Skocz do zawartości

Fokker D.VI// Eduard//1:48 Jasta 80b


krosto

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Eduard z 1995 roku. Wypraski glutowate, ale za to fajna blaszka. Kalki Aviattica, silnik od Small Stuff. Tak wiem, wg niektórych źródeł ten egzemplarz powinien mieć 5 kolorową lozenge na spodzie dolnych skrzydeł

FDVI_15.jpg

FDVI_5.jpg

FDVI_6.jpg

FDVI_12.jpg

FDVI_13.jpg

FDVI_11.jpg

pozdrawiam

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To silniczek pewnie kosztował więcej niż cała reszta

Oponki celowo jasnoszare? Pobrudziłbyś je i ogonek. Podobnie płytę za silnikiem, bo te rotacyjne ustrojstwa podobno rzygały olejem na wszystkie strony. Tak poza tym fajny maluch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oponki celowo jasnoszare?.

 

Szara, a nawet lekko różowa guma na modelach maszyn sprzed 1918 jest prawidłowa. Nie dodawano wtedy sadzy do kauczuku.

 

 

A modelik? Nie ma przestawionych goleni? Może to tylko różnica punktu widzenia, boczne zdjęcie modelu by to wyjaśniło.

 

https://de.wikipedia.org/wiki/Fokker_D.VI#/media/File:Fokker_D.VI.jpg

42-03.jpg

kamo4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A modelik? Nie ma przestawionych goleni? Może to tylko różnica punktu widzenia, boczne zdjęcie modelu by to wyjaśniło.

Oj, chyba masz rację. Kółeczko mu się cofnęło, temu Fokkeru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Macie racje. Dziwnie to wygląda. w windsocku są rzuty i dłuższy wspornik jest od frontu i tak podszedłem do mocowania. Może źle zwymiarowane były lub po moich modyfikacjach zwichrowałem powierzchnie mocowań.

Zdjęcia nie mam bo siedzi w gablocie, ale jest rozbieżność.

Trudno

K

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może źle zwymiarowane były lub po moich modyfikacjach zwichrowałem powierzchnie mocowań.

 

K

Ten zestaw pochodzi z początku działalności Eduarda. Dość prymitywny zestaw. Miałem prawie wszystkie ich modele z tamtych czasów, ale tylko jeden udało mi się skończyć. Wszystkie były b.problematyczne;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak nie kwestia złego wklejenia goleni, lecz nieprawidłowego kształtu spodu kadłuba w przedniej części. Zwróćcie uwagę, że w oryginale wcięcie osłony silnika i dolna część kadłuba układają się w łuk. W modelu jest wyraźne załamanie, krzywizna poprowadzona jest zbyt płasko i stąd przesunięcie kół do tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak nie kwestia złego wklejenia goleni, lecz nieprawidłowego kształtu spodu kadłuba w przedniej części. Zwróćcie uwagę, że w oryginale wcięcie osłony silnika i dolna część kadłuba układają się w łuk. W modelu jest wyraźne załamanie, krzywizna poprowadzona jest zbyt płasko i stąd przesunięcie kół do tyłu.

Osłona silnika wybitnie przypomina to co dawała Aurora/Smer w swoim Dr.I. Nie wiem na ile to wpływa na układ podwozia? Jeśli w ogóle? Tu trzeba było pewnie robić i zastrzały i golenie samemu, żeby dobrze wyglądało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.