Skocz do zawartości

MiG-21PF Innex 1/72


Leszek.Sz.

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Coś mnie wzięło na kolejnego ołówka więc do dzieła. Żeby nie było łatwo to zestaw raczej dla cierpliwych ( po bisie ze Zwiezdy to jak przesiadka z mesia na malucha). In box jest tu:

viewtopic.php?t=12925

Malowanie kamo NRD albo ZSRR. Na razie czekam na parę dodatków z Pavli - koła, wnęki podwozia i fotel SK-1. Do czasu dostawy zacznę pasowanie elementów kadłuba. Piłowania i szpachlowania trochę będzie. Rakiety R-3 i belki APU-13 wziąłem z zestawu Zviezdy. Silnik mam w planie wykonać samodzielnie.

100_4403.jpg

A tu mój skromny warsztat:

100_4404.jpg

Pozdrawiam fanów MiG-21

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 87
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Znowu zbiornik pod kadłubem??

Podwieś zasobnik GP-9 z działkiem GSz-23.

Nie mam tego zasobnika, chyba że zostało coś po bisie tam był jakis dziwny zasobnik chyba po pfm-e. Po za tym chcę zrobić zbiornik aluminiowy a reszta w kamo, chociaż trochę odmiany.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Patyk,

Masz ten zasobnik w migu Zviezdy. To właśnie to takie śmieszne coś. Też możesz go pomalować na aluminiowo. GP-9 większość czasu spędząły w zbrojowniach nieczesto oglądając przestworza. Po remontach NRD-owiskich PF-ów ich nie pomalowano. Jako że odremontowane ołówki służyły głownie do misji wsparcia najczęsniej pod kadłubem gości zasonik na zmianę ze zbiornikiem i UB-16-57 zamiennie z bombami FAB-100/250.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, zmiana koncepcji - zasobnik GP-9 i 2x FAB-100. Bombki zostały mi po IŁ-28, zasobnik znalazłem w pudełku z odpadkami i niewykorzystanymi elementami z zestawów. Jakby ktoś miał zdjęcie zasobnika GP-9 ( przód) to poproszę na maila.

Pozdro

leszek.szopieray@vp.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Patyk,

No to masz wszystko co do miga potrzebne. Ja w żadne żywice się nie zaopatrywałem więc walorkę wnęk i kabiny będę musiał zrobić własnym sumptem. Trzymam kciuki za powodzenie projektu i dziś po przyjści z pracy zasiadam nad swoim PF-em.

Pozdrawiam

Damian Biwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Oddzieliłem klapy, załozyłem osłonę na wylot luf działek z zasobnika GP-9, wkleiłem wnęki i takie tam piłowanie i dopasowywanie tej układanki. Na ostatniej fotce porównanie fotela sk-1 i kół z Pavli i z zestawu.

Na jaki kolor pomalować fotel SK-1(NRD) jasnoszary czy jasnoniebieski?

Pozdro

100_4416.jpg

100_4418.jpg

100_4419.jpg

100_4424.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddzieliłem klapy

100_4418.jpg

Jeżeli robisz wersję PF (a robisz:)) to ten model posiadał klapy wysuwane. Tzn klapa podczas opuszczania przesuwała się do tyłu po specjalnych prowadnicach. Dlatego szczelina między klapą a skrzydłem na górnej powierzchni skrzydła była bliżej krawędzi spływu niż na dolnej. Bardziej obrazowo mówiąc w rzucie z góry klapa była mniejsza niż w rzucie z dołu. Na Twoim zdjęciu widać wyciętą prostą klapę taką jak w modelu PFM i późniejsze czyli z systemem SPS nadmu:bip:ącym powietrze z sprężarki silnika na klapę. Na pocztę wyślę Tobie rysunki skrzydła PFa. Na pewno pokapujesz się co i jak.

EDIT Celem uściślenia nazewnictwa klap stosowanych w MiGach-21 zajrzałem do Leksykonu Techniki Lotniczej i tak:

- klapa stosowana na PFach i wcześniejszych to klapa szczelinowa

wysuwana typ Fowlera,

- klapa stosowana na PFMach i późniejszych to klapa wychylana (prosta) z nadmuchem.

Amen

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotr, dzięki za plany tego nie wiedziałem o klapach - krótko mówiąc wysuwają się w dół i jednocześnie do tyłu. Rysunki bardzo czytelne, co do fotela to będzie chyba jasnoszary.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem jeszcze zdjęcia i plansze barwne ale chyba przyblokowałem Twoją skrzynkę:oops:. Teraz puściłem raz jeszcze. Na zdjęciach masz fotel czeskiego PFa, fotka oczywiście w kolorze.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do klap to na wersji PF była to klapa Fowlera z poszerzaczem. Oznacza to, że podczas wychylania przemiszczała się do tyłu i w dół, prowadnice klap wystawały poza obrys dolnej części płata. Wysunięta klapa zwiększała powierzchnię skrzydła. Zarówno do startu jak i do lądowania wysuwała się o kąt 25 stopni.

Życzę powodzenia w budowie MiGa.

Dops01.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Bombki poleciały do kosza( od ił-28 wygladały nieciekawie), w zamian będą R-3S na belkach APU-13 z zestwu Zviezdy(po bisie). Co do klap to chyba wrócą na swoje miejsce jako schowane. Pomyślę jeszcze jak sensownie je zamocować w pozycji wysunięte. Myślę że po zamknięciu połówek kadłuba powinno być juz z górki. Przerobiłem przednią goleń podwozia żeby wpasować tam żywiczne koło z Pavli.

100_4430.jpg

100_4434.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Moim zdaniem także popieram słowa innych modelarzy ,że ładnie ci idzie jak na taki model . Jestem można powiedzieć pod wrażeniem. Tylko martwi mnie to ,że używasz blaszek. Szkoda ,że sam nie dorabiasz np. kokpitu. Ale jest bardzo ładny. Ogolnie co do Tablicy przyrządów pokładowych to kolor jest dobry . Choć miały one i niebieskie i zielone ... więć tu nie ma się o co czepiać .

 

Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów podczas budowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Przednia goleń odlana razem z kołem w jednym kawałku raczej wyglądała nieciekawie - wystrugałem nową z odpadków zwłaszcza że mam do dyspozycji żywiczne koła:

100_4457.jpg

Dorobiłem szybę pancerną w kokpicie. Kadłub przygotowuję powoli do malowania a w międzyczasie dorabiam trochę detali do podwozia głównego. Co do podwieszek to zmiana koncepcji wraca zbiornik a wylatuje zasobnik GP-9. Przymierzałem go do kadłuba, niestety sylwetka samolotu z tym zasobnikiem wygląda nieciekawie.

100_4454.jpg

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Zdjęcie kabiny które pokazałeś jest czeskie i dotyczy czeskiego Mig-a. Czesi produkowali sami Migi 21 i zapewnie stosowali jeden (późniejsze - zielony kolor). Nasze Migi-21 PF i PFM pochodziły z ZSRR. Wszystkie PFM-y w których siedziałem były szare, i te oryginalne i te po remoncie w NRD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.