Skocz do zawartości

Su-20 - Pantera z przewagą dodatków własnych - 1:72


Mikolaj75

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba lepszej motywacji niż tu, nie można znaleźć nigdzie. Czysty obłęd!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe przyjęcie po powrocie do Suni.

 

Wózek o fachowym oznaczeniu S32M-9965-0 ukończony, pokolorowany. Nawet się zdziwiłem, bo zebrało się - jeśli nie pomyliłem się w liczeniu - 257 części. Można zatem z czystym sumieniem przejść do płatowca.

 

7M77C5Bh.jpg

 

jVc6xsZh.jpg

 

i13kIDah.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wózek piękny. wspaniała robota. popatrzyłem i lece lepić jaczka. Sklejam sobie jaka 9b. nie wiem czy słyszeliście o takim jaczku, z komora bombową za kabina. Rurową komora bombową !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wózek bardzo ładny.

Sklejam sobie jaka 9b. nie wiem czy słyszeliście o takim jaczku, z komora bombową za kabina. Rurową komora bombową !!

 

Słyszałem o Jaku-9b. Kiedyś Alenger robił coś takiego, ciekawa konstrukcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fenomenalna praca... Gratuluję! Jako nowicjusz, mam pytanie : niezwykle precyzyjny bieżnik na kołach wózka zrobiłeś z mikro pręcików z tworzywa (evergreen?). Czym, i jak je kleisz? Próbowałem wykonać podobny detal, jednakże po wygięciu cienkiej płytki klej (Mr.Hobby) rozpuścił zbyt dużą część płytki i sama ona, pod wpływem naprężeń, pękła.. Za dużo kleju? Niewłaściwe tworzywo?

Będę wdzięczny Kolegom za podpowiedzi.

pzdr

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za przyjęcie wózka

 

Jarku - miło mi czytać Twoją opinię, bo skoro wózek Ci się podoba, a miałeś styczność z podobnymi urządzeniami, to znaczy że chyba rzeczywiście jest dobry

 

Marcin - pręciki powstały z płytek HIPS w tym wypadku jeśli dobrze pamiętam 0,25 ciętych na paski żyletką. Przyklejane były Tamiya ExtraThin-em, ale dosłownie takimi muśnięciami.

Jeśli natomiast coś przyklejam na powierzchniach wypukłych/wklęsłych to staram się, aby element przyklejany był już stosownie wygięty przed przyklejeniem, żeby zminimalizować jego pracę i napięcia. I oczywiście jak najmniej kleju - domuskać zawsze możesz, zbieranie kleju z reguły już nic nie pomoże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Wracam do korzeni.

Aby sensownie myśleć o zamknięciu kadłuba, należy przygotować sekcję ogonową. W pierwszym etapie uznałem za niezbędne opracowanie wnęk hamulców, jako że będą widoczne z obu stron, zaś wewnątrz wnęki te i wręga na której są oparte będą stanowiły rozsądny punkt odniesienia do dalszego "meblowania"

 

Na początek z kadłuba Modelsvit bez specjalnych ceregieli odciąłem sekcję ogonową:

 

hcoopmdl.jpg

 

Jest ona około 1mm szersza od kadłuba Pantery, stąd należało użyć ciężkiego sprzętu:

 

zZSnDOxl.jpg

 

Następnie sekcję dopasowałem na sucho do kadłuba i przy pomocy taśmy wyznaczyłem punkty dla wycięcia wnęk:

 

KnJsL2Yl.jpg

 

No i poszły główne wycinki. Oprócz wnęk kilka wzierników:

 

ADh23QSl.jpg

 

Od wewnątrz wykonałem wręgę stanowiącą jednocześnie tylną ściankę wnęk i dokleiłem ścianki boczne - tu uwaga - pilnowałem aby ścianki były wklejone ciut niżej niż krawędź wnęki, z zewnątrz mogły zaś na razie wystawać dowolnie:

 

b6tHyOCl.jpg

 

Ścianka przednia ma z kolei między zawiasami otworki. Zostały wywiercone w płytce:

 

RllvDozl.jpg

 

a następnie wycięte z zachowaniem łuków i wklejone:

