Skocz do zawartości

Merten

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    767
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

120 Excellent

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Tylko zgodnie z epoką to górna część tego okna powinna być łukowa. Takie proste ramy okienne w łukowych otworach okiennych to niestety zmora polskich przebudów budynków na Dolnym Ślasku, Pomorzu czy w dawnych Prusach. Zresztą nie tylko, bo i na terenach dawnej Polski też zeszpecono wiele budynków wyrównując górną część ramy okiennej i zamurowując łuk otworu okiennego. Podsumowując: to tak nie wyglądało, więc jak już robić okna skrzynkowe, to i o ten detal trzeba zadbać. Zresztą będzie bardziej widoczny.
  2. 45 kg to masa pocisku 150 mm Tutaj, to było 26 kg. Natomiast nabój scalony rzeczywiście mógł mieć około 45 kg. I dla jednostek bojowych tak właśnie zakładano. A po drogach w Rzeszy holowali za pomocą nawet 4,5-tonowych ciężarówek nawet88-milimetrowe armaty. I to by był bardzo fajny model! Tylko platforma do zrobienia od zera, bo to chyba na typie "Koln" montowali, a takiej nikt nie produkuje w 1:35...
  3. A ja się dalej będę czepiał. Producenci już się połapali i dają w końcu na pudełku i w instrukcji poprawną nazwę pojazdu, ale "Jagdpanzer IV/70" grasuje dalej... Ehhh! Poza tym: też mi się ten pojazd podoba.
  4. Merten

    Warsztat Stugów IV

    No jednak wziąłeś informacje że strony, która w bibliografii nie podaje nic co można by uznać za choć "w miarę wiarygodne" źródło. Martin Block, Jentz i inni tego nie potwierdzają. Co najważniejsze - tych przydziałów do brygad dział szturmowych nie ma w oryginalnych dokumentach. A one hulają po necie i już teraz łatwo je znaleźć.
  5. Merten

    Warsztat Stugów IV

    Najkrócej odpowiadając: pojęcia nie mam. Ale mam dwie koncepcje. 1. Może to oznaczenie własne pojazdu? Bo jakoś nie pamiętam, żeby tak gorliwie emblemat dywizji był malowany na obydwu błotnikach. 2. Jakieś improwizowane, pierwotne logo 9. SS-PzDiv "Hohenstaufen"? Bo jeśli to rzeczywiście rejon Tarnopola, to mogłoby tak być. Ale to trochę (zwłaszcza to drugie) zgadywanie.
  6. Merten

    Warsztat Stugów IV

    Co do StuG IV, to pojazdy te pozostawały w gestii Inspektoratu Wojsk Pancernych. Były traktowane jako niszczyciele czołgów w dywizjach pancernych, grenadierów pancernych i dywizji piechoty, albo ekwiwalent czołgów w batalionach pancernych. NIE BYŁY przydzielane do artylerii, czyli brygad dział szturmowych.
  7. Może nurek? Z Hiszpanii? Bursztyn zbiera/ma zbierać?
  8. Możliwe! To Deutsche Reichsbahn, a nie PKP!
  9. Pomalowani super. Bardzo zazdroszczę umiejętności! Co do "pancernych", to... jednak nie. To artylerzyści.
  10. Ciągnie najpewniej lawetę do Flak 38. Albo ewentualnie przyczepę amunicyjną. Każda ciężarówka wojskowa miała hak.
  11. Jeszcze nie widzę w ofertach, a okazuje się (przegapiłem), że był też w mniejszej wersji, czyli 1:35 i teraz się zrobił dylemat... Ale chyba warto poczekać. Duży będzie miał swój urok.
  12. Ten jest piękny! Chyba go kupię. Ma "to coś".
  13. To się nie ma co oszukiwać - drukarka do kupienia...
  14. Jedna z 60-ciu Panther wysłanych do GA "Północ" w listopadzie 1943 roku. To zbieranina różnych pojazdów była, częściowo bez silników, ale jak widać część była mobilnych. Chyba trudno powiedzieć jednoznacznie.
  15. To jeszcze w kwestii merytorycznej: następnym razem daj inną rejestrację. Wojska Lądowe takich nie miały. Weszły na uzbrojenie Luftwaffe i dywizji LSSAH.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.