Skocz do zawartości

Mig-29 - G.W.H = 1:48


DarkWing

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Na sąsiednim forum rozpocząłem konkursowy warsztat kolejnego samolotu z mojej kolekcji 1:48 wiec zanim będzie gotowy w galerii zapraszam do śledzenia warsztatu z jego budowy.

 

MODEL

 

Mig-29 "Fulcrum" 9.12 Early Type firmy Great Wall Hobby w skali 1:48 (nr seryjny modelu L4814).

a0oAGIh.jpg

 

 

TGX8F3K.jpg

 

 

M8DGJgD.jpg

 

 

E1qd2G8.jpg

 

Bonus w postaci kolorowego plakatu formatu A-3 dodatkowo zapakowanego w zgrabnym etui - jak podkładka

MNkjnhJ.jpg

 

Do zmiany barw wykorzystam osobno zakupione kalki

Rj0k03u.jpg

 

Dodatkowy akrusz z polskimi napisami eksploatacyjnymi

Mvuje6J.jpg

 

Oryginalnie model w malowaniu rosyjskich sił lotniczych, planuję jednak zmianę malowania na polskie. Nie zdecydowałem jeszcze które konkretnie wykonam ale będzie to te, które upamiętnia polskich bohaterów II WWŚ z Dywizjonu 303.

Do malowania użyje farb Hataka z serii Modern Polish Air Force Paint set vol. 1.

 

OK, żeby nie było, że tylko wstęp i dalej czekanie na kolejne posty..... ostro atakujemy ;)

 

ETAP 1 + ETAP 2

Fotel pilota

aRWVpjZ.jpg

 

Kokpit

yww8o12.jpg

 

 

Ljtcgvi.jpg

 

Samoloty eksploatowane w Rosji posiadają wnętrze w kolorze zielonym, polskie maszyny w kolorze szarym.

Ja użyłem do malowania wnętrza kabiny farby Tamiya XF-53 Natural Gray

jJ2JqgV.jpg

 

Zegary i wskaźniki tablicy przyrządów to zestawowe naklejki

OUqphlC.jpg

 

 

ETAP 3

 

Górna część kadłuba - przygotowanie

C35U9K0.jpg

 

Wklejenie żaluzji wlotów powietrza - do wyboru mamy dwie opcje - żaluzje zamknięte i otwarte. Ja wybrałem tą drugą - żaluzje otwarte

MrmUrTX.jpg

 

 

ETAP 4

Dolna część kadłuba - przygotowanie.

rfQYawc.jpg

 

Na tym etapie złożyłem i wkleiłem gondole podwozia oraz wykonałem otwory pod pylony do podwieszenia uzbrojenia

pjacEcP.jpg

 

 

ETAP 5

Stateczniki pionowe

cyoLcox.jpg

 

Wkleiłem stery kierunku

8vyETfO.jpg

 

ETAP 6

Połączenie górnej i dolnej części kadłuba

u6ZC6Gz.jpg

 

Na razie tylko połączyłem dwie połówki kadłuba, nie wkleiłem stateczników pionowych oraz klap i lotek. Zastanawiam się nad montażem tych elementów dopiero po malowaniu - będzie je łatwiej malować i oklejać jako oddzielne elementy.

1Swzftg.jpg

 

Luc9ZaY.jpg

 

MhcFk32.jpg

 

 

ETAP 7

Silniki

Tq5TiJq.jpg

 

Dwa silniki Klimov RD-33, sklejone i wstępnie pomalowane. Podstawowy kolor jaki użyłem to farba Tamiya TS-30 Silver Leaf, elementy silnika malowane również ModelMaster Aluminiu-non buff oraz Tamiya TS-42 Light Gun Metal. Przewody Tamiya X-34 Metalic Brown.

Stojak na silnik malowany TS-34 Camel Yellow i na to delikatnie warstwa TS-31 Bright Orange

JpnsJLg.jpg

 

 

CyYcNkn.jpg

 

 

A57tvS1.jpg

 

 

Eg3Sl5e.jpg

 

Do ukończenia silników muszę jeszcze "ubrudzić" ich korpusy oraz pomalować dysze i wykonać ślady przepaleń.