 

pv1e4zTl.jpg

 

Późnij dokleiłem kliny:

 

a2vTVh8l.jpg

 

Na tym etapie można już było wyklejać same "podłogi" wnęk. W tym celu ukształtowałem termicznie płytkę HIPS i poszczególne sekcje były docinane i szlifowane odrębnie (tu przydało się obniżenie ścianek bocznych, dzięki czemu podłogi są praktycznie zlicowane z wręgą):

 

8xlvvkbl.jpg

 

I wnęki zasadniczo gotowe. Proszę pamiętać, że na tym etapie nie ma jeszcze detali, podłużnic, nitów itp itd. Najważniejsze, że udało się złapać geometrię, zachować rozsądnie jak na skalę proporcje i mam przyczółek do dalszego meblowania:

 

4byORWil.jpg

 

5F71J4ul.jpg

 

Pozdrawiam - Mikołaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za komentarze. Filip - absolutnie mogę powiedzieć to samo o Twoich warsztatach

 

Postęp niewielki, ale chciałem pokazać rozwiązanie kwestii szczelin między połówkami kadłuba. Dokładna obróbka na tym etapie jest niemożliwa, bo nie da się rozłączyć, aby potem urządzać wnętrze, z kolei po meblowaniu i malowaniu i sklejeniu też słabo..

 

Przeanalizowałem konstrukcję i okazało się, że na znakomitej większości kadłuba są takie elementy konstrukcji, że spróbuję rzecz załatwić poprzez wklejane-wsuwane moduły.

 

Oto ogólna procedura:

 

należy dokładnie dopasować i dociąć ukształtowaną płytkę:

 

aMr3H1Sl.jpg

 

sprawdzam czy ściśle pasuje:

 

HpFa3nJl.jpg

 

Następnie poszczególne płytki sobie wypełniam w zależności od potrzeb:

 

XhRNK1Xl.jpg

 

I tak to wygląda na sucho:

 

nm3avNQl.jpg

 

yCYSEtfl.jpg

 

W miarę możliwości postaram się zastosować to rozwiązanie w całej sekcji ogonowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lecim dalej:

 

Korzystam z okazji, że wręgi mają przekrój kołowy i łatwo wycina się je chałupniczo:

 

VgcXwgil.jpg

 

Na początek zespół wręg 42-43 - kółka sklejone na płytkach w miejscach docelowo niewidocznych, co pozwala zachować idealnie dystans:

 

TD5LxFVl.jpg

 

Następnie wklejone zidentyfikowane w kwitach "rozpórki":

 

VLnxVu3l.jpg

 

Później doklejone osłony oraz wzmocnienia wręg:

 

2GINP7rl.jpg

 

Po obcięciu i rozcięciu wklejone na swoje miejsce:

 

DhHz1l8l.jpg

 

Następnie wręgi 39-40 o nieco bardziej skomplikowanym kształcie. W tym celu z wyciętego kółka wewnętrznego odciąłem "półksiężyce":

 

MYV0Bzvl.jpg

 

Po stosownych korektach wyszły oczekiwane kształty:

 

dPmKeq2l.jpg

 

I powtórzona procedura słonecznych wzmocnień:

 

l1OWFQul.jpg

 

I tak po kolei wręga za wręgą:

 

hUwd21Nl.jpg

 

jv5AfeLl.jpg

 

Teraz czas na osłony mechanizmów i podłużnice, ale to już po Łasku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

W zasadzie struktura części ogonowej jest niemal gotowa - pozostało obmyślić i wykonać blachy w ostatnim segmencie przed wylotem

 

Widok ogólny:

 

waWZGbKl.jpg

 

Trochę bliżej:

 

ZWGFQf9l.jpg

 

qLpX8mLl.jpg

 

I widok na przymiarkę z kadłubem "głównym" (na tym zdjęciu widać dość dobrze wystające poza oś symetrii elementy stanowiące po pierwsze doskonałe pozycjonery dla montażu, a po drugie maskujące linię łączenia połówek):

 

4Skya5bl.jpg

 

Na razie jestem zadowolony, bo jakoś się wena na Suczkę utrzymuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.