Skocz do zawartości

BMW 635 - Hartge H6S - Fujimi 1:24


Trojan

Rekomendowane odpowiedzi

Dostałem w prezencie (kłaniam się) o taki model.

Trudno mi powiedzieć czy to jakaś perełka ale z tego co się zorientowałem to rