Skocz do zawartości

Mig-29


marcinw49

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 year later...

Samolot o tym konkretnym numerze stacjonuje w Mińsku Mazowieckim. Kto na nim latał ?? Chmm, ciekawe pytanie Bo pewnie kilka osób się przez niego przewinęło ;) Co do fotek, to zdjęcia któregokolwiek samolotu (mam tu na myśli MIG`a 29) z Mińska powinny być pomocne. Wiem że napewno w dziale WALKAROUND są fotki co prawda z 41ELT, a może też i z mińska. W każdym razie poszukaj na Tym że forum Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
  • 6 months later...

Witam. Szukam schematu malowania obecnego, albo zdjęć na podstawie których mógłbym sobie odtworzyć rozkład plam kauflazowych Miga-29 nr boczny 89 z 1 elt. Posiadam trochę zdjęć tej maszyny ale większośc to zdjęcia lewej strony. Potrzebuję prawą stronę i górę.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Witajcie.

Trochę czasu mineło od ostatniego postu w tym temacie i niewiem czy już poradziłeś sobie w kwesti malowania miga ale ja wczoraj przypadkowo znalazłem fotki 89tki . Podaje linki do zdjęć, może sie przydadzą:

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w7695.jpg

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8087.jpg

http://www.paulnann.com/Location.asp?Location=Malbork&ImageRef=pn_w8089.jpg

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam, po raz pierwszy na forum zresztą .

 

Powoli przymierzam się do zrobienia modelu Miga 29 w 48, i mam kilka pytań - może ktoś mi pomoże.

 

Planuję zrobić samolot stojący na ziemi, z wyłączonymi silnikami, otwartą kabiną i podwieszonym uzbrojeniem. Czy w takiej sytuacji mam robić jakieś modyfikacje do modelu? Chodzi mi o to, ze np. Hornet ma wtedy zazwyczaj wychylone klapy, F-14A jedną dyszę otwartą drugą zamkniętą, itp. Jak jest z 29 - czy coś na nim trzeba otworzyć / zamknąć / wychylić? Czy jest tu jakiś odpowiednik RBF - coś co trzeba zdjąć przed lotem? Chodzi mi oczywiście o polskie maszyny - jeśli to robi różnicę.

 

Czy gdzieś jest do zdobycia numer Aeroplanu o tym samolocie? Komplikacją jest to, że mieszkam za granicą a rodzinka w kraju jakby średnio skora do pomocy...

 

 

Wujo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

generalnie to nie ma co zmieniać w takiej konfiguracji modelu jaki chcesz zbudować. Ewentualnie możesz obciąć lotki i wkleić je ponownie odchylone do góry o ok. 4-5 stopni, takie ustawienie (neutralne) lotek jest charakterystyczne dla MiG-29.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli stoi na CPP to zrób zamknięte wloty powietrza do silników. Przydało by się też zrobić statyczne ugięcie opon. NIezadurze, tak tylko podkreśl spłaszczenie. Kabine zrobiłbym zamkniętą bo jak sam wspomniałeś , będzie uzbrojony i broń boże nierób otwartych luków awioniki w tym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już pędzę z pomocą.

1. Jeżeli samolot ma stać na ziemi, to jak wspomniał kolega tees zamknięte wloty powietrza, dolne jak i górne. Ponieważ obydwa są sterowane mechanicznie i kiedy nie ma przepływu powietrza są zamknięte.

2. Dysze na rozwarciu

3. Spłaszczenie opon konieczne

4. Ponieważ model ma kilka "bubli", np lotki są w płaszczyźnie płata a w oryginale są odchylone w górę o około 5 stopni, proponuje je wyciąć i wkleić spowrotem wychylone o ten kąt. Skrzydło po sklejeniu połówek jest za grube (powierzchnia spływu), ale tutaj papierek ścierny i szlifowanie załatwia sprawę (przed sklejeniem połówek). Broń boże nie rób wychylonych klap na postoju, bo one opadają same ale dopiero wtedy, gdy układ hydrauliczny po długim postoju i bezczynności traci ciśnienie. To samo tyczy się hamulca aerodynamicznego. Otwarte podwozie = zamknięty hamulec. Możesz natomiast zrobić opadnięte stery poziome, często technicy popychają drążek do przodu aby stery opadły. Tylko w takim przypadku nie zapomnij "popchnąć" drążka w swojej kabinie.

5. Jeżeli chcesz zrobić samolot z uzbrojeniem, to proponuje zamknąć kabinę i nie otwierać żadnych luków z awioniką. Uzbrojony samolot zazwyczaj stoi w parze dyżurnej pozamykany na amen ;)

6. Co do RBF to jest takie coś. Rakiety mają, na rurce Pitota, często wloty są zakryte (górne i dolne). Swoją drogą Eduard ma w swojej ofercie zamknięcia wlotów, drabinki i klocki pod koła.

 

Proponuje też zdobyć jakieś zestawy waloryzacyjne, ponieważ model ACADEMY (zakładam że taki właśnie zakupisz) nie jest ideałem odwzorowania

 

Pozdrawiam !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo za podpowiedzi! Zwłaszcza te lotki mnie zdziwiły - na pewno bym tego sam nie zauważył .

 

Zestaw Academy już mam, podobnie jak wnętrze PARTa i R-27 Kazana. Ze względu na te ostatnie nie bardzo chciałem robić scenkę "para dyżurna", bo kombinowałem, że tak normalnie dyżurne miałyby u nas tylko R-60? To oczywiście niczym nie poparty domysł - może jestem z natury pesymistą ;).

 

Z dyszami nie jestem pewien co zrobić - założyć na nie pokrywy, czy kupić zestaw Edka (ten ostatni kosztuje w sumie tyle co dysze PARTa albo Airesa, a daje też jakieś inne duperele). Pomyślę.

 

Trochę mnie zasmuciła zamknięta owiewka - ale z drugiej strony nie musiałbym sie wtedy martwić o fotel, który w zestawie jest bardzo toporny.

 

Jeszcze raz dziękuję za pomoc.

 

Wujo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reguły w parze dyżurnej uzbrojenie jest takie:

Samolot 1 2x R60

Samolot 2 2x R73

Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów...

Co do pokryw, to można samemu sobie zrobić pokrywy na dysze tylne (kawałek plastiku, suwmiarka, cyrkiel i hura). Co do przodu to często nie są zakrywane metalowymi nakładkami, a po prostu że tak napisze "szmatą".

A może zrobisz samolot na postoju, ale na jakiejś wystawie, wtedy tylko dorób stojaczki pod rakiety, które wyeksponujesz przed samolotem. I masz załatwiony problem otwartej kabiny ;) bo zazwyczaj na wystawach mają pootwierane kabiny ;) i przystawioną drabinkę żeby ciekawski mógł zajrzeć.

 

EDIT

Ach i zapomniałem wyjaśnić lotki ;) są wychylone, ponieważ skrzydło ma ujemny wznios ;) czyli opada sobie na boki zgodnie z ich zwężaniem i w tył zgodnie z kierunkiem przepływu powietrza ;)

EDIT 2

W dziale WALKAROUND jest masa fotek migów 29

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Rzadko kiedy widuje żeby podwieszali R27, nie wiem z jakich względów...

 

Głowy nie dam sobie uciąć, ale najprawdopodobniej wynika to z przepisów mówiących, że po starcie pary dyżurnej niezbędna jest wzrokowa identyfikacja celu, a w takim przypadku ewentualne późniejsze zastosowanie rakiet średniego zasięgu byłoby bezcelowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.