snowstorm213x Napisano 24 Maja 2017 Share Napisano 24 Maja 2017 ok, dzięki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomcio987 Napisano 26 Maja 2017 Share Napisano 26 Maja 2017 Składam swój pierwszy model ciężarówki. Mam pytanie odnośnie malowania. Chcę pomalować kabinę sprayem akrylowym (wcześniej podkład). Wpadłem na pomysł, aby uwydatnić bryłę kabiny wypełniając wszystkie szczeliny czarną farbką olejną. Czy to dobry pomysł czy lepiej to odpuścić? Robił ktoś z Was takie coś? Na pierwszą myśl wydaje mi się, że wizualnie będzie wyglądał lepiej, ale nie chciałbym na koniec zmarnować całej roboty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marak Napisano 26 Maja 2017 Share Napisano 26 Maja 2017 Składam swój pierwszy model ciężarówki. Mam pytanie odnośnie malowania. Chcę pomalować kabinę sprayem akrylowym (wcześniej podkład). Wpadłem na pomysł, aby uwydatnić bryłę kabiny wypełniając wszystkie szczeliny czarną farbką olejną. Czy to dobry pomysł czy lepiej to odpuścić? Robił ktoś z Was takie coś? Na pierwszą myśl wydaje mi się, że wizualnie będzie wyglądał lepiej, ale nie chciałbym na koniec zmarnować całej roboty. Trochę ryzykowne. A) Akryl może Ci zwarzyć olejną. B) Jeśli robisz to sprajem z puszki to raczej zamalujesz czarną i nie będzie jej widać. Preshading często stosowany przez kolegów "lotników" wymaga raczej aerografu. Bezpieczniej będzie uwidocznić linie podziału po malowaniu przy pomocy gotowego specyfiku lub erzacu własnej roboty: 1-2 krople farby akrylowej wodorozcieńczalnej np. Pactra, 1 kropla płynu do mycia naczyń, ok. 15-20 kropli wody. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 29 Maja 2017 Share Napisano 29 Maja 2017 Witam, Kupiłem sobie aerograf i nie pasuje do wężyka Proszę podpowiedzcie jaka redukcja jest mi potrzebna bo w ogóle nie znam się na gwintach... Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam, Marudek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 29 Maja 2017 Share Napisano 29 Maja 2017 Kup wąż Paasche (dziwne, że nie było w komplecie) + redukcja na kompresor i będzie po problemie Powinni mieć w mojehobby, fine-art. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marudek Napisano 29 Maja 2017 Share Napisano 29 Maja 2017 Dzięki cooper69 myślałem, że wąż to wąż i zwykła redukcja da radę - bo aero kupiłem bez wężyka w komplecie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomcio987 Napisano 31 Maja 2017 Share Napisano 31 Maja 2017 Mam straszny problem z humbrolem. Doszły do mnie farbki humbrola i jako, że ostatnio poskładałem ramę, postanowiłem ją pomalować. Rozcieńczyłem farbę i sprawdziłem na kawałku jakiegoś plastiku jak to pokrywa i było idealnie. Natomiast na modelu ramy jest tragedia. Farba nie chce w ogóle pokrywać. Nakładanie kolejnej warstwy po odczekaniu godziny powoduje, że ta pierwsza się rozmywa i w niektórych miejscach powstaje zaciek, którego nie da się skorygować. Są na to jakieś rady? Jak tak będę miał tak malować kolejne elementy to aż się odechciewa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Super Moderator jawkers Napisano 31 Maja 2017 Super Moderator Share Napisano 31 Maja 2017 Spróbuj umyć ramę w płynie do mycia naczyń, dokładnie opłukaj w letniej wodzie, a następnie po dokładnym wyschnięciu pomaluj podkładem. Kolejnie pomaluj humbrolem, powinno być dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 1 Czerwca 2017 Share Napisano 1 Czerwca 2017 Revell zaleca 4 godziny przerwy między warstwami. Więc jedna godzina to może być za krótko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karambolis8 Napisano 1 Czerwca 2017 Share Napisano 1 Czerwca 2017 Na puszcze Humbrola masz obrazek z