Skocz do zawartości

1:24 Shelby Mustang GT 350 H - Revell


QB_71

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 71
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • 3 months later...

Miałem mnóstwo roboty i trochę czasu minęło :/

Udało mi się pomalować ponownie budę - niestety nie zrobiłem jeszcze zdjęć.

Wyglądało to już o wiele lepiej niż poprzednio.

Miałem trochę problemów z farbą, która co jakiś czas zapychała mi dyszę co by sugerowało zbyt małe rozcieńczenie.

Chwilowo trzymałem się wytycznych ( 5:4:1 - farba:woda:opóźniacz) mieszałem i dopiero potem przelewałem do aero.

Początkowo szło ok po czym się przytykał, po kilku(nastu) psiknięciach na gazetę można było kontynuować.

 

Macie jakieś inne proporcje, albo porady jak sprawdzić czy farba będzie dobrze rozcieńczona?

 

Jeśli chodzi o kable to rzeczywiście trochę przesadziłem, nie mam na razie pomysłu jak to ugryźć i poprawić...

 

Szukałem porad w sprawie wash'a pod auta ale większość jest pisana głównie pod samoloty i czołgi.

Chwilowo pokieruję się tym opisem: viewtopic.php?f=104&t=54503

Jeśli macie jakieś inne porady - jestem otwarty

 

Przy ostatniej sesji pobawiłem się kalkomanią na zegarach.

Pytanie czy przykryć to tylko lakierem bezbarwnym czy lepszy efekt uzyskam przez Kristal Klear?

 

Kiedyś jak przeglądałem zdjęcia natknąłem się na zdawkowy opis jak zrobić przebarwienia na wydechu. Niestety nie zapisałem go :(

Ma ktoś jakiś link albo czy mógłby podpowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mr Hobby był polecany jako podkład - już zakupiłem i przy następnym modelu tego użyję.

 

Ale farby główne wybierałem, kierując się tym poradnikiem -> viewtopic.php?t=5934

Niestety mam już ponad 20 kolorów i ciężko będzie przepiąć się na inne tak od strzału :/

Raczej sukcesywnie mogę wymieniać kolory które się będą kończyć lub jak będą potrzebne nowe kolory.

 

Jest jakiś inny sposób aby zmusić do współpracy Vallejo? dodatkowy rozcieńczalnik lub coś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to jakiś plan aby dokupować kolejne kolory tylko pod bude ( kaste) to w końcu będzie zestawik ;)

Thinner ten sam co do podkładu - Mr. Color Leveling Thinner ?

 

Widzę, że do wymiany pewnie pójdą i następne rzeczy więc może od razu jakieś porady co do kolejnych kroków to zrobi się większe zakupy.

Po kolorze bazowym, jak już się uda idzie bezbarwny lakier w połysku -> chwilowo mam tylko Sidolux - jakiś inny polecany czy ten się nada?

Potrzebuję też porady w sprawie washa - tak jak pisałem wcześniej nie wiem czy mogę się kierować poradnikiem viewtopic.php?f=104&t=54503 a i tak brakuje tam porad jak zrobić wash na silniku aby nie spaprać sobie roboty.

 

Z tego co się już zorientowałem to jeszcze będzie potrzebny lakier matowy ( nie mam pewności czy na pewno) i jakiś zestaw do polerki.

Mam drymer więc będę szukał szmatek do polerki aby trochę ułatwić sobie życie ;)

 

Jakie pasty do polerki polecacie? Może jakieś dodatkowe porady?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Thinner ten sam LT czyli Leveling Thinner. Pasuje do wszystkich Gunze - serii C, H i N.

 

Do samochodów Sidolux absolutnie NIE! Do innych modeli tez niekoniecznie. Kup sobie GX100 od Gunze. Bardzo twardy wydajny lakier. Rozcieńcza się LT w stosunku ok 1:3 - 1:5 w zależności jak Ci wygodniej malować. Kładzie się kilka warstw. Jak chcesz coś lepszego, to wtedy lakier 2K. W niektórych polskich sklepach można kupić za ok 40zł Mr Paint 2K. Kładzie się dosyć prosto (4 warstwy w odstępach 5 minut), jest już odpowiednio rozcieńczony, twardnieje dosłownie na kamień, jest nie do zdarcia. A jak dobrze położysz, to nie trzeba polerować.

 

Jeśli chodzi o polerowanie to zaopatrz się w papiery wodne #2000 w górę a potem niebieska i biała pasta Tamiya. Zamiast zwykłych papierów wodnych możesz kupić Mr Laplos 6000,8000. Są bardziej wytrzymałe i wygodniejsze w użyciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz coś lepszego, to wtedy lakier 2K. W niektórych polskich sklepach można kupić za ok 40zł Mr Paint 2K. Kładzie się dosyć prosto (4 warstwy w odstępach 5 minut), jest już odpowiednio rozcieńczony, twardnieje dosłownie na kamień, jest nie do zdarcia. A jak dobrze położysz, to nie trzeba polerować.

.

 

Testowałeś ten lakier?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Trochę czasu minęło ale udało mi się przysiąść wreszcie.

Kasta trafiła do clenlux'a i czeka na ponowne malowanie.

 

Tym razem mam zamiar użyć wszystkiego z Gunze.

 

Z tego co na razie udało mi się ustalić rozcieńczanie idzie tak:

podkład Mr.Surfacer 1200 -->> 1:2

 

lakier GX100 -->> 1:3 - 1:5

 

Proszę o poprawienie jeśli coś się nie zgadza.

 

A jak z bazowym kolorem?

 

Jak tylko uda mi się pomalować wrzucę fotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Dzięki za info.

Niestety z czasem krucho ale staram się jak mogę.

 

Podkład idzie pięknie przy rozcienczeniu 1:1 - 1:1,5 - bez porównania do poprzednich podejść.

Po pierwszej warstwie wyszło kilka niedociągnięć, które już usunąłem.

 

Dziś może uda się położyć końcową warstwę podkładu i może kolor na kilku elementach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze ja dorzucę swoje trzy grosze odnośnie metody lakierowania kasty, jaką stosuję. Najpierw podkład, potem dwie warstwy koloru i na to lakier GX100- najpierw dwie cienkie warstwy i potem dwie grube. O proporcjach lakieru i rozcieńczalnika koledzy wspomnieli już wyżej- ja stosuję podobne proporcje. Gdy lakier porządnie stwardniał zabrałem się za wykańczanie powierzchni. Ponieważ w modelu widocznym na zdjęciu położył się gładko, od razu sięgnąłem po płótna ścierne Mr Laplos 6000 i 8000, o których wspominał Karambolis. Jeśli mam skórkę pomarańczy to używam najpierw papierów o gradacji od 2000 do 4000. Po szlifowaniu przyszła kolej na pasty polerskie Tamiyi we wszystkich trzech gradacjach. No i taki jest efekt finalny, jeszcze przed położeniem wosku Tamiyi, który zaaplikuję na koniec budowy.

 

sAyeo4b.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polerowania papierami, ale może złych używam. Po dajmy na to polerowaniu papierem 6000 zostają Ci takie ryski? Raz tak miałem i nie mogłem tego pastami Tamiya usunąć. Chciałbym gdzieś zobaczyć jak u innych wygląda po gradacji 2000 potem 3000 i tak dalej żeby wiedzieć jaki efekt muszę uzyskać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Super Moderator
Polerowania papierami, ale może złych używam. Po dajmy na to polerowaniu papierem 6000 zostają Ci takie ryski? Raz tak miałem i nie mogłem tego pastami Tamiya usunąć. Chciałbym gdzieś zobaczyć jak u innych wygląda po gradacji 2000 potem 3000 i tak dalej żeby wiedzieć jaki efekt muszę uzyskać

A używasz wody podczas szlifowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety walka z niedoskonałościami trwa więcej niż przypuszczałem :/

 

Najwięcej walki miałem z maską ale to jak zwykle na własne życzenie.

 

Efekt oceniam na dostateczny plus i chyba nie będę go na razie poprawiał.

 

qTEHCj7.jpg

 

aezSdre.jpg

 

0z5srna.jpg

 

bPbCXDf.jpg

 

2ZBclcv.jpg

 

A tak przy okazji czego używacie aby zmyć podkład MR.Surfacer?

Próba z Cleanluxem nie za bardzo wyszła i dopiero Wamod dał rade...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.