasami pomaga przyłożenie do taśmy czegoś okrągłego i przeciągnięcie nożykiem po taśmie po obrzeżu przyłożonego przedmiotu. Uzyskana linia nie jest może odpowiednikiem tego co potrzebujemy ale w trudnych miejscach na pewno będzie lepiej się układać i przylegać niż zwykły kawałek prostej taśmy. Jeśli to 144-ka to też jestem ciekaw gdzie dokonałeś zakupu.
  6. deeptown

    Concorde - AIRFIX 1:72

    U siebie poleciałem całość gunmetalem ale minimalista jestem i pasażery robię dla relaksu. Natomiast w większym modelu takim jak Twój pewnie bym już to rozróżnił i jeśli ma być "spod igły" to wybrał stalowy oraz gunmetal.
  7. deeptown

    Concorde - AIRFIX 1:72

    Może i chudzinka ale te samoloty mają w sobie piękno. Kibicuję budowie. Kawał modelu. W kwestii podwozia to w Hannants jest jeszcze do dostania: Aerospatiale Concorde undercarriage legs (designed to be used with Airfix kits) Aircraft detailing sets (metal) A co do malowania to mi się podoba to z Singapore Airliines (choć swojego o połowę mniejszego zrobiłem we współczesnym malowaniu BA), do tego malowania kalki robi(ł) TwoSix Decals, w AviationMegastre są do dostania kalki innego producenta do tego malowania (Whirlybird). Spomiędzy dwóch powyższych malowań wybór ciężki. Oba mi się podobają i gdyby miał się ukazać nowy porządniejszy (user friendly) model tego samolotu w 1/144 to z chęcią bym się pokusił o wykonanie każdego malowania tej pięknej maszyny (także "pepsiczane").
  8. Minicraft zapowiedział na październik kolejnego 737-400 w malowaniu US Airways (nr kat. 14640), zapowiedź można zobaczyć tu. ps. Sorry, że post pod postem ale edytować poprzedniego już się nie da.
  9. Swoje wczoraj odebrałem i bardzo mi się te kalki spodobały. Mam nadzieję, że tak samo jak dobrze wyglądają to równie dobrze będą się nakładały i już ostrzę sobie ząbki na kolejne zapowiedziane zestawy.
  10. Z doświadczeń innych: Pactra Navy blue, Humbrol 15
  11. Nowa polska firma z kalkami do naszych pasażerów. Startują z rządową tutką ale na stronie mają zapowiedzi do LOT-owskiej tutki i naszych Embraerów. POLISH DECAL TEAM Na sąsiednim forum twórca kalek podał więcej planów wydawniczych m.in. B767 i B737 w malowaniach różnych naszych przewoźników. Na widok planowanej listy oczy mi zaświeciły. Mam nadzieję, że nie pokieruje się sugestiami tamtejszych użytkowników i nie zboczy z obranej słusznej drogi
  12. Niezłe cacka będą, dwie sztuki i pół metra kwadratowego zajęte. Zaglądam do tego wątku i kibicuję. Gdzieś widziałem jak ktoś szpachlował okienka naklejając na burty taśmę i nakładając szpachlę od środka, nawet jeśli konieczne były po tym poprawki od zewnątrz to i tak trochę oszczędził linii podziałowych. Zastanawiam się czy lepsza taka metoda czy też podklejanie paska plastiku od wewnątrz i szpachlowanie tak jak Ty to zrobiłeś.
  13. dokładnie ta sama myśl przewija mi się od początku tygodnia! znacie może jakieś sprawdzone sklepy internetowe na wschodzie? nie tylko w Rosji ale mogą być inne kraje b.ZSRR - z chęcią bym posmakował modeli Eastern Express i spróbował coś ściągnąć z pokazywanych w tym wątku modeli
  14. w Hannants zaraz po dodaniu zapowiedzi powyższego modelu zostały przecenione żywiczne modele tego samolotu w wykonaniu Bra.Z Models z 46,75 na niecałe 15 funciaków za sztukę, wyprzedaż trwa (w tym malowanie LOT) - gdyby ktoś był chętny to żywicę można obejrzeć zarówno na stronie producenta http://www.brazmodels.com/Tupolev/Tu-134/TU134kitphoto.htm oraz na airlinercafe.com EDIT: Revell zapowiedział reedycję Airbusa A300-600 ST "BELUGA" oraz wypuści w październiku kolejnego "żelkowego misia" tym razem złotego (Boeing 737-800 TUIfly "HaribAIR")
  15. Wypraski jakościowo wyglądają podobnie do DC-9 z Fly czyli kupi się dla malowań bo ambitniejsza walka może być ciężka z tym modelem. Wiadomo kiedy ma się pojawić u nas?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.