czasem schnięcia między warstwami. O ile się nie mylę, to jest 6h. Wywal te farby bo są beznadziejne i do pędzla kup Vallejo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomcio987 Napisano 1 Czerwca 2017 Share Napisano 1 Czerwca 2017 To ja nie wiem jak to inni robią. Zanim kupiłem model zbierałem informacje, bo jest to mój pierwszy model i widziałem jak niektórzy malowali humbrolami różne elementy, nawet tej farby nie rozcieńczali i bardzo ładnie kryło, nawet nie było widać, że pędzlem malowane. Do tego szybko schło i można było dalej sklejać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
milczacy Napisano 1 Czerwca 2017 Share Napisano 1 Czerwca 2017 Jeśli to były akryle Humbrola - to mogło szybko schnąć. Emalie schną dłużej. A przy okazji - na początku drogi modelarskiej dużo razy "nie będziesz wiedział jak inni to robią" ale musisz próbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 1 Czerwca 2017 Share Napisano 1 Czerwca 2017 Zanim kupiłem model zbierałem informacje... I chwała Ci za to. Załóż warsztat od początku i się pytaj w razie problemów szukając również samemu (polecam przeglądać warsztaty innych z tym samym modelem) - będzie szybciej i przyjemniej jak zachowasz pokorę. bo jest to mój pierwszy model i widziałem jak niektórzy malowali humbrolami różne elementy, nawet tej farby nie rozcieńczali i bardzo ładnie kryło, nawet nie było widać, że pędzlem malowane. Do tego szybko schło i można było dalej sklejać. Z czasem (szczególnie malując aerografem) zauważysz, ze tzw. dobre krycie w większości przypadków Twoim wrogiem jest zamiast przyjacielem. No chyba, że chcesz uprawiać tzw. modelarstwo "klasyczne" tudzież vintage, a właściwie w stylu PRL-u Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 2 Czerwca 2017 Share Napisano 2 Czerwca 2017 No chyba, że chcesz uprawiać tzw. modelarstwo "klasyczne" tudzież vintage, a właściwie w stylu PRL-u Muszę zaprotestować przeciwko deprecjonowaniu pojęcia vintage. Nie jest to synonim niedbalstwa, czy braków warsztatowych. Vintage nie wyklucza malowania nowoczesnymi farbami, ani używania wszelkich dostępnych modelarzowi technik. Nikt nie maluje już Wilbrami, ani nie klei Hermolem jak w czasach PRL. Cała zabawa polega na tym, żeby zbudować porządny model, o ile to możliwe najlepszy jaki kiedykolwiek zbudowano ze stareńkiego zestawu. Chociaż wiadomo, że "każdy orze jak może" To jest też vintage, bo zestaw jest z 1978 roku: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 2 Czerwca 2017 Share Napisano 2 Czerwca 2017 No chyba, że chcesz uprawiać tzw. modelarstwo "klasyczne" tudzież vintage, a właściwie w stylu PRL-u Muszę zaprotestować przeciwko deprecjonowaniu pojęcia vintage. Nie jest to synonim niedbalstwa, czy braków warsztatowych. Vintage nie wyklucza malowania nowoczesnymi farbami, ani używania wszelkich dostępnych modelarzowi technik. Nikt nie maluje już Wilbrami, ani nie klei Hermolem jak w czasach PRL. Cała zabawa polega na tym, żeby zbudować porządny model, o ile to możliwe najlepszy jaki kiedykolwiek zbudowano ze stareńkiego zestawu. Chociaż wiadomo, że "każdy orze jak może" To jest też vintage, bo zestaw jest z 1978 roku: To chyba mnie źle zrozumiałeś. Bo dla mnie rzeczony wintydż to górnolotne/"szlachetne" określenie wykonania na poziomie dostępnych materiałów i umiejętności z początku lat 80-tych czyli końca mojej podstawówki. Jak liczy się data premiery modelu to moja Pantera też jest wintydż bo o 2 lata starsza ode mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
