Skocz do zawartości

Madmax

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    57
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Celestynów/Warszawa
  1. owszem jest - w prawym górnym rogu obok kalek na pasy https://www.mojehobby.pl/zdjecia/9/4/1/1377_1_hasCR15_1.jpg Odnośnie drugiej części to nie nowość że Hasegawa robi pewne rzeczy na odpi**** - np. w Focusie WRC 2003 klatka bezpieczeństwa jest taka sama jak w wersji WRC 2000 gdzie w rzeczywistości one ze soba nie miały praktycznie nic wspólnego
  2. z tyłu w rogach na klapie - kalkomania nr.24
  3. Oklejenie tej karoserii nie jest najprostsze i można to było zrobić trochę lepiej. Sprawdź też czy na pewno masz wszystkie kalki na kaście bo widzę że na przykład brakuje na plastronach Gitanes Blondes oraz małej HF z tyłu na klapie
  4. Z opisem ciężko bo budowałem ten model bardzo dawno temu i mam już zestaw na ponowne zbudowanie tego modelu ale to za kiedyś. Ogólnie w pierwszej kolejności musicie wyciąć podwozie oraz elementy zawieszenia oraz koła i przy pomocy np. taś maskujących (albo słabego kleju) złożyć je w całość oraz nałożyć karoserię - następnie przy pomocy suwmiarki zmierzyć odległość między oponą i nadkolem (wyjdzie coś koło 2-3mm) - następnie o taką wartość należy skrócić kolumnę zawieszenia (ja dodatkowo po skróceniu nawierciłem ją i włożyłem mały kawałek drutu żeby kolumna zawieszenia była bardziej sztywna i mniej podatna na jakieś uszkodzenia. Z tego co pamiętam to wahacze i półośki były tylko podcinane i wyginane a nie skracane. Cała reszta elementów podwozia płyty osłaniające, wydech itp. tam nie ma nic do ruszania. Tyle z grubsza.
  5. Witam, dawno mnie nie było na tym forum. Jeśli chodzi o materiał na pasy który daje Hasegawa to jest to bardziej folia niż materiał który w dodatku ma jakby trochę połysku, osobiście używam do pasów roletę okienną ale w przypadku gdy będziesz robił model z załogą może ona być ciut za sztywna. Zastanów się dobrze nad decyzją w sprawie zawieszenia, wbrew pozorom nie jest to aż tak trudne, wiem bo sam przez to przechodziłem i uważam to za jedyne rozsądne rozwiązanie - ten model z asfaltowymi kołami na szutrowym zawieszeniu wygląda pokracznie - dużo czasu nie trzeba poświecić żeby znaleźć sobie zdjęcia modelu w necie - prosty przykład z pierwszy z brzegu zawieszenie bez zmian a tu po zmianie zawieszenia
  6. Powiem tak - obydwie firmy mają swoje plusy i minusy - minusem u Hase jest dość ubogie wnętrze natomiast sporym plusem są blaszki fototrawione do budowy pasów bezpieczeństwa oraz siatek np. w przedni zderzak. Tami jest znacznie lepiej spasowana i na pewno bije na głowę ilością detali zarówno wnętrza jak i podwozia. Moim subiektywnym zdaniem do Hasegawy trzeba "dorosnąć" modelarsko i raczej odradzał bym ją na pierwszy model dlatego proponuję Tamiye Zastanów się tylko czy na pewno chcesz składać Toyote Corolle WRC bo w obydwu firmach układanie zielonych pół na tylnych zderzakach jest bardzo ciężkie i na 1000% bez płynów do kalek się nie obejdzie a nawet je używając nie ma gwarancji sukcesu. Pozdr
  7. Madmax

    Subaru Impreza WRC 2001

    Jestem innego zdania AutoArt też jest innego zdania
  8. Madmax

    Subaru Impreza WRC 2001

    Pośpiech przy modelach jest najgorszym wrogiem - szkoda że nie napisałeś że takie kalki potrzebujesz bo sporo "Mi" znanych jest osób które przerabiają modele na "nie fabryczne" więc kalki zawsze zostają - opcja z kupnem modelu też nie była by głupia i chętnie bym się na coś takiego zrzucił bo mam w planach złożenie rajdówki Kuzaja - kalki już od dawna czekają - brakuje tylko modelu. Ogólnie jestem pod kolosalnym wrażeniem kolejnego "full opena" - trzymam kciuki i bacznie będę się przyglądał kolejnym pracą.
  9. Revell będzie dobry bo też bo mam, ale kleje "kropelki" kompletnie nie nadają się do świateł i zawsze dają efekt zamglenia którego nie można później zlikwidować (przynajmniej nie spotkałem się z takim sposobem). Zresztą jeśli chodzi o elementy przezroczyste to jeśli jest tylko taka możliwość staram się żeby jednak miały jak najmniejszy kontakt z klejem. Przykładowo tylne światła w 206 przyklejam tylko w rogu przy zakolach.
  10. Farba czerwona do świateł pochodzi z palety Tamiya X27 Clear Red - ale myślę a nawet jestem pewien że u innych producentów mają odpowiedniki. Odnośnie kleju to wiem że są specjalne do tworzywa przezroczystego ale ja używam zwykłego kleju przy czym nie dają go za dużo tylko tak żeby dany element się trzymał, pozwala to w razie czego na poprawianie błędów które się pojawią.
  11. Zupełnie umknęło mi to pytanie, sushi79 możesz napisać trochę więcej na temat wykonania okablowania środka, w sensie z czego przewody, czy to pomysł własny, czy jakiś gotowiec, z czego robiłeś klamry, itp, itd.
  12. Ciężko jest ocenić jednoznacznie model ze względu na dość nie ostre zdjęcia, jest cała masa błędów merytorycznych i to mnie osobiście najbardziej w oczy kole, bo uważam ze budujące takie modele (samochody przygotowane wyczynowo do sportu) jednak powinny one jak najbardziej przypominać oryginał, w cywilach wiadomo tuning i tp. Największym błędem tego modelu są nie pomalowane tylne światła, zresztą przednie też są jakby za mgłą, dodatkowo przejścia koloru też są w wielu miejscach poszarpane i tu można było się odrobinę bardziej przyłożyć. Mam nadzieję że w kolejnych pracach będzie widać postęp w sztuce modelarskiej i nie zrazi Cię moja opinnia, dodatkowo polecam "pytać pytać i jeszcze raz pytać" o wszystko co związane z modelarstwem, na pewno na dobre ci to wyszło... mi wyszło na pewno na dobre. Pozdr
  13. Chciałbym wam zaprezentować model który zbudowałem jakieś 4 lata temu, zawsze jak patrzyłem na wersję tego Puga z sezonu 2003 zastanawiałem się dlaczego wszyscy tak namiętnie budują wersje z Monte Carlo skoro z tego sezonu jest też kilka innych ciekawych oklejeń, a jako że jestem fanem fajkowych rajdówek postanowiłem zrobić wersję z Rajdu Katalonii. Zrobiłem wersję Gronholma pomimo że powinienem zrobić wersję Panizziego który wygrał ten rajd, ale jakoś nie za bardzo za nim przepadam. Docelowo model miał wyglądać tak: Do budowy użyłem modelu Tamiya Peugeot 206 WRC Bozian Racing oraz połączenia kalek Reji i Studio 27, oraz pasy fototrawione: W modelu jest sporo rzeczy które obecnie zrobiłbym inaczej ale jak na tamte nie tak odległe czasy jestem z niego i tak bardzo zadowolony. Zapraszam do oglądania i komentowania, o to co mi wyszło:
  14. Absolutnie genialna robota Jedyne czego mi brakuje to zapasu w bagażniku
  15. Madmax

    Peugeot 206 WRC 2003

    Pytanie brzmi: Czy chcesz żeby ładnie wyglądało czy też żeby było zgodne z oryginałem. Dodatkowo malowanie które pokazuje Tami odbiega od tego które było na odcinkach specjalnych czyli powinny być białe kwadraty, lub tak jak w parku serwisowym reklamy Marlboro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.