Skocz do zawartości

RMF Tygrys 1 Initial Produtcion 1:35


kzugaj

Rekomendowane odpowiedzi

Z blotnikami nie fantazjowalem, na kazdym zdjeciu 141 jakie widzialem byly wszystkie sekcje i nie byly uszkodzone. Dla zroznicowania delikatnie wygiete.

Proponuję troszkę mniej fantazji... przykleiłeś błotniki krzywo- powinny tworzyć linie prostą na kadłubie- u Ciebie jest to "V". Załamanie prostej znajduje się mniej więcej w połowie kadłuba.

Jeśli możesz- popraw to.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... przykleiłeś błotniki krzywo- powinny tworzyć linie prostą na kadłubie ... .

Tak Masz rację, A L E - DOTYCZY TO - pojazdów produkowanych od stycznia 1943 roku - miały błotniki w linii prostej.

 

... u Ciebie jest to "V".

I tak powinno być:

http://images50.fotosik.pl/279/2d333ddd7c4181c3.jpg

 

@kzugaj - może zmniejsz ilość nitów - lub zrób samemu mniejsze. W twardym plastiku nawierć wgłębienie wiertłem 0,2.

Następnie nagrzej ramkę (złom) plastikowy i odciśnij w tym wgłębieniu.Następnie odetnij powstały malutki nit.

Dłubanina spora - ale efekt będzie lepszy.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki panowie

 

Co do zasobnika to w sobote i niedziele bede w telford wiec popatrzym za czym co moze sie lepiej nadac. Ktos robi nity w formie kalkomani i chyba na to sie skusze. Jak wezme w 48 lub ew 72 to wielkoscia i dystansem powinny sie zgadzac.

 

Obecne to zywiczny produkt Masterclub przyjemnie sie z tym pracuje tylko wiercenie jest upierdliwe 0.3mm

 

Sprawe blotnikow juz Krzysztof poruszyl ale jakby kto jeszcze mial watpliwosci prosze bardzo na ostatnim zdjeciu na samym dole strony lewa burta 141

 

http://www.tiif.de/print.php?threadid=54&page=9&sid=9175c281473f8595012c17490bcda009

 

Krzysiek na tych dwoch ostatnich fotkach (dobrej jakosci) nie widac kamuflazu, jest raczej jednolity kolor ktory wyglada na dosc jasny (piasowy) i przynajmniej widac ze nr tatyczny jest bez czerwonego wypelnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Wizjer kierowcy to bardzo ważny element konkretnie w tym pojeździe - nawet można powiedzieć że prawie unikat.

Taka pancerna zasłona (wizjera kierowcy) jest do dziś uważana za "bubel" produkcyjny w tamtym czasie.

Zasłona ta nie jest ścięta po bokach i to właśnie dzięki niej udało się - i to całkiem niedawno - zidentyfikować ten pojazd Fgst. 250014.

jako Tygrys No.141 z 1/501 batalionu. Po prostu trzeba podszpachlować ten wizjer.

http://78.media.tumblr.com/8fd9ce6bd8414a1aec895c46d78051c0/tumblr_nbych4eYkf1r3eyedo1_1280.jpg

Fotki bardzo dobrej jakości tego właśnie Tygrysa Fgst. 250014 zamieszczone w książce - "Der Tiger" vol.1,

wtedy jeszcze bez numeru na wieży - świeży z fabryki. Podobna historia jest z tym światłem z tyłu też ważne.

Te elementy są/były ważnym elementem w identyfikacji tego pojazdu.

Do poprawienia też podłączenia kabla do tzw."namiocików" i on sam - góra to ścięty stożek (2 szt.) w przednich światłach.

 

Teraz tak jak obiecałem trochę o kolorach użytych do malowania wczesnych Tygrysów w Afryce.

Spotyka się jeszcze od czasu do czasu stwierdzenie że na pewno były malowane kolorem Dunkelgelb.

>>>Dunkelgelb nach Muster

Rozkaz H.M. 1943, Nr. 181 z dnia 18-02-1943 roku w punkcie pierwszym nakazuje natychmiastowe malowanie

nowym kolorem dużego sprzętu na teatr Afrykański/Kreta. Pojazdy już pomalowane w fabrykach nakazuje przemalować przed wysłaniem do jednostek.

Małe przedmioty (wszelkie skrzynki, pudełka itp.) należy zachować w poprzednim malowaniu do odwołania. ... .

 

>>>RAL 7028 Dunkelgelb

Rozkaz H.M. 1943, S.113 Nr.181 z dnia 03-04-1943 roku - pkt.1 - informacja kolor Dunkelgelb nach Muster został wpisany do rejestru RAL pod nazwą RAL 7028 Dunkelgelb. ... .

 

Jak widać kolor ogólnie mówiąc Dunkelgelb pokazuje się w rozkazach dopiero na początku 1943 roku.

Co wyklucza stosowanie go na pierwszych Tygrysach z 1/501 w Afryce - produkcja 1942 roku.

Odcień - Dunkelgelb nach Muster - został opracowany przez biuro amunicji wojskowej w 1941 roku.

Faktem jednak jest to, że były prowadzone próby z kolorem Dunkelgelb nach Muster też w Afryce w 1942 roku.

Z powodu opóźnień produkcyjnych koloru RAL 7028 Dunkelgelb - do jesieni 1943 używano Dunkelgelb nach Muster.

Orginalne wzory kolorów RAL 7028 i Dunkelgelb nach Muster to dwa różne odcienie kolorów.

Ogółem używano cztery wersje koloru - Dunkelgelb -

1.- Dunkelgelb nach Muster stosowano od lutego 1943 roku aż do końca czyli do 1945 roku.

W okresie wojny były dwa odcienie RAL 7028 Dunkelgelb

2.- Dunkelgelb - Dark Yellow RAL 7028

3.- Dunkelgelb ausgabe 1944 - Dark Yellow version 1944 RAL 7028

4.- Dunkelgelb variant - najbardziej żółty z nich - brak innych oznaczeń - kolor zidentyfikowany na mocowaniach Schurzen w Jagdpanzer IV.

 

Krzysiek na tych dwoch ostatnich fotkach (dobrej jakosci) nie widac kamuflazu, jest raczej jednolity kolor ktory wyglada na dosc jasny (piasowy) i przynajmniej widac ze nr tatyczny jest bez czerwonego wypelnienia.

Rozkazy z datami i system kolorów napisałem w tym wątku w dniu 07-01-2017 roku więc to pominę.

W tamtym czasie uważałem że kolory użyte do malowania tych pojazdów - to RAL 8000 i RAL 7008 z rozkazu Nr.281 z marca 1941 roku.

Dlaczego nie z kolejnego bardziej prawdopodobnego - Nr.315 z marca 1942? Jest między nimi rok różnicy, i wszelkie problemy z

uruchomieniem produkcji i dostawami zostały na pewno wyeliminowane.Tym bardziej że te kolory dedykowane są tylko na Afrykę/Kretę.

Z mojej strony - przyczyną była farba RAL 8020 używana jako kolor bazowy. W określeniach koloru RAL 8020 przewijało się - że jest lekko różowy.

Ni jak mi to nie pasowało.

Był/jest z nią problem ponieważ brakuje go tabelach RAL (wykreślony z rejestru RAL, podobnie zresztą jak koloru 7028 czy 7027).

Wzorniki kolorów w wielu wypadkach przedstawiają niby te same oznaczenie koloru, lecz inny odcień, a nawet inny sam kolor.

Moim zdaniem najlepsze odwzorowanie koloru RAL 8000 i RAL 7008 jest na tej stronie

- http://www.zuelch.pl/RAL-system-oznaczania-kolorow-0210142034.html

I to z nich korzystałem do porównania kolorowych fotek - tych poniżej.

 

Brakowało mi oryginalnych wzorów kolorów. - https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/s979ae0b894976232/image/i1a597b034fc9cbfa/version/1489525563/image.jpg

No i w końcu 10-listopada-2017 dostałem długo oczekiwaną książkę - "Real Colors of WWII".

Między innymi w niej są przedruki oryginalnych kolorów używanych przez wojska niemieckie wraz z próbkami farb.

Na podstawie tych wzorów mogę ustalić kolory użyte do malowania pojazdów na kolorowych fotkach.

Dostępne są zdjęcia kolorowe z tamtego okresu - zrobione przez reportera z USA.

Najlepszą fotką do ustalenia kolorów stosowanych w tamtym czasie jest to z Pz.Kpfw.IV ausf.G

>>> Pz.Kpfw.IV - http://farm3.static.flickr.com/2680/4391029491_c834f16334_o.jpg

RAL 7027 na rogu zasobnika wieżowego , zasobnik bliżej wieży RAL 8020

RAL 7027 pod krzyżem na kadłubie i bocznej szczelinie obserwacyjnej, nad lewym rogiem szczeliny po prawej stronie krzyża RAL 8020

RAL 7027 na wieży pod otworem bocznym, na klapie nad silnikowej, na klapie zamykającej zasobnik itd.

Doskonale widoczna jasna obwódka wokół otworu pod bocznym wizjerem to "czysty" RAL 8020

Nie ma mowy, aby tam kolor który określiłem jako RAL 8020 można zastąpić kolorem RAL 8000

oto kolor RAL 8000 - http://www.zuelch.pl/RAL-system-oznaczania-kolorow/RAL-8000-brazowy-zielony-0007142060.html#ral-8000

Natomiast kolor RAL 7008 można by uznać pod warunkiem że przyjmiemy bardzo mocne zakurzenie po prostu jest za ciemny.

oto kolor RAL 7008 - http://www.zuelch.pl/RAL-system-oznaczania-kolorow/RAL-7008-szary-khaki-0923284351.html#ral-7008

Idealnie natomiast pasuje RAL 7027 pod warunkiem lekkiego zakurzenia.

>>> Pz.Kpfw.III - http://1.bp.blogspot.com/-KL7U-418WQ8/T7YsZJSpJ6I/AAAAAAAAAGM/SH-Yx5ejOhE/s1600/nazismo%2520(98).jpg

na czołowej płycie - wokół przedniego MG dobrze widać kolor RAL 8020, oraz wewnętrzne strony bocznych włazów - prawie idealny jak próbka koloru w książce, a obok RAL 7027.

Widać czerwone oznaczenia po lewej stronie wizjera kierowcy, oraz czarny numer w białej obwódce.

>>> Teraz czas na Tygrysy. Fotografie zniszczonych Tygrysów w kolorze w większości są znane dlatego tylko ta fotka -

http://media.gettyimages.com/photos/burning-german-equipment-destroyed-during-the-battle-of-el-guettar-picture-id72385847

Na boku kadłuba Tygrysa No.142 jasny kolor to RAL 8020 ciemniejsze plamy to RAL 7027.

I ponownie nie ma mowy, aby jaśniejszy kolor to był RAL 8000.I ponownie idealnie pasuje w to miejsce kolor RAL 8020 z lekkim kurzem.

Teraz jeśli te kolorowe fotki przerobicie na czarno białe to różnice między kolorami będą ledwie widoczne.

Mam nadzieję że nie -DŁUŻYZNA- https://sjp.pwn.pl/sjp/;2452622

Dzięki, Krzyśku za naukę...

Proszę bardzo.Dobrze że choć Komuś się przydadzą te moje wypociny.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow ze tak powie to mnie az zatkalo. Krzysiu kawal dobrej roboty mam nadzieje ze inni tez skorzystaja. Wizjer i namioeciki do poprawy, ale z tym swiatlem z tylu to nie bardzo wiem jakie ono ma byc (to moj 1szy ale nie ostatni Tygrys)

 

Jestem ci winny duze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

O kolorach pisałem ostatnim razem - teraz o kamuflażu - jak wyglądał - moim zdaniem - całe szczęście nie tylko moim.

Zgodnie z poprzednią kolorystyką - przyjęto - że - na kolor bazowy RAL 8000 malowano tylko białe obwódki cyfr.

Następnie malowano cały pojazd kolorem RAL 7008. Dzięki takiemu zabiegowi kolor wypełnienia był jaśniejszy od reszty z białą obwódką.

Takie użycie kolorów wyjaśniało by jaśniejsze wypełnienie cyfr. Tylko po co przemalowywano by całe pojazdy?

Widzimy po zdjęciach że w niektórych pojazdach nawet nie zamalowywano okopconych po

spawaniu śladów, a niektóre pojazdy miały ciemno szare filtry, przednie światła oraz zasobniki wieżowe.

Po prostu nie było czasu na ponowne malowanie całych pojazdów. Kolor bazowy naniesiony w fabryce.

Numery na wieżach i łaty malowano już w jednostce. Założono filtry, osłony, duże zasobniki wieżowe i przyspawano mocowania dla błotników.

Tygrys No.142 jest dość wyjątkowy i nie tylko dlatego że był no powiedzmy - "medialny".

>>>>>Najpierw na kolor bazowy namalowano numer na wieży. Białe obwódki cyfry "142".

Następnie pędzlami namalowano łaty RAL 7027. Stąd ostre przejścia kolorów. Zapewne dlatego na tym pojeździe najlepiej widać te łaty.

Patrząc na kolejność malowania można domniemywać że właśnie jego jako pierwszego numerowano i malowano w jednostce.

Drugim w kolejności mógł być No.132 - też ma ostre przejścia kolorów - lecz cyfry ma już malowane na kompletny kamuflaż.

Na fotografii trzeba wiedzieć czego się szuka i gdzie to "coś" może być.

Wybór fotografii nie jest przypadkowy - na innych nie można tak "odczytać" namalowanych łat.

I dlatego, dla ułatwienia popatrzcie najpierw na proponowane malowania w instrukcji Dragona 6608

><><> https://www.mojehobby.pl/zdjecia/1/8/6/12282_2_dra6608_1.jpg - Instrukcja z Dragona <><><

Myślę że teraz możemy dalej mówić o łatach RAL 7027 na przykładzie Tygrysa No.142 z 1/501.

No.142 - >> https://i.pinimg.com/originals/42/24/28/4224286217b4550a45e7fb47b8f12343.jpg

Niby jednolity kolor jasny; ale jednak - odcień ciemniejszy od reszty to - zasobnik wieżowy; plama ciemna na środku zasobnika wieżowego,

ciemniejsza plama pod/wokół cyfry 142, ciemna plama nad wizjerem kierowcy i po prawej jego stronie, ciemna plama na pancerzu przed wizjerem kierowcy;

ciemna plama na dolnym przednim pancerzu; ciemniejszy lewy reflektor i pod nim oraz przód prawego; filtr Feifel oraz ciemne punkty w miejscach mocowania błotników.

>> http://www.tiif.de/bilder/501142tunis6.jpg << - tu też widać różnice i ciemniejszy zasobnik wieżowy. Filtry bardzo ciemne zapewne pomalowane RAL 7021.

Zastanawiające jest jeszcze to - dlaczego nie pomalowano miejsc w których przyspawano mocowania błotników.

Nie zrobiono tego w listopadzie 1942, ani w 1943 roku - http://tiger1.info/pictures/142-compared-hulls.jpg

W niektórych pojazdach przemalowano miejsca spawane jasną farbą. No choćby w tym - No.132.

http://1.bp.blogspot.com/-lbONzVttcUk/UHxBhQiFEEI/AAAAAAAAEyw/GFiGVCpjFFo/s1600/file8589.bmp

Nie jest to kolor bazowy - tylko dużo jaśniejszy i zrobiono to jeszcze przed wysłaniem wozów do Afryki.

W warsztatach polowych nie mieli koloru bazowego RAL 8020, natomiast dysponowali kolorem Dunkelgelb nach Muster.

Znane są fotki Tygrysów z frontu Afrykańskiego z bardzo jasnymi osłonami wydechów, filtrów, zasobników wieżowych itp.

Chyba najbardziej znane Tygrysy to No.121; 122, >>> http://tiif.de/bilder/EPSN0705.jpg <<<,

ale też wśród nich jest No.141 - https://c1.staticflickr.com/9/8831/17937108226_2969899208_h.jpg

W większości pojazdów w 1/501 na początku - filtry Feifel były bardzo ciemne zapewne RAL 7021, reflektory przednie i zasobniki wieżowe były

ciemniejsze od reszty (na zdjęciach) , lecz nie tak ciemne jak filtry. Prawdopodobnie pomalowane farbą podkładową RAL 8012,

lub poprzednim kolorem bazowym RAL 8000. Po uszkodzeniu któregoś z elementów w warsztatach polowych wymieniano go

na nowy i przemalowywano te elementy przed zamontowaniem właśnie kolorem Dunkelgelb nach Muster.

Usytuowanie plam w poszczególnych pojazdach zróżnicowane. Nie było jednego wzoru dla wszystkich.Tygrys No.141 miał podobny system plam do tych przedstawionych.

 

Teraz cyfry - kolor/y i wypełnienia -

Kolory/wypełnienie cyfr na schemacie organizacyjnym z 1942 roku - są złe - http://tiif.de/bilder/zwischen101200.jpg

Za wyjątkiem Tygrysa No.142 - cyfry na wieżach malowane na gotowe kamuflaże (baza + łaty).

Tygrys No.141 - https://i.pinimg.com/originals/9f/e1/51/9fe151875b244167b828eaa2d66902e0.jpg

- lewa strona wieży - białe obwódki cyfr mają takie samo wypełnienie jak kolor wieży w danym miejscu,

cyfra "1" w większości jaśniejsza - "4" ciemniejsza od "1" druga"1" góra ciemna tak jak "4".

Tygrys No.141 - https://c1.staticflickr.com/9/8831/17937108226_2969899208_h.jpg

- prawa strona wieży - białe obwódki cyfr mają takie samo wypełnienie jak kolor wieży.

Cyfry na wieżach w tych wczesnych Tygrysach z 1/501 miały tylko białe kontury.

Natomiast po zmianie numeracji z "1xx" na "7xx" - były wyraźnie ciemne - http://tiger1.info/pictures/1co-repaints.jpg - autor David Byrden

Po dalszej laboratoryjnej analizie okazało się że cieńki kontur cyfry "7" jest czarny, wypełnienie natomiast bardzo mocno wyblakło.Nie mogło być czarne.

Analizy dokonał nie kto inny jak David Byrden. Na tym nie skończył i dalej szukał czegoś co potwierdziło by kolor inny niż czarny.

Na kolorowym zdjęciu za palącym się wrakiem Tygrysa No.142 - stoi Pz.Kpfw.III No.832, a za nim widać element wieży Tygrysa.

http://3.bp.blogspot.com/_2BBc6-JDVWY/Sa_Dgd5IyGI/AAAAAAAAFms/fbaRuzjbvCo/s1600/PANZER%2BALEMAN%2BVALLE%2BEL%2BGUETTAR%2BTUNEZ%2B04-1943%2B2.jpg

Po powiększeniu tego elementu ukazała się czerwona plama w kształcie cyfry "4" - Tygrysa No.243/843.

Wiemy też że przy zmianie numerów nie przemalowywano całego numeru - zmieniano tylko te cyfry które były konieczne.

Tygrys No.243 miał czerwone wypełnienie więc zmieniono tylko cyfrę 2 na 8. Reszta numeru "43" pozostała bez zmian.

I w końcu 17-02-2016 - David Byrden napisał - "... wiemy, że większość Tygrysów w 2 kompanii, lub 8 kompanii, lub 7 kompanii, miało czerwone cyfry ... ."

Wydaje się że sprawa kolorów została rozjaśniona , choć nikt nie może stwierdzić kategorycznie że były czerwone. Jak na razie wszystko na to wskazuje.

Dragon sam od siebie dodał do modelu 6608 cyfry "724" czarne - tak na wszelki wypadek.

... ale z tym swiatlem z tylu to nie bardzo wiem jakie ono ma byc... .

Założyli jakieś zastępcze światło - wygląda jak kierunkowskaz od samochodu.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meser262

Kolejny w Twoim wykonaniu bardzo wartościowy post!

Malowanie afrykańskich pojazdów to super temat, zwłaszcza w kwestii Tigerów mamy niezłą mitologię, także kiedyś się tym interesowałem.

Prywatnie mam rozgrzebanego 732, ze względu na ciekawy wygląd jego prawej burty. Mam ciągle wątpliwości nt poprzedniego numeru taktycznego tego pojazdu. Wszystko wskazuje, że pierwotnie był to prawdopodobnie 132, choć były wyjątki od tej reguły. Mam więc pytanie, czy malując go mogę zakładać że to był 132? Bo lewa jego strona byłaby znana tylko ze 132. Jeśli możesz mi cos doradzić w kwestii malowania 732 a zwłaszcza czy to ex 132, byłbym wdzięczny!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie są kwity na "afrykańskie" pancerne osłony wydechów proponowanych przez Dragona ?

Trzy warianty osłon dla wczesnych Tygrysów z sPzAbt.501.

1. Pierwszy typ osłon dla sPzAbt.501 - produkcja do października 1942 roku

2. Drugi typ osłon dla sPzAbt.501 - produkcja od października do grudnia 1942 roku - najczęściej widoczne na zdjęciach

3. Trzeci typ osłon dla sPzAbt.501 - produkcja grudzień 1942 roku ( na grzbiecie spłaszczony)

Proponowane osłony wydechów przez firmę Dragon w modelu 6608

http://63.135.101.110/d-m-propics/DIR_DRA/DRA6608/G_DRA6608_10.jpg

Jest to trzeci typ osłon.Widoczny na fotkach np.

- remontowany No.141 - https://c1.staticflickr.com/9/8831/17937108226_2969899208_h.jpg

- odcholowywany No.813 - https://i.pinimg.com/originals/06/d3/a3/06d3a3a8dddf44999a0d87a603c5d3c6.jpg

 

... . ... doradzić w kwestii malowania 732 a zwłaszcza czy to ex 132

Dziękuję. Właśnie dlatego piszę, aby rozwiać trochę tę "mgłę".

W kwestii 132/732 trochę napomknąłem popatrzę w papiery, może coś znajdę.

Daj mi trochę czasu - nie wyrabiam się.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@meser262

Dziękuję za pomoc. Co ciekawe wg tego co podaje Jentz (Tiger Kampf und taktik) to 732 był jednym z kilku szczęśliwych pojazdów, które figurują w ostatnich "spisach" z kwietnia i najprawdopodobniej otrwał do końca a potem został zniszczony. Mimo wszystko te tygrysy z Tunezji są tajemnicze, bo niektóre są oklepane (wcześniejszy okres) a inne sa niewiadomą (późniejsze desperackie walki już po przejęciu przez 10PzDiv).

 

Ciekawy i niejasny jest też temat czołgów we wcześniejszym etapie kampanii. Częste wśród modelarzy jest malowanie na piaskowo pojazdów nawet sprzed/z operacji Crusader, a przecież najprawdopodobniej do wiosny 42 wiele było malowanych TYLKO błotem, po zajęciu Tobruku końcem wiosny przemalowano niektóre pojazdy na zdobyczne brytyjskie piaskowe kolory...a potem to już wiadomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seb - ok przepraszam chwilowe zaćmienie - ja potwierdzenia nie znam.

Dali je tylko do tych z afryki. Myślę że muszą/powinni dysponować jakimś zdjęciem takowej osłony.

 

jerzype - w warsztacie - viewtopic.php?f=87&t=50872&start=30 - pisałem o kolorach na Pz.Kpfw.IV ausf.D z 5 Dywizji Lekkiej w Afryce.

 

Pozdrawiam

Krzysztof

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek jak zwykle twoje wyklady na najwyzszym poziomie.

 

Tak na szybko dzisiaj sobie porownalem nity na zasobniku dragona i to co udalo mi sie zrobic roznica nie jest wielka, golym okiem nie zauważalna. Obecne pójdą pod nóż i za pomocą nitiwadla wyznaczenie miejsce nowych więc powinno wyglądać lepiej

 

etDlKYN.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...

Odgrzebuje temat

 

wersja 2

 

r2y6qoH.jpg

 

wersja 3

 

HRYmGGA.jpg

 

rgxqFWg.jpg

 

CDR2vpz.jpg

 

Wymaga jeszcze troczhe szlifowania/szpachlowania i bedzie dobrze. Podklad na szybko Tamka z puchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 year later...
  • 7 months later...

Czy dobrze myślę, że chcąc zrobić w tym modelu ruchome zawieszenie pierwsze i ostatnie "osie" na których montowane są koła jezdne należy wkleić "na sztywno" ? Bez wycinania fragmentu usztywniającego.

ojFRDOw.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Dudzio napisał:

Czy dobrze myślę, że chcąc zrobić w tym modelu ruchome zawieszenie pierwsze i ostatnie "osie" na których montowane są koła jezdne należy wkleić "na sztywno" ? Bez wycinania fragmentu usztywniającego.

ojFRDOw.png

Dokladnie tak jak mowisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby zrobić zawieszenie ruchome, zarówno w tygrysie jak i abramsie RFM, wcale nie trzeba wklejać pierwszego i ostatniego wahacza na sztywno. Te plastikowe pręciki imitujące wałki skrętne, na końcach są kwadratowe i wkleja się je w specjalnie przygotowane do tego miejsce, we wnętrzu wanny. Dzięki temu zawieszenie nie składa się pod ciężarem modelu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.