Skocz do zawartości

Problem z farbą pactra


seba123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jestem początkującym modelarzem, niedawno kupiłem farbe Pactra dunkelgelb, ponieważ widziałem, że dużo osób wychwala tą farbę i mówi, że jest dobra do malowania pędzlami. Niestety kiedy malowałem swój model (właśnie pędzlem i wymienioną wcześniej farbą), po wyschnięciu farba była w jednych miejscach ciemniejsza,a w innych jaśniejsza. Co robię źle i jak mogę tego uniknąć?

Do skończenia zostało mi jeszcze cały czołg, malowałem jak na razie tylko podwozie, więc mam nadzieje że mogę uniknąć tego problemu z resztą modelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja maluje paktrą i jestem ZADOWOLONY

Ja często też, i uważam, że do pędzla nadaje się o wiele lepiej niż Gunze czy Tamiya.

Kolego Seba123 jeżeli porobiły Ci się smugi i różne odcienie to nie jest wina farby tylko kiepsko ją wymieszałeś i najprawdopodobniej za słabo rozcieńczyłeś.

Więc spróbuj jeszcze raz. Dobrze rozmieszaj, dolej 1 porcję wody na 2 porcje farby, pomaluj miękkim pędzlem dwukrotnie i powinno być dobrze.

A jak nie wierzysz to obejrzyj sobie wątki kolegi bożo wpożo i zobacz jakie on cuda robi.

A pisanie, że do pędzla Pactra to syf itd. to tak jakby namawiać rolnika, by do zwózki zboża kupił sobie ferrari.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pactra jak najbardziej nadaje się pod pędzel. Kolega Marak dobrze radzi. Dodam tylko że warto dodać odrobinę retardera (opóźniacza) - do nabycia w sklepach dla plastyków. I powstrzymać się przed "poprawianiem" zanim farba idealnie wyschnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też maluję Pactrą i też pędzelkiem, fakt trzeba do środka wrzucić kulkę od łożyska bo musi być dobrze wymieszana i też musisz wyczuć ile tej farby trzeba nakładać, bo jak nawalisz za dużo to wyjdą smugi i odcienie .Pozdr.A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach