Skocz do zawartości

Shelby GT500 - Revell 1:12


Trojan

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Jakiś czas temu obiecałem sobie, że więcej nie tknę Revella. Nawet kijem. Lecz okazyjny zakup sprawił, że pękłem w swoim postanowieniu.

Tak więc rozpoczynam przygodę z Shelbym.

Docelowo ma to być swobodna interpretacja egzemplarza Eleanor we współczesnym wydaniu. Nic odkrywczego, gdyż takie samochody dość często są budowane w mniejszym lub większym stopniu bliskim filmowego pierwowzoru.

Nie będę robił modelu jakiegoś konkretnego, istniejącego egzemplarza a jedynie zainspiruję się tematem. Taka tam wariacja na temat.

 

Pobieżna lustracja zawartości pudełka potwierdza tylko moją opinię o Revellu. Skala jest słuszna, model olbrzymi więc spodziewałem się mnóstwa detali a tu raptem 145 części. Tamiya zrobiłaby pewnie 3 razy tyle.

Niektóre części i detale są bardzo słabo odwzorowane albo zwyczajnie źle. Co się da to poprawię. Tworzywo w poszczególnych wypraskach jest dramatyczne. O spasowaniu poszczególnych elementów nawet nie wspominam.

Na rynku brak jakichkolwiek blaszek. ZERO, nic. Dostępny jest jedynie zestaw kół z hamulcami i jakimiś duperelami za bagatela prawie 600 zł

Dlatego tam gdzie zajdzie konieczność będę zamawiał blaszki indywidualnie w/g własnego projektu.

 

Tymczasem zapraszam do śledzenia warsztatu.

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-1_zpskj8stvn8.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-2_zpsz9wwpplu.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-5_zpsmdzivny5.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-3_zpsg5btubee.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-4_zpsuqpynvsq.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-7_zpsfbx0gfvx.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-6_zpsrygv9opa.jpg

 

Tak w/g Revella wyglądają koła pasowe, rozrządu, paski itp. Jesu!!

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-8_zpsqkcqwl2a.jpg

 

A tu już po poprawkach

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-9_zpspamh5m4v.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-11_zpsja6hlvvj.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-10_zpsmr16l4yq.jpg

 

To tyle na dobry początek. Trzeba dodać jakiś osprzęt, kabelki, druciki itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 124
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Super model ... mam go na liście.

 

Robię teraz 1:16 Samba Bus Revella, i powiedz mi jak tutaj przy Mustangu wygląda jakość odlewów?

Przy Sambie to jakaś masakra - dzisiaj 3,5h doprowadzałem do stanu używalności palstiki silnika (tylko szlif i skrobanie itd.) :(

i mimo skali 1:16 detale silnika wołają o pomste do nieba - pasek jest tak samo beznadziejnie zrobiony jak przy Mustangu :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakość odlewów jest dramatyczna, zwłaszcza drobnych elementów. Przy tej skali detale powinny być dopieszczone a są bardzo kiepskie.

Natomiast karoseria jest całkiem przyzwoita. Otwierana maska ładnie leży, bez szpar czy jakichś zwichrowań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak w/g Revella wyglądają koła pasowe, rozrządu, paski itp. Jesu!!

Nie narzekaj. W Unimogu koła wiszą w powietrzu, trzymając się paska. Jak je odetniesz to nie ma do czego przymocować.

Też kiedyś myślałem o zrobieniu coś w dużej skali, ale szybko wyleczyłem się gdy zobaczyłem, że to właściwie są powiększone zestawy z 1:24.

Co nie zmienia faktu, że pięknie zacząłeś i będę bacznie obserwował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapowiada się piękny model. Będziesz przerabiał body kit na a'la eleanor, czy tylko malowaniem będzie nawiązywało?

Tak. Będę przerabiał. W planach jest przeróbka przedniego zderzaka, wloty na bokach i oknach. Przetłoczenie ("garb") na masce będzie raczej atrapą ale to wyjdzie w praniu. Dodatkowo przerobię fotele ze zwykłej serii na fotele Recaro. Nie wiem czy bawić się w wyprowadzenie wydechu w progach ale jeszcze się zastanowię. Na pewno odpuszczam sobie poszerzanie tylnych lamp. To już za duża rzeźba a nie dysponuję drukarką 3D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik gotowy. Dodałem trochę okablowania i osprzętu. Dolot z filtrem na razie roboczo wstawiony. Dojdzie jeszcze chłodnica.

Kolejny etap to podwozie.

Stay tuned

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-14_zpstwbxcjb2.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-13_zps6yjclb53.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-15_zpsmfak1ubt.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-12_zps6iuccjls.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-16_zpsawd2yjb6.jpg

 

Shelby-GT500-Eleanor-fot-17_zps05cndly4.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Silnik gotowy. Dodałem trochę okablowania i osprzętu.

 

Teraz ja skomentuję.

W tej skali to powinieneś więcej dorzucić do tego silnika. Na początku fajnie się zapowiadało, " tu dorobiłem pasek" itd., itp. Teraz to wygląda tak, jak byś chciał go jak najszybciej skończyć.

Dorzuć jeszcze instalację, czujniki na skrzyni i silniku, podepnij alternator przewodami. Na niebieskiej osłonie klawiatury jest czarny chyba czujnik, możesz mu dorobić przewody.

A szwy po łączeniu połówek form, dlaczego nie zeszlifowałeś?

 

Ogólnie podoba mi się, ale uważam że to za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam, że chcę go jak szybko skończyć. Dorzuciłem tyle na ile uznałem to za sensowne i na ile pozwalała licha dokumentacja. A nie mam zamiaru mordować się z tym Revellem bardziej niż to konieczne.

Czujnik z niebieskiej osłony będzie podłączony do dolotu powietrza ale dopiero po jego montażu.

Szwy są wyszlifowane tam gdzie to niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie podoba mi się, ale uważam że to za mało.

Na marginesie dodam, że zgadzam się. Mam w planach jeszcze dodanie kilku elementów więc być może pochopnie napisałem, że silnik gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już ładnie wygląda, ale ja nie mam doświadczenia, takiej skali nigdy nie robiłem i trudno mi sobie wyobrazić jaka jest wielkość tego silnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt silnik wygląda ładnie, ale razi brak zaszpachlowanych łączeń silnika. Co do dokumentacji to jest to zwykłe gt500 a nie jakiś prototyp ukrywany przed światłem dziennym więc zdjęć w necie jest bardzo dużo.

 

Wysłane z mojego ASUS_Z00ED przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Góra korpusu skrzyni i tak będzie schowana pod podłogą i niewidoczna, więc jeśli dół jest wykończony to ok, nie ma się czego czepiać.

Za to z okablowaniem i dodatkowymi detalami silnika i komory zgadzam się z przedmówcami - przydałoby się jeszcze dodać parą rzeczy, gdyż w tej skali jest pole do popisu, a "pusta" komora przy tej wielkości modelu zwyczajnie razi.

Dla realizmu warto dać delikatny wash (nie w celu pobrudzenia i postarzenia ale żeby uwydatnić głębię detali).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.