Teraz jest Wt sty 17 2017, 17:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


REGULAMIN FORUM




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn.
PostNapisane: Cz wrz 24 2015, 21:36 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Klasa 1 - Samoloty i śmigłowce
Specjalna 1 - Najlepsza relacja z prac warsztatowych
Specjalna 3 - Najlepsza interpretacja tematu konkursowego



Witam szanowne grono
Przystepuje do tegorocznej edycji ZKM z powyzszym modelem.
Standardowo in-pudlo
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Model nabyty za grosze z powodu kiepskich kalek:)
Dodatki
Obrazek
Tamka sie postarala i dolaczyla arkusz malowania w skali 1:1 szkoda tylko ze do innej wersji kamo niz potrzebuje.
Obrazek
Planuje wykonac egzemplarz P9386 QV-K 19 Sqn S/Ldr Brian Lane, stacjonujacy w Fowlmere w Marcu 1940. Jakby ktos chcial to tutaj krotka historia pilota.
Co tu duzo pisac trzeba rzezbic :)
Wszelkie porady mile widziane.
Do ekspertow od spitow ten konkretny QV-K mial niestandardowo pomalowany kolpak smigla. Spekulacje sa pomiwdzy zoltym a szrawym moze ktos moglby pomoc w temacie. Czy klapy w pozycji otwartej na postoju sa na miejscu czy raczej zamkniete?
Czy ktos mogly pomoc w doborze kalek z napisami eksploatacyjnymi do MK.I. Widzialem do VIII i IX czy do wszystkich spitow byly takie same???

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Pt wrz 25 2015, 21:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 05 2013, 19:08
Posty: 2188
Lokalizacja: Poznań
Cześć!
Super, że dołączyłeś! Będę mocno kibicował! Powodzenia

pozdrawiam
Christian

_________________
W trakcie budowy: "Pierwszy kontakt" 1/35 Diorama
Ukończone: BTR-70 APC | Mercedes Benz W123 | Grey Knights Venerable Drednought | Magia i Miecz - Talisman | Giant River Troll Hag | Merwyrm


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: So wrz 26 2015, 1:16 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Udalo mi sie podlubac troszke w piatkowy wieczor. Na pierwszy ogen poszedl kokpit. Bylo ciecie,bylo giecie, wiercenie i klejenie i tak to wyglada na chwile obecna:
Obrazek
A tak po zlozeniu na sucho
Obrazek
Pozdrawiam

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: So wrz 26 2015, 11:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt lis 05 2013, 19:08
Posty: 2188
Lokalizacja: Poznań
Czy jesteś w stanie wklejać foty w post, a nie hotlinkowac do tego gowna photobucket???

Pozdrawiam
Christian

_________________
W trakcie budowy: "Pierwszy kontakt" 1/35 Diorama
Ukończone: BTR-70 APC | Mercedes Benz W123 | Grey Knights Venerable Drednought | Magia i Miecz - Talisman | Giant River Troll Hag | Merwyrm


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr lis 04 2015, 2:58 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Witam
Czasu malo ale cos sie ruszylo. Kokpit dostal kolorkow jeszcze kilka drobiazgow potem wash i jakies przetarcia.
Zgodnie z sugestia Feflect-a zamieszczam fotke.
Obrazek

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr lis 04 2015, 16:03 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 25 2015, 12:27
Posty: 99
No ni ma sie czego czepiać


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr lis 04 2015, 22:47 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Cieszy mnie fakt ze nie ma sie czego czepnac :)
Teraz tak czy fotel w MK. 1 byl interior green z czarnym oparciem czy moze caly brazowy?
Czy klapy w pozycji otwartej na postoju sa na miejscu czy raczej zamkniete?

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr lis 04 2015, 22:52 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 25 2015, 12:27
Posty: 99
Mi sie wydaje że interior green i oparcie brązowy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr lis 04 2015, 22:58 
Offline

Dołączył(a): Wt sie 25 2015, 12:27
Posty: 99
Silnik miał mechanizm źe gdy był wyłączony to klapy się chowały


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Wt lis 17 2015, 16:35 
Offline

Dołączył(a): Pn cze 05 2006, 3:53
Posty: 154
Lokalizacja: OPOLE
kuba32440 napisał(a):
No ni ma sie czego czepiać


No nie jest tak do końca.

Kolory na MK.I/II powinny być tak rozmieszczone. W miejscu gdzie występuje czarny był na tych wczesnych wersjach przedział akumulatora, wraz z Mk.V przeniesiony do tylnej części kadłuba i tam już pozostał na stałe, wszystkie późniejsze wersje miały już tak samo
Obrazek


Z fotelem w MK.I różnie bywało były metalowe całe zielone, były też brązowe bakelitowe, bez zdjęć konkretnego egzemplarza nie sposób określić. Kolor tapicerki to też inna bajka mogło być tak, lub tak. Materiał fotela nie definiuje koloru obicia. Natomiast wersja metalowa różniła się kształtem wnęki siedziska, w metalowym wnęka na spadochron siedzeniowy ciągnęła się w poprzek siedziska na całej jego szerokości, w bakelicie w kształcie "rozciągniętego" sześcianu centralnie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Śr kwi 13 2016, 2:00 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Witam po dlugiej przerwie. Prace ruszyly do przodu. Przetarcia i wash w kokpicie:
ObrazekObrazek
Obrazek
Czeka mnie jeszcze troche walki z wydechami
Obrazek
i skrzydlami
Obrazek
A tak to wyglada na chwile obecna
Obrazek

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Pt kwi 15 2016, 0:08 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
Spit po zabiegach szpachlowania i podkladzie obsycha. Jaki kolor bedzie najlepszy na preshading? Myslalem o czarnym ale boje sie ze wyjdzie za mocny na spodzie. Czy w mk1 byly wystajace lufy dzialek w skrzydlach?

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Pt kwi 15 2016, 8:00 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): Wt paź 16 2007, 8:39
Posty: 4941
Tamka z KMami (nie działkami ;) ) się nie pomyliła.

Obrazek

http://spitfiresite.com/2010/04/concise-guide-to-spitfire-wing-types.html

Co do preshasingu. Czarny to taki standard wałkowany siłą rozpędu ("Słowacki wielkim poetą był" :lol:) ale z efektami bywa różnie, bo czasami jest ok, przy ciemnym kolorze wierzchnim, a czasem przebija aż nadto. Kolor do cieniowania dobrze jest dobrać ciemniejszy od kamuflażu, ale tak bez przesady. Popróbuj z odcieniami szarości, albo z ciemniejszymi barwami od kolorów kamuflażu. Coś Ci na pewno przypasuje.

_________________
"Without data you're just another person with an opinion." W. Edwards Deming
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: Pt kwi 15 2016, 11:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): N cze 13 2010, 16:09
Posty: 848
Lokalizacja: Giżycko
Tamiya się nie pomyliła, ale nie oznacza to, że taki układ Browningów występował we wszystkich Mk.I. W przypadku P9386 to anachronizm i w modelu będzie to oczywisty błąd.

A tak w ogóle, to o ile pamiętam zimą 1940 samolot nie latał już w 19 Sq.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Ostatnie dni Zimy 1940- Spitfire MK.I
PostNapisane: So kwi 16 2016, 10:24 
Offline

Dołączył(a): Cz sty 01 2009, 21:01
Posty: 640
Lokalizacja: Elbląg- PL/ Birmingham- UK
greatgonzo napisał(a):
Tamiya się nie pomyliła, ale nie oznacza to, że taki układ Browningów występował we wszystkich Mk.I. W przypadku P9386 to anachronizm i w modelu będzie to oczywisty błąd.

A tak w ogóle, to o ile pamiętam zimą 1940 samolot nie latał już w 19 Sq.


Co do tego to nie mam 100% pewnosci ale wiosna samolot przejal ktos inny z tego co czytalem ale w marcu jeszcze ponoc byl w 19.

Spit dostal pierwszy kolor XF21 sky po uprzednim delikatnym preshadingu
Obrazek
Jestem zadowolony z efektu poniewaz nie chcialem aby preshading za mocno przebijal.
Co do malowania samolotow to jest moj pierwszy malowany areo wiec jaki macie patent na maskowanie spodu skrzydel?

_________________
Warsztat: Tygrys 1 1:35 RMF 141 10% DKM Bismarck 1:350 Tamiya 30% Tamiya Spitfire Mk.I 1/48 P9386 QV-K 19 Sqn. 85%
Galeria: Challenger 1 mk.3


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

REGULAMIN FORUM


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: jawkers, PiotrPilot


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL