Teraz jest So cze 23 2018, 15:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 483 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 33  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 17:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8725
Nie jestem na 100% pewien, ale chyba w popularnych aerografach jakie tutaj wiele osób używa (H&S, Procom, Iwata itp.), farba nie jest pobierana do dyszy pod wpływem ciśnienia powietrza, tylko spływa do niej na zasadzie grawitacyjnej, tak mi to na chłopski rozum wygląda.
Ciśnienie powietrza z kompresora służy tylko i wyłącznie do wytwarzania podciśnienia przy wylocie dyszy i wysysania z niej zatomizowanej farby.
Zaworek MAC ma takie samo zastosowanie jak zawór w kompresorze.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 17:52 
Offline

Dołączył(a): Śr wrz 20 2017, 10:18
Posty: 71
Podciśnienie wytwarzane na końcówce dyszy jest na tyle duże, że jest w stanie zasysać farbę ze zbiornika.

Pozdrawiam
Krzysiek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 18:16 
Offline
Administrator

Dołączył(a): Pt lis 28 2008, 20:55
Posty: 1649
Lokalizacja: Motherwell/Scotland
solo nie do kónca, farba jest zasysana przez podciśnienie jakie wytwarzane jest pomiędzy dyszą od farby a powietrzną, owszem sama farba spływa też ale jak chcesz przetestować nalej kielich do pełna i zatkaj ręką tak aby nie było możliwości dostępu ciśnienia atmosferycznego, zobaczysz o ile mniej farby będzie lecieć ( część powietrza dostaje się od strony igły) ale farba i tak jest zassana w wyniku różnicy ciśnień ( zobacz aero z dokładanym zbiornikiem, farba jest "ciągnięta" w górę rurką z zbiornika pod aero)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:14 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 319
Lokalizacja: Dublin/IRL
Farba jest zasysana podciśnieniem i spływa grawitacyjne.

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:14 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8725
Dzięki panowie, teraz wszystko jasne.

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 387
Nie znacie sie. Farba spływa grawitacyjnie pod ciśnieniem przez podciśnienie za MAC-iem, w przeciwieństwie do nadciśnienia przed MAC-iem, do którego to farba ma bliżej, gdyż spływa grawitacyjnie pod ciśnieniem.+
W przypadku braku MAC-a, analogicznie, spływa niczym nieskrępowana dalej, gdyż jest przed ciśnieniem podciśnienia, aż do momentu, w którym znajdzie się pod ciśnieniem podciśnienia.
Wtedy psika.

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:28 
Offline

Dołączył(a): Pn sty 30 2017, 14:31
Posty: 319
Lokalizacja: Dublin/IRL
Grawitacyjnie podciśnieniem mówisz? Cool story bro.

_________________
Klasa 1 - samoloty i śmigłowce
ObrazekHs 123B-1, A. Galland zwiedza Polskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:55 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 06 2012, 20:49
Posty: 1603
Lokalizacja: Otwock
Ciśnienie podciśnienia?! Chyba spałem na tej lekcji...
A w utrze jak mam zasysaną farbę? Grawitacyjnie bo zbiornik mam na górze a dalej?

_________________
Nie mam niczego. Poza tym mam wszystko.

Do góry skakamy bo podoba nam się!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:57 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 387
:glupek: Litości...

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 19:59 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt cze 18 2013, 12:27
Posty: 8725
Widzę że dziś to już epidemia...

Obrazek

_________________
Warsztat: F-16C Block 52+ Jastrząb // 1:72


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 20:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Cz maja 13 2010, 23:35
Posty: 6458
Lokalizacja: Siechnice/Wrocław
Zalezy w jak malujesz. Jak w kierunku dołu to grawitacyjnie podciśnieniem, a jak w górę to przyciąganiem kosmicznym nadciśnieniem. Chyba że za bardzo w górę to wtedy nie malujesz bo masz farbę na klacie.

_________________
Warsztaty: Spitfire Mk. VIII Su-33 Rafale M F-16D blk 52+ Ferrari California
Moje Portfolio
Mój profil scalemates
FB karambolismodels


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 21:15 
Offline

Dołączył(a): Pn wrz 05 2016, 23:58
Posty: 139
Zapomnieliście dodać jescze wpływ siły Coriolisa na strumien cieczy atomizowanej farby i że z tego powodu są jeszcze specjalne wersje dla mańkutów, w których zaworek odkręca się w druga stronę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 21:56 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 18 2014, 15:44
Posty: 880
Lokalizacja: Sosnowiec/Mysłowice
O w dupe, to juz nie ogarniam, a jak przechyle na bok aerograf ze zbiornikiem gdzie farba splywa grawitacyjnie zasysana najpierw podciśnieniem, a pozniej nadciśnieniem wytworzonego strumienia powietrza skadś tam, lub zbiornik mam umieszczony z boku (sloiczek 22ml) ??


Jezu to kompresor jak zaczniemy rozpracowywać to Nam perpetum mobile wyjdzie zapewne,


A na powaznie,
Poprosze jedną zwiezła odpowiedz, po ki czort nam te pokrętło pod zbiornikiem, i co nam daje, przy malowaniu,

Powiedzmy standard ustawienia 0,8 atm na reduktorze, 1,8 metra wąż, i farba rzadka 2, 3-1 rozcieńczona,
Pozycja pokretla neutralana (na pol gwizdka wkrecona srubka) i odkrecamy we lewo psik psik i we prawo i robimy psik psik, coz mi to wyjdzie na modelu,

Ew,
Jesli mógłbym prosic o próbę i pokazanie kolegów modelarzy ,kto
ma chwile czasu by tak pomaziac farbą na jakiejs kartce i pokazac zdjecia,

Ja narazie jestem bez aero, (cr+ było ale sie zmyło) wiec co najwyzej moge Wam pokazac jak grawitacyjnie bez nad i pod cisnień farba splywa po pendzelku jakims z Tamki Hg np czy od syna z przedszkolaka cos wezme, moze co odkryje nowego,

Piwo postawie za te 20 minut roboty.

Pzdr
Jakub

Do Adminów offtop techniczny,
Podczas pisania, i dwukrotnej edycj postu powyzej, kazda z edycji posta byla publikowana w temacie jako nowy wpis, stad 2 wpisy wykasowane, jeden pod drugim

Aplikacja TapaTalk zaktualizowana, system iOS 11.2 jesli wam cos to moze pomoc,

Pzdr
Jakub


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 22:30 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Pt lis 03 2017, 11:36
Posty: 387
Kręcenie dzyndzlem przy aerografie jest tożsame z kręceniem dzyndzlem przy kompresorze i daje taki sam efekt. Tyle że masz bliżej.

_________________
Obrazek Na warsztacie: B-25J Mitchell 1:72F4U-1A Corsair 1:48


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Aerograf cz.2
PostNapisane: Śr mar 14 2018, 23:12 
Offline

Dołączył(a): Wt mar 01 2011, 0:00
Posty: 1992
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle (prawie)
Mariucha napisał(a):
Kręcenie dzyndzlem przy aerografie jest tożsame z kręceniem dzyndzlem przy kompresorze i daje taki sam efekt. Tyle że masz bliżej.

Jeden elektryk twierdzi że, czy się zmienia napięcie czy natężenie prądu to jest to wszystko jedno, bo jedno i drugie zmienia parametry prądu. To chyba dobry elektryk?

_________________
Pozdrawiam
Marak
Ogłoszenie: Słońce, piasek, woda... zatrudnię do pracy przy betoniarce.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 483 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 ... 33  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL