Skocz do zawartości

Ferrari 250 GTO 1:24


Coppercat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 96
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Jakieś postępy?

 

Postępy są znaczne, tylko straciłem ochotę do pisania na forach.

 

Hobby Design pokazał nowe metalowe koła szprychowe do GTO. Przypadałeś się im może?

 

Oglądałem fotki tych kółek. Wygląda to nieźle. Wszystko zależy od "szerokości" szprych.

Kółka do 250TR, które wypuściło HD miały szerokie szprychy. Daje to efekt "płaskości" i nie wygląda najlepiej.

Koła KA-Models są bez porównania lepsze. Szprychy są tak cieniutkie, że zanika efekt płaskiej blachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze inne. Wyglądają w miarę dobrze.

viewtopic.php?f=75&t=56255

 

To chyba najdroższe koła szprychowe w 1:24 o jakich słyszałem.

Próbowałeś je montować ?

Ja mam jeszcze koła z MFH, ale wyglądają tak samo topornie, jak te z HD. Mimo, że kosztowały trzy razy tyle co HD.

 

Dopisane:

Mała korekta - koła Acu-Stion wcale nie są najdroższe. Właśnie znalazłem takie cudo.

Przebijają cenowo wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mojego rozeznania:

- HD HD - ok. 30 USD

- KA-Models KA-Models - ok. 30 USD

Acu-Stion:

- MediaMixHobby ok. 38 USD

- Hobby Link Japan ok. 34 USD ale niedostępne :-(

 

Dostępne są jeszcze, ale nie polecam:

- bna model world: ok. 40 USD

- Model Factory Hiro - nie umiem znaleźć w tej chwili, ale cena powyżej 50 USD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dawno nic nie pisałem, bo motywacji jakoś brakło.

W warsztacie sporo się dzieje. Widać już koniec projektu.

Dzisiaj uzupełniam braki w relacji z budowy.

Mniej więcej w połowie stycznia zrobiłem przymiarkę kasty do podwozia.

Przymierzyłem wszelkie elementy ruchome (maska, klapa, klapka korka chłodnicy, drzwi).

Wyszło mi, że można próbować składać to do kupy, ale łatwo nie będzie.

Fotki z przymiarek (wszystko złożone na słowo honoru lub Patafix'a):

 

001.jpg.f3cb6a216cae5f88f91575c7fca9cce2.jpg

 

002.jpg.23ced6201606b0a9dbecaba57964e07a.jpg

 

003.jpg.b4c90bc4017f5bd50c374d70024b8213.jpg

 

004.jpg.db85aa3440a87a44b82ff288a541885b.jpg

 

005.jpg.37eaa1dbb25c1858403ad3a0cf5a919e.jpg

 

006.jpg.cd39a09a75a85f577108fdf7b1547242.jpg

 

007.jpg.c52c503f0bd982ffa13532da8c40a6df.jpg

 

008.jpg.86a8fd0782837a8a5fa322b2a4530843.jpg

 

009.jpg.416341e7eddb0db6fea556da5b5c2747.jpg

 

Na dzień dzisiejszy zamontowałem wszystkie światła. Było tego mnóstwo:

- kierunkowskazy,

- światła mijania,

- światła pozycyjne,

- oświetlenie kabiny,

- podświetlenie zegarów (zrobione wcześniej).

Wkleiłem wszystkie klosze lamp wszelakich.

 

Zrobiłem wszystkie zawiasy części ruchomych:

- drzwi (na fotkach poniżej tylko jedna strona),

- pokrywa bagażnika/koła zapasowego,

- maska silnika,

- klapka korka chłodnicy.

 

Popracowałem też nad detalami typu:

- siateczki maskujące różne dziury w nadwoziu,

- okucia domykania maski silnika,

- dopasowanie oszklenia,

- wlot powietrza na tylnej szybie,

- milion innych rzeczy, które już zamontowałem lub przygotowałem do zamontowania.

 

I fotki (sorry za jakość):

 

010.jpg.7c5621202e8d8d604c1c976039ce63e7.jpg

 

011.jpg.e5b841f1aadc2e05283f33009cac81ed.jpg

 

012.jpg.86e51851bcfe7d768183fb06bda8d17a.jpg

 

013.jpg.bba76daba4c9bcfd8da1c811427617d5.jpg

 

014.jpg.c02fa721718a53c93ebc3d2418295706.jpg

 

015.jpg.bb38f72f3fc30796cb71b03f054e6c8c.jpg

 

016.jpg.54ba364ccf20804d417033eb8149d4df.jpg

 

017.jpg.4cfdeb518b3abecd60e867d04357fdf5.jpg

 

I tyle....

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

 

Dzięki wielkie za dobre słowo. Cieszę się, że podoba Ci się mój ulep.

Jednak jeszcze mnóstwo pracy zostało do końca projektu.

Najtrudniejsze będą ramki szyb w drzwiach (są w tym samochodzie dość specyficzne) i oczywiście klosze przednich lamp (chromowe ramki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękna Ferrarka.

Jakość i dbałość o detale powala na kolana

Kawał porządnej roboty wykonałeś.

No i co tu więcej napisać...

Całkowicie się zgadzam z kolegą Bodzio.

Mam nadzieję Jacku, że zobaczymy go w Bytomiu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model być może pojedzie do Bytomia. Ja natomiast prawdopodobnie nie dam rady jechać.

Jeżeli się pojawię, to tylko w niedzielę.

Będę się starał, żeby debiut tego modelu był w Koszęcinie.

To oczywiście nic pewnego.

W pewnym stopniu zależy to od Ciebie Andrzeju.

Nieśmiało chciałbym Cię prosić o wydrukowanie naklejki pod przyciski na podstawce.

Będzie jeden więcej niż poprzednio (światła postojowe). Odezwę się jeszcze w tej sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieśmiało chciałbym Cię prosić o wydrukowanie naklejki pod przyciski na podstawce.

Będzie jeden więcej niż poprzednio (światła postojowe). Odezwę się jeszcze w tej sprawie.

Nie ma najmniejszego problemu. Czekam na info, jak będziesz gotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W czasie weekend'u wkleiłem zrobione wcześniej ramki szyb bocznych.

Ramki zrobione od podstaw.

Pomysł był taki, żeby od strony kierowcy szyba była uchylona, a od strony pasażera zamknięta.

W F250GTO szyby były przesuwane, a nie opuszczane. Dorobiłem stosowne rączki do "manewrowania" szybami.

Fotki ogólne, bo na zbliżeniach widać ślady "walki" przy pasowaniu ramek do nadwozia (oj, działo się ......)

Szczegóły pokażę jak mi się uda chociaż trochę wyczyścić szybki.

 

007.jpg.745566b70c997b5e2c63b2502659c540.jpg

 

006.jpg.e300b665c6dd281604e63d71235e26d3.jpg

 

005.jpg.4f0283f8fceaf5d84e74496314f443ac.jpg

 

001.jpg.326e3d98f4eb976eb9cd309124a3f64c.jpg

 

CDN

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Z kronikarskiego poczucia obowiązku wrzucam garść kiepskich fotek z postępów prac warsztatowych.

 

Podstawka z grubsza ogarnięta. Głównie dzięki pomocy Marak'a. Dzięki Andrzeju za zaprojektowanie i wykonanie naklejek pod przyciski.

 

002.jpg.2abc4a7248c12ca07a81fd2977024f24.jpg

 

001.jpg.3565ca4d8b5eccfdb00a33cb336273e2.jpg

 

Fotki aktualnego stanu modelu.

Fotki warsztatowe, więc kurz, odciski paluchów itp.

Jeszcze sporo pracy zostało, ale już coś widać.

 

004.jpg.bb9916930bffd7ffc568f76ed0e3d6b4.jpg

 

005.jpg.a37568507787c9aaa23ee0c98c16bcc5.jpg

 

007.jpg.99b3b8a6c9e5c17a9d448409a02ccb64.jpg

 

008.jpg.b628f1b251d91c5dfefc79902814734e.jpg

 

010.jpg.0a0b3c4095756fc710425992585bc5a8.jpg

 

2134868531_011.jpg.e02a1e13b6c1a1b97c6af356b340a6c7.jpg

 

012.jpg.48a2a9d49bdd550d96cba3ff026ce245.jpg

 

013.jpg.21a72abc202248752edfcfee1c7cf77f.jpg

 

014.jpg.f43c7e6e251025616f45ed0b906aee44.jpg

 

015.jpg.7202ee2260f3c2ac3fd5ab7cc9e21234.jpg

 

016.jpg.e13ed19894f35458b7859bf62ffaa95e.jpg

 

017.jpg.55456afcbc0e7511f4824acf8ba84951.jpg

 

019.jpg.92d47f67d9a299ea7692cf9033a51110.jpg

 

020.jpg.c3241c5bb38eb57dd1c43fe66809fb02.jpg

 

021.jpg.935c4e48598adff3c76048855da06639.jpg

 

cdn

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisano (edytowane)

Wpadły mi w łapy nowe kółka szprychowe od Hobby Design.

 

003.jpg.518add43801f2d9e23e1c4a68f33531e.jpg

 

W środku znalazłem kilka blaszek, aluminiowe obręcze, aluminiowe osie, żywiczne przejściówki do Fujimi oraz metalowe wentyle.

Oczywiście jeszcze instrukcja składania tego do kupy.

 

004.jpg.20bc77b12b6f163a9c737a37291d65bb.jpg

 

005.jpg.af3f50600bef17611ec15589420c1007.jpg

 

006.jpg.38e819902853d19bbc2bfbf0bb0f3529.jpg

 

Zestaw jest o tyle nietypowy, że "szprychy" mają przeplot. Daje to dość fajny efekt. Nie są tak płaskie, jak wszystkie jakie widziałem dotychczas.

Porównałem te koła z produktami KA-Models (zamontowane na modelu F250GTO) oraz Fujimi Borrani (osobny zestaw za stosunkowo dużą kasę).

Wyszło tak:

 

001.jpg.4a191ce42b7b5164da8383389aa3c603.jpg

 

002.jpg.e1327c8f5e8efecf783cfabd72a52d42.jpg

 

Nadal podobają mi się koła od KA-Models, ale wypust HD chyba jest w tym zestawieniu najlepszy.

Jak wróci z wojaży moja F250TR porównam jeszcze koła HD z dedykowanymi kołami Hasegawy.

 

I tyle ...

Edytowane przez Coppercat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.