Skocz do zawartości

[HUMVEE] M1114 UAH - najemnicy Afganistan - Tamiya/MIG 1:35


kubisz

Rekomendowane odpowiedzi

Warsztat z M1045 TOW już właściwie zakończony, do pozostałych dwóch Humvee (z działem bezodrzutowym i z motocyklem) mam już wszystkie potrzebne materiały, więc założę sobie kolejny warsztat "na zapas". Tu jest jeszcze trochę braków, ale powoli jakoś skompletuję co trzeba. Na razie mam taki model (Tamiya 35263):

Tamiya-35263-M1025HumveeArmamentCar.jpg

i taką konwersję (MIG Productions MP35-254):

MigProductions-MP35-254-M1114Up-Arm.jpg

Brakuje mi karabinów oraz żywicznych kół nowego typu. Trzeba poszukać okazji i kupić.

 

Dzięki heroicznym wysiłkom BaldPumy (:piwo:), który dzień i noc przekopuje bezkresne połacie internetu poszukując dla siebie (a przy okazji i dla mnie) inspiracji do kolejnych modeli, mam już niezłą dokumentację zdjęciową do modelu pojazdu, który chcę zrobić. Jest to Humvee używany przez najemników w Afganistanie, być może współpracujących z portugalskimi żołnierzami biorącymi udział w misji ISAF. Na drugim zdjęciu widać z prawej strony Portugalczyków, na trzecim w tle są portugalskie URO Vamtac:

angolaski1.jpg

02-8.jpg

03-10.jpg

afgan.jpg

Spodobało mi się ciekawe malowanie (choć długo się nie mogłem zdecydować i brałem pod uwagę jeszcze 3 inne warianty M1114). Na ostatnim zdjęciu widać inny odcień najjaśniejszego koloru kamuflażu. Nie do końca wiem, jaki powinien być to kolor, coś trzeba będzie umieszać na oko, raczej pod pierwsze 3 zdjęcia. Tyle. CDN.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 61
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Irakijczyka zrobię sobie kiedyś takiego:

th_iracki15.jpg

Będzie też na bazie Tamiyi. Konwersja - prawdopodobnie ta (MIG Productions MP35-269):

mig35269_M1114hmmwv1.jpg

Jest też inna możliwość. Czyli wspomniany wyżej zestaw MIG Productions MP35-254 (nie ma w nim wieży GPS/GPK) plus to (Legend Productions LF1196):

LF1196.jpg

czyli właśnie wieża GPS/GPK.

A po cichu liczę na Legenda, że po swoim M1151 i dodatkach do niego uszczęśliwi mnie konwersją na takiego M1114 z pancerzem objective Frag 5:

th_16-5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A właśnie, że DSzK nie mam Jest do kupienia w tym zestawie MIG Productions MP35-269. Ale mam PKM na czarną godzinę

 

Póki co, jak już rozmawiamy o karabinach, mam pytanie - co to za pukawki zamontowali na tym M1114 FN MAG M240 Jakiś inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Powoli zaczynam myśleć o powrocie do tego modelu (po skończeniu filipińskiego Humvee). Przy pomocy kolegów z Armoramy prawie udało mi się wyjaśnić, co to za karabiny chłopaki przykręcili do tego Humvee. Prawie robi różnicę...

To jest M240B:

USAF_M240B.jpg

To jest FN MAG:

400px-Fn_mag_g.jpg

A to jest FN MAG-58:

500px-FNMAG58.jpg

FN MAG można wykluczyć. Natomiast jednoznaczne określenie, czy na zdjęciach jest M240B, czy FN MAG-58, jest raczej niemożliwe. Gdyby to był Humvee USA, można w ciemno stawiać na M240B. A że nie jest, oba warianty są możliwe. Tak przy okazji dowiedziałem się, że oba te karabiny w USA produkuje ta sama firma - amerykańska filia Fabrique Nationale de Herstal (FN). Zresztą na pierwszy rzut oka widać, że to bliźniacze konstrukcje. Ergo - zobaczymy, co uda mi się zdobyć. I to zamontuję.

 

A póki co udało mi się zdobyć takie kółka:

BlastModels-BL35027K-M1025HUMVEEWhe.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra, koniec lania wody, robota w końcu ruszyła. Warsztat założony już dawno, ale dopiero wczoraj coś wydłubałem. No i tak wyszło, że ten model powstanie jako dwudziesty w kolekcji. Czyli mały jubileusz, trzeba to oblać Lecę po piwo...

Już jestem I teraz sącząc złoty napój mogę pokazać, co udało mi się zrobić

 

Na dzień dobry załatwiłem nareszcie sprawę karabinów. Doczytałem, że do rodziny M240B/FN MAG należy też angielski L7A2 GPMG, czyli takie coś:

L7A2GPMG.gif

No i okazało się, że najciemniej pod latarnią - mam takie 2 kaemy z niezawodnego zestawu Dragona nr 3806 - Modern Machine Gun Set:

dra3806.jpg

(drogi Dragonie - proszę wznowić ten zestaw, bo mi się fajne karabiny kończą).

 

Trochę tylko trzeba było te L7A2 upodobnić do M240B. Karabiny przed przeróbkami:

DSCF2646.jpg

 

I po nich, z doklejonymi nóżkami:

DSCF2655.jpg

 

A poza tym udało mi się odciąć kostki wlewowe z prawie wszystkich elementów zestawu konwersji (drobnicę na razie zostawiłem):

DSCF2660.jpg

 

Klapa bagażnika nie będzie potrzebna, ale też odciąłem, a co Kilka elementów (ścianka oddzielająca bagażnik i dopancerzenia boków - jakoś się nie załapały na zdjęciu ) jest lekko zwichrowanych, trzeba będzie podziałać gorącą wodą.

 

Mam też za sobą jeden z trudniejszych momentów montażu - wycięcie zestawowej osłony chłodnicy, pod wstawienie powiększonej, charakterystycznej dla Humvee wariantu M1113, czyli m.in. M1114:

DSCF2662.jpg

 

No i przygotowane kołeczka:

DSCF2661.jpg

 

Przy budowie korzystam z dwóch linków do PMMS:

- inbox

- montaż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to sklej coś do kupy.

Dziś zacząłem sklejać podwozie. Zdjęcia w przyszłym tygodniu, bo sporo roboty zostało, a weekend niemodelarski.

A przy okazji, gdzie nabyłeś koła

Koła kupione kiedyś w sklepie producenta, oddane do rozmnożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie planowałem aż takiej ingerencji w te karabiny. Na makro faktycznie te osłony wyglądają na grube jak patyki, ale wiadomo jak to z makro bywa - na żywo jest już w miarę dobrze. Może je lekko postrugam, bo i tak muszę do kaemów wrócić robiąc podstawy i skrzynki na amunicję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylny zderzak - zdecydowanie najsłabszy element zestawu MIGa - krzywy, ubytki żywicy w otworach osłony haka. Na plus tego zestawu trzeba jednak policzyć to, że jest to jedyny słaby element.

 

Zderzak przed zmianami:

DSCF2696.jpg

 

i po nich:

DSCF2698.jpg

Ciężko wyprostować tak zwichrowany element, jest jeszcze lekko krzywy, na żywo wygląda to całkiem nieźle. Zresztą sporo zasłoni kosz na szpeje.

 

I przy okazji mały łupdejt maski - zapinki z Eduarda, uchwyty z zestawu MIGa:

DSCF2700.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciężko wyprostować tak zwichrowany element, jest jeszcze lekko krzywy, na żywo wygląda to całkiem nieźle. Zresztą sporo zasłoni kosz na szpeje.

 

A nie lepiej wygiąć taką ceówkę z blaszki albo kartoniku (jak dobrze pamiętam sam komuś to proponowałeś) i dołożyć odcięte z żywicy szpeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że można. Ale jak już sobie zapłaciłem za ten zderzak, to go chciałem wykorzystać (tym bardziej, że mam kilka kopii żywicznych - każdy do prostowania ). Tutaj, jak pisałem, problem zniknie pod koszem, większy byłby gdyby zderzak był niczym nie zasłonięty. Ale też wtedy bardziej bym się postarał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więcej jutro, właśnie skończyłem następny etap

 

Szekle na tylnym zderzaku to żywiczne klony szekli z konwersji Legenda na izraelski M997 Maxi-Ambulance. Gniazdo podpięcia przyczepy z resztek blaszek Eduarda. Hak i jego osłona z zestawu Tamiyi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada sie cudeńko...Z czego są zrobione te dodatkowe reflektory na przedniej osłonie, jak i sama osłona?

Zobaczymy co z tego wyjdzie...

Reflektory znalezione w szrocie, chyba są z jakiegoś niemieckiego samochodu z II w.św. Osłona to prostopadłościan z polistyrenu z wetkniętymi kawałkami bierek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze gotowe. Potraktowane lekko "z grubsza", ale też nie będzie za bardzo widoczne - drzwi pozamykane, otwarty jedynie właz w obrotnicy:

aDSCF2833.jpg

aDSCF2832.jpg

 

Zacząłem też dorabiać drobnicę na zewnątrz - tak to wygląda teraz w całości:

aDSCF2836.jpg

aDSCF2834.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale na tylnych siedzeniach to chlopaki sobie nie posiedzą.

Jakoś niedopracowana ta konwersja w tym miejscu (szczególnie lewe tylne siedzenie) Na ściance dzielącej kabinę od bagażnika jest wyjście klimatyzatora i fotel nie bardzo chce się dopasować. No i mam wrażenie, że te MIGowskie fotele są trochę przeskalowane - za długie siedziska i za wysokie oparcia. Oparcia mają też za duży skos, więc to dodatkowo "odsuwa" siedziska foteli. Ale jak pisałem - wnętrze będzie praktycznie niewidoczne, więc za bardzo się tym nie przejmuję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.