Skocz do zawartości

Wachmistrz

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    464
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    4

Ostatnia wygrana Wachmistrz w dniu 11 Grudnia 2023

Użytkownicy przyznają Wachmistrz punkty reputacji!

Reputacja

204 Excellent

O Wachmistrz

  • Urodziny 3 Listopada

Informacje

  • Skąd
    Wrocław
  • Zainteresowania
    wielopłaty, lotnictwo polskie 1918+

Ostatnie wizyty

1 197 wyświetleń profilu
  1. - celownik do Normy. Na przezroczystej ramce Tamiyi są dwa. Fragment tego masywniejszego wykorzystam w Normie. Całości się nie da, bo Haska zamknęła przestrzeń między wiatrochronem a tablicą rozdzielczą. Trzeba będzie jakoś zamarkować. - może być iskrownik. Po angielsku magneto. Sam przetłumaczyłem
  2. W pierwszej chwili myślałem, że chodzi Ci o symetrię. Dopiero teraz zobaczyłem, że na pierwszym zdjęciu po lewej (heraldycznie) stronie środkowe rurki wyglądają jak jakieś faje. No nie, takich dewiacji to bym nie dopuścił. To aparat telefoniczno-fotograficzny robi takie zniekształcenia, pokazując nam, że wie lepiej. Tymczasem przede mną następujące prace "waloryzacyjne": - wykonanie osłony wylotu powietrza z turbosprężarki; - wykonanie elementów wzbogacających luk kółka ogonowego; - wykonanie prowadnicy osłony kabiny; - wykonanie celownika - tu zamierzam wykorzystać jeden z celowników dostępnych w zestawie Tamiyi; - wykonanie elementów silnika: prądnicy i dwóch rozdzielaczy (nie pytajcie mnie, do czego służyły), których nie ma w ubożuchnej atrapie zestawowej. - wykonanie podkadłubowego zbiornika 100 gal. (podobno był to zmodyfikowany zbiornik 75 gal.). Więcej "ulepszeń" na razie nie przewiduję. Sorry, że tak wolno to idzie, ale chyba takie mam tempo budowy modeli. Myślałem, że dotyczy tylko szmatopłatów.
  3. Dzięki za słowa krytyki i słowa otuchy. Majstruję, jak umiem. Tymczasem z rurki aluminowo-niklowej AA dorobiłem lufy, a z blaszki żaluzje w okolicy silnika.. Postanowiłem jednak, że popracuję nad tylną częścią kadłuba. Cały kadłub od kabiny do ogona jest za wąski, więc tego nie poprawię, ale mogę nadać bardziej zbliżony do rzeczywistego kształt wylotowi czegoś tam ze sprężarki na dole kadłuba. Sorry, ale nie znam się na tych wszystkich częściach. To co było za wąskie, wyciąłem ze sklejonego już modelu. Nie wiem jeszcze, z czego zrobię zamiennik, najprawdopodobniej wykorzystam połówkę zestawowego zbiornika na paliwo.
  4. Miały być dwa tygodnie, a wyszło ponad cztery. Niestety, kabinka w Hasegawie nie chciała dać się estetycznie sfotografować. Zamknąłem więc ją w kadłubie i pocieszam się tym, że okiem nieuzbrojonym widać jakieś detale, co jest postępem w porównaniu do stanu wyjściowego. Poniżej widok na stan obecny obu modeli. Po sklejeniu kadłuba okazało się, że w Hasce jest on za wąski, a z nim nieprawidłowy kształt mają wszystkie detale umieszczone w jego spodniej części. Nieco mnie to zdemotywowało, bo nie dam rady tych rzeczy wyprowadzić.
  5. Dwie sprawy: 1. Jeśli chcesz, żeby śmigiełko się kręciło, już teraz myśl nad mechanizmem. 2. Ten wiatrochron vacu też niespecjalnie pasuje do kadłuba i bardzo trudno go wyciąć. Po wycięciu przypomina paznokieć, z którym nie wiadomo, co zrobić. Ja swój zgubiłem i potem tygodniami próbowałem uzyskać zamiennik o podobnych krzywiznach.
  6. Świetnie! Robiłem ten model niedawno i bezwstydnie zachęcam do obejrzenia galerii . Jeśli masz zamiar zrobić polską wersję, to zwróć uwagę zwłaszcza na chłodnicę i dolną osłonę silnika. Nie była taka jak w litewskich SVA.
  7. Wachmistrz

