Skocz do zawartości

Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Wydłubałem drążek zmiany biegów z płytką i blokadą wstecznego.

Ciężko to sfocić, bo drobiazg straszny

 

001.jpg.74ae09b7b24ccec2cb89060c731254c0.jpg

 

002.jpg.6004799440de1a2dcf34cda16c108cbe.jpg

 

003.jpg.5045cef247305e6a91d720bab6179ab6.jpg

 

Zbliżenie (troszkę pornografii):

004.jpg.0fe06529ee31eb6731c5e176fbb0b300.jpg

 

W oryginale wygląda to tak:

006.jpg.425bec9c1e8f6cb0b31339d979e56018.jpg

 

Teraz zauważyłem, że drążek powinien być odwrotnie wygięty.

Już poprawione:

007.jpg.ab4b2de1ccfd3bf5973bf1788a42608b.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Drążek trochę za gruby patrząc po zdjęciach. To jest jedna całość z gałką, czy da radę to wymienić?

 

Tak to całość. Gotowiec z HD07-0029.

Spróbuję go wymienić, ale to oznacza dorabianie .....

A miało być tak prosto i pięknie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualny stan prac nad silnikiem:

- zamontowane magneto (opaski ze śrubami),

- podłączone przewody olejowe do głowicy (silnik dry sump),

- zamontowany rozrusznik z okablowaniem,

- podłączona listwa paliwowa do zespołu gaźników,

- spięte dźwigienki przepustnic zespołu gaźników.

 

001.jpg.15e03c12758bd5d874b6be358366a72b.jpg

 

002.jpg.a9b47db11a31b25406c59d60b4d02a82.jpg

 

003.jpg.65e274b34054b26b4e1c81eba05a414e.jpg

 

004.jpg.4fe1f9dfa514eab43f20e841d61b374c.jpg

 

005.jpg.40e75185f7b5132dae997d76b17fe148.jpg

 

006.jpg.372fac679c530724c34c5aaf75b50ad8.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy ciąg dłubaniny przy silniku.

Udało się dorobić:

- kołnierz osłony wlotu powietrza z uszczelką,

- wklejone pokrywy (testa rossa),

- wymienione końcówki przewodów olejowych (poprzednie były poza skalą),

- wklejona pompa paliwa,

- połączenie listwy paliwowej gaźników z pompą paliwa,

- zamontowany orczyk sterowania przepustnicami,

- zamontowana sprężyna zwrotna sterowania przepustnicami,

- więcej grzechów nie pamiętam ....

 

001.jpg.679ef189c988178892bdc6f8f61f283c.jpg

 

002.jpg.9d13e609540dc673edfeef7231139214.jpg

 

003.jpg.f189c6760780b8c619bdd0206d4bb371.jpg

 

004.jpg.e5578f368cbdf03c13f2ae325a1c45fe.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiejszy stan dłubaniny przy silniku.

Udało się zrobić:

- łącznik popychacza listwy przepustnic,

- podłączenie kabli zapłonowych do rozdzielaczy,

- montaż rozdzielaczy do głowicy silnika.

Niby niewiele, ale pracy było sporo.

 

001.jpg.4da703a13ac5ee12f654b774af410ad6.jpg

 

002.jpg.faf25798e4176fecbf145acc86815e59.jpg

 

003.jpg.a57c7e9c4925b2b5adc3aa621296c3a3.jpg

 

004.jpg.8e1f47c4f5b5a952ca8a3f956a486d1f.jpg

 

005.jpg.05220ad3e6e4e13c9b7ebefa90d0f35e.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małymi kroczkami do przodu

 

Dodane:

- kolejne przewody paliwowe,

- przymiarka trąbek na gaźnikach,

- listwy przewodów zapłonowych,

- podłączenie przewodów zapłonowych z fajkami (jedna strona - 6 sztuk),

- przewody z rozdzielaczy do cewek zapłonowych,

- przymiarka wydechu (jedna strona).

Wszystko jeszcze surowe (czyste) .....

 

003.jpg.6b0ecb490ddaca1fd88c79bc8e73bf59.jpg

 

001.jpg.7157a2009cc1cb05e95083fc50d11d81.jpg

 

002.jpg.9246f2e3771934ff08ebe11f6a7bf95a.jpg

 

004.jpg.6bca6f70d571ac355cdd9a721f0a476c.jpg

 

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik rewelka, brak słów żeby opisać.

Jacku, wymień te śruby na podstawce. Odwracają uwagę od silnika. W realu byłyby chyba pod klucz M50, więc deko za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Andrzej: śruby są do wymiany. To znaczy nakrętki wylecą.

Dam w to miejsce polistyrenowe z podkładką.

Na szczęście nie stanowi to problemu, bo to metalowe śruby/nakrętki M1.

 

Roboty zostało jeszcze sporo, ale sprawia mi ona kupę frajdy.

Model pozwala na dodanie czegoś od siebie.

Pierwszy raz wykorzystałem te czeskie gumki (listwy przewodów zapłonowych).

Sprawdziły się świetnie

 

Żółte przewody paliwowe (mój własny pomysł ) teraz zrobiłbym podobnie, ale zmieniłbym sposób ich zaginania.

Trzeba do środka dać drucik, bo inaczej robią się szpary przy zginaniu.

Tych już nie wymieniam, ale następne będą lepsze.

 

Sen z oczu spędza mi kwestia trąbek. Chodzi o połączenie ich w pary.

Trzeba będzie każdy kołnierz piłować tak, aby idealnie pasował do drugiego z pary.

To nie będzie łatwe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik prawie skończony

Brakuje mi pomysłu na połączenie rur wydechowych z końcówkami, które wkleiłem.

Będę wdzięczny za każdą radę

 

Przedsmak galerii:

 

001.jpg.c0c9c15c4c4d5e540552f1f4ef63f668.jpg

 

002.jpg.65bba5d0a740c138d3ad84197d508b43.jpg

 

003.jpg.de2faabceaecd13e95798f9d4a4410e1.jpg

 

004.jpg.bd358c17803454774ed5a4be3fc5ce14.jpg

 

005.jpg.68e4149b52dfa6704645aa8b7ffe0301.jpg

 

006.jpg.6ede19a6e1044e4384526b3093b3ca3f.jpg

 

007.jpg.616acbd83ca857e8c83a25e81f062ed1.jpg

 

008.jpg.7ef9cfcf779296a8991d21983150c3d0.jpg

 

009.jpg.eab3b8220c284e768854ab674f05a147.jpg

 

010.jpg.dc48000fc822075fb22607cdbb504828.jpg

 

011.jpg.da67a6d309a460a18add4741bf99dd1a.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz spróbować zrobić spaw, coś takiego :

 

spawanie_aluminium_katowice_jozefowska6.1-900x350.jpg

 

Tak w ogóle jak udało ci się osiągnąć taki ładny kolorek rur wydechowych?

I drugie pytanie, kable wysokiego napięcia z czego zrobiłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Małymi kroczkami do przodu

 

Dodane:

- kolejne przewody paliwowe,

- przymiarka trąbek na gaźnikach,

- listwy przewodów zapłonowych,

- podłączenie przewodów zapłonowych z fajkami (jedna strona - 6 sztuk),

- przewody z rozdzielaczy do cewek zapłonowych,

- przymiarka wydechu (jedna strona).

Wszystko jeszcze surowe (czyste) .....

 

cdn

 

Z czego te rąbki są? Widzę że można kupić jako kit ale może jakaś tańsza wersja uzyskania takiego efektu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trąbki są zrobione z końcówek do zagniatania na przewodach elektrycznych.

Do kupienia w dowolnym rozmiarze (średnica, długość) w sklepach z częściami elektronicznymi.

Robię z nich trąbki, końcówki wydechów, a w tym silniku zaistniały też jako rury układu wydechowego.

Nie trzeba ich zazwyczaj malować, bo wyglądają jak nienachalny chrom.

Podobne rurki są też w pasmanteriach, ale bez tego spęczenia na jednym końcu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trąbki są zrobione z końcówek do zagniatania na przewodach elektrycznych.

Do kupienia w dowolnym rozmiarze (średnica, długość) w sklepach z częściami elektronicznymi.

Robię z nich trąbki, końcówki wydechów, a w tym silniku zaistniały też jako rury układu wydechowego.

Nie trzeba ich zazwyczaj malować, bo wyglądają jak nienachalny chrom.

Podobne rurki są też w pasmanteriach, ale bez tego spęczenia na jednym końcu.

 

Ok, dziękuję. Jeszcze pytanko skąd zdobyłeś metalowe stickery do swojego porsche 356 oczywiście żeby nie kosztowały 5 dych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

kable wysokiego napięcia z czego zrobiłeś?

 

Powtazam pytanie. Kable wygladaja bardzo naturalnie i intryguje mnie jak Ci sie udalo osiagnac taki efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Silnik skończony pora więc zabrać się za kompletny model.

Po wstępnych oględzinach wyprasek dochodzę do wniosku, że roboty będzie mnóstwo

 

Prace rozpoczęły się wielotorowo. Próbowałem robić silnik, ale najchętniej wywaliłbym go do kosza . Brak szczegółów, uproszczenia, dobrze, że chociaż części pasują do siebie.

 

Po wstępnym zniechęceniu zająłem się po trochu wszystkim. Np, uzupełniłem braki tworzywa w kilkunastu elementach. Myślę tu o osprzęcie silnika, wydechu oraz bębnach hamulcowych. Poszedł w ruch Miliput, potem będzie szlifowanie i rzeźbienie.

 

001.jpg.1cb8b2b6d86793c1565efa96fcfd32b5.jpg

 

008.jpg.e7e8f120ef100dc4471d0c13611078d8.jpg

 

Dodatkowo staram się na bieżąco usuwać niedokładności Hasegawy. Np. usunąłem wypełnienie między rurami wydechu.

 

007.jpg.2a1ac36eb3b5e6610918721a0a353746.jpg

 

Troszkę przerobiłem kastę. Przede wszystkim wyciąłem tylną pokrywę zbiornika paliwa oraz klapkę wlewu.

W otworze zrobiłem ramki, na których oprze się pokrywa po zamknięciu.

 

011.jpg.1cc9fa00479b4030d86ec60a7e810052.jpg

 

Wyciąłem wlot powietrza na masce silnika.

 

012.jpg.4d5679bd10dd07963ede5e57588eb5ca.jpg

 

Po przymiarce maski i porywy zbiornika kasta wygląda tak:

 

013.jpg.dc6df42fafa6898da5b6fc3b784bf0e9.jpg

 

014.jpg.6ce67e838a48b17907c0a6d7284e476c.jpg

 

Zaszpachlowałem wgłębienie na toporną ramkę przedniej szyby i na coś tam jeszcze. Spiłowałem ranty otworów na spinki maski i tylnej pokrywy. Poprawiłem układ linii podziału blach przy drzwiach oraz pogłębiłem te właściwe.

 

010.jpg.d844b5dd197404893920457cbe90d02d.jpg

 

Jeżeli pokrywa ma się otwierać, trzeba będzie odbudować wszystko to, co jest pod nią. Na szczęście nie ma tego wiele

Do zrobienia jest górna część zbiornika paliwa oraz koło zapasowe.

Najpierw wyciąłem tylną część podłogi, żeby zrobić miejsce na koło zapasowe. Przy okazji "oberwało" się trochę dolnej części zbiornika paliwa.

 

009.jpg.9c3428079c4e6b4e609b9a03f062bef5.jpg

 

Po tym zabiegu zapas mieści się na swoim miejscu:

 

006.jpg.6603095142feec93273760747c99789d.jpg

 

005.jpg.a7590a1b37cc769aca169c82376cd59b.jpg

 

Ogólny pomysł na tylną część modelu jest taka:

Bardzo przepraszam Autora tego rysunku, ale za nic nie pamiętam skąd go wziąłem

 

xxx.jpg

 

Parę słów o kole zapasowym.

W zestawie są tylko cztery koła więc musiałem się posiłkować czymś zastępczym. Z felgą nie było problemu, bo zrobiłem zamienniki:

 

002.jpg.95b51e80bcff3dab83be192619e4bc46.jpg

 

Na zapas pójdzie więc felga zestawowa. Jest paskudna, ale niewiele będzie ją widać

Gorsza sprawa była z oponą. model ma nietypowe wąskie gumy.

W czeluściach mojego magazynu znalazłem coś takiego:

 

004.jpg.7f8f5d4f41a915d8ee644aa0752ba4f0.jpg

 

003.jpg.c6da0ac79fc05eabdc696d81b29f6c94.jpg

 

Celowo zamieszczam fotki opakowania. Ku przestrodze Szanownych Forumowiczów. Te opony są poprostu fatalne.

Tragiczny bieżnik, brak centryczności itp.

Początkowo żal mi było zdekompletować ten zestaw (tani nie był ...), jednak po bliższych oględzinach nie miałem wyrzutów sumienia.

 

Ooops, trochę się rozpisałem. Następny odcinek będzie krótszy. Obiecuję

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Aktualny stan prac.

Trwa "rzeźba" kasty. Wycięte pokrywy są szpachlowane, polerowane, szpachlowane, polerowane itd.

Ciągle jednak nie wygląda to dobrze.....

 

001.jpg.8b7c38f1a4e2771b42fe129c8b8875df.jpg

 

Dopracowany otwór wlotu powietrza na masce silnika:

 

002.jpg.6e44c6b4e9450db6fa129512474655d9.jpg

 

Pokrywa zbiornika paliwa (ciągle jeszcze nie dopasowana):

 

003.jpg.978caa0e58c46c624746969d9f36e37f.jpg

 

Zrobiłem korek wlewu paliwa (MFH):

 

004.jpg.b3afe99b2eb318e21213d60bb51566f1.jpg

 

Można go otwierać:

 

005.jpg.a837898a76320b7e60e9cbd29a66215b.jpg

 

006.jpg.8e3d8585ba45277d17e744bf1c56af0e.jpg

 

Po zdjęciu pokrywy widać zbiornik (nawiercone otwory pod nity):

 

007.jpg.908221357dcea4fd4da73496a75dcbfe.jpg

 

Cała buda po zdjęciu pokrywy i maski:

 

008.jpg.c0a1bb9c525bdb8f7b6f545383b9c879.jpg

 

W przedniej części ramy usunąłem zbędne wypełnienia. Chcę zrobić pompę wspomagania hamulców i inne elementy, a te wypełnienia przeszkadzały. Ciągle jeszcze to wszystko dopieszczam.

 

009.jpg.b1e64b4faa03e2e749f2d948f470e149.jpg

 

010.jpg.f484b57d2606adc144e6c77f81bc6933.jpg

 

Zbiornik paliwa po wyjęciu z nadwozia:

 

011.jpg.a00dc4bcbbc5730291be503ac75671d4.jpg

 

Bębny hamulcowe wypełniłem Miliputem i zeszlifowałem:

 

012.jpg.1fd2c2ba7a43935e920f72a407284578.jpg

 

Inne części w podkładzie:

 

013.jpg.e28b0ead0757bc568964297c1d7113f1.jpg

 

I tyle ....

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.