Skocz do zawartości

Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Jacku...

 

Wszystko super, ale za czorta nie mogę zrozumieć, czemu wciąż tak samo "spasowujesz" te wycięte maski... To samo było przy Porsche... Kiedy wcześniej zwracałem Ci na to uwagę (przy poprzednich budowach) zawsze odpowiadałeś, że to się później "wyrówna", bo lakier, bo to, bo tamto.... Tylko, że się nie "wyrównuje"... Zakładam, że każdy z wyciętych elementów szlifujesz osobno, starając się go spasować i nie powtarzasz tego "w bryle" jako całości, stąd jest tak jak jest... Może warto spróbować, jak Ci się chce oczywiście....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Fajnie, że się odezwałeś

Czy możesz opisać bardziej konkretnie sposób, w jaki powinienem osiągnąć to spasowanie ?

Czy po złożeniu (np. maski do kasty) powinienem szpachlować szpary ?

Sorry, ale nie bardzo mam pomysł jak to ugryźć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie, że się odezwałeś

Czy możesz opisać bardziej konkretnie sposób, w jaki powinienem osiągnąć to spasowanie ?

Czy po złożeniu (np. maski do kasty) powinienem szpachlować szpary ?

Sorry, ale nie bardzo mam pomysł jak to ugryźć

 

Tak jak w prawdziwym samochodzie... Najpierw wstępna obróbka, bez podkładów farb, szpachli (chyba że jest konieczna). Wpasowanie w kastę z pomocą dystansów (0,15 mm powinno być ok, choć nie wiem jak grubo wylewasz lakier, ale raczej jest grubo) z plastiku po co najmniej czterech stronach. Przyklejenie od spodu niby klejem, mocną taśmą, CA, czymkolwiek byle się nie ruszało i byle dało się rozłączyć. Wyjęcie dystansów. Podkład i szlifowanie po całości. Rozklejenie. Przelecenie papierem 4 tys. po brzegach. Tryśniecie jedną warstwą podkładu na kastę i maskę. Koniec. Wypróbuj na jakimś złomie to naprawdę działa...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy bardziej masz na myśli różnice poziomów i utrzymanie kąta prostego na krawędzi?

Metoda brzmi dobrze, sam będę musiał kiedyś spróbować.

 

Do "krągłości: też da się to zrobić, z tą różnicą, że "dystansy" w tym wypadku muszą być metalowe, bo inaczej mogą nie "trzymać łuków".... Kwestię nierówności na krawędziach samych pasowanych elementów pomijam zakładając, że są ok, choć akurat w przypadku tego modelu nie są...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

Ostatnio mało bywam w domu więc na modelarstwo brakuje czasu.

Prace nad modelem przebiegają wielotorowo. Nie za bardzo jest co pokazywać.

Poniżej próba przymiarki na sucho niektórych elementów.

Kasta jeszcze w podkładzie (i jeszcze długo będzie, bo kupa rzeczy jeszcze do zrobienia).

Siedzenia bez lampasów. Pierwszy raz zastosowałem proszek (od Kashato) imitujący tapicerkę. Wyszło całkiem fajnie.

Zbiornik paliwa bez osprzętu (rurki, króćce, opaski itp.).

Silnik rozgrzebany, bo większość rzeczy trzeba dorabiać lub przerabiać.

Długa droga przede mną .......

 

Fotki bez komentarza:

 

001.jpg.146ef1835bd5be33424769f5e9e13ed3.jpg

 

002.jpg.225f250e995e269cb5247d3a2e583ce4.jpg

 

003.jpg.02218fe2e012d0869d644349e7d50f55.jpg

 

005.jpg.cd24a41ce4351c835c141b8a75f8a66a.jpg

 

004.jpg.84a06f92402134897eed920f839a4ea8.jpg

 

006.jpg.f1d278b3bb851ff550a80271cce942c2.jpg
Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...
Napisano (edytowane)

Aktualizacja co by temat nie umarł .....

Prace idą wielotorowo. Niewiele jest do pokazania "na gotowo".

Z góry przepraszam za jakość fotek. Nie poprawiałem ich, bo i tak niewiele osób to będzie oglądać ?

 

W silniku przybył system dźwigienek do obsługi przepustnic.

002.jpg.e992d5806cd903a8a48d27d543dcd0c2.jpg

 

001.jpg.0ae2fa447b04876193a28d7e3f1df32f.jpg

 

Przegroda przednia stopniowo dozbrajana. Na miejscu panel elektryki i pedały. Z drugiej strony zbiorniczki wyrównawcze płynu hamulcowego.

 

004.jpg.01d37241e8f9f7345b09d662eb854b61.jpg

 

003.jpg.192865b9f472f206bf6a1820e725f3cf.jpg

 

Nakrętki do kół dostały po koniku i nowy chrom.

 

008.jpg.bcc89a79c2352d1d9c119ad7b498a57f.jpg

 

Siedzenia dostały lamówki i zostały wklejone na swoje miejsce.

 

006.jpg.f37cd41968cbc9ba5e1d33aba74045a6.jpg

 

005.jpg.de66b2a480e7d2b39d25ce0024c9e9db.jpg

 

Na koniec akumulator:

 

007.jpg.3c0e9fd67d2faa98ad7c8a6889ad971d.jpg

 

I tyle....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fotele cacuszko! Jakiś delikatny wash na nich przewidujesz?

