Skocz do zawartości

Ferrari 250 Testa Rossa 1:24 Hasegawa


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

Zakładam nowy warsztat, bo Porszawka prawie skończona.

 

Wybór padł na Ferrari 250 TR Hasegawy. Mam na obecną chwilę dwa modele:

 

1585_rd.thumb.jpg.90b5bc2ffc586aedb0a6f4807c44a7d9.jpg

 

s-l1000.jpg

 

(fotki z sieci)

 

Całą zabawę chcę jednak zacząć od zrobienia silnika do osobnej ekspozycji. Zakupiłem żywiczny zestaw firmy Renaissance.

Kupiłem tutaj. Bolało przy zakupie

 

Jakość tego kitu jest dość dobra, ale szału nie ma Nie wydaje mi się, żeby było toto warte tej kasy.

 

Na fotkach zawartość pudełka. Część elementów już obrobiona, szpachlowana i nawiercona pod śruby.

 

001.jpg.1f3cbe798bb7636a522a1cb6af62b364.jpg

 

Teraz widzę, że na fotkach brakuje osprzętu (rozrusznik, prądnica, pompa paliwa, kolektor ssący). Zostały już nadziane na igły do malowania podkładem. Jak kogoś to zainteresuje, uzupełnię fotki.

 

Blaszka PE:

002.jpg.933ce9b6a6d5b12d1a8b4e085def2ccc.jpg

 

Elementy metalowe:

003.jpg.26e32dd3ee22a76cb755584e70202abc.jpg

 

Główne detale z żywicy i kableki:

004.jpg.295ada9d4ba1e69972ed8264fb9b6658.jpg

 

Wydech:

005.jpg.df4f8fe271980a1c07dc6cc345405aa3.jpg

 

Przedni dekiel z nawierconymi dziurami pod śruby. To co było z żywicy (imitacje łbów śrub) nie nadawało się do pokazania

006.jpg.4eadd17e7e28e7635e30fb80f65ff303.jpg

 

 

Jest to wersja silnika z roku 1959/60 tzw. dry sump engine.

 

To będzie trudny warsztat

 

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

........... Wiesz może jak się generalnie mają modele Ferrari od Hasegawy?

 

To moje pierwsze Ferrari. Od Hasegawy mam kilka modeli ze stajni Ferrari, ale leżą póki co w magazynie.

Wypraski wyglądają dobrze. Do wielu modeli są dodawane blaszki.

To może świadczyć, że modele Ferrari od Hasegawy mają się dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Składałem 328 GTS i sklejanie silnika i budy z podwoziem było dość frustrujące. Chociaż zdecydowanie można z tego zrobić ładny model, mam nadzieję, że w tym roku przysiądę przy nim i zaprezentuje go na forum.

Nie wiem jak z tym 250 TR, ale Hasegawa potrafi zgubić kształt jakiś elementów np straszne są przednie lampy w evo IV i czasem mam wrażenie, że wszytko w Civicu V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem gdzie teraz można je kupić ....

Około roku temu kupiłem tego czarnego w Czechach. Tutaj

Czerwony był kupiony prywatnie od kogoś. Nie pamiętam już w jakich okolicznościach.

Modele odleżały swoje .......

 

Mam też uzbieranych sporo dodatków. Niektóre całkiem fajne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Mała aktualizacja.

Silnik powolutku nabiera kształtów. Po malowaniu podkładem okazało się, że odlewy są całkiem przyzwoitej jakości. Nie żałuję wydanej kasy :-)

Głowica złożona "na sucho":

001a.jpg.020677108bfd544a9ba6e24e4eab468d.jpg

 

005.jpg.28895824abbd83ac4d8d15b8ecc51408.jpg

 

Próbuję zrobić przewody paliwowe, ale nie jest to proste. Najlepiej wyszła ta żółta sprężynka po prawej.

Próby wsadzania skręconego drucika w koszulkę termokurczliwą dały mierny efekt.

002.jpg.4f6ad30e781c7dc8d022848f4fe2b506.jpg

 

Niezła jazda będzie przy cięgnach przepustnic gaźników. Mam nadzieję, że da to fajny efekt .....

003.jpg.8e4985f24c8eb6728e0207d585dba725.jpg

 

Gaźniki (6 sztuk), to też spore wyzwanie. Zacząłem robić układ sprężyny powrotnej, ale na fotkach wygląda, że jest za gruba. Ma ok. 0.4 mm średnicy. Na żywo wygląda nieźle ...

007.jpg.45dbbd9a4de0156d18391b28188abb51.jpg

 

Rozgrzebana reszta elementów silnika:

004.jpg.0f10eab772401f9f0d6dc9395560c5d3.jpg

 

 

 

Zbliżenia:

008.jpg.ff50549db145881198baac8182349ee3.jpg

 

009.jpg.eb8e04f7245852a569a307cdf1743dc6.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nic nie pisze. Chyba wszystkim szczeny z zawiasów powypadały.

Powiem tylko tyle co ten Polak który z międzynarodową wycieczką zobaczył wodospad Niagarę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski, napis na głowicy.. Jak, czym?

 

... :o

 

A czy ktoś testował może sposób taki jak autach 1:1? Malujesz kolor a później przecierasz po krawędziach papierem aby zeszła warstwa farby

 

Można papierem, można delikatnie patyczkiem z rozcieńczalnikiem a można i suchym pędzlem. Pytanie do Jacka - który wybrałeś sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski, napis na głowicy.. Jak, czym?

 

... :o

 

Paski Molotow'em, a logo to sticker. Bałem się, że żywiczne logo nie będzie dość fajne więc je spiłowałem.

Może źle zrobiłem, bo żywica naprawdę jest super jakości, ale przekonałem się o tym dopiero, jak położyłem pierwszą warstwę podkładu.

 

Nikt nic nie pisze. Chyba wszystkim szczeny z zawiasów powypadały.

Powiem tylko tyle co ten Polak który z międzynarodową wycieczką zobaczył wodospad Niagarę.

 

No właśnie: nikt nie pisze

 

Ooo coś się w tej kwestii zmieniło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski, napis na głowicy.. Jak, czym?

 

... :o

 

A czy ktoś testował może sposób taki jak autach 1:1? Malujesz kolor a później przecierasz po krawędziach papierem aby zeszła warstwa farby

 

Czasami robię tak:

- po podkładzie daję akrylowy kolor, który ma być na wierzchu,

- warstwa bezbarwnego (też akryl),

- warstwa olejnego (tło),

- przecierka twardymi patyczkami bawełnianymi (Tamiya) tego co wystaje. Patyczki umaczane w White Spirit.

 

Wychodzi całkiem fajnie, ale trzeba potrenować.

 

Ta metoda tutaj odpadała, bo czerwień na pokrywach nie dość, że mat Gunze C, to jeszcze chropowata powierzchnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Rozpocząłem jeden z trudniejszych etapów budowy modelu: montaż gaźników, przewodów paliwowych i systemu cięgien przepustnic.

 

Gaźniki (6 sztuk :shock: ) ustawiłem na dwustronnie klejącej taśmie i nakryłem wanienką, osłoną wlotu powietrza. Dzięki temu mam gaźniki w całości o mogę instalować przewody i cięgna.

Wygląda to tak:

001.jpg.21b54e68330d875c45f09b2b3313e11b.jpg

 

003.jpg.4fe50671c2f37bf1cc6c7e46f96a60be.jpg

 

002.jpg.764410f77aa3892db5c9be3b792eebe6.jpg

 

Przymiarka do głowicy:

004.jpg.f884149e1afd69e84fa266506bf7e094.jpg

 

005.jpg.0ab4a2dfb7eb6fb5cbe347ad88608502.jpg

 

Fotki słabe, bo robione na warsztacie. Nie chce mi się układać tych drobiazgów w namiocie ......

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popełniłem stojak warsztatowy pod silnik.

"Solidny" wyszedł, ale mnie się podoba. Starałem się uzyskać fakturę surowego metalu.

Silnik postawiony na stojaku złożony na sucho do focenia.

 

001.jpg.2bf6348af7faebac1f3147ab8393247d.jpg

 

002.jpg.8cb7a99ad7465917f58ea2b1deddc1e0.jpg

 

003.jpg.a9547ca2403b570a641ee1ebf960b733.jpg

 

004.jpg.6995c975fe7726ecf838afaf8f4c8566.jpg

 

005.jpg.cc9c5fa0eed1d8f2bdd3822eb5e199a4.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.