Skocz do zawartości

M-346 Master


kaesz

Rekomendowane odpowiedzi

Ładnie się prezentuje, ale to ujednolicenie barw to faktycznie klęska, podobnie jak w Lotnictwie Wojsk Lądowych...

Dobrze, że chociaż uwzględnili miejsce na godło (nie logo) eskadry i miejmy nadzieję, ze będą je malować.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno do usunięcia dodatkowe chwyty powietrza w Jaku, usunięcie uskoku na krawędzi natarcia stateczników płytowych i dodanie destabilizatorów wiru na przejściu napływ-skrzydło. U nasady statecznika pionowego w M-346 jest chwyt powietrza, którego nie ma w Jaku. I cała masa zabawy z antenami i oświetleniem. Tyle na zewnątrz, kokpity też niby podobne, a różne. I na zdjęciu Jaka-130 nie widać grzbietowego hamulca aerodynamicznego.

 

Jak-130

yak-130.jpg

 

Farnborough%20002.JPG

 

M-346

M-346-LAVI_617-1.jpg

 

tm346_p_01_l.jpg

 

Trochę rzeźby i da się wystrugać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak -130 zawsze mi się podobał, i kilka razy zastanawiałem się nad modelem A-Modelu. Teraz jak Polska kupi włoska wersje tego sympatycznego modelu, to pewnie się skusze, ale szczerze mówiąc wersja Rosyjska bardziej mi się podoba. Zwłaszcza możliwość z korzystania z polowych lotnisk. I te uskoki krawędzi natarcia sterów wysokości tez fajnie wyglądają. A nawet ten dziwny dziób, ma swój urok. Włosi trochę pozbawili ten samolot smaczków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko że ten dziób był zdaje się tylko w pierwszych prototypach, teraz kształt nosowej częsci w Jaku jest podobny do tego w M-346.

 

Jakowlew--Jak-130_1463.JPG

 

A możliwość korzystania z lotnisk polowych to moim osobistym zdaniem pomyłka. O ile instalacja błotnika na przedniej goleni i większego rozmiaru ogumienia to mała zmiana o tyle dodatkowe chwyty powietrza na górze napływów i inst. zamykania wlotów głównych ogranicza ilość pobieranego paliwa i niepotrzebnie komplikuje konstrukcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rosjanie znają stan lotnisk swoich, a przede wszystkim swoich potencjalnych klientów, te parę litrów można dołożyć w zbiorniku dodatkowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, paliwo destylowane jest na pokładzie płatowca w czasie lotu.

 

Nie paliwo było tu tematem dyskusji tylko niepotrzebne zabieranie objętości płatowca na instalacje, których można uniknąć dzięki kulturze technicznej na lotnisku. Teraz się rozumiemy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników. Rosja posiada masę sprzętu przystosowanego do operowania z takich lotnisk, więc i do szkolenia czy podtrzymania nawyków potrzebuje takiego sprzętu. Chcąc nie chcąc musiało się to w Jaku znaleźć i zapewne było brane pod uwagę przy wyborze podczas konkursu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat w tym wypadku cała ta dyskusja o komplikacji, ciężarze, paliwie i przewadze takiego czy innego rozwiązania jest lekko jałowa. Przecież to samolot szkolno-treningowy i musi być dostosowany do aktualnych potrzeb użytkowników.

 

Dodałbym jedynie do potrzeb także i możliwości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.