Skocz do zawartości

BR52 1:35 Trumpeter + Eduard


Diobeu

Rekomendowane odpowiedzi

Siema wszystkim.

Nie było mnie tu z własną robotą z rok, 4 strony nieprzeczytane.

Dziś mała zajawka. Nie szczędząc grosza kupiłem coś, o czym marzyłem dobre 6 lat temu albo i więcej, ale cena mnie zawsze przerażała.

Zawodowo jestem związany z kolejnictwem, a jak wiadomo z kolejnictwa najpiękniejsze są parowozy, czego udowadniać nie trzeba ;)

Więc bez zbędnego opowiadania:

 

Zakup:

 

IMG_9667_zpsecd69a5d.jpg

 

Dzień rozpakowania, pierwszy krok w instrukcji to tory.

Składa się taką podstawkę:

 

IMG_9671_zps8cc36d96.jpg

 

Którą od spodu trzymają zatrzaski:

 

IMG_9672_zps3d05187b.jpg

 

Spasowanie biedne, sporo nadlewów. Na dziś koniec, to tylko zajawka, teraz idę na bocznicę obfotografować kamienie, podkłady, szyny, łubki, podkładki bo wszystko to tu jest i całkiem ładnie jest odwzorowane. Wymagać będzie tylko trochę pracy w spasowaniu, sklejeniu i szpachlowaniu. Gdyby ktoś nie wiedział o czym ja gadam tak lekko bez sensu to mówię cały czas o tym:

 

Locomotive_BR52-8177-9_zps6d66d7fb.jpg

 

Zmierzam w kierunku BR-52, nie Ty2 czy Ty42, ale nie zamierzam jakoś specjalnie się przykładać do wierności, ma być czarny, brudny, zaoliwiony, ociekający smarami i olejami, z czerwonym podwoziem i z wszechobecnym brudem. Chodzi mi o parowóz, który jest na chodzie, nie jest ani muzealny ani zmęczony, po prostu godziwy staruszek na chodzie cieknący tu i tam, brudny z węgla, podrdzewiały...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 155
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Strasznie mi długo schodzi z wejściem w ostrą pracę, ciągle jakieś zajęcia, ciągle coś do roboty, wiecie jak to jest ;)

Zacząłem od podstawki zgodnie z instrukcją, chciałem się wkręcić po dłuższej przerwie.

Na początek mój mały research na bocznicy zrobiony po to, żeby złapać realny kolor torów, każdy wie, że tłuczeń jest szary, podkłady czarne a szyny stalowe rdzewiejące ale w rzeczywistości nie jest to takie oczywiste. Jako, że parowóz będzie stał na podstawce to założyłem, że to odcinek bocznicy.

 

IMG_9676_zps7cef05bf.jpg

 

IMG_9678_zps680a8200.jpg

 

A tu dosypany nowy tłuczeń i obok stary.

IMG_9679_zps1f24a413.jpg

 

Moje próby odwzorowania tego na podstawce. Krok 1, "grunt" na kamieniach i "grunt" na podkładach. Pokryte Sido.

IMG_9881_zps9543e38e.jpg

 

Zapuszczam tłuczeń ciemniejszymi kolorami najbardziej chaotycznie jak potrafię, potem oczywiście zrobiłem kilkustopniowy suchy pędzel, najpierw ciemniejszy kolor, niezbyt suchy pędzel i mocne mazanie, potem coraz jaśniejszy kolor i coraz bardziej suchy pędzel:

IMG_9886_zps499c20e2.jpg

 

Próbuję czarną olejną z podkładami, podoba mi się wynik więc tak robię wszystko.

IMG_9889_zpsca05197f.jpg

 

Przymiarka (podkłady jeszcze się świecą):

IMG_9896_zpsdbd35dd8.jpg

 

Szyny z jednej strony miały potworne wady odlewnicze, trzeba było to wszystko poszpachlować:

IMG_9901_zps121b9776.jpg

 

Efekt końcowy. Nie jestem specjalnie dumny, ale za to dość zadowolony ;) Szacunek dla wszystkich tworzących makiety, strasznie to wymagające zrobić kolor... tego co się widzi na codzień, coś co jest naturalne, jak kamienie, stare drewno czy stara stal. Nie podobają mi się za bardzo podkładki pod szynami, które starałem się jakoś chaotycznie zestarzeć, podrdzewić, ale widać tu rękę człowieka większego 35 razy. Może to poprawię, może tak już zostanie, szczerze mówiąc liczę na to, że wzrok będzie przyciągał parowóz a nie podkładki w torze. Góra główki szyny pociągnięta metalizerem MM. Kolor starej stali też nie wyszedł mi tak, jakbym chciał, za mało tu trochę pomarańczu. Podstawka jeśli chodzi o producenta ma jedną wadę: miejsca wycięcia w tłuczniu pod podkłady zdradzają sztuczność, jest tam czasem coś jakby stopień z plastiku, który trzeba było zeszlifować, widać to na ostatnim zdjęciu, na czole drugiego od lewej podkładu, ponadto rzeźba kamieni jest przecięta przez otwór, co powoduje, że czasem rzuca się w oczy połówka kamienia.

 

IMG_9905_zps4d339a1e.jpg

 

IMG_9911_zps5d15a991.jpg

 

2014-06-20130328_zpsfc365a71.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi nie leży trochę kolor tłucznia. Na zdjęciach widać, że stary jest uzupełniony nowym i ten nowy mnie zastanawia. Zazwyczaj stosuje się do tego melafir, czyli ten brązowo-czerwony kamień i na twoim miejscu poszedłbym w tą stronę. Jakąś dziwną tą bocznicę masz Co zrobisz to już twoja sprawa, bo oba kolory są widocznie słuszne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz masz najfajniejszą zabawę z tłuczniem

- Przygotuj sobie kilka kolorków tj kilka odcieni brązu, czerwień, pomarańcz, żółć i zieleń.

- Porób plamy tych kolorów na palecie ( albo kawałku plastiku ) i rozcieńcz do konsystencji mleka każdy kolor.

- Tymi rozcieńczonymi kolorkami, małym pędzelkiem pomaluj pojedyncze kamienie na torowisku.

- Następnie zacznij mieszać ze sobą kolory np brąz z pomarańczem, brąz z czerwienią itd i maluj kamyki.

- Jak już będziesz miał większość torowiska zróżnicowaną, to powstanie Ci dość kontrastowy efekt.

- Aby go nieco zgasić i urealnić przygotuj sobie czarny wash ( rozcieńcz do konsystencji brudnej wody czarną farbę ) i zalewaj wszystkie szczelinki między kamieniami ( możesz polecieć pędzlem po całości tłucznia - kolory się nieco ściemnią ).

- Jak już to będziesz miał zrobione i wszystko dobrze wyschnie to przygotuj sobie suche pigmenty w kolorach rdzawych ( brąz, pomarańcz, ceglasty - zmieszaj ze sobą do uzyskania zadowalającego Cię koloru ) i za pomocą aero ( wtedy musisz je rozcieńczyć ) albo pędzla nałóż pigment. Zaczynaj przy szynach ( najwięcej pigmentu ) i coraz mniej ku zewnętrznym i środkowym częściom.

 

Mam nadzieję że opis jest w miarę czytelny

 

Pozdrawiam

Messer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Na Florymodels ktoś lepi BR86 Trumpetera 1/35. Z tego co się orientuje to korzysta z produktów Woodland Scenics. Jeśli jesteś "CZŁONKIEM" to możesz zajrzeć.

Kilka fotek, które może coś pomogą:

 

base_zpsbb924983.jpg

base2_zpsb393c41b.jpg

crew14_zpsbea23903.jpg

gips1_zps6f57b3a8.jpg

gips2_zpse35549fa.jpg

track2_zps7f2043d7.jpg

ballast_zpsf166fd72.jpg

ballast3_zpsad5b31ae.jpg

track_zpse6e09a58.jpg

 

Tak informacyjnie dla każdego to forum dość specyficzne. Goście dają posty ze swoimi updatami, reszta chwali i mówi że super. Brak pyskówek, osobistych wycieczek i narzekań na sędziów w konkursach. Wiec nie jest tak śmiesznie jak na bardziej swojskich stronach.

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo dziękuję wszystkim za rady, są one cenne, ale skorzystam z nich następnym razem. Już nie będę malował pojedynczych kamieni ;)

Mam pewien problem/pytanie.

Czy możliwe jest, żeby zderzaki na przodzie były różnego rodzaju?

Tutaj troszkę to widać (prawy jest ewidentnie wypukły, lewy jest płaski). przeczy to wszelkim współczesnym przepisom, wg których na jednej stronie pojazdu kolejowego mają być te same zderzaki co do kształtu i rodzaju tłumienia. Niemcy mieliby inne przepisy w czasach BR-52?

 

52_4867_small_zpsdb295e16.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malutki, ale to naprawdę malutki up

Trumpeter daje wycisk cierpliwości modelarza.

 

Mniej więcej w takiej jakości są wszystkie części odlane. Ogromne ramki dochodzące do samej części co przy wycinaniu i szlifowaniu sprawia dodatkowe zajęcie, rozjechane formy i ogromne dziurska po wypychaczach akurat na widocznej powierzchni (poniżej).

 

IMG_9932_zps59e296e1.jpg

 

IMG_9934_zps53ce9208.jpg

 

Pierwsza blaszka.

Przygotowanie.

 

IMG_9931_zps2cedbb93.jpg

 

Nakrętki:

 

IMG_9936_zps2090461f.jpg

 

IMG_9937_zpsc8fad296.jpg

 

IMG_9939_zps29e99bdf.jpg

 

IMG_9941_zps62050248.jpg

 

Już wkrótce pierwsze malowanie, wtedy coś ładniejszego będę mógł pokazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ja wiem... To wciąż model, jest tak trudny jak sobie postanowisz, wciąż mamy instrukcję i krok po kroku opis budowy. Trzeba tu trochę więcej myśleć z tego co na razie widzę w porównaniu z osobówką czy ciężarówką ale nie ma powodu do obaw. A jaki to model widziałeś? Weź pod uwagę skalę, mniejsza niż 1:35 będzie szła w uproszczenia a parowóz to jednak kawałek metalu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie się zapowiada, będę zaglądał.

Powiedz mi czy to pierwsze zdjęcie z tematu sam robiłeś czy znalazłeś gdzieś na necie? Wiesz może gdzie to jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z bocznicy, mój błąd źle napisałem. BO byłem kiedyś w parowozowni w Wolsztynie i tam jest bardzo podobnie. Więc myślałem że to zdjęcie jest właśnie wykonane tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia na bocznicy robiłem sam, to jest na terenie Koksowni Przyjaźń (dziś JSW KOKS S.A.)

Jakiś czas zajmowałem się jej utrzymaniem, teraz tylko po niej jeżdżę ;)

Mały update, naprawdę mały, bardzo mi wolno idzie, na strychu mam upały po 30 stopni.

 

Skleiłem sobie uchwyty zgarniaczy, ale nie doklejam ich jeszcze bo na bank pourywam.\

IMG_9944_zpsfaa9cda9.jpg

 

Rama. Zastanawiam się nad tym wystającym do góry "uchwytem" kotła z przodu ramy, Trumpeter pomalował to na czerwono, zdjęcia mówią różnie, może ktoś pomóc? Czy to ma być czerwone czy czarne? Czerwone elementy dostaną Sidolux (zresztą wszystkie chyba dostaną), po czym zrobię na tym czarny wash, to wszystko musi żyć, ociekać olejem, sadzą i brudem.

IMG_9950_zps96896327.jpg

 

IMG_9949_zps8cc236ef.jpg

 

IMG_9947_zps51b5c1f0.jpg

 

A tu upiększanie elementów, jeszcze szlif szpachli i składam kolejny element. Jakość dalej beznadziejna ;)

IMG_9952_zpsa374da91.jpg

 

Popatrzcie jaki piękny olej wylewa się z otworu w kole, tak chciałbym mieć u siebie (na zdjęciu Ty2 z Pyskowic).

IMG_9712_zpsb37f8ffd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość może beznadziejna, ale walcz dalej, bo miło patrzeć jak sobie z oporną materią radzisz.

 

Popatrzcie jaki piękny olej wylewa się z otworu w kole

Zaiste, piękny. Do zrobienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna relacja, ciekawej lokomotywy. Zdziwił mnie fakt, że model posiada tak dużo śladów po wypychaczach czy nadlewek itp. Posiadam z tej firmy Forda Falcona '64 i jakość tego modeli robi bardzo dobre wrażenie, śmiało mogę porównać go z Tamiya. W przypadku uchwytu nie pomogę, nie moja dziedzina ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

No, wreszcie to wygląda po mojemu.

Niezbyt to widać, wszystko zależy od oświetlenia, bez lampy wygląda przesadnie ponuro i brudno, z lampą nie widać brudzenia, ale myślę, że ideę można złapać ;)

 

IMG_0163_zps61f5df9f.jpg

 

IMG_0165_zpsccb31028.jpg

 

IMG_0166_zps6cc85601.jpg

 

IMG_0167_zpsf9642866.jpg

 

IMG_0169_zpse8f21ba1.jpg

 

IMG_0172_zps68292206.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.