Skocz do zawartości

Räder müssen rollen für den Sieg! Temat o pociągach


Merten

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 weeks later...

Na poprzedniej stronie padł pomysł zrobienia kratki do listów przewozowych.

Zrobiona już dawno, ale teraz doczekała się odlewu.

Tutaj na zdjęciu wzorzec z polistyrenu i bardzo cienkiego drutu i przyklejony już odlew. Mimo, że lekko zabarwiona żywica, to na razie trochę słabo widać, ale niewątpliwie wygląda lepiej niż płaskie fototrawione blaszki z oryginału LZ Models.

 

39730409231_5273dac923_o.jpg on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to zacząłem malowanie.

Pomalowane wszystkie cztery wagony obecnie budowane, ale wrzucam zdjęcie tylko jednego, na którym położyłem główne kalkomanie. Trzeba jeszcze dodać na ramie.

 

Kolor wyszedł "płasko", ale był lekko był cieniowany. Teraz jeszcze wykończenie różnych niedomalowań i dużo brudzenia.

 

25932563458_b06b643f10_o.jpg on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węglarki z węglem to ponad połowa przewozów jakie robiły Koleje Rzeszy. Także podczas wojny.

Tak więc węgiel musi być.

Zresztą co jest ciekawego w "samolotowym złomie"?

 

Dzięki za porady z Fallerem, ale chyba pójdę "na skróty" i podjadę do składu opału i kupię "oryginał".

Węgiel ma jednak na tyle specyficzny kolor i połysk, że oddać to na modelu nie będzie łatwo.

Zresztą zobaczymy jak to wyjdzie i może do tego pomysłu wrócę.

Na razie wolno idzie klejenie kalkomanii.

 

Edit:----

Popatrzyłem na ten modelowy węgiel do skali kolejowej 0 i wygląda fajnie.

Tylko za to co tu potrzebuję do kilku wagonów, to chyba kupię z pół tony w składzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrzyłem na ten modelowy węgiel do skali kolejowej 0 i wygląda fajnie.

Tylko za to co tu potrzebuję do kilku wagonów, to chyba kupię z pół tony w składzie.

 

A widzisz. Ja też jak go zobaczyłem, to mi się spodobał. Każda bryłka inna, a połysk - jak prawdziwy. A ładunek - dotnij sobie w odpowiednie kształty stwardniałą piankę montażową i z wierzchu posyp gotowcem. Zbankrutowałbyś, jakbyś musiał na kilogramy kupować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpadłem jeszcze na jeden pomysł!

A węgiel drzewny do grilla? Ma też taką zaletę, że jest lekki.

A! Dwie zalety!

Druga jest taka, że pewnie jest z pół torby w garażu!

A nie będzie przypominał brykietów drewnianych? Węgiel ale z drzewa było nie było

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A węgiel drzewny do grilla? Ma też taką zaletę, że jest lekki.

Myślę że problemem może być jego struktura. Wątpię żeby udało się z niego uzyskać kształt węgla kamiennego. Ale spróbować nie zaszkodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokombinuję. Niby na wsi mieszkam, a na razie nie mogę nigdzie składu opału namierzyć.

 

Na razie okazało się, że zwaliła się inna sprawa: nie mam kalkomanii do tych wagonów określających długość przestrzeni ładunkowej, a powinny być po informacji o powierzchni ładunkowej.

Więc na razie nici z patynowania bo trzeba gdzieś zamówić. Jak mogłem je przegapić i nie zrobić...????

 

Pooklejam co mogę i wrócę do rozgrzebanego moździerza (35,5 cm M1) ... tym bardziej, że już inne czekają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Oklejanie kalkomaniami szło jak krew z nosa. Do tego jeszcze domalowywanie drobnych elementów. Na przykład czarnych tablic na wagonach.

No i wyjątkowo irytujące oznaczenia układu hamulcowego. To te białe belki na rogach wagonów. Ostatecznie dałem spokój z szablonem i odmalowałem z ręki.

Chyba na następny raz zrobię sobie do tego kalkomanie.

 

Na razie i tak nie pomalowane daszki budek hamulcowych i tylko pomalowane wstępnie wnętrza skrzyń ładunkowych.

Pojawił się też na próbę węgiel. To miał kupiony w składzie opału, ale i tak muszę go jeszcze rozdrobnić. Tak czy owak - mi pasuje.

 

26155061048_7d572aff51_k.jpg251 by on Flickr

 

26155065928_e6bc7d002c_k.jpg249 by on Flickr

 

Przy okazji w szafie odkryłem 3 wagony, które już parę lat czekały na kalkomanie. No to też zrobiłem.

Platforma jeszcze bez założonych kłonic i z jednym z elementów skrzyni innym kolorze (najbardziej po prawej).

 

26155057878_4d34c6dfc1_k.jpg252 by on Flickr

 

I zbliżenie brankarda, którego relację urwałem parę lat temu, ale jak widać - z grubsza zrobiony.

Zaklejone okna, bo muszę jeszcze pociągnąć lakierem i wyrównać te przebarwienia.

 

26155064308_912929105e_k.jpg250 by on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Adams

No musi być i ciufa. Nawet jest częściowo sklejona BR-52, ale muszę ją jednak rozłożyć.

Jak się za nią brałem parę lat temu, to nie było jeszcze tych wszystkich dodatków do niej, jakie są teraz w sprzedaży, a poza tym zacząłem ją źle malować. Wszystkie "Kriegsloki" malowano jednak w całości na szaro (Eisengrau - trochę jednak jaśniejszy od Schwarz(Panzer)graua) a zacząłem na standardowo czarno-czerwony.

Poza tym chodzi za mną nieco ambitniejszy plan, czyli przeróbka Panzerloka BR-57 na standardową lokomotywę. Najtrudniejszy do zrobienia jest układ jezdny, a on akurat jest z Trumpetera.... Ale nic na siłę. Robię to do czego sie czuyję zmotywowany, a to nadal i cały czas wagony!

 

Aha. Mam ich na razie 18 + 1 przeciwlotniczy.

Tak więc Halb-Zug już można z tego ułożyć.

 

@Greif

Tych brankardów, to było tyle rodzajów jeszcze z czasów pruskich, że jest w czym wybierać.

 

Najgorzej, ze coraz częściej mam ochotę zrobić właśnie jakiś wagon pasażerski... a do tego by innego brankarda wypadało dorobić.

Zresztą żadnych lokomotyw pasażerskich jeszcze na rynku nie ma.

LZ zapowiadał, ale już nie wierzę.

Zresztą BR-01 pasowałaby do np. Donnerbuchsa jak Ferrari do przyczepy pożyczonej na Statoil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Ja pierdziu" jak mawiał Maślana... Jak zobaczyłem zdjęcie 252 to najpierw pomyślałem, że to wagony z PIKO

Wóngla bym nie rozdrabniał (jak radził bazylms), ale na pewno usunął miał (a przynajmniej sporą jego część). Ale to moje prywatne zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak naprawdę wszystkie kawałki węgla mniejsze niż 1 cm są ok. Bo to poniżej rzeczywistych 35 cm to już pasuje.

Miał wsypałem, bo mam za mało takich grubych, ale poniżej właśnie 1 cm. To tylko test no i chciałem pokazać jak wygląda.

 

 

Edit:---------------------------------------------

 

Na razie biorę się za kolejny projekt, bo przecież nie będę czekał bezczynnie na kalkomanie.

A projekt może mało emocjonujący dla kibiców, bo kolejna węglarka i to wersja rozwojowa Essenów.

 

W trakcie eksploatacji wyszło na to, że burty wagonów były jednak za słabe, a najwyraźniej też przeciążony był środek wagonu.

Już wcześniej montowano tu usztywnienia, ale dopiero wersja Om Königsberg otrzymała solidne wzmocnienie.

Zrezygnowano z płaskowników na burtach, które tylko trochę je wzmacniały - dodano za to wspornik "L", ramę wokół podłogi wagonu i dodatkowe wzmocnienie pod drzwiami sięgające do pierwszych słupków trzymających burty.

Dodano też jedną deskę w burcie - większa ich ilość lepiej znosiła napór ładunku.

Wagonów Om Königsberg wyprodukowano 15,5 tysiąca w latach 1924-1933 , a więc mało w stosunku do Om Essen.

Zmian było bardzo dużo, a więc - kolejny wzornik i forma do odlewu do zrobienia.

 

40082164831_a0b6c626f7_o.jpg on Flickr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będziesz te wagony produkował w takim tempie to nie tylko na pełnego zuga wystarczy ale może, jakaś bocznica towarowa z tego wyjdzie (Miniart produkuje semafory czy kozioł oporowy ) , ludzi też już Miniart zapowiedział jest nawet dyżurna w czerwonej czapce i palacz . Jesteś obserwowany , działaj dalej , może byś tak kiedyś jakiś wagon pasażerski zrobił albo sanitarny . Pozdr. A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.