Skocz do zawartości

UH 1 Huey, 1:72 Italeri


Lipstein

Rekomendowane odpowiedzi

W tym warsztacie zmagania z kolejnym modelem polepionym w czasach radosnej studenckiej twórczości - do rozłupania trafił UH 1B Huey, wersja Hog, z bocznymi wyrzutniami pocisków niekierowanych i działkiem na dziobie. Uzbrojenie leci na złom i robię wersję transportową.

Mam problem ze znalezieniem zdjęć z wnętrza kadłuba, a konkretnie tej wykładziny w kratkę - czy poza sufitem i tylną ścianą okrywała też słupek pomiędzy drzwiami pilota a drzwiami przedziału transportowego.

Bardzo chętnie przygarnę też kalki do amerykańskiego malowania z tego zestawu. Jak to tradycyjnie u mnie bywa, po szpachlowaniu i pomalowaniu kadłuba podkładem zdecydowałem się na zakup blaszek

Zaszpachlowałem dziurę na dziobie i wyrzezałem klapę, która się tam oryginalnie znajduje. Zaszpachlowałem też ślady po miejscach mocowania uzbrojenia. Wyjąłem podłogę, wyciąłem fotele, tablicę rozdzielczą, ławkę dla desantu i osłonę przekładniki silnika - zastąpię co nieco blaszkami.

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Ciekawą prace sobie na warsztat wziąłeś. Zwróć proszę uwagę na ten obszar:

 

BNt4eIDWtCSthct13c-XaOBtHROL50qNgPcDL59tlMUPLsKWNCMuWs9uaCy2FyfvYs_TBgoJL5WDoZPTCaulpl22bSxGl-VVW1w8lqWQzcupq_A_TzY8Y6sRSoYJSSXVQD2Xy6NQNNyxvOgLuKS3Fi3jg3daclvd1RtM3TR9uVUStYFe7WOodF3LuPCUKpZ-3i3rd1t8TPxIKeeY82nyG1DHD9JpmRYj4RPoNI-IB3dsn4iNLM-H4BqHKC1l_HChLxzqEwPc6YUYvxwyE_UrHiTjsrbjF8PeiEW9rpAhRC_gZuIuoF0KoxjIoRv_kf-kYxnB2dITReeyQvqK4S3XvJ5Y06CRclQYLuwf6jBmNe85_T0fujWcwKypQXYltpVTvXqGMGrB2yuSANMtGY_4U3D2VIVWks_fW2Wsu8_b5CsGpCkyxxNb6AqCH0EZCbWqjX_yXYyz2-LUtWEhgwLwWYLjEOHCxAODi95KUmOjptlaCdIVTb_B98Z3svzInRYmWHxaHCYX6ijexzZZ2r8k2C2aQEZ-H4PDN1_uLqhtMCJdaLTw40MKILyeFMyrvbbKI0w_GAO8WvnS76O3lUftuSurwxerQMgOLnjVPDY=w850-h637-no

 

Jak jest tylna rura od płóz to przed nią powinnna być tzw. hell hole - otwór prawie okrągły, w którym mógłby znajdować się hak, a kiedy hak jest zdjęty to w tym otworze widać od spodu przekładnię główną. Za rurą od płóz powinien być otwór na chłodnice oleju - w modelu jest tam prostokatny kształt, który pokazuje osłonę, ona nie zawsze tam była. Może kilka zdjęć, które Ci pomogą:

 

images?q=tbn:ANd9GcRgk-5rBQpNi7OGasU3XvQ5WuKh8iat_S0UWFU0wQkYkNtM4vBZ

 

Więcej jest tu:

 

http://cs.finescale.com/fsm/modeling_subjects/f/16/t/170951.aspx?sortorder=desc

 

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka mogła być średnica tego otworu? Mam jakieś zbywające blaszki w kształcie, jeszcze nie za późno na doklejenie. Dzięki Pawełku za te fotki, szkoda, że w wątku z linku zniknęły prawie wszystkie zdjęcia...

