Teraz jest Wt sty 16 2018, 11:45

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Pt sty 12 2018, 0:02 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8107
W aerografach HS nie ma potrzeby niczego dociskać ani dopychać.
Wkładasz iglicę, nakładasz air-capa, dokręcasz, potem blokujesz iglicę nakrętką.
I już, niczego w ten sposób nie uszkodzisz, dyszy nie rozepchniesz.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Pt sty 12 2018, 14:19 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Ostatnia jeszcze rzecz: w instrukcji piszą, żeby od czasu do czasu naoliwić spust. Czy moglibyście poradzić, czym to najwygodniej zrobić i jak? Rozmontować i nasmarować któryś element, czy siknąć czymś do środka?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Pt sty 12 2018, 15:18 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 80
Lokalizacja: Dublin/IRL
Badger Regdab lub Iwata SuperLube.

W te miejsce kropla. Raz na kilka malowań.

Obrazek

Po malowaniu polecam wytrzeć iglicę w ręcznik papierowy, nałożyć na niego kropelkę Needle Juice i przejechać iglicą tak by powstał cienki film.

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Pt sty 12 2018, 17:28 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Dzięki:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: Pt sty 12 2018, 17:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8107
Może też zdaje się być jakaś oliwka lub coś podobnego.
Warto czasami posmarować tę kulkę jaką zakończony jest bolec w spuście, wtedy po prostu spust płynniej chodzi i wygodniej dozować farbę.
To samo dotyczy ruchomych elementów tego spustu, tam gdzie one pracują - warto je naoliwić, wtedy praca jest przyjemniejsza.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 2:09 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Dzięki, jeszcze jedno pytanie odnośnie Ultry właśnie: czy to normalne w aerografie, że po napełnieniu zbiorniczka (najpierw wodą dla testu) naciśnięciu, i bardzo minimalnym pociągnięciu spustu wyleci odrobinka wody, po czym pauza przez chwilę, potem wyrzuci więcej i dopiero zaczyna normalnie lecieć? Później cały czas jest już ok, aż do opróżnienia zbiornika i ponownego dolania. Czasami odciągam spust minimalnie, nie leci nic, potem wyrzuci mocno i pracuje już ok. Przy tym samym minimalnym odciągnięciu spustu później elegancko podaje małą ilość. Tak jakby pierwsze parę sekund musiał się jakoś "przepłukać"... Jeśli moje wytłumaczenie jest bez sensu, to mogę nagrać filmik:P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 14:48 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Jeśli mogę Was jeszcze o coś dopytać odnośnie Ultry, będę wdzięczny za pomoc:

1) Farba rozcieńczona 1:3 (tamka:x20a), ciśnienie 15psi, dysza 0,2. Gdy próbuję malować cienką linię, idzie przez chwilę, po czym przerywa, choć palec trzymam ciągle w tym samym miejscu. Jak dam odrobinkę więcej farby, to idzie ciut dłużej, ale w końcu zaczyna przerywać.

Film: https://youtu.be/_y0BNo8c-C4

Czy możecie zasugerować, co robię źle?

2) Gdy użyję trochę więcej farby, dość mocno odciągnę spust, po czym zamknę powietrze i farbę, to gdy ponownie naduszę spust żeby wypuścić tylko powietrze, to „splunie” farbą. Zrobi tak tylko raz, potem jest ok, do momentu, gdy znowu odciągnę spust trochę mocniej, żeby poleciało więcej farby. Zamykam kanał, potem zawsze pierwszy strzał powietrzem to mniejsze lub większe rzygnięcie farbą. To normalne, czy aerograf gdzieś nawala?

Film: https://youtu.be/tY69gXN1-tg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 14:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8107
No to jest częsty problem z aerografami H&S, przynajmniej ja tak często miewam, a i znajomi też się nie raz skarżyli.
Spróbuj bardziej rozcieńczać farbę i przede wszystkim dobrze wyczyść dyszę w środku, najlepiej rożkiem zwiniętej chusteczki, nasączonej rozpuszczalnikiem/zmywaczem.
Farba po prostu zasycha Ci w dyszy i przestaje lecieć, dopiero zwiększenie ciśnienia wypycha ją na zewnątrz.
Powinno to także pomóc na plujący aerograf.
Pamiętaj żeby - gdy kończysz malowanie - najpierw zamykać dopływ farby, potem dopiero odcinać powietrze, czyli odwrotnie niż wtedy gdy zaczynasz malować.
Resztki farby nie zostaną wtedy w dyszy i aerograf powinien nie pluć, ewentualnie także nie zatykać się.
Ale utrzymywanie dyszy w czystości to podstawa.
Po zakończeniu malowania trzeba bardzo dokładnie przepłukiwać aerograf, zarówno wypłukując rozcieńczalnik, jak stosując tak zwany back-flow, czyli zatykanie wylotu dyszy i bulgotanie rozcieńczalnikiem w zbiorniczku (a potem wylewanie jego zawartości, żeby to nie poszło w dyszę z powrotem).
Poeksperymentuj.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 15:26 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Dzięki za odpowiedź, kurde, to było pierwsze malowanie tą dyszą, więc czysta była na 100%:P
Czyli jednym słowem: przycinanie się przy cienkiej linii i sporadyczne plucie farbą to normalne zachowanie tych konkretnie aerografów? Nie jest to żadna wada, która nie powinna występować, i np. powinna być reklamowana?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 15:28 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8107
Nie, to nie jest kwestia aerografu, jak mawia Atlis: problem znajduje się między fotelem a biurkiem. :)
Obstawiam że masz zbyt gęstą farbę i ona zasycha w dyszy.
Poeksperymentuj z rzadszymi mieszankami: 1:4, może nawet rzadsze.
Powinno pomóc.
Aerograf, o ile nie masz jakiegoś nadzwyczajnego pecha, jest w 100% sprawny.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 15:30 
Offline

