Skocz do zawartości

King Tiger Serien-Turm 1:35 Dragon


rogalos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

na warsztat trafił jeden z moich ulubionych czołgów, osławiony Königstiger. Model to Dragon nr 6303 - jak na tak renomowaną firmę, jak można wszędzie przeczytać, trochę dziwi ilość baboli w instrukcji. Jeśli chodzi o spasowanie części - jest super.

 

Jest to mój drugi model "na poważnie", i trochę zainwestowałem: m. in. w gąsienice - Friule, wieżowy MG i zestaw blaszek - Eduard, boczne osłony, zestaw do czyszczenia lufy oraz kadłubowy MG - Aber, liny - Eureka, plus antena, szekle i wiaderko od RB Model.

 

Zrobiłem w modelu po raz pierwszy coś na kształt ruchomego zawieszenia, mam nadzieję że zadziała. Oprócz tego z własnej inwencji dodałem jeszcze chropowatą fakturę w niektórych miejscach, m. in. na jarzmie armaty i osłonach wydechu, jako że widać to dość wyraźnie na zdjęciach z muzeum. Dodałem też trochę spawów i dorobiłem śruby do mocowania szekli, ponieważ mocowania od RB Model były płaskie i nie pokrywały się z rzeczywistością, na osłonach wydechów dorobiłem też mocowania, którymi producent chwali się na okładce pudełka, a których brakuje w zestawie

 

Poniżej garść zdjęć.

 

WP_20170105_21_11_35_Pro_zpsgucmrzyk.jpg~original

 

WP_20170105_21_24_21_Pro_zpsa6xidhuw.jpg~original

 

WP_20170105_21_37_09_Pro_zpsxqmh6eww.jpg~original

 

WP_20170105_21_31_51_Pro_zpsc21jj7ki.jpg~original

 

WP_20170105_21_30_00_Pro_zpsrkl8zgfq.jpg~original

 

WP_20170105_21_28_43_Pro_zpsyt4xmi3o.jpg~original

 

WP_20170105_21_20_05_Pro_zpsaoxbngem.jpg~original

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Taki, poprawny prosto z pudełka plus parę bajerów czyli OK, ale tłumiki bezwarunkowo do rozwiercenia !

 

Nic nie rozwiercaj, jest dokładnie tak jak ma być

 

kingtiger-1483.jpg

 

Na razie wygląda zawodowo, well done ;) Teraz czekamy na malowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, jeśli chodzi o te spawy to oczywiście macie rację z kolejnością, najpierw spawali, potem był kładziony zimmerit i w rogach powstawało takie wybrzuszenie. Chciałem połączyć optycznie sklejone elementy tak, żeby nie było szpar pomiędzy zimmeritem Dragona a płaskimi powierzchniami, dodatkowo z przodu Dragon dał dość grube fabryczne spawy, które musiałem połączyć z przednimi płytami. Teraz po fakcie się zastanawiam, czy nie lepiej byłoby je usunąć w cholerę i zrobić samemu od podstaw. Tak to wygląda w muzeum:

 

Henschel_KT_Reference_01.jpg

 

Tym większą mam zagwozdkę, ponieważ trochę się pospieszyłem i już położyłem podkład. Teraz nie za bardzo mam pomysł, jak to poprawić...

 

Spróbuję delikatnie popracować przy wydechach.

 

Co do mocowania szekli, to z tego co się dowiedziałem, były różne ich rodzaje: tzw. wczesne i późne, ja mam te wczesne, które widać na większości zdjęć, np. tu:

 

Tiger_II_punctured_in_front_turret.jpg

 

Chyba że masz na myśli inny element Dorotka?

 

Malowanie - na pewno będzie trójbarwne kamo, nie zdecydowałem jeszcze, czy o ostrych czy rozmytych krawędziach. Ale wpierw modulacja Dunkelgelb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... Co do mocowania szekli, to z tego co się dowiedziałem, były różne ich rodzaje: tzw. wczesne i późne, ja mam te wczesne, które widać na większości zdjęć, np. tu:...

 

Pewnie masz rację... Ja jedynie odniosłem się do różnicy na tym zdjęciu oryginału... Jakie były w twoim nie mam zielonego pojęcia. Generalnie bardzo mi się podoba!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za namową entena poprawiłem za duże spawy z przodu, było z tym trochę roboty, ale jestem zadowolony z efektu i że tego nie olałem

 

W międzyczasie skończony montaż friuli, które następnie zostały porządnie wykąpane w płynie do zmywania naczyń i są, mam nadzieję, gotowe na Metal Burnishing Fluid od AK Interactive.

Jestem ciekaw efektu, chciałbym żeby wyglądały na dość sfatygowane i uzyskać takie delikatnie rdzawe wykończenie.

 

WP_20170105_21_33_42_Pro_zpsaep7b47z.jpg~original

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast płynu do naczyń lepiej w majstrze/obi/castoramie/Liroju z Merlinem kupić acton techniczny producenta ... Dragon.

 

Zdecydowanie lepiej odtłuszcza powierzchnie gąsek metalowych przed specyfikiem AK.

Kupujesz puszkę i wyciągasz starą szczotkę do zębów i po wlaniu do miseczki czy innego pojmnika maczając w płynie gąsienice dokładnie je szorujesz w zakamarkach. Potem po odpwrowaniu/wyschnięciy spokojnie do burnishing fluid i masz lekko rdzawe i przede wszystkim ciemne ogniwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacja koloru Dunkengelb zakończona - wykorzystałem do niej dedykowany zestaw AK Interactive i generalnie jestem zadowolony, aczkolwiek po malowaniu mam wrażenie, że 6 różnych odcieni jednego koloru to chyba aż nadmiar...

 

Dziwna sprawa miała też miejsce z najciemniejszym kolorem - Dunkengelb shadow - pierwszy raz miałem przypadek, że aerograf zaczął mi przerywać i pluć podczas malowania, pomimo użycia thinnera. Tym dziwniejsze, że z resztą kolorów nie było podobnych problemów, i malowało mi się nimi lepiej niż np. Vallejo Air. Farbki po wyschnięciu mają fajne satynowe wykończenie, i zastawiam się czy nie położyć teraz od razu jednej warstwy filtru, bez psikania wcześniej żadnym lakierem.

 

WP_20170130_19_49_08_Pro_zpsnm0lzyzt.jpg~original

 

WP_20170130_19_53_39_Pro_zpsp1l66emo.jpg~original

 

WP_20170130_19_52_16_Pro_zpslxousbkn.jpg~original

 

WP_20170130_19_50_41_Pro_zpscb1isgzy.jpg~original

 

Teraz zaczynają się schody - chciałbym zrobić trójbarwny, rozmyty kamuflaż z modulacją, nabyłem zestaw farb AK German Green & Brown Modulation Set i mam wątpliwości co do kolejności malowania. W instrukcji jest napisane, żeby kłaść trzy warstwy każdego koloru, poczynając od najciemniejszych odcieni i stopniowo rozjaśniać. Zastanawiam się, czy nie położyć wpierw koloru pośredniego, tzw. base, a potem delikatnie rozjaśniać i przyciemniać tu i ówdzie.

 

Nigdzie niestety nie udało mi się znaleźć schematu malowania, który ukazywałby czołg z każdej strony, więc trzeba będzie coś wykombinować samemu, nie ukrywam że trochę się boję tego etapu. Mam pytanie, czy lepiej kłaść takie camo ręcznie, czy może warto użyć masy do maskowania i zrobić z niej takie okrągłe wałki, które następnie kładzie się na model? Czytałem o tym, ale nigdy jeszcze tego nie próbowałem.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Modulacji prawie nie widać... ale nie Ty pierwszy ani nie ostatni

 

Masz tu przykład jak według mnie powinno się ją wykonywać żeby model był ciekawy w odbiorze.

 

Mi się to bardzo podoba i doskonale widać jak z oczoj.....h kontrastów poprzez dalsze zabiegi zrobić piękny model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym przypadku zamysłem była subtelna modulacja, w realu widać to trochę wyraźniej Niestety na razie jestem skazany na robienie zdjęć telefonem, postaram się póki co zainwestować w dodatkowe oświetlenie.

 

Co do podanego przykładu - to mi też się podoba, przy następnym modelu spróbuję zrobić to w taki bardziej "oczoj........y" sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... spróbuję zrobić to w taki bardziej "oczoj........y" sposób ...

 

To raczej nie chodzi o "oczoj.......ć"... Chodzi o to żeby praca przy jednej warstwie nie została przykryta kolejną/kolejnymi. Obawiam się, że tak może być własnie w tym przypadku... A przecież chodzi o to jak to wygląda na końcu, a nie w trakcie... Co oczywiście nie znaczy, że mi się nie podoba.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... spróbuję zrobić to w taki bardziej "oczoj........y" sposób ...

 

To raczej nie chodzi o "oczoj.......ć"... Chodzi o to żeby praca przy jednej warstwie nie została przykryta kolejną/kolejnymi. Obawiam się, że tak może być własnie w tym przypadku... A przecież chodzi o to jak to wygląda na końcu, a nie w trakcie... Co oczywiście nie znaczy, że mi się nie podoba.

 

 

Właśnie o to chodzi.

To jest wyższa szkoła jazdy i walka z sobą bo rozsądek podpowiada co innego

 

Będziesz miał przy tym malowaniu pewnie tak jak ja przy Panterze - wszystkie de delikatne modulacje znikną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pełna zgoda - modulacja nie jest wcale taka łatwa, jak się wydaje na pierwszy rzut oka. Jednak zamierzam ją dalej ćwiczyć, bo modele wykonane z użyciem tej techniki bardzo mi się podobają.

 

Pozostaje mi mieć nadzieję, że na moim Tygrysie coś tam się po niej ostanie po kolejnych zabiegach, bo tak jak pisałem w realu te kontrasty są trochę bardziej widoczne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...
Napisano (edytowane)

Update

 

Pordzewienie gąsienic nie do końca poszło po mojej myśli. Gąski zgodnie z radą zostały wykąpane i solidnie przeczyszczone szczotką w acetonie, i o ile z pierwszą poszło super - rdza po 2-3 min, o tyle gdy włożyłem drugą do naczynka ze specyfikiem AK, to ten jakby nagle stracił swą moc...Musiałem przez ponad godzinę trzymać taśmę w tym płynie, żeby uzyskać coś na kształt rdzy, ale i tak te gąski są wyraźnie wyblakłe i mniej rdzawe w stosunku do pierwszych.

 

Dziwne...

 

WP_20170227_09_59_25_Pro_zpsm0v2brgw.jpg~original

 

WP_20170227_09_58_57_Pro_zpsuwgmbxrs.jpg~original

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.