Skocz do zawartości

Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Faktycznie edycja jest możliwa.

Przepraszam za zamieszanie.

 

Fotek przez chwilę nie było widać. Restart serwera.

Mam nadzieję, że już jest OK.

 

Dopisane:

Niestety nie jest OK :-(

Proszę o wyrozumiałość: dopiero się uczę administracji Apache'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Też ostatnio zabrałem się u siebie za LEDy, chyba nawet podobnej wielkości Jakiego drutu nawojowego używasz? 0.18 czy 0.2?

 

19989593_1426572257378822_7482206942699871339_n.jpg?oh=34b40c8270151d57f09f2f29ed02fecd&oe=5A06D996

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dałem dwie średnice drutu, żeby w całości plątaniny odróżnić bieguny.

O ile pamiętam, to dałem 0.18 mm i 0.25 mm. Ten drugi jest sporo za gruby (sztywny).

Dotyczy to diod SMD. Do zwykłych LED'ów daję kynar do anody (różne kolory, żeby w wiązce było wiadomo co jest do czego) i nawojowy 0.25 mm - katoda/masa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nic nie pisałem, więc dzisiaj mała aktualizacja.

Trwają prace nad elektryką. Walczę z upchnięciem led'ów.

Buda pięknie wcześniej wypolerowana, została poddana brutalnym zabiegom cięcia, szlifowania, wiercenia i piłowania. Wszystko po to, żeby zamontować oświetlenie.

 

Wygląda to na chwilę obecną tak:

 

011.jpg.4b3df0351274e3e60f4330cc27b74a7d.jpg

 

012.jpg.177f4c87d7ab4d09c449c9b042fb7436.jpg

 

Używałem różnych LED'ów. Na fotce chyba wszystkie rodzaje, które były w użyciu oraz "prototypy" tylnych lamp zespolonych, które nie weszły do produkcji:

 

001.jpg.25eda6a962b697efd3f3e6c88a0d71ff.jpg

 

Na deskę rozdzielczą dałem diody SMD. W sumie pięć sztuk: cztery małe i jedna duża do zegara centralnego. Deska już wstępnie zamontowana w kaście. Trzeba ją będzie odświeżyć, bo "szkiełka" zmatowiały od ciągłego obmacywania. Na fotce widać też okucia wewnętrzne drzwi i system otwierania: zamek jak do komórki, kawałek rzemyka i dwa kółka.

 

014.jpg.27342ae7a20aff45822e053efd551e5d.jpg

 

Z oświetleniem głównym (przednie lampy) nie było kłopotu. Troszkę zabawy było natomiast przy przednich kierunkowskazach. Trzeba powiedzieć, że większość egzemplarzy F250TR takich kierunków po prostu nie ma. Znalazłem jednak w sieci fotki, na których migacze są i to dość fajne. Było sporo strugania diodek, żeby to zrobić i zamontować.

Wyszło tak:

 

008.jpg.4418b710e80c17eec8509c0753c46c54.jpg

 

015.jpg.ae5f2276c8e63c3b4174b8348a122ae0.jpg

 

Najwięcej problemów było z tylnym oświetleniem. Do małego otworu trzeba było upchnąć dwie diody (czerwoną i pomarańczową). Oj działo się ........ Wszystkie ku@##%y, ch#$%e itp epitety leciały przez dni parę. Piłowanie, szlifowanie, przymiarki ....

Po ciężkich bojach udało się uzyskać takie coś (lewa - prawa strona):

 

007.jpg.a6f2a8aa8483ecd53ab97eed5cac9d55.jpg

 

013.jpg.264972f58d851901345c72d40f552f75.jpg

 

Teraz trzeba wlutować oporniki, spiąć tą plątaninę w całość i modlić się, żeby wszystko zadziałało.

 

Zrobiłem zawiasy maski silnika oraz klapki wlewu paliwa. Poddałem się w kwestii zawiasów pokrywy zbiornika paliwa. Tam nie sposób upchnąć nawet najmniejszych zawiasów. Jest kolizja z kołem zapasowym.

 

009.jpg.f15057a0f18c6e6fa46be0f4e252fed0.jpg

 

010.jpg.983c94847b1dab267d622241a8199dfc.jpg

 

016.jpg.4ddaf54b0a07322e3ce4365023bfc15d.jpg

 

Męczę w tzw międzyczasie przednią szybę/owiewkę. Niestety blaszki Renaissance łamią się przy najmniejszy naprężeniu. Pierwszy raz się spotykam z takim badziewiem. Zaginanie tych blaszek grozi ich złamaniem. Przy zaginaniu słychać tylko trzask i po blaszce.

 

Tak więc przednia szyba powstaje w wyjątkowych bólach.

Przymiarka:

 

017.jpg.27f49dea1670b92c1c4e5bdab78252d2.jpg

 

Koszmar po prostu .....

 

Na koniec w celu poprawy wizerunku modelu wrzucam kilka fotek prawie gotowej ramy, silnika i wnętrza.

 

002.jpg.ffdf5aee7039f2052fd318380a481a21.jpg

 

003.jpg.88d0045e4edd543b033326de59fb8673.jpg

 

004.jpg.6fc881e0f028ad0eac87eb2b1b98547e.jpg

 

005.jpg.9e643e3bfd574e230404abcb80e541b8.jpg

 

006.jpg.c6b040a5be5d691b5f686cd73b302779.jpg
Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przystąpiłem do bardzo przyjemnego etapu pracy nad modelem: montażu elementów kasty.

Wklejone lampy przednie (klosze) i tylne. Zamontowana siatka przednia.

Klosze z przodu wymagają jeszcze kosmetyki uszczelek i montażu śrub mocujących. Jak tylko wyschnie klej ....

 

004.jpg.4a92c08f709117e3e5e0ffc0b630043e.jpg

 

003.jpg.989dddaccaf8731b061e2bf7bf3e040b.jpg

 

002.jpg.5bb8b61acf82046105175c918283cee8.jpg

 

Próba oświetlenia deski rozdzielczej:

 

001.jpg.d123420f04c00529e20a294ae71d559e.jpg
Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak na szybko:

 

Dobieram wielkość śrub mocujących klosze przednich lamp

 

001.jpg.f3020101fbf247d85f6dcd2d3fa6a868.jpg

 

Zrobiłem paski i spinki zamykania maski silnika:

 

003.jpg.c875fc2beff1e15d89514084c6e15a3e.jpg

 

Pasek i okucia spinek pokrywy zbiornika paliwa:

 

002.jpg.35314ee9f15caf08e20e2ddf8ab39894.jpg

 

Szczegóły, szczególiki ..... sól frajdy modelarskiej :-)

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W warsztacie sporo się dzieje, ale brakuje czasu i ochoty na robienie fotek. Dzisiaj jednak większa porcja.

Złożyłem budę z ramą i mogłem się wziąć za wydech i inne rzeczy pod spodem.

Przepraszam za wypalcowaną kastę i wszędobylski kurz ?

Wydech od tyłu:

a001.jpg.d85f563610beb54a8a050dc1bf296e87.jpg

 

a002.jpg.30f92a7871b8b24a0d105a76bf7579f4.jpg

 

Wydech z boku:

a003.jpg.50c617821b0222ac3d3e57d5bbb65a37.jpg

 

a004.jpg.499753ae8636492ca17a18e736c4bf6f.jpg

 

Tył od spodu:

a005.jpg.c5217f6f471ea3849af85fc8c0905693.jpg

 

a006.jpg.233e1f9922bfde673f86d36048241c58.jpg

 

Przód od spodu:

a007.jpg.c93a5b76bbb3a6f69f38e3e892ea9a2e.jpg

 

a008.jpg.65bec32ad7236711e4656182b37c9608.jpg

 

Całość od spodu:

a009.jpg.7fa393b6b151c0c2ef379a60a6bd233d.jpg

 

Sporo pracy było przy dopasowaniu kasty do elementów ramy, silnika itp. Maska silnika, a konkretnie zawiasy kolidowały z przewodami chłodnicy.

Trzeba było wszystko rwać i przerabiać ?

Pokrywa zbiornika paliwa też kolidowała z wlewem i kołem zapasowym. Kolejnych parę godzin dłubania.

W końcu jednak wszystko pasuje. Można otwierać, zamykać ?

 

Klapka wlewu otwarta. Korek wlewu też:

a010.jpg.80b325b3d7d8ea04d24953360b67077c.jpg

 

a011.jpg.a2b055d83b2fdb56501d28c43d3763c7.jpg

 

Korek zamknięty:

a012.jpg.9484fb508cb558a7d2c74c6ed3f000c7.jpg

 

Otwarta pokrywa zbiornika:

a019.jpg.12f2d98ac9d04d3d512f2ba1b82cd618.jpg

 

Otwarta maska silnika:

a013.jpg.049f4e8f8d858d8be752bc5096af7bda.jpg

 

Wszystko pootwierane:

a014.jpg.dbe4cac583d2d3e3d449fb423917d193.jpg

 

a017.jpg.a2651066182b9a650f2c92641a9d715b.jpg

 

a018.jpg.dd306538874dbcea2dd04c6478e13961.jpg

 

Silnik:

a016.jpg.6ba94b1b75e344c72e2e5f0120275576.jpg
 

 

a015.jpg.191316e40cad01ff39d42f5352916d3c.jpg

 

I jeszcze rzut oka w paszczę lwa (konia ?):

a020.jpg.cea06c3eaf134b6383066fe25b204902.jpg

 

I tyle....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie fotki przed dwutygodniową przerwą w warsztacie.

Dodałem kierownicę, kluczyk oraz wkleiłem ramę owiewki.

Przymiarki tych elementów (fotki warsztatowe, przepraszam za kurz i inne paprochy):

 

001.jpg.7016afadfc476b55fa5115e768c069b6.jpg

 

002.jpg.489123f73da31d50a6b3305624d84ef0.jpg

 

003.jpg.5e4ad95d27f236c013430f28d2902bd1.jpg

 

004.jpg.4c6c99a8e8ba9fb876fdf862486e380d.jpg

 

Na fotkach są spore przekłamania kolorów. Głównie chodzi o kierownicę. Zrobiłem drewno, a na fotkach jest jakaś dziwna panterka.

 

Nie wiem dlaczego tak wyszło, ale siedzę już na walizkach więc poprawiał nie będę.

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

I po wakacjach

 

W czasie pobytu w Gdańsku kupiłem w Modelmanii preparat do poprawiania wyglądu elementów przezroczystych.

Podobno daje efekt szkła.

 

003.jpg.d35c4e7df20ebe94a369458e903af443.jpg

 

Zastosowałem go do szyby w moim modelu.

Porównanie szyb wyciętych z poliacetalu przed i po zastosowaniu specyfiku:

 

002.jpg.607ac716ab07c0c89e2f6d168a7ccfd7.jpg

 

001.jpg.cfa4e046b58d335837da27c78437d830.jpg

 

Z efektu jestem zadowolony, ale na kolana mnie nie rzuciło

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powolutku kończę model. Została kosmetyka, małe poprawki i tyle.

Zrobiłem kilka fotek, ale to co na nich zobaczyłem troszkę mnie podłamało

Fakt, że zdjęcia robiłem na stole warsztatowym. Śladów paluchów się spodziewałem.

Ale takiej ilości paprochów, kurzu i innego świństwa ??????

Nie zrobię więcej czarnego lakieru On działa jak odkurzacz

Nie jestem w stanie tego opanować. Wprawdzie będę jeszcze woskował całość, ale nie sądzę, żeby to pomogło....

 

Fotki wrzucam, ale dumny z nich nie jestem. Zbliżeń nie pokażę (chociaż bardzo chciałem, bo kosztowały mnóstwo pracy).

 

001.jpg.544f62b64c67335edd9f08392fc499c5.jpg

 

002.jpg.3ee2dad2fd6aa94a33c92694db25e767.jpg

 

003.jpg.1b771bdfff6c8292e0be1f038d234e78.jpg

 

004.jpg.a31edc3d3ed14955e510a1e9bf69f70c.jpg

 

005.jpg.666b31f81630779a48fb8e0f901a405a.jpg

 

006.jpg.9ff6a7ecd9727200f157c8fc45d9caa7.jpg

 

007.jpg.94ed9b09fdfe66ad44eebdfcb65b9ccb.jpg

 

008.jpg.6c33b15db19ca8d7fc217f302f9051a5.jpg

 

009.jpg.d0396b9105dcc591dd25b65f7a095ba1.jpg

 

010.jpg.6b4faaaa04753f81e79da3abd868bfb3.jpg
Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że to tylko kwestia fotek. Na kilku zdjęciach lakier wygląda ładnie. Masz jakieś dziwne oświetlenie, które Ci psuje. Na białym tle może wyglądałby lepiej. Za mały brystol też nie pomaga. Ale myślę, że podstawa to ogarnięcie oświetlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Coraz bardziej się zniechęcam do fotografowania

Parę miesięcy pracy, na stole wygląda świetnie, robię fotki i .......

Siąść i płakać

 

Jacku, nie idź tą drogą... Fotka pokazuje to, co umyka naszemu oku, kiedy patrzymy gołym okiem na obiekt, kilkadziesiąt razy mniejszy niż w rzeczywistości. Gadanina, że jak stoi na stole to prosto, a dopiero jak zrobię zdjęcie jest krzywo, to dziecinada. Pasek biały na masce jest "poszarpany" niezależnie od tego czy "na stole". czy "na fotce". Tych przykładów można mnożyć, ale nie będę tego robił, bo zaraz na mnie siądą, że zazdraszczam i się czepiam, a to taki piękny model...

Na tym poziomie na jakim jesteś powinieneś chyba poważnie rozważyć zaopatrzenie się w sprzęt optyczny do pracy, nie do fotografowania. "Tanio" = kamera podłączona do kompa pokazująca obiekt nad którym pracujesz w powiększeniu; Drogo = optyka na głowę. Gwarantuje Ci, że jak w tych sprzętach będziesz miał prosto to i na zdjęciach będzie prosto. I oświetlenie. Także nie miejsca gdzie robisz zdjęcia, ale miejsca gdzie pracujesz. Tyle mojego, zrobisz z tym co chcesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.