    Frajdolarzerka

    Albion Alloys oferuje rurki aluminiowe o mikroprzekrojach już od 0,3 mm. Kiedyś używałem, są bardziej miękkie niż mosiężne i dają się obrabiać pilniczkiem. Mając pręt plastikowy o średnicy ok 2 mm oraz dysponując Dremelem lub Proxxonem można wywiercić w nim otwór wiertłem 0,4 mm i potem spróbować pocienić z zewnątrz.
  8. Z pewnym wahaniem wrzucam aktualizację. Robię zdjęcia telefonem i wrzucam bezpośrednio na forum. Zauważyłem dwie rzeczy: forum obcina jakość zdjęć. Druga to jakość samego modelowania. Na tych zdjęciach, oświetlonych dwiema lampami, te małe elementy wychodzą jak błoto. W skali 1:1 tak strasznie to nie wygląda. Czuję się jak oszust obnażony ze swoją nieudolnością. No cóż. Kabina mniej więcej skończona. Nie było nic, a teraz są te skracze. Tymczasem Tamka już zamknięta. Tutaj kabinka jeszcze przed wklejeniem. Nie wszystkie ryfle udało się zakleić, a nie chciałem psuć tych ładnych detali szlifowaniem. Od soboty 2 tygodnie przerwy w warsztacie.
  9. Dziś malowanie kabiny i wnęk podwozia. Ruszyłem także Tamkę, stąd zdjęcia dwóch zestawów. Przyznam że nieco ryzykowne dla mnie. Wnęki po położeniu szarego podkładu. Tutaj wyszedł jakiś biały, Wnęki w Zinc Chromate - farbka Tamiya XF-4 wnętrza kabin w Dull Dark Green Zjęcia nieco przekłamują kolory, ZC wyszedł jakiś ciepło żółty. Nie udało mi się tego skorygować. Następne kroki to instalowanie drobnych blaszek w kabinie i malowanie detali tamże. No i wycinanie tych klap do wychodzenia z nurkowania.
  10. Po dwóch tygodniach wracam z gotowymi wnękami. Widok tego białego plastiku może być już trochę denerwujący. Następne zdjęcia będą już z podkładem i kolorami.
  11. Przepraszam za przerwę, ale obowiązki rodzinne, rozumiecie…. Sklejamy Zero, w sumie też tanią Hasegawę
  12. ...w kierunku akuratności. O, coś takiego chciałbym zrobić, ale to jest foto z jakichś testów. Wycinek zdjęcia tylko do celów dyskusji. Muszę to napisać, bo inaczej trafię do więzienia.
  13. Tematy farbiarskie zawsze są najfajniejsze, jeszcze do nich wrócimy. Ale tymczasem rzut oka na warsztat. Dziś dalszy ciąg szlifowania i pierwsze przymiarki do struktury wewnętrznej płata. Taki odpoczynek od kabiny, do której też wrócimy. Przy okazji mam pytanie. Czy nie będzie to zdradą, jeśli przedstawię te klapy do wychodzenia z nurkowania (dive recovery flaps lub compressibility flaps) w pozycji otwartej podczas postoju samolotu?
  14. Lubię te Twoje rebusy Wielkość liter co prawda nie ma wpływu na odcień, ale domyślam się, że jeśli IG - to nie. To już coś. Pozostaje ZC albo Republic green, a właściwie Republic's bronze green, którego to malowniczego zwrotu użył pewien Turek w opisie swojego P-47: Turek o Republic's bronze green Nie miałem pojęcia o tym kolorze i z tym do Ciebie przychodzę... Swoją drogą, żeby zielony wpadający w niebieski nazywać bronze green....
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.