Teraz jest Pt mar 24 2017, 14:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 681 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Wt lip 05 2016, 20:29 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 7359
patrykvel napisał(a):
A jakoś każdy to tak widzi. :P


Ludzie widzą co chcą widzieć.
Nigdy nie wypowiadałem się o sprzęcie którego nie znam. Pisałem i piszę tylko o sprzęcie H&S, który używam od kilku lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Wt lip 05 2016, 20:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): So mar 07 2015, 16:55
Posty: 2281
Lokalizacja: Gdańsk Starówka
Solo napisał(a):
Ludzie widzą co chcą widzieć.
Nigdy nie wypowiadałem się o sprzęcie którego nie znam. Pisałem i piszę tylko sprzęcie H&S, który używam od kilku lat.


Ludzie widzą to czego Ty nie chcesz zobaczyć.

Nikt nie wpadałby z Tobą w polemikę jakbyś chociaż starał się być odrobinę bezstronny...

patrykvel napisał(a):
Ja posiadam Iwatę oraz najtańszego chińczyka kupionego na ebayu. Powiem wam od serca, że lepiej się maluje piwatą plus farby tamiya/gunze z prawilnym rozpuszczalnikiem, niż drogą Iwatą plus farby Vallejo.


I to są święte słowa, o których sam się przekonałem malując Vallejo Pet Shopa córki.
Do pędzla ok ale do aerografu tego nigdy nie wleję.

_________________
Pancerka Polskich Sił Zbrojnych na zachodzie i niemiecka (głównie niszczyciele)
Galerie:pierwszy model - Panther Ausf. A by Tamiya, Jagdpanzer IV L/48 Normandia by Italeri, Sherman Firefly Ic Hybrid, Cromwell Mk. IV, 1 DPanc. Bieżący warsztat:Renault FT-17 "Trup"
Pozdrawiam Rafał Dzięgielewski made by 71 :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Wt lip 05 2016, 20:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 7359
patrykvel napisał(a):
Powiem wam od serca, że lepiej się maluje piwatą plus farby tamiya/gunze z prawilnym rozpuszczalnikiem, niż drogą Iwatą plus farby Vallejo.


No to jest to o czym wspominałem tutaj parę razy nie tylko ja.
Dobry sprzęt to jedno, ale jak się do niego wleje syf, to nic nie pomoże.
Dobry aerograf i dobre farby muszą iść w parze.
Niestety, czasami mam wrażenie że ludzie myślą że wystarczy wydać pieniądze na dobry aero i dalej lać do środka Pactrę, a modele same się pomalują.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Wt lip 05 2016, 23:36 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lip 04 2016, 15:18
Posty: 10
patrykvel napisał(a):
Ja posiadam Iwatę oraz najtańszego chińczyka kupionego na ebayu. Powiem wam od serca, że lepiej się maluje piwatą plus farby tamiya/gunze z prawilnym rozpuszczalnikiem, niż drogą Iwatą plus farby Vallejo.


Może dla tego że taniego nie pieścisz, nie oszczędzasz, nie chuchasz, nie myślisz tylko używasz ;)
Masz może gdzieś linka do tego chinola albo pamiętasz sprzedawcę?

cooper69 napisał(a):
Tylko żeby nie zniechęcać do aerografu (jak już zakupisz) to te Pactry zostaw do malowania pędzlem :)
Farby Tamiya i Gunze + nie śmierdzący rozcieńczalnik Tamiya X-20A (lub jego samorobna alternatywa) i życie będzie piękne :D


Dzięki za info odnośnie farbek, bo jeśli Pactry by nie wypaliły to alternatywą miało być Vallejo Air.
Do pędzla używałem czystego spirytusu z wodą destylowaną jako rozcieńczalnika, w aerografie to już nie przejdzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 0:14 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 30 2012, 17:02
Posty: 273
1. Pewnie dlatego, że go nie używam. :p Ogólnie wykonany jest na tyle ile kosztuje czyli koło 40zł. Spust chodzi mało przyjemnie, metal jest super miękki przez co dyszę urwałem bez problemu, a iglica wykrzywia się od samego patrzenia. Jak ktoś się potrafi obchodzić z aero jak z dzieckiem to może być. Zakup był dla zaspokojenia czystej ciekawości oraz chęci posiadania zapasowego aero.

2. Jeżeli malowanie samo w sobie ma być przyjemnością, to bierz farby tamiya/gunze. Najlepsze efekty dostaniesz na rozcieńczalniku do farb celulozowych, ale nie każdy toleruje ich zapach. Można używać izopropanolu, ale w tedy surfacery, wszelkie metallizery, seria C włącznie z wybitnym C8 od gunze odpadają.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 0:17 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 7359
patrykvel napisał(a):
Najlepsze efekty dostaniesz na rozcieńczalniku do farb celulozowych, ale nie każdy toleruje ich zapach. Można używać izopropanolu, ale w tedy surfacery, wszelkie metallizery, seria C włącznie z wybitnym C8 od gunze odpadają.