 

Tyle na dzień dobry - wydaje się dużo (aż 7 etapów) ale jak sami widzieliście poza kokpitem i silnikami nie było tak dużo pracy, a model zacząłem w czwartek wieczorem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 94
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Muszę mieć tego MiGa z GWH - przepiękny jest ten model. Będę śledził postępy w budowie ! Z chęcią też zobaczę jak walczysz z farbami Hataka - ja póki co się bardzo zraziłem, choć podobno do aero użyłem farb dedykowanych do pędzla ... Tak czy inaczej powodzenia !

P.S. Super foty !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie i efektownie potrafisz zaprezentować warsztat a także swoje galerie.

Zestaw który kleisz pasuje prosto z pudła czy trzeba coś przerobić ?

Pozdrawiam Hello

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładne, ale merytorycznie parę rzeczy leży.

Tak z grubsza.

 

1. fotel

iIHfFT9sluHLHtyim6eutm7-XUkLWFj7W__Z_Uhbbufj3_tjRtLPjARivVvna5lZo1jKupDNN4qTYNcC8YLfSF_tNOevK_ELMJbCUGSutJoCYbIaVYaiXVC2om_FuskIyxzNnv1tDY7ZSeLVnefnQ3wFpHaFDJZB18E-t901WUiDDo5Me8UVtXfhRaqlY8W5_Z7DDS2YrLTlWppEU6hxAH1CtQ0K-AwO2rRVhyb0HNHIj61qWU4A5ZaETnMjcs7rqIzpzLdF06ku6xh-czq-zGLlv-mITawGItwafT347QHHtBD1Gd6kSoXm124qa1lRJUqIXTfvjGeyIc9UXspd0c17mWzm_d_FAM2OSfscI2LrsqtPA_KIILgfIfoT5InEnSuGLNeVbVAI9ILvfusZ4cFzLVCvUJxZuAVtozYACWJBuFtsYUq-ekCggU-I_wxNPoRxceazXFftEQDtTnoxwbyZs44f-ZmNYgzqyKI5sfgluUacWneSmLo5EyW-LVv0GdtiYQ--bRorldaWra3ROfDODDz9jY81eugJceTGr9qwpZeDG-vV9edrNwPr_iAqvqwkfJkJk094RRbgTzDN-SM79XFWDKSp7h9pxgL7=w620-h925-no

2. Silnik

sKHOe_R0isHm_aetHiUgs0GSqj0DqzgWTKC-8GdmUN7E-uzn2PwgfnvhsThQKPZM8WNUr6JiUGTBjSH-VtgG9QwsENg4ghAAmrNtxSkN_rOVkzD-6KOoo6a7RrtGzbGHv-MajUWy-QhlbN96WNeklw4EOng0FwToiyatS2CGot9O0qboN5SIXvDYXNcyEAyhEnxR-B5MLVI8gHJr1oHFo13eTMC8daZwROT0Of5HQ5L0kJdqyYkWsN-H2CP8eM9dwRqFkHzJpvqVv6UoxHpK9gXPNFkNZssrKB81efCQJBfiJk23sMwlNJrlh0QwMw9mGqYB_YGhPtCvFTWDDWY5lBc3A2M0AsRWzChLzyJjcjFWL_TdYgDAf6JTUu_UuxPev-M5RCYIAY8sDjpu0-nzLR6pdoEjTeqEUCP_aT1oySSLfK_Xn937FLn5gZVVLxVEjXc40i8ERUtmn92R33LRAie_8u_4ZYTBpO5iv74nwFeoP7uWfKhmgR1gCJtvWNE979cVk4Vs4gNkGReDaQDOCfVzhXN50vbZrJw6cEgIXBw7pvucitdm8FyQfuK0vQWQTPUVfEg9R_9QOqoxyyicl6FKfmXWs239zEiQY0IIZqqUS7xwprvMPswhschpI6QhEbX7BSK79BlG0zTGAHEakPhwzr400ILf_Q=w800-h925-no