letalin Napisano 2 Czerwca 2017 Share Napisano 2 Czerwca 2017 To chyba mnie źle zrozumiałeś. Bo dla mnie rzeczony wintydż to górnolotne/"szlachetne" określenie wykonania na poziomie dostępnych materiałów i umiejętności z początku lat 80-tych czyli końca mojej podstawówki. Jak liczy się data premiery modelu to moja Pantera też jest wintydż bo o 2 lata starsza ode mnie Nie ma też żadnego ograniczenie w klasie vintage jeśli chodzi o dobór materiałów i zastosowanych technik. Kalkomanie też mogą być współczesne. Poziom wykonania nie ma nic do rzeczy-jak zresztą w każdym przypadku, bo zakładam, że każdy stara się wykonać swój model jak najlepiej. Twoja Pantera jest jak najbardziej wintydź, bo wiek zestawu, pierwszej jego edycji jest rozstrzygający. Sądzę też, że już w latach osiemdziesiątych byli modelarze, którym niewielu dzisiaj potrafi dorównać klasą rzemiosła, dlatego określenie "wykonania na poziomie dostępnych materiałów i umiejętności z początku lat 80-tych" jest zbyt trudne do zdefiniowania. Zostaje data zestawu, a i tu są kontrowersje. Wg mnie im starszy zestaw tym więcej wintydżu w wintydżu. Jednak zestaw musi pochodzić sprzed 1990 roku wg. najbardziej powszechnej opinii. Niektórzy sądzą, że powinno to być związane z datą upadku Froga, czyli modele sprzed 1977. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomcio987 Napisano 5 Czerwca 2017 Share Napisano 5 Czerwca 2017 Mam kolejny problem. Rama wyschła. Nie jest idealnie, ale malowałem części silnika i widocznie czerwony mat humbrola którym malowałem ramę to jakieś nieporozumienie. Inne kolory humbrola nakładają się idealnie. Wracając do problemu czy możecie mi polecić jakiś dobry klej ogólnodostępny? ( w mojej miejscowości sklepy modelarskie "wymarły". Musiałbym zamawiać na alletanio.) Używam zwykłego kleju modelarskiego z igłą wamodu. Klejąc silnik do ramy farba się rozpuszcza, długo schnie zanim elementy się dobrze połączą i przede wszystkim wygląda strasznie nieestetycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Baas ArK Napisano 5 Czerwca 2017 Share Napisano 5 Czerwca 2017 Z reguły maluje się po sklejeniu. Wiadomo jednak wszem i wobec, że czasami tak się nie da. Bramka nr. 1: zrobić podmalówkę. Bramka nr. 2: "Kropelka". Bramka nr.3: niektórzy twierdzą, że "Tamiya Extra Thin" daje radę (choć sam jeszcze nie próbowałem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dzikusas Napisano 9 Czerwca 2017 Share Napisano 9 Czerwca 2017 Cześć! Jako nowy-stary (powrót po latach do chobby modelarz muszę z pokorą zwrócić się do bartdziej doświadczonych. Potrzebuję aerografu i kompresora. Kiedyś obywałem się jedynie pędzlami jednak zawsze marzyłem aero. Żeby nie było naczytałerm się peeełno wątków o sprzęcie, przebrnąłem przez setki postów ale nadal nie jestem pewien... Rozważam na chwillę obecną 2 zestawy: http://agtom.eu/zestawy/327402-aerograf-i-kompresor-zestaw-ultra.html świetny(dobry?) aero ale pewnie nie wykorzystam mozliwości i z 0.2mm i tak bede potrzebowal 2 aero do podkladow/lakieru itp http://magma.sklep.pl/product-pol-4080-Kompresor-modelarski-186-zestaw-z-aerografem-TG130.html +50 zl za pojemnik podstawowy aero - i tak pewnie na poczatek nie zobacze roznicy a jak sie naucze to moze cos lepszego? czy warto na poczatek dokladac do H&S? czy to dobre oferty? Bede niezmiernie wdzieczny za wszelaka pomoc a krytyczne uwagi sa mile widziane Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 10 Czerwca 2017 Share Napisano 10 Czerwca 2017 Warto kupić Ultrę zdecydowanie, to znakomity sprzęt. Co prawda do podkładu faktycznie 0,4 mm lepiej się sprawdza, ale można używać też do tego 0,2mm. Ten zestaw jest dość drogi, Ultrę i aero, najlepiej AS-186 lub AS-189 kupisz nieco taniej biorąc je oddzielnie. Możesz ewentualnie kupić Ultrę i ten drugi zestaw, będziesz miał kompresor i tani