Skocz do zawartości

SamP

Użytkownicy
  • Liczba zawartości

    72
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0 Neutral

Informacje

  • Skąd
    Białystok
  1. Jest jeszcze stary Do-27 "Grzimek" w malowaniu afrykańskim Revella.
  2. Zestaw samolotów wybitnie wskazuje na Horneta.
  3. SamP

    Bf 109 G-6 1:72 Heller

    Ta kabina jest oryginalna z zestawu? Tak ładnie jest przezroczysta. W Plastyku niestety jest jakaś taka bardziej zmatowiała i niewiele przez nią widać.
  4. Z przodu też sprawdź, czy nie trzeba niektórych otworów poprzenosić. Na lewej burce widać dosyć charakterystyczne skupienie 5 otworów.
  5. SamP

    Prince of Wales 1:300

    GPM ma takie lufy w skali 1/250. Czy te 0,02mm na średnicy będzie aż tak widać?
  6. SamP

    SMS "Baden"-1:100 by Pawlik

    Jedyne niebezpieczeństwo jest takie, że bieżnia tego łożyska wykonana z HIPS-u może się wygnieść od zwykłego stania, a wtedy praca łożyska będzie nieciekawa.
  7. SamP

    SMS "Baden"-1:100 by Pawlik

    Przewód zasilający nigdy nie jest za gruby o ile nie mamy problemów z kosztami:)
  8. SamP

    TIRPITZ 1/350 ACADEMY

    W takich sprawach najlepszy jest sklep MojeHobby. Mają zdjecia instrukcji do wielu modeli, do Twojego również.
  9. Z tym, że "Błyskawica" wz 65 (nr burtowy 271) po Atlantyku nie pływała.
  10. SamP

    HMS Rodney 1943 1/700 Tamiya

    Nie jestem pewien, ale ta czerwona kropka w rozecie RAF-u jest jakaś nieproporcjonalna.
  11. SamP

    HMS Rodney 1943 1/700 Tamiya

    Oczywiście, ta symetria ustawienia nie powodowała przechyłu, ale nie o to mi chodziło. Rzecz w tym, że w czasie sztormu, okręt poddawany jest działaniu dodatkowych sił, czyli wody i wiatru. Generalnie okręt atakuje fale dziobem, ale nie zawsze to jest możliwe i tutaj takie ustawienie wież zwiększa stateczność okrętu na ewentualne działanie fali na bok okrętu poprzez rozstawienie masy na większym ramieniu. Sama wieża oczywiście nadal pozostaje w osi okrętu a więc w osi ciężkości ale lufy i ich masa już są przesunięte względem tej osi. A jedna lufa to ok. 100 ton masy. Często zresztą, okręty, które miały przechył na burtę na skutek uszkodzeń, obracały wieże w przeciwnym kierunku, aby spróbować wyrównać przechył. To co prawda nie jest porównanie, ale podczas jednego z konwojów atlantyckich nasz niszczyciel Garland na fali miał przechył 63°! To pokazuje dobitnie co może morze
  12. SamP

    HMS Rodney 1943 1/700 Tamiya

    Forest, zlituj się, mówimy o warunkach SZTORMOWYCH. A zdjęcie nie jest z patrolu bojowego bo na końcach luf dostrzegam kaptury - ich ściągnięcie zajmuje trochę czasu. Salwa z jednej wieży? No cóż, można i tak, z tego co mi wiadomo dążono do oddawania salw całoburtowych, a przy takim ustawieniu czas się wydłuża. Wystarczy wspomnieć bitwę pod Savo, gdzie amerykanie byli strasznie zdziwieni, że japońskie pancerniki miały wieże w położeniu marszowym. Co do czasu, no cóż nie wiem po co byli obserwatorzy i radary, które wyłapują wroga dostatecznie wcześnie, tak, że zanim okręt wejdze w zasięg skutecznego strzału, to wieże może obrócić kilka razy dookoła.
  13. SamP

    GM-1 z Me 109G-2

    Fakt, trochę niedokładnie przeczytałem Aero 6/90. A więc prostuję: - instalacje MW były montowane od wersji G6 - przeróbki, G8, G10, G14 standard - instalacje GM montowano w wersjach G1, G3, G5 jako wersjach wysokościowych z kabiną ciśnieniową. Instalacji GM i MW nie można traktować zamiennie bo każda z nich służyła do czego innego.
  14. SamP

    HMS Rodney 1943 1/700 Tamiya

    Myślę, że bardziej chodziło o zachowanie stateczność.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.