W ogóle świetnie wszystko wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kasta dostała pierwszą, próbną warstwę koloru bazowego.

Nie mogłem nie zrobić przymiarek

Powoli model nabiera kształtów.

001.jpg.d248be19f9a08f00a5e6727a592c1db9.jpg

 

002.jpg.1b35ffea96514366f7c75dbd27a24edb.jpg

 

003.jpg.169987af794f5a58f31307cc6e842dc3.jpg

 

004.jpg.bec71192e09715aea4b7d56c38f6a6d4.jpg

 

005.jpg.c41e726438cf8884c8c0aec45cb53ae1.jpg

 

Po otwarciu klapki wlewu paliwa:

 

006.jpg.c36fb3ea6ac614c2d1932cd8032a66ff.jpg

 

Otwarta klapa zbiornika:

 

007.jpg.22c3979d629b946b35cf27de83aa1aac.jpg

 

Zdjęta kalpa zbiornika:

 

008.jpg.9ba6f6d57e20b6c1b822d90c7908a840.jpg

 

Przód:

 

009.jpg.3467e686543075400e92d2f80f490bb8.jpg

 

Zdjęta maska silnika:

 

010.jpg.c33f85b7aa604f5c8be9598ea8239920.jpg

 

011.jpg.1ebcee36bc14a75226c0cd90cfefe2df.jpg

 

Przednie zawieszenie częściowo zrobione:

 

012.jpg.2f12210424662ee36a252e92395c2af5.jpg

 

013.jpg.77a5d4ca69b5f5e05429c3e920866ce3.jpg

 

Na koniec stan prac nad zegarami:

 

0016.jpg.2b7ff258738c83d874aa76460a5c9f5f.jpg

 

Próba podświetlenia zegarów:

 

014.jpg.71840d9e70059588655a0b4baf5760fc.jpg

 

I to by było na tyle ....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rama stanęła na kołach

Nie wiem, czy nie za wcześnie zamontowałem te kółka, ale nie mogłem się powstrzymać

a001.jpg.605cd030dc22142db56126c4a1e96833.jpg

 

Popracowałem sporo przy okablowaniu silnika. Zapłon podpięty, układ paliwowy prawie skończony (zostało do zrobienia zasilanie pompy paliwa). Podpiąłem zbiorniczki wyrównawcze do serwa i zamontowałem cięgno gazu.

 

a002.jpg.4205811d8101d75efdb73824ae5e5b56.jpg

 

a003.jpg.10d623309e6543d3b9a01f3c8baa2d21.jpg

 

a004.jpg.a58caef3168a13d42f3c8afe4ac46dbb.jpg

 

Zbliżenia kółek. Robienie kół (felg) zawsze sprawia mi sporą frajdę.

 

a006.jpg.e1e96cb7f87e102b2871495c60d86f75.jpg

 

a005.jpg.5d02d7471425df9144f0c263f9bd2c46.jpg

 

Skleciłem na roboczo tylne zawieszenie. W przednim też są sprężyny.

 

a007.jpg.b4a4c6ab8a613e6e7b842666d93cb182.jpg

 

Jeszcze jedna fotka silnika:

 

a008.jpg.3d6be4fb1c9811174fd594690532e503.jpg

 

I na deser całość w innym ujęciu.

 

a009.jpg.fa641a1fe627d125c996207f41855dd7.jpg

 

I tyle. Działam powolutku dalej ....

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wykonanie, koła rewelacja, jak prawdziwe. Tak bez budy to on Lotosa super7 przypomina. A może zostaw go bez budy?. Zawsze możesz powiedzieć "A to, no to jest Lotus super7 mark I, taka wersja przed produkcyjna, prototyp taki."

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....Cieszę się, że Ci się koła podobają, bo zostały skrytykowane na innym forum i zacząłem wątpić ....

 

Od razu skrytykowali... Napisali Ci, że jak się bawisz w takie szczegóły jak się bawisz, to płaskowniki w kołach nie powinny się pojawić, bo obniżają poziom całości. Sam zgotowałeś sobie ten los, także się nie wymiguj i odpalaj swoją "naciągarkę". Coś tam wymyślisz, jeżeli chodzi o skomplikowanie....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No way Nawijania nie będzie.

 

Tymczasem silnik dostał kolejną porcję oprzyrządowania. Podpiąłem chłodnicę, dołożyłem dwa bypass'y zgodnie z oryginałem, zamontowałem wlewy oleju oraz bagnet (wyjmowalny ).

Są już na swoim miejscu kolektory wydechowe. Wkleiłem je na elastyczny klej, żeby można było ich położenie zgrać z rurami wydechu (montowane po założeniu karoserii).

Doszło również rurowanie boków komory silnika.

 

Fotki:

001.jpg.99b5cbcd6c958a39345ad78ccfcc8d2e.jpg

 

002.jpg.5e2a4034d16dd1c2e4a53972a6fd5195.jpg

 

003.jpg.19f3126ada0fba7495f2a04e2d5f8b3b.jpg

 

004.jpg.d9bfd3f9ab274a548f6dfc0148584bb3.jpg

 

Tyle ....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.