chiński aerek do testów albo do podkładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 11 Czerwca 2017 Share Napisano 11 Czerwca 2017 Czy możliwe jest żeby kolor podkładu miał wpływ na ostateczny kolor kładzionej na niego farby? Pytam w kontekście psikania farbami Mr color (H). Pierwszy raz nimi maluje i w porównaniu do Tamiya maja dużo słabsze krycie (nie uznaję tego za wadę). Tak mi jakoś wyszło przypadkiem, że dwa elementy pomalowałem białym podkładem, a całą resztę szarym lub bez. Teraz te pierwsze są dużo jaśniejsze. Psikałem i psikałem, ale za nic nie mogłem dojść do tego samego koloru na ciemniejszym podkładzie. Zgaduję, że po prostu dużo trudniej jest go zakryć w porównaniu do białego. Może też za mocno je rozcieńczam? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cooper69 Napisano 11 Czerwca 2017 Share Napisano 11 Czerwca 2017 Oczywiście, że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Solo Napisano 11 Czerwca 2017 Share Napisano 11 Czerwca 2017 Czy możliwe jest żeby kolor podkładu miał wpływ na ostateczny kolor kładzionej na niego farby? Pytam w kontekście psikania farbami Mr color (H). Pierwszy raz nimi maluje i w porównaniu do Tamiya maja dużo słabsze krycie (nie uznaję tego za wadę). Tak mi jakoś wyszło przypadkiem, że dwa elementy pomalowałem białym podkładem, a całą resztę szarym lub bez. Teraz te pierwsze są dużo jaśniejsze. Psikałem i psikałem, ale za nic nie mogłem dojść do tego samego koloru na ciemniejszym podkładzie. Zgaduję, że po prostu dużo trudniej jest go zakryć w porównaniu do białego. Może też za mocno je rozcieńczam? A jakim kolorem malujesz? Przyznaję, że biały Gunze słabo kryje, podobnie jak np. żółty, ale to nie jest tak że nie da się białym Gunze pomalować czegoś na biało, nawet jeśli wcześniej był tam czarny podkład. Po prostu 4-5 warstw i masz biel taką jak trzeba. Ale to biel, inne kolory kryjąz reguły szybko i dobrze. Obstawiam że bardzo mocno rozcieńczyłeś farbę stąd tak słabe krycie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomcio987 Napisano 12 Czerwca 2017 Share Napisano 12 Czerwca 2017 Wracam z problemem. Została mi do posklejania i pomalowania kabina oraz wnętrze scanii 164l. Nie wiem jak się za to zabrać. Niestety nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Czy można skleić kabinę w całość (w celu polakierowania) i następnie posklejane wnętrze wsadzić? Spotykałem się z opiniami, że włożenie wnętrza jest potem niemożliwe. Do tego kolejny mój dylemat jak później wkleję estetycznie i zarazem trwale szybki. Chciałem polakierować części kabiny osobno i później składać, ale martwię się, że będą problemy z sklejeniem takie jak przy klejeniu osprzętu ramy. Z ramą jeszcze pół biedy, jakoś to opanowałem kosztem czasu, ale przy kabinie może być już ciężko. Widziałem już kilka prac, w których był położony lakier perfekcyjnie, a już po sklejeniu była tragedia i autor ratował się nadmiarem kleju, który wypływał z każdej szczeliny, aby się to przysłowiowej kupy trzymało. Co poradzicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luckyLUKE Napisano 12 Czerwca 2017 Share Napisano 12 Czerwca 2017 A jakim kolorem malujesz? Przyznaję, że biały Gunze słabo kryje, podobnie jak np. żółty, ale to nie jest tak że nie da się białym Gunze pomalować czegoś na biało, nawet jeśli wcześniej był tam czarny podkład. Po prostu 4-5 warstw i masz biel taką jak trzeba. Ale to biel, inne kolory kryjąz reguły szybko i dobrze. Obstawiam że bardzo mocno rozcieńczyłeś farbę stąd tak słabe krycie. To H315. Spróbuję mniej rozcieńczyć następnym razem - widocznie zbyt hojnie polalem rozpuszczalnikiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.