Skocz do zawartości

Podstawowe techniki budowy modelu


reggy

Rekomendowane odpowiedzi

Trochę już minęło od twojego posta, ciarko, ale może dalej się wahasz? A ja mam akurat chwilę na przejrzenie forum, więc....

Tak, Tamiya jest dobra na początek bo jest dobra. Każda firma produkująca modele o wysokiej jakości jest dobra na początek, ale nie jest łatwo tak generalnie stwierdzić, że firma X jest super a firma Y badziewna. Nawet w obrębie jednego producenta są modele dobre i te gorzej zrobione, im model gorzej zrobiony tym będzie albo brzydszy albo będzie cię kosztował więcej roboty.

Na początek kupujesz modele tanie i mało skomplikowane (producent podaje stopień skomplikowania), bo i tak je zepsujesz chyba że jesteś urodzonym geniuszem.

Tematem instrukcji się w ogóle nie zajmuj, gwarantuję ci, że jak masz IQ powyżej 70 zrozumiesz każdą instrukcję bo instrukcje są obrazkowe. Czasem słowo lub dwa jest w obcym języku, spokojnie, zrozumiesz albo sobie przetłumaczysz.

Aerograf kup sobie na allegro albo np. tu http://www.mar.sklep.pl/ Źródłem powietrza może być dla ciebie każdy kompresor, chcesz - kup sobie minikompresor, chcesz to pracuj na dużym, zależy od tego ile masz kasy, gdzie masz modelarnię itd. Szukaj takich w granicach 60-160 zł, koniecznie dwufunkcyjny, tzn. pracujący tak, że naciśnięcie spustu puszcza powietrze a przesunięcie go do tyłu zaczyna wypuszczać farbę (nie wiem czy są jeszcze inne na rynku).

I zacznij pisać nazwy firm zgodnie z prawdą bo cię nikt nie będzie traktował poważnie. Nie Tamija tylko Tamiya. Nie ta Ravella, tylko ten Revell.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • Odpowiedzi 58
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...
  • 3 months later...

Piszę tutaj, bo nie chcę zakładać nowego tematu na jedno pytanie. Przeglądnąłem już wiele wątków i nie znalazłem odpowiedzi, na pytanie które mnie cały czas nurtuje. Możliwe, że ten sposób jest w jakiejś relacji z budowy, której nie czytałem, ale nie widzę tego w tajnikach. Otóż przy większych modelach często się zdarza, że te największe części (w moim przypadku burty i pokłady żaglowca) są lekko skrzywione. Moje pytanie - jakie są najlepsze sposoby, żeby to wyprostować?

Pozdrawiam, Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszę tutaj, bo nie chcę zakładać nowego tematu na jedno pytanie. Przeglądnąłem już wiele wątków i nie znalazłem odpowiedzi, na pytanie które mnie cały czas nurtuje. Możliwe, że ten sposób jest w jakiejś relacji z budowy, której nie czytałem, ale nie widzę tego w tajnikach. Otóż przy większych modelach często się zdarza, że te największe części (w moim przypadku burty i pokłady żaglowca) są lekko skrzywione. Moje pytanie - jakie są najlepsze sposoby, żeby to wyprostować?

Pozdrawiam, Piotrek

To raczej trudna sprawa. Uważam, że wszystkie porady typu "weź ogrzej nad ogniem i wyprostuj" są o d..pę rozbić. Zazwyczaj tam gdzie było krzywe jest dalej krzywe, a obok dochodzi nastepne skrzywienie, albo bąbel. Mnie udało się skrzywioną płytę samochodu wyprostować następująco.

Przy pomocy zacisków i kleju CA przymocowałem płytę do kawałka grubej sklejki, dociskając tak by się wyprostowała.

Całość włożyłem na kilka minut do bardzo gorącej wody (ok.70-80 st. C)

Ostudziłem zimną wodą, zostawiłem na kilka godzin.

Odczepiłem płytę od sklejki. Wyprostowała się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślałem o czymś w tym stylu. Tylko czy ta gorąca woda nie zniszczy faktury np desek? No i jeszcze przychodzi mi do głowy pomysł posmarowania czymś agresywnym od niewidocznej strony. Tylko również pojawia się pytanie czy to za bardzo nie zniszczy plastiku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie myślałem o czymś w tym stylu. Tylko czy ta gorąca woda nie zniszczy faktury np desek? No i jeszcze przychodzi mi do głowy pomysł posmarowania czymś agresywnym od niewidocznej strony. Tylko również pojawia się pytanie czy to za bardzo nie zniszczy plastiku.

Smarowanie czymś agresywnym jest raczej ryzykowne. Tym bardziej, że te środki są raczej szybko odparowujące, więc zanim włożysz do gorącej wody to i tak przestaną działać, a jeśli weżrą się tylko miejscowo to, miejsce takie stanie się osłabione i nastąpi skrzywienie. Wyobraź sobie, że chcesz rozciągnąć sprężynę. Jeśli w jednym miejscu polejesz ją kwasem i zaczniesz rozciągać to tylko w tym gdzie będzie kwas sprężyna błyskawicznie się odkształci.

W temp. 70 st. plastik raczej nie płynie, więc żadna faktura nie powinna ulec zniszczeniu. Piszę raczej, bo jednak co firma to inny plastik. Ja działałem na plastiku Hellera, który jest chyba najbardziej miękki, a nic się nie zniszczyło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...

Cześć !

Co dokładnie powinno zawierać nitro aby można było wykonywać fakturę odlewu. W marketach spotkałem się z różnymi skladami tego rozpuszczalnika : toluen z izobutanolem, toluen z acetonem, ksyleny. Ale nie wszystko chyba chce nadtapiać plastik dlatego pytanie co wybrać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.