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Tu masz plany, to sobie przeskaluj:

 

UH-1B-topbot.jpg

 

I najlepiej by było wyciąć taki okrągły otwór - i albo wstawić tam hak, albo po prostu środek na czarno zamalować i nadal będzie wyglądać lepiej.

 

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem, że na tym rysunku na dachu nie ma takiego elementu przed wlotem powietrza, jakby poziomego uchwytu. W wersji D już jest.

Dzięki za rysunek. Jeśli można prosić, to wrzuć rzuty z boku.

Dzisiaj może usunę to coś co imituje chłodnicę oleju i zrobię to na oko od nowa, z blaszki. Wywiercę chyba otwór na ten hak i tak to zostawię, na razie nie mam innego pomysłu... Ciekawy kształt ma ten hak.

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to są pokryciówki i o których nitów usunięcie ci chodzi?

Dzięki za zdjęcie dziobu, mam jak dobrać kolor wnętrza...

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest w instrukcji, dzięki za kod koloru, kupię chyba HUMBROL 166 Light Aircraft Grey i będzie dobrze, i bez mieszania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup kup, bo w zasadzie i do Cayusy i do Kiowy bedzie potrzebny. Oprocz kabiny, malujesz tym tez elementy wirników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

EM, możesz jaśniej? Nie widzę różnicy, niestety

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Teraz wszystko jasne!

Zastanawiam się nad zakupem nitowadła do tych moich zabawek, doszedłem do wniosku że dużo lepiej wyglądają nity wklęsłe niż to co daje producent. Ten Twój patent z folą alu chcę własnie zastosować na tym pasie pod szybą przednią. Mam jeszcze inny pomysł, w Kiowa go zastosowałem na szybkach górnych: zeszlifować kadłub i szybę na gładko i wytrasować przejście szyba/rama albo ten „schodek” uzyskać nakładajac na kadłub dwie warstwy Surfacera 1000

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, surfacer bedzie Ci spływał i będzie nie równy. Mając cienka samoprzylepną folie alu , możesz docinać ją na modelu, a nawet wycinac kształty.oczywiście musi byc to ostry skalpel.

Zanim kupisz nitowadło spróbuj z igła krawiecką , kup chinski set coś koło 1,50 pln.Potrenuj siłe docisku, czyli głebokość oraz kat wbijania najlepiej 90 stopni, przy wbiciu pod innymi katami bedziesz miał dziurke boczną, wiekszą. Ja przecieram nity włókniną żeby nie wystawały ponad obrys, mozna uzyc do tego celu papieru 2000. Osad z nita ekstraktujemy starą szczoteczka do zębów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie i tak stop z pracami, bo wczoraj kadłub się w połowie rozkleił.

Mam też pomysł na ławkę dla desantu, ze stalowego drutu i papieru nasączonego CA, coś jak nosze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Jeśli chodzi o drut, to ja preferuję miedziany - lepiej się lutuje i nie rdzewieje.

 

A ten kadłub to czym był klejony? Z czystej ciekawości pytam.

 

Życzę powodzenia w budowie i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Model pomalowany wewnątrz Humbrolem 166 Aircraft grey (trochę za mało niebieski ten grey, jak pokazują zdjęcia oryginalnych maszyn, ale zostawię tak jak jest).

Podsufitka i tylna przegroda potraktowana washem, pomalowane pasy i tablice rozdzielcze. Nie wiem, jak pomalować fotele pilotów, bo w instrukcji jest jak byk Olive Drab, overall.

Zastanawiam się, jak uratować płozy, coby nie trzasnęły przy pierwszym odłożeniu modelu na półkę po ich przyklejeniu: na razie wymyśliłem patent z zastąpieniem pałąków drutem stalowym osadzonym w nawierconych częściach ślizgającej się części płozy, na CA. Jeśli nawiercę płozę na głębokość 3-4mm, powinno być OK ze sztywnością całości, bo drut elegancko się wsunie. Będzie kłopot z powtarzalnością: jak to zrobić 4 razy i nie spierniczyć.

2018-03-14 21.58.03.jpg

Edytowane przez Lipstein
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.