Ponoć same Gunze C śmierdzą (dla mnie nie śmierdzą, ale jestem w mniejszości zdaje się).
Gunze H ponoć mają lepszy zapach, łatwiejszy do zaakceptowania.
Moim zdaniem farby Tamki mają za to całkiem przyjemny zapach.
Wszystko to przy użyciu rozcieńczalnika Leveling Thinner.
Tak czy inaczej swoistego "chemicznego" zapachu przy korzystaniu z farb do aerografu (podejrzewam że jakichkolwiek) się nie uniknie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 6:28 
Offline

Dołączył(a): So lut 27 2010, 22:41
Posty: 120
Spryciarze pokażą jak tyle stron dyskusji załatwić długopisem !
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-aerograf-z-zaworem-powietrza
http://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-aerograf-wersja-druga
Działa ? Działa !


Ostatnio edytowano Śr lip 06 2016, 6:34 przez radoslaw6363, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 14:22 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pn lip 04 2016, 15:18
Posty: 10
Oj tam, dla mnie chyba tylko nitro śmierdzi i jest nieprzyjemne bo po dłuższej sesji nawet w wentylowanym pomieszczeniu zostaje w receptorach i przez 3-4 dni wszystko pachnie i smakuje jak by było skrapiane nitro ;)
Stare poczciwe olejki revell'a bardzo "dobrze" wspominam... dlatego póki co nie chcę żeby młody się inhalował. Także pozostanę przy akrylach i będę kombinował z łagodniejszym domieszkowaniem :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 14:38 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 7359
No to jeśli tak, to raczej nie Gunze C, może tylko Tamka i raczej nie z Leveling Thinnerem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Śr lip 06 2016, 15:44 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lut 06 2015, 11:20
Posty: 874
Lokalizacja: Poznań
Tamka z ori rozcieńczalnikiem będzie OK.

_________________
... wciąż się uczę ...
aktualnie psuję: A300 Beluga Revell, A343 Revell
'popsute': https://www.scalemates.com/profiles/mate.php?id=23768&p=completed


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Pn lip 11 2016, 1:22 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 24 2016, 9:59
Posty: 40
Panowie co do farbek muszą to być raczej akryle (żona astma) i raczej Tamiya lub revell, z kompresorków znalazłem cosik takiego:
https://www.amazon.de/G%C3%BCde-50068-Airbrush-Kompressor-Set-%C3%96lfrei/dp/B005DF9COC0
lub taki zestawik
http://olx.pl/oferta/kompresor-i-aerograf-modelarski-CID767-IDgqVQF.html#74e09fa95e ewentualnie taką sprężarkę i jakiś aero H&S

Dzięki z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Pn lip 11 2016, 11:09 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 16 2007, 8:39
Posty: 5053
dide napisał(a):
Panowie co do farbek muszą to być raczej akryle (żona astma)

Pomyśl w takim wypadku nad zakupem, albo wykonaniem komory lakierniczej.

_________________
"Without data you're just another person with an opinion." W. Edwards Deming
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Pn lip 11 2016, 11:11 
Offline

Dołączył(a): Pt cze 24 2016, 9:59
Posty: 40
Wczoraj robiłem podkład sprayem Tamiyi i tak strasznie nie było :) a co do któregoś z tych zestawów brać czy nie brać. ...oto jest pytanie? :)

Wysłane z mojego SM-A510F przy użyciu Tapatalka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Pn lip 11 2016, 11:42 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 16 2007, 8:39
Posty: 5053
Szukaj aerografu z regulacją skoku iglicy (pokrętło z tyłu) i ciśnienia (pokrętło pod zbiornikiem), wtedy masz pełną kontrolę nad tym, w jaki sposób nanosisz farbę. A kompresora najlepiej ze zbiornikiem, wtedy masz kilka minut malowania na jednostajnym ciśnieniu. Kompresory bez butli dobijają co kilka, kilkanaście sekund i jest to dość upierdliwe. Jak trafisz taki zestaw za przyzwoite pieniądze to bierz w ciemno wink3

Obrazek
(Foto poglądowe) :mrgreen:

_________________
"Without data you're just another person with an opinion." W. Edwards Deming
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerografy - podstawy, modele, konserwacja
PostNapisane: Pn lip 11 2016, 13:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 7359
dide napisał(a):


Jak aero to polecam H&S Ultra, znakomity sprzęt za stosunkowo nieduże pieniądze, ale tego raczej nie kupisz w zestawie.
Z tanich dobrych kompresorów mogę śmiało polecić AS-186, albo AS-189, ale to łącznie wydatek rzędu 550-600 zł.
Tyle tylko, że masz świetny sprzęt i nie musisz niczym się martwić.
A farby to Tamiya, żaden Revell, skoro nie chcesz Gunze, to używaj tylko Tamki.
Wtedy masz świetny aerograf i doskonałe farby = brak problemów z malowaniem.
A w końcu chodzi o to, żeby malowanie było przyjemne, a nie wkurzało że coś nie działa, albo coś się zapchało.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 681 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL