Skocz do zawartości

A-6A Intruder USS Ranger Trumpeter 1:32


KRL

Rekomendowane odpowiedzi

Mniej więcej rok temu prezentowałem na łamach Modelwork model A-6A Itruder.

Z modelem intrudera zwiedziłem kilka wystaw, festiwali więc forumowicze mogli nie tylko na łamach forum ale także w naturze zobaczyć A-6.

Model zabrałem też na dalsze wojarze do Włoch gdzie wraz z innym moim modelem prezentowanym na forum Su-25 tak się spodobał że po konkursie oba modele znalazły nowy dom.

 

Szybko jednak okazało się że bardzo brak mi tych modeli na mojej półce. Żal był tak wielki że postanowiłem zadzwonić do nowego wląsciciela i zapytać czy nie zdecydowałby się pozbyć ich.

Nowy włąsciciel był dość mocno zdziwiony i jak widać jest mądrzejszy od poprzedniego więc nie pozostało mi nic innego jak złożyć kolejne A-6 na Su-25 przyjdzie jeszcze czas.

 

Tym razem model miąłbyć odorbine mniej sfatygowany bardziej zależało mi na większym zróżnicowaniu powierzchnii, chciałem także poprawić nos który w poprzedniej wersji nie był wpełnii spójny z resztą modelu był zbyt czysty.

Nos zresztą i teraz wciąż nie jest taki jakbym chciał. Nos jest pobrudzony wciąż nie tak choć mam tym razem przekonanie że tworzy wspólną całość z resztą modelu.

 

A reszta? Jest faktycznie mniej zużyta a raczej mnie brudna jednak mam ciągle wrażenie że prace nad tym modelem są wciąż nie zakończone.

Może jeszcze coś zmienię a może zrobię kolejne A-6 ponieważ jest w tym samolocie coś.

 

Ogólnie kiedyś A-6 prezentowało się tak:

 

QijCcZk.jpg?1JCK31vN.jpg?1

 

Moja wizja A-6A Intruder wygląda tak:

 

9jhxsio.jpg?1z030ET3.jpg?1Z5dnJhs.jpg?1LOPMKuN.jpg?16W1nW5n.jpg?1E8jHxf4.jpg?1o2RWBry.jpg?13gVzv92.jpg?13lSOBQL.jpg?13tFWZVn.jpg?1aYUu3iG.jpg?18AcVkME.jpg?1

 

Jeżeli są chętnii to w ten weekend model do zobaczenia na żywo na Fiescie Modelarskiej w Wawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny , troszkę brakuje zdjęć spodu maszyny ,ale rozumiem ,że to kawał plastiku.

Interesuje mnie jak wykonałeś tak "zmęczoną" powłokę lakierniczą.

 

 

Przyznam że po doświadczeniach ze skalą 1:48 kompletnie zmieniłem sposób lakierowania wszystkich detali w postaci plamek, odbarwień, cieni itd.

 

Teraz wszystko to wykonuję przed nałożeniem właściwego koloru na koniec przykrywam wszystko mocno transparentnym kolorem.

Jeżeli bedzie taka potrzeba na końcu wykonuje dodatkowo coś w rodzaju Post shadingu by uwidocznić to co chcę by było widoczne.

Dodatkowo na tym modelu jest jeszcze efekt przecierania powłoki.

Krótko mówiąc są miejsca które są potraktowane papierem P1500 tak by rozjaśnić pewne miejsca i spowodować by wyglądały jak delikatne przebarwienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te plameczki to standardowo efekt soli + ciemny filtr (grafitowy kolor bardzo, bardzo transparentny).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacnie wygląda. Ile czasu poswięciłeś na malowanie ?

 

 

Lakierowanie zajęło mi łącznie ok 20 roboczo-godzin, najdłużej trwało wykonanie pre-shadingu, cieni, plamek i wszystkiego co pod włąsciwymi kolorami. Reszta poszła standardowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam samolot wygląda super, chociaż zdecydowanie brakuje zdjęć spodu.

 

Ja bym go na pewno inaczej uzbroił, ale to już kwestia preferencji. Pytanie natomiast - te Mk. 82 są na MERach czy TERach? Na żadnym ze zdjęć nie mogę dostrzec do końca. W każdym razie jeżeli chodzi o MERy na wewnętrznym pylonie to przedni wewnętrzny zamek powinien być pusty, żeby podwozie mogło się otworzyć. Jeżeli pasuje to prawdopodobnie sam zestaw nie jest tak dokładny jak być powinien ;)

 

Dobrze to widać tutaj:

18268301_1067918263309104_1451215093567286602_n.jpg?oh=a422f50b6dd15fbbce4c5561f046119c&oe=59DF284E

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się bardzo Twoja wizja Intrudera. Ale to czarnocmentarnemodnetło już nie. Daj no temu modelowi plener i troszkę słońca-zasłużył na to!

 

 

Pleneru przyznam nie brałem pod uwagę, jak zwykle zrobiłem zdjęcia na jasnym i ciemnym tle i krótko mówiąc wkleiłem te które bardziej do mnie przemawiały. Niestety jesteście jako użytkownicy forum i osoby śledzące moje wpisy skazani na mój wybór i na mój gust lub jego brak.

Ze zdjęciami mam ogólnie problem związany ze sprzętem, wiedzą i umiejętnościami oraz najzwyczajniej z wielkością modeli, rozstawienie tła i dobre oświetlenie modeli tej wielkości to spory problem.

 

 

Sam samolot wygląda super, chociaż zdecydowanie brakuje zdjęć spodu.

 

Ja bym go na pewno inaczej uzbroił, ale to już kwestia preferencji. Pytanie natomiast - te Mk. 82 są na MERach czy TERach? Na żadnym ze zdjęć nie mogę dostrzec do końca. W każdym razie jeżeli chodzi o MERy na wewnętrznym pylonie to przedni wewnętrzny zamek powinien być pusty, żeby podwozie mogło się otworzyć. Jeżeli pasuje to prawdopodobnie sam zestaw nie jest tak dokładny jak być powinien ;)

 

[/img]

 

Na pylonach zewnętrznych są TER'y pylony przykadłubowe to MER'y w kwestii podwieszeń sugerowałem sie instrukcją i przyznam że nie sprawdziłem czy na wewnętrznych zamkach moga być podwieszone Mk.82.

Jedyne co zrobiłem to faktycznie sprawdziłem przed wklejeniem czy nie będą kolidować z klapą podwozia ale nie ma takiego problemu więc wkleiłem.

I wygląda że jest to błąd z mojej strony.

 

Na koniec trochę przyjemności dla budowniczego -

Na Fieście w Warszawie model otrzymał kilka pieczątek i wyróżnienie.

 

YoNxfgL.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dobra praca, i widze ze z aparatem coraz lepiej sie dogadujesz. Wg mnie lepsze sa te zdjecia na bialym tle, ktore wrzuciles na forum konkurencji. Te na czarnym za bardzo podbijaja kontrast w przypadku bardzo brudzonych modeli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na modelwork'u też wrzuciłem fotki na białym tle tylko w portfolio.

 

Dziękuję wszystkim za opinie cieszę się że model ogólnie jest odbierany pozytywnie.

Jak wprowadzę zmiany a będą w uzbrojeniu to postaram się wkleić jakąś fotkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porządnie zmęczony "koń pociągowy" Podoba się, chylę czoła!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki spiton.

Jak widzisz przeszedłem nie tyle na ciemną co na brudną stronę mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki spiton.

Jak widzisz przeszedłem nie tyle na ciemną co na brudną stronę mocy.

Wiesz, ze lubię takie klimaty ,-0). Odwaliłeś kawał znakomitej roboty. Jeden z lepiej utytłanych modeli lotniczych jakie widziałem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Mała prośba do kolegów modelarzy o podpowiedż.

 

Walczę z poprawkami mojego A-6, poprawiłem już tylny statecznik, cały nos, i wziałem się za podwieszenia które od początku nie pasowały mi za bardzo.

Najchętniej widziałbym tu Mevericki po trzy sztuki na skrzydło ale wersja A nie przenosiła ich.

 

Postanowiłem więc wyrzucić Mk-82 i w to miejsce podwiesić zbiorniki których wykonałem cztery sztuki.

Zastanawiam się czy nie pozbawić Intrudera także 117'k i nie wkleić tam pozostałych dwóch zbiorników zrobi się wtedy latająca cysterna jednak podobno bywały wypadki przebazowania A-6 z lotniskowca na ląd i właśnie tak były konfigurowane.

 

Wiem że to subiektywna ocena ale co o tym myślicie?

 

Wkleiam foty z dwoma zbiornikami w miejscach Mk-82 sorki foty bez lamp z telefonu ale nie było czasu na zabawę ze światłem, tłem itd,

 

rQmBUk9.jpg?19ZFPqMN.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.