Skocz do zawartości

Bristol Beaufighter Mk.X, Airfix 1/72


panDespota

Rekomendowane odpowiedzi

Nawiąże nim do pierwszego modelu samolotu jaki skleiłem po przerwie

 

osbXn2fi_o.JPG

 

Fw190 był jednym z myśliwców odpierających atak lotnictwa brytyjskiego w tym Beaufighterów na niszczyciel Z-33 oraz kilka okrętów towarzyszących na wodach Norwegii. Pilotujący go Rudi Artner strącił podczas walki dwa Beaufy z dziewięciu jakie podczas tej operacji stracił RAF. Model jaki chcę wykonać pochodził z No. 144 Squadron miał oznaczenie PL-O i numer NE831. Został obfotografowany po lądowaniu bez podwoziu na lotnisku w Dallachy. Z tego co udało mi się znaleźć w internecie moja maszyna najpierw oberwała od flaku a później poprawił jej któryś z Fw, całkiem możliwe że wykonany przeze mnie. Załodze udało się na szczęście dociągnąć maszynę nad teren Brytyjski i bezpiecznie wylądować. Pilot Stan Smith oraz nawigator "Nick" Nicholl przeżyli. I znalezione foty

 

NLUKUTaC_o.jpg

Stan Smith pozujący na tle uszkodzonego samolotu

 

Xs3OohZs_o.jpg

 

2F4yEoRP_o.jpg

 

bvFTccys_o.jpg

 

l0PrFsCY_o.jpg

 

Dla zainteresowanych, natrafiłem jeszcze w sieci na fotki wykonane z fotokarabinu czy jak się to tam nazywa. Z opisu wynikało że wykonano je podczas opisanego wcześniej ataku

 

Tb1hjlNf_o.jpg

 

2I0BcWQM_o.jpg

 

1o0epuGK_o.jpg

 

Powoli się będę za niego zabierał. Pierwszy dwusilnikowiec

 

zQzlmMOE_o.jpg

 

Nie zostały komuś oznaczenie dla Beaufa z tego zestawu

6602_rd.jpg

Jak nie zdobędę będę próbował coś z szablonami kombinować, choć przy numerze seryjnym maszyny będzie kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Zasiadam w pierwszym rzędzie.

Jako twórca trzech Beau z tego zestawu to co najwyżej mogę napisać że:

- klocki Lego

- szpachla jest zupełnie zbędna ( no chyba że Kolega się uprze ale bardziej bym polecał C.A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tego Beaufightera da się zrobić w malowaniu 307 dywizjonu? Czy różnice są za duże?

 

Da się, na wersję Mk VIF trzeba tylko "wyprostować" ( i skrócić??) usterzenie poziome i oczywiście dorobić wszystkie antenki. Z drugiej strony widziałem też rysunki z usterzeniem skośnym dla tej wersji tak więc trzeba dopasować pod konkretny egzemplarz. To takie najważniejsze różnice. "Nos" chyba może zostać ale ręki sobie uciąć nie dam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kakakabinka

 

T5lVlAMs_o.jpg

 

YJK53FRp_o.jpg

 

6WKk1gpY_o.jpg

 

Zielony dosyć jasny wyszedł, mogłem użyć czarnego podkładu. Edek fajnie zdetalował kabinę, sporo busolek i dźwigni.

 

Na jaki kolor malować lagi tylnego i przedniego podwozia. Chcę skleić połówki kadłuba a trza wkleić kółko ogonowe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kilka pytań do Beauf fanatyko-miłośników

1. Co to jest? Prowadnice rakiet? Na zdjęciach całego samolotu ich nie widać.

 

l0PrFsCY_o.jpg

 

2. Samolot miał karabiny w skrzydłach? Bo na zdjęciach tak jakby były zaślepione. Na zdjęciach chyba Spitów widziałem że były tak jakby zaklejane. O co chodzi?

 

3. Na dwóch zdjęciach gdzie widać samolot ster kierunku wygląda jakby był w innym kolorze niż ta część przed nim. Na obydwu zdjęciach jest ciemniejszy,nie wygląda jakby na obydwu rzucał cień.

 

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ad.2 Beaufighter posiadał 6 km w skrzydłach, 2 w lewym, 4 w prawym. Tyle tylko, że Beaufightery głownie z jednostek obrony wybrzeża miały karabiny zdemontowane. Zamiast karabinów można było przenosić pod skrzydłami pociski rakietowe. Zmiany te wprowadzono na wersji Mk VI, wersja MK X wywodzi się bezpośrednio z VI. Australijskie Beaufightery Mk.XXI miały 4 km umieszczne po 2 w skrzydłach, a ich luffy częściowo wystawały przed krawędź natarcia.

Na Spitfire i Harricane zasłaniano wyloty karabinów. chroniło to broń przed zamarzaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
................ czy nitować.

 

Nitowanie zacne

 

Dopytam z ciekawości: czy po nitowaniu przeszlifowujesz nity?

 

I czy aby nie należało by poprawić łączenia połówek kadłuba przed wlotem powietrza ( ) przed przednią szybą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

................ czy nitować.

 

Nitowanie zacne

 

Dopytam z ciekawości: czy po nitowaniu przeszlifowujesz nity?

 

I czy aby nie należało by poprawić łączenia połówek kadłuba przed wlotem powietrza ( ) przed przednią szybą?

 

Tak, szlifuję drobnym papierem ściernym żeby zlikwidować efekt "krateru" nita. Zauważyłem też że jak odtłuszczam model przed malowaniem izopropanolem to ładnie wyciąga cały ten syf z otworów nitów po szlifowaniu. Nie wiem czy tak fajnie usuwają to inne specyfiki.

Co do nierówności przed szybą to masz rację, nie dopatrzyłem się. Tyle szlifowania i nie wyrównało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak odtłuszczam model przed malowaniem izopropanolem to ładnie wyciąga cały ten syf z otworów nitów po szlifowaniu

 

Bardzo ciekawa informacja Ileż ja się tego syfu "nawyciągałem" w C-119

 

Tyle szlifowania i nie wyrównało...

 

Takie "drobnice" zalewam CA bo szpachla niestety słabo daje radę z tak małymi szczelinkami.

Delikatnie sugeruję nawiercić jakieś podłużne otwory w rurach spustowych do zrzutu paliwa ( takie dziwaki na spodzie gondol silnikowych) Ja sobie co prawda odpuściłem ten zabieg ale myślę że model zyska na takim "wierceniu"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponitowanie bardzo dodało modelowi klasy !! On tego potrzebował. Widziałem wiele modeli beau nowego Airfiha, ale bez nitów wygladały dosyc słabo. Znacznie gorzej niz hasa. A twój wyglada lepiej od hasy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajny model powstaje ,dobrze że trafił w Twoje ręce i będzie zrobiony ,niż by miał gnuśnieć gdzieś w czeluściach szafy- ja bym go takiego chyba nie zmajstrował

Pozdrawiam i powodzenia w dalszej budowie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

I powili się maluje. Dół sky typ s, góra medium sea grey i ze sterem kierunku żem se wykombinował, że był wymieniany. Te dwa zdjęcia z różnych stron nie dawały mi spokoju a i model to urozmaiciło ster malowany ocean grey. Komory podwozie interior grey green. Trochę się zlały z dołem, coś potem przykombinuje żeby je odciąć

 

H0kCbUba_o.jpg

 

nTxRSvqX_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz przypomnieć twoja technikę notowania i pokazać jakie masz narzędzie?

 

Technika zgapiona z jakiegoś opisu. Panele dzielę sobie od linijki jak przebiega na nim kilka linii nitów, tak żeby były w miarę równo rozłożone. Prowadzę nitowadło po taśmie. Robię jej taki grubszy element z około pięciu warstw (szerokiej taśmy). Odcinam potem odpowiednio długi kawałek skalpelem żeby była równa krawędź, lepię na model i nituje. Warto odtłuścić nitowany element i robić wszystko w rękawiczkach- na dłużej wystarcza klej na taśmie. Większość robię najmniejszym kółkiem, ale i tak wydaje mi się, że lepsze byłoby jeszcze mniejsze. Np na P.7a też ktoś zwrócił uwagę, że lepiej by wyglądały jakby były gęściej. Miał rację. A tu moje nitowadło, RB

 

ZkgRa9oh_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.