PioBan
Użytkownicy-
Liczba zawartości
27 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Reputacja
5 NeutralOstatnie wizyty
Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.
-
Niestety w przypadku HIMARS-ów tylny priorytet jest trochę inny. Nie ma białej obwódki i chyba nie jest odblaskowy.
-
Zapowiedzi/Nowości - First To Fight (kolekcja Wrzesień 1939)
PioBan odpowiedział Botan → na temat → [M]Nowości i In-Boxy
Tak z ciekawości, co ma wspólnego konwersja Ścibora z samochodem półgąsienicowym wz. 34? Przecież to był PF621 z układem jezdnym zapożyczonym z ciągnika C4P. -
Przecież Gajowy napisał wyraźnie, że to jest fotka powojenna. "Przeciwna drużyna" nie oznacza Niemców tylko naszych artylerzystów, którym takie oznakowanie pomagało w szkoleniu w czasie ćwiczeń na poligonie.
-
Dodam jeszcze, że ten znak dla artylerzystów składał się z dwóch elementów. Drugim był krzyż złożony z czterech prostokątów i małego krzyżyka w środku a jego fragmenty widać koło twarzy tego pana, który stoi najbliżej czołgu.
-
W porządku, nie zamierzam Cię na siłę przekonywać do swoich racji. W końcu to twój model i Tobie przede wszystkim powinien się podobać. A tak przy okazji, dopytywałeś się o stronę, z której pochodzą zdjęcia. Udało mi się ściągnąć te kilka tysięcy fotek zanim stronka zniknęła więc jeśli jesteś zainteresowany to daj znać, najlepiej na priv.
-
Napis nie jest zatarty tylko mocno zakurzony i stąd problemy z jego odcyfrowaniem. Usuwaniem nazw i innych oznaczeń nikt sobie głowy nie zawracał. Na przekazywanych jednocześnie Shermanach nazwy są widoczne chociaż też mocno przykurzone a w jednostkach 2. Korpusu, szczególnie szkolnych było mnóstwo sprzętu w oznakowaniu poprzednich użytkowników. Podane przeze mnie numery są przykładowe. Pewne czy prawie pewne są tylko dwie pierwsze cyfry i ostatnia. Na trzeciej pozycji wstawiłem 5 przez analogię do numeru innego polskiego Achillesa 235120, a 8 z drugiego przykładu widziałem na jakimś M10. Ale gdyby w tym miejscu wstawić 0 to już mieścimy się w trzecim od góry przedziale z zacytowanej przez Ciebie tabeli. Litera S w numerze WD była czasem pomijana jak np. w przytoczonym już 235120 a ogniwa raczej nie były przykręcane w celu ukrycia czegokolwiek. Zauważ, że następny wóz też ma takie ogniwa a nie widać na nim żadnych numerów czy napisów więc kto i co chciałby tam ukryć? Zresztą gdyby ten numer był taki ważny przy przekazywaniu to jaki byłby problem żeby odkręcić jedną śrubę i odsunąć ogniwo?
-
Chciałbym wrócić jeszcze na chwilę do tej "nazwy" wymyślonej przez Bisona. Pewnie włożę kij w mrowisko ale do kalek Bison/Star Decals trzeba podejść z dużą ostrożnością bo projektant niestety czasem trochę fantazjuje. Na temat tego Achillesa rozmawiałem kiedyś z autorem albumów "Od Acromy do Zwycięzcy", który miał w swoich zbiorach zdjęcia w odrobinę lepszej jakości. Według Niego na początku jest 2 i 3 a na końcu 6 a z tego wynika, że to nie była nazwa tylko numer W.D. często malowany właśnie w tym miejscu. W poprzednich postach były zamieszczone dwa zdjęcia z przyciemnionymi prostokątami. Proponuję przyjrzeć się dokładnie temu niższemu. W pierwszym znaku skośna belka wychodzi z lewej strony dolnej poziomej belki tak jak w literze Z albo cyfrze 2 a nie z prawej jak by musiało być w przypadku S. W kolejnym znaku gdyby to była litera T to odległości między pionową belką a sąsiednimi znakami powinny być równe ale belka jest znacznie bliżej prawego znaku a na dodatek dołem się zawija tak jak litera J albo cyfra 3. To bardziej mi wygląda na coś w tym rodzaju: Jeszcze parę uwag do oznakowania pojazdu. Wóz nie należał do 7. Pułku Przeciwpancernego jak podaje pokazana wyżej instrukcja a do 2. w związku z czym nie powinien mieć Syrenek na czerwonym tle tylko Pancerne Ramię na białym tle bo pułk wchodził w skład 2. Warszawskiej Dywizji Pancernej. Oznaczenie było malowane na przednim pancerzu w okolicy lewego reflektora. Ponadto po przeciwnej stronie tzn. przy prawym reflektorze powinna być czerwono-niebieska tablica z numerem 77. Analogiczne oznaczenia powinny też być na tylnej ścianie kadłuba. Jeżeli projektanci UM faktycznie wzorowali się na tych kalkach to niestety powielili trochę nieścisłości.
-
2K6 /2P16 Luna - 1:35 Trumpeter malowanie LWP
PioBan odpowiedział SnajperTBG → na temat → [M]Warsztat
Na zdjęciu wyżej jest wyrzutnia, na tym niżej wyrzutnia jest po prawej stronie a za nią schował się transporter. -
[Pojazdy wojsk.] Zadajemy pytania. Otrzymujemy odpowiedzi.
PioBan odpowiedział Złośliwiec → na temat → [M]Warsztat
Nie da się bo to nie jest ISU tylko SU-152, wóz na zupełnie innym podwoziu. Natomiast ISU-152 do 150 zł to chyba tylko ze Zvezdy: https://www.mojehobby.pl/products/ISU-152-Soviet-self-propelled-gun.html -
Pojedyncze cyfry mają wysokość 7,14 mm i szerokość 3,59 mm a film wokół nich odpowiednio 7,94 mm i 4,34 mm. Cały numer z drugiego zestawu ma wysokość 7,14 mm i szerokość 16,67 a film 7,94 mm i 17,47 mm.
-
Ale to bardzo słuszne przekonanie. Były co najmniej dwa mk.V z imieniem Krysia namalowanym dokładnie taką samą czcionką. Konkretnie maszyny z numerami W3765 i BL670.
-
Wejdź sobie w "UPCOMING". Trzecia opcja od lewej na niebieskim pasku.
-
Kanadyjska, ale z polskimi korzeniami.
-
Zapewne dlatego, że Hussar to firma kanadyjska.
-
Panowie, a czy zwróciliście uwagę, że ta widoczna ramka nie jest na środku tylko mniej więcej w jednej trzeciej szerokości kabiny? Zrobiłem na szybko taki mały i może niezbyt dokładny szkic, ale widać na nim to o czym piszę. Moim zdaniem autor ma całkowitą rację sugerując dwie ramki.