Dołączył(a): N paź 15 2017, 21:31
Posty: 122
Dzięki, dobrze, że jest taka wiara na forum i nie trzeba zgadywać, czy "tak powinno być", czy może coś tu jednak nie gra ze sprzętem:) to wracam do malowania łyżek:P


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 15:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8107
To normalne, pomalujesz z kilka godzin aerografem to szybko zaczniesz go "czuć".
Ważne żeby próbować, z większym i mniejszym ciśnieniem, z różnymi gęstościami farby, wtedy szybko będziesz wiedział co jest nie halo.
No i czystość aerka, a zwłaszcza dyszy w środku - nie można tego zaniedbać, bo potem trudno doczyścić mocno zaschnięte farby.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 17:40 
Offline

Dołączył(a): Pt lut 10 2017, 15:26
Posty: 25
U mnie zjeżdżanie z gęstości różnie wychodzi (jako cały czas początkującemu). Wtedy należy malować na niskim ciśnieniu. Przytykanie się dyszy następuje bo izopropanol (X20a) jest lotny. Trudno ,żeby nie był. Warto dać kropelkę retardera mieszając farbę z rozcieńczalnikiem.

Ażeby szybko odetkać aero dobrze mieć strzykawkę z igłą lub jeszcze lepiej pipetę do odsysania farby ze zbiorniczka . Następnie wlać nieco nitro lub acetonu ( dot. farb Tamiya acrilic ) . Próbować psiknąć na boku . Jeśli nie działa. Wylać aceton poruszać igłę ale DELIKATNIE,odkręcając zabezpieczenie z tyłu. Po dokręceniu zabezpieczenia znowu wlać odrobinę acetonu. I próbować psiknąć. Psikanie na największym możliwym ciśnieniu (2-3 bary). Jak się wypsika cały aceton można malować dalej. Bardzo odradzam nerwowe akcje na spuście , odchylanie i puszczanie, gwałtowne manipulacje w przód i w tył.

Była opisywana tez taka metoda, że się poprzez wyciągnięcie z zaworu uszczelki robi się aerograf dmuchający stale i przez odchylenie spustu podaje się farbę. Zamierzam wypróbować tę metodę niebawem . Oczywiście popieram w 100% rady Kol. Solo. Czystość dyszy ważna rzecz, szczególnie jak się podkład kładło, ale w ogóle też. Podstawa. W dyszach H&S jasna sprawa, gorzej jak się ma wkręcać i wykręcać . Chińczykom się ukręca.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 18:12 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 80
Lokalizacja: Dublin/IRL
golf czarny napisał(a):
Przytykanie się dyszy następuje bo izopropanol (X20a) jest lotny.\


IPA jest jak najbardziej lotny ale dysza nie ma czemu się przytykać. Jeśli już, może zasychać farba na iglicy. W przypadku farb Tamiya oznacza to, że farba jest za mało rozcieńczona. BTW X-20A nie zawiera IPA, proszę nie powtarzać ten mit. Zawiera wodę, 2-butanol, alkohol propylowy i MMB w proporcjach mniej-więcej 55:20:15:10.

golf czarny napisał(a):
W dyszach H&S jasna sprawa, gorzej jak się ma wkręcać i wykręcać. Chińczykom się ukręca.


Dysze ukręcają użytkownicy, Chińczyki sami sobie nic nie ukręcają. :) Posiadam wyłącznie aerografy z takimi dyszami (w tym chińczyka) i nigdy mi się nie udało dyszę ukręcić. Podstawowym błędem jest nagminne odkręcanie/wyciąganie dyszy. Nie ma takiej potrzeby, tak jak nie ma potrzeby "skrobać" dyszę. Wyciągać dyszę i czyścić ją od środka można od czasu do czasu, kiedy zauważymy problemy z malowaniem - przykładowo aerograf przepuszcza farbę nawet jeśli nie przesuwamy spust do tyłu. W HS może to oznaczać też pękniętą dyszę.

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: H&S Ultra + Tamiya
PostNapisane: So sty 13 2018, 19:00 
Offline

Dołączył(a): Cz sie 30 2012, 17:02
Posty: 338
Bardziej agresywny rozpuszczalnik jak levelling thinner ma mniejszą tendencję do zatrzymywania strumienia farby. Bardziej upłynnia farbę.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: bialy_gibson


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL