Skocz do zawartości

Nissan 180SX S13 Fujimi 1:24


Maćko93

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 year later...

Dawno nic się tu nie działo. Ostatnio odgrzebałem model i postanowiłem, że nie ruszam żadnego innego, póki tego nie skończę. Kiedyś trzeba

 

Uzbroiłem się w nieco dodatków do silnika. M.in. króćce TopStudio, różne druciki, kabelki, plecionki, siatkę do chłodnic HobbyDesign itd.

86tLBSJh.jpg

yU51EWph.jpg

szjoOldh.jpg

 

8LJlFTbh.jpg

EULJulth.jpg

cYXIvZoh.jpg

 

Pomalowałem kilka detali w komorze, podwozie, dorobiłem wyjście wody i doszedł pierwszy, inauguracyjny kabel

O0WBq2rh.jpg

tC7DOjYh.jpg

iUS9ayIh.jpg

 

Żeby odpocząć chwilę od tematu silnika, ogarnąłem hamulce, pomalowałem śrubki felg zrobiłem delikatny wash.

pR2pX3Eh.jpg

4Nlpt4rh.jpg

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podoba mi się Twoje podejście do budowy silnika

Tak z ciekawości: gdzie kupowałeś te dodatki ?

Kabelki o średnicy 0.45 mm dostaniesz w każdym sklepie z częściami elektronicznymi (tzw. kynar). Nie przepłacaj

 

Tarcze hamulcowe powinny mieć ślady użytkowania (tarcia klocków). Inaczej wyglądają zabawkowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie! Pytanie za pierdzyliard punktów. Skąd te dodatki? Ostatnio poznajdowałem dużo ciekawych rzeczy na ebay aczkolwiek troszkę przeraża mnie wysyłka z Chin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejny kroczek do przodu: poskładana deska i tunel. Shifter i kierownica wyrzeźbione moimi rączkami

Skaczę trochę między różnymi częściami, bo prace nad silnikiem chwilowo stanęły ze względu na to, że uczę się malowania alcadem, żeby odmalować rury od intercoolera i dolotu, potem będę mógł działać dalej z silnikiem. Co do wnętrza, większość elementów mam już gotowe, zostało mi wywiercić boczne otwory w fotelach pod szelkowe pasy, ogarnąć same pasy, puścić jakieś przewody i poskładać wszystko w całość.

z9rSlAih.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ciekawie to wygląda. Te rury do IC chcesz mieć w chromie? Jeżeli tak, to odpuść sobie ALC i kup marker Molotow liquid chrome - piękny lustrzany chrom za pierwszym pociągnięciem. Zasada powierzchni ta sama co w ALC ( gładka, najlepiej czarna, choć nie koniecznie - dobrze kryje ).

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyszło ostatnio kilka problemów, ale myślę, że poskutkują one zmianami na lepsze.

Zacząłem robić przymiarki...i okazało się, że jak sie nie mysli, to potem ma sie 2 razy wiecej roboty. Na przykład: jakis czas temu wyrzeźbiłem sobie przepustnicę. No i okazało się, że z obecnym kolektorem dolotowym, przepustnica się nie mieści <_< Także przystąpiłem do działania i powstał mniejszy kolektor, który chyba jednak wygląda lepiej niż poprzedni. Zgodnie z sugestią Messera potraktowałem go markerem Molotow i faktycznie, warto było!

SiNWEnuh.jpg

c9vDFe4h.jpg

13zQUFfh.jpg

NVxTSuoh.jpg

tZLF3URh.jpg

 

Druga wpadka: przy robieniu orurowania od intercoolera przed malowaniem nie pomyslałem o tym, że przednie lampy zajmą nieco miejsca w komorze przez to, że są chowane. No i teraz orurowanie się nie mieści. Koniec końców chyba zmodyfikuję "pas przedni", czyli usunę obecne poprzeczki, gdyż te pionowe to kolejny punkt kolizyjny dla orurowania, i zastąpię je profilem okrągłym przez całą szerokość komory, a intercooler dam tuż przed chłodnicą i na górze, byłoby coś jak tutaj:

HOLPAh5h.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Ostatnio było trochę zabawy z drucikami i kabelkami, a czeka mnie jeszcze sporo więcej. Poza tym dorobiłem pompę sprzęgła.

fBxvvBvh.jpg

KdKDwN7h.jpg

QPxHrZSh.jpg

HRebox3h.jpg

KfaNpVyh.jpg

y6jqicUh.jpg

 

Aktualnie siedzę nad obudowami tylnych świateł i kablami do nich, oraz nad akumulatorem, który będzie w bagażniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejne postępy we wnętrzu. Zrobiłem obudowy świateł w tylnym pasie, wiązkę do nich, linki do zamka oraz akumulator z podłączeniem. Z wnętrza zostało jeszcze zrobienie dekielka pompy paliwa, ogarnięcie pasów i składanie całości do przysłowiowej kupy. Natomiast złożenie zostawiam na sam koniec, jak już nie będę musiał obracać modelu w kółko do góry nogami itd., także po zrobieniu pompy wracam do dłubania przy silniku.

vldhZdYh.jpg

yNUUg9Eh.jpg

dN3ARdWh.jpg

VSVAqj6h.jpg

DDgFpy5h.jpg

7bgIM1xh.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Nie myślałeś by troszkę odchudzić łopatki wentylatora? Wydają się być bardzo grube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.