 

opjQrx8XjChsvi1xX9ewzVrss4YGR128QpkM-11mJe74v7LqO-tD3NTLkFMcCQNF9tmX32NnOWdu1zpp5Cr-B_jJg7QIRCe421lNGG9gW1vymHH_XIoPMai6qO7ERTmnMYyAZYRaPA748XeIFrSlYLWWWSB0RpBZ15GzXx2HSjnDhgFar2MvclRMa2LFUSkkkq6TCKWRHsk8MC_u6GgEBEgjoseZNRg-ooHTl5Fyamy6JIEN9-mo5uRSKaT7WmxN2fJZtoiF79v9NSgD1vte5P8CxeLOtqiQgFEXR5zkPOGeaBkfembqy3ZW3AKH_eS6zuWrYlk8iCN46GT7Hzb8sGzn2Bjt4ua7o482vllAEv4icYa0RaUKcddaBP6TXyr0ZD3V-nIYwxpyv_tZ_biYQhPxfRQH5IT8XFU6p34IedqvWyFb0OgTxWpptruOHkHUv8kisJsl-eANKiyKeRaa-vga3EIf6b4mmINc3-xn7SrX8ESDpsK07yQX-hlXvf5xQwi7q7mix_MEJaQkchE5VEJWuy6z70YP2zEYPalUXQryXDnvLwpr37Up_Tc2kMw0CRAr6em49Vsi_4h1Dmz3LDsSujUdk8a7pwZ0MRJdOI7AovuKJjm7bKBs2uzgfIRjMfK3ZmbGmzRvnBZCOnGq8QJHrf4Un4gUJw=w800-h925-no

 

K0-4IqgtXxRoK1y5A12dNJCXjqeTCU1vurGUMBeJxO0qHtEvMxKCPhhP1DhgVlBV7NO00GFPWKq2rOtixT4Rfrqi3iqHgJSadnOKLNR_npy209wT5CEcZTYnncNHnLSTBroqbjeUa-DIYyAT9t_Hl3eYWYGFnvYTiYZNTdo8IodP1-Jto2jHcZciUQVat-LFOgB2_jHSjUkxOeTW7FUxr_kyHt9Z9FHa-w2vxoAFdXKtwtfpNKJfrIGVdspG-_DhSmV2fEhDPD4nzGHgSuTLhu9b3WGgiaq4YMvFmbbgLLC-r0-go1yNfRyzVFCoWtK557Dc6XSWd8m2aZ7ifstIOU-bODED-MWxIS99Hi7xKvlu-_23SBR_B_3XlpSnwvEaVTfwQTtvp_PDazXbyUBTuajSAMa7P9SQTVuMFFCqk0Os7H80FgGsTK6704y4D-9TtJzfBk9Dal_U4afkU3usbSQqcwus9mofNGmXUfW9RHw-hYuDBzQMsoLLVfPPjEEWX-D8RE2_C2jdkyLCjv8aCuCNvOWcGSjdhDXQU6RyoMNhRlKtihDqBF9tTI6vdoOaXeFj_LlPCV9d2uNpK7HIUMMAWTasVS-D4mwY00jBD5gjyChhpgcxgjeWZ1dlUU_shWIwoPdhsWq7Mk-Hbij27u0bJp9yzU7REw=w800-h925-no

 

3. Górne wloty powietrza są otwarte tylko gdy samolot jest na ziemi z włączonymi silnikami a wtedy wloty przednie są zamknięte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnienie Etapu 6

Po dłuższej analizie stwierdziłem, że jednak łatwiej będzie wkleić stateczniki pionowe, stery wysokości oraz klapy i lotki, wynika to z konstrukcji modelu. Łatwiej chyba też będzie malować po całości ale troszkę trudniej przy kalkach...

 

EUi6HWc.jpg

 

Klapy i lotki zrobiłem w pozycji opuszczonej

USVLUNM.jpg

 

Dokończenie Etapu 7

Pomalowałem na gotowo silniki i dysze wylotowe oraz połączyłem wszystko w całość - dziękuję koledze Flachenty za fotki, uwzględniłem i poprawiłem kolory (zielony).

Do "przygaszenia" srebrnej powierzchni użyłem czarnego PanelLinera od AK interaktive malowane po całości. Uzyskałem efekt 2 w 1, przygasiłem srebrny jednocześnie wyciągając szczegóły. Dysze "przypalone Tamiya X-23 transparent blue i X-24 transparent yellow a następnie całość okopcona czarnym - wszystko z aero. Wnętrze dysz wymalowane Tamiya XF-75 IJN Grey (Kure Arsenal) i czarnym (metodą suchego pędzla) zrobiłem "wycieki". Na koniec wnętrze dysz stonowane po całości czarnym.

 

Wi2NK1S.jpg

 

Silnik Klimov RD-33 w całej okazałości

NvZqLGz.jpg

 

 

HHJBqHA.jpg

 

 

ky6Nv6X.jpg

 

 

1wfPrTF.jpg

 

Szkoda tylko jeśli zdecyduje się na oba silniki zamontowane w samolocie, że praktycznie nie będzie ich widać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lotki w samolotach wychylają się różnicowo czyli jedna trochę do góry a przeciwna mocniej w dół !!!! Będzie to razić strasznie. Klapy wychylone wyglądają zawsze spoko, ale lotki to Panie trzeba było zostawić w neutrum ... Da się to jeszcze poprawić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero zauważyłem jak wyglądają stateczniki pionowe. Dlaczego wykonałeś je jak w wersji UB czyli bez kaset z flarami? Wkleileś czesci F8 i F9 a powinny być H1 i H6. Ja bym miał prośbę żebyś znalazł zdjęcia oryginalnego samolotu którego model wykonujesz i dokładnie je obejrzał

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak widać na fotkach powierzchnie sterowe są gładkie bez przetłoczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

POPRAWKI

 

No to się troszkę narobiło....

Przede wszystkim LOTKI. Boże.. jak ja je wkleiłem... sam nie o czym myślałem, przecież wiem, że one działają naprzemiennie. Zbudowałem i pilotowałem w życiu kilka model R/C więc ten błąd niewybaczalny ... ale powiedzmy, że to zapatrzenie.

Nie wiedziałem natomiast o ich położeniu neutralnym (dzięki Koledzy za uwagi i podpowiedzi !!!) poprawiłem je i są teraz +2 st. w górę.

 

zk3hTMH.jpg

 

Wymieniłem też krawędzie natarcia (nie wiem jak ten element dokładnie nazwać - single ?), te wcześniejsze były z wersji UBM (dwuosobowej).

Aktualne są już poprawne, wydłużone posiadające zasobniki na flary. Ponieważ model będzie prezentowany w pozycji postojowej więc zasobniki na flary są zamknięte - zgodnie z sugestią.

LoQf0AU.jpg

 

 

OUacfXB.jpg

 

 

Cały kadłub jest juz po podkładzie przygotowany do malowania

TyAC9dn.jpg

 

 

ORuBd6K.jpg

 

Jeśli chodzi o malowanie. Pierwszą myślą było zrobienie maszyny z numerem bocznym 67 którego patronem był płk. pil. Wojciech Kołaczkowski (1908-2001) - to ta maszyna która niedawno rozbiła się pod Mińskiem Maz. Niestety kalki które posiadam nie uwzględniają tego numeru i portretu :(. Do wyboru mam 4 wersje nr 42 i nr 28, obydwie UBM więc odpada. Pozostałe dwa to nr 38 i 56.

Wybrałem nr 38 z 23 Bazy Lotnictwa Taktycznego którego patronem jest pil. Wojciech Januszewicz. Ta maszyna posiada logo Kościuszkowskie w szarych tonacjach. Model nr 56 ma logo kolorowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tym malowaniem będziesz miał kłopot ponieważ, wyposażenie kabiny jest inne, ciekłokrystaliczny wyświetlacz po prawej stronie na górze i inny HUD. Do tego antena IFF przed wiatrochronem, inna antena radiostacji zah osłoną kabiny, anteny systemu TACAN na grzbiecie za anteną radiostacji a druga pod osłoną silnika, swiala stroboskopowe na grzbiecie kadłuba i pod druga osłoną silnika. I jeśli chcesz robić samolot w wersji postojowej to czemu zostawiłeś otwarte górne wloty powietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To z tym malowaniem będziesz miał kłopot ponieważ, wyposażenie kabiny jest inne, ciekłokrystaliczny wyświetlacz po prawej stronie na górze i inny HUD. Do tego antena IFF przed wiatrochronem, inna antena radiostacji zah osłoną kabiny, anteny systemu TACAN na grzbiecie za anteną radiostacji a druga pod osłoną silnika, swiala stroboskopowe na grzbiecie kadłuba i pod druga osłoną silnika. I jeśli chcesz robić samolot w wersji postojowej to czemu zostawiłeś otwarte górne wloty powietrza?

 

Zaraz zaraz - a te wszystkie zmiany/dodatki są w wypraskach czy trzeba się posiłkować zestawem od Attack Squadron np ewentualnie dorabiać we własnym zakresie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z Attack Sqadron będzie problem bo juz nie jest produkowany, jeśli posiadasz ten zestaw to pozwoli Ci on wykonać model z tymi dodatkami, z tym że nie należy sugerować się do końca instrukcja z zestawu bo niestety zawiera błędy. Najlepiej znaleźć zdjęcia samolotu który się wykonuje i nimi się wspieta. Jeśli nie posiadasz tego zestawu to musisz te dodatki niestety wykonać sam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie... wiem ... płetwy przykleiłem delikatnie tylko po to, żeby nie uszkadzać tylnego usterzenia i nie wyginać tych wystających dzyndzli ... Ciągłe podnoszenie, kładzenie i obracanie kadłubem zwiastowało rychłe urwanie ich :(.

Jak tylko Mig dostanie podwozie płetwy znikną...

Ale gratuluje spostrzegawczości i czujności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie... wiem ... płetwy przykleiłem delikatnie tylko po to, żeby nie uszkadzać tylnego usterzenia i nie wyginać tych wystających dzyndzli ... Ciągłe podnoszenie, kładzenie i obracanie kadłubem zwiastowało rychłe urwanie ich :(.

Jak tylko Mig dostanie podwozie płetwy znikną...

 

Zaiste niecodzienne te metody... A nie da rady tego kadłuba na jakiś patyk nadziać? Po podwoziu oderwiesz płyty i będzie obróbka z podwoziem? Ze trzy razy się urwie..

 

No i tak raz do roku trzeba zapytać - co oznacza małe "g" w Mi"g"u?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaiste niecodzienne te metody... A nie da rady tego kadłuba na jakiś patyk nadziać? Po podwoziu oderwiesz płyty i będzie obróbka z podwoziem? Ze trzy razy się urwie..

 

No i tak raz do roku trzeba zapytać - co oznacza małe "g" w Mi"g"u?

Na zdjęciu widać jakby były tylko na chwilę, jednak w czasie prac bardzo się przydają i bez nich , stawianie modelu na "czymś" byłoby dla mnie mniej wygodne.

Mig... MiG - literówka - mój błąd...

 

Będzie troszkę chaotycznie... ale co tam...

 

ETAP 8

uA7ycBF.jpg

 

Osłony silników i zbiornik paliwa.

Zgodnie z sugestią kolegów wloty powietrza w pozycji parkowej zamknięte - wloty/żaluzje na górze kadłuba otwarte.

LvsiWxC.jpg

 

Mała przymiarka, bez wklejania...

y4IDj5n.jpg

 

i jeszcze bez silników

fdeTDM7.jpg

 

 

ETAP 9

 

GtY2kWj.jpg

 

Osłona kabiny - owiewka.

Wybrałem wariant zamknięty. Wklejona, malowana tylko od wewnątrz i zamaskowana do malowania - na razie skrywa to co wewnątrz.

s9kpl7n.jpg

 

 

ETAP 10

3X6GSl2.jpg

 

Nos. W środku przed przyklejeniem wsypałem kilka ołowianych kulek BB od SoftGun i wykleiłem taśmą malarską w celu uszczelnienia i żeby nie grzechotało.

lTrv9Qy.jpg

 

 

ETAP 11

RTRNazy.jpg

 

Przednia goleń podwozia.

h2XDJsm.jpg

 

 

ETAP 12

rAnRWJt.jpg

 

Golenie podwozia głównego

OQKpJBE.jpg

 

 

ETAP 13

Pominięty - przewiduje budowę schowanego podwozia - luki podwozia zamknięte.

 

ETAP 14

odXl6Wz.jpg

 

Ogon z hamulcem aerodynamicznym i zasobnikiem spadochronu.

Ponieważ samolot będzie w pozycji zaparkowanej wybrałem opcję ze złożonym/zamkniętym hamulcem

asYwMdv.jpg

 

Oczywiście w czasie dalszej budowy będę powracał do poszczególnych etapów celem ich uzupełnienia.

Niektóre elementy będą wklejone dopiero po malowaniu i ostatecznym montażu.

 

PRZYGOTOWANIE DO MALOWANIA - PreShading

 

paKkB8F.jpg

 

 

g0Voxew.jpg

 

 

rJlhmVR.jpg

 

 

MALOWANIE - spód

 

Do malowania kolorami bazowymi użyję farb HATAKA HTK-AS17 seria czerwona. Kiedyś na forum w jakimś wątku wyczytałem, że farby te słabo kryją i nie bardzo nadają się do aerografu. Przyznam szczerze, że jeśli odpowiednio się je stosuje to można je porównać do Vallejo - czyli bardzo dobre. Co znaczy odpowiednio ? Farba w tubie jest dość gęsta i mimo, że seria czerwona jest dedykowana do aero, to farbę należy dość mocno rozcieńczyć. Cały sekret dobrego malowania nimi polega właśnie na ich rozcieńczaniu. Nie mam dedykowanego do tych farb rozcieńczalnika więc przy F-16 zastosowałem X-20 A Tamiya. Farba zrobiła się ładnie rzadka i przez pierwsze fuknięcia było OK, ale potem było coraz gorzej, ledwo udało mi się dokończyć. Przy czyszczeniu aerografu okazało się, że w dyszy są niesamowite gluty ?!?.... Podejrzewałem za ten stan rzeczy X-20A... i słusznie. Przy MiGu postanowiłem rozcieńczyć samą wodą.Tym razem nie było żadnych problemów z malowaniem aż do samego końca - malowałem dyszą 0.3 przy ok. 2 barów.

Wracając do tematu. Kolor bazowy na spód to Light Ghost Grey.

Na zdjęciach które przeglądałem w sieci zauważyłem, że MiGi (przynajmniej te nasze) nie mają tak mocnych przebarwień poszczególnych paneli jak np. maszyny amerykańskie, dlatego kryłem bazą dość mocno pozostawiając tylko delikatnie preshading. Oczywiście na koniec użyję jeszcze PanelLinera.

 

6DjlwnG.jpg

 

O ile malowanie spodu było prostą czynnością, to już góra to inna bajka.

Problemem jest sam kamuflaż. Robię maszynę z Nr 38 i z tego co się doszukałem i doczytałem to miała ona przynajmniej dwa schematy malowania. Wcześniejszy, bodajże z 1985 roku kiedy samolot trafił do polskiej służby, później dostał portrety i logo Kościuszkowskie oraz schemat późniejszy, z innym układem plam. Najbardziej zauważalną różnicą między obydwoma schematami jest kolor numeru. Szare cyfry to wersja wcześniejsza, czerwone - późniejsza. Ja posiadam kalki do wersji wcześniejszej więc muszę trzymać się tego schematu malowania. Różnice o których napisałem są łatwe do zauważenia i raczej oczywiste jednak jak zacząłem przeglądać wszystkie dostępne zdjęcia tej maszyny... zgłupiałem.

Ze zdjęć wynika, że samolot przemalowywane w różnych odstępach czasu. Podstawowe kolory kamuflażu to Grey, Light Ghost Grey i Gunship Grey. I tak wersja wczesna malowana na górze na szary, ciemny szary oraz jasny szary (ten co na spodzie), nos maszyny szary. Znalazłem też zdjęcia wczesnej wersji (z szarym numerem) z nosem w kolorze jasnym szarym, taki jak cały spód i takim jaki był w wersji późniejszej. Następny problem to przednia część kadłuba - pod kabiną pilota. Wersja wczesna to jasny szary z taką jakby smugą od nosa w kolorze szarym, wersja późna to już w ogóle szok... jakby ktoś przy malowaniu zapomniał zdjąć z kabiny jakiejś szmaty i po niej został ślad w innym odcieniu....

Jak się przypatrzeć to widać to na zdjęciu poniżej

 

GXGxdDq.jpg

 

N4ZwF5X.jpg

 

Tu natomiast widać szary nos, jasny szary przed kabiną (boki) i ciemny szary plama kamuflażu (z tyłu)....

lcCEtki.jpg

 

Ale już tu wersja wczesna z jasnym nosem.... no masakra

S0V01dm.jpg

 

Postanowiłem wrzucić na luz i nie dać się zwariować próbując wiernie odtworzyć rzeczywistość/przeszłość.

Wybrałem malowanie ze zdjęcia MiGa w zimowej scenerii, schemat podobny jak na zdjęciu pierwszym.

Góra ciemno szary i jasnoszary na kadłubie i skrzydłach oraz sterach wysokości oraz szary i ciemno szary na statecznikach pionowych. Nos szary.

Jeśli nikt nie podpowie czegoś innego, to tego będę się trzymał i do tego przygotowałem malowanie

 

4Y4EjIs.jpg

 

 

EsEk72L.jpg

 

Aha... uprzedzam pytania i uwagi - komory podwozia będą w kolorze szarym - jeszcze nie są pomalowane, na razie są w kolorze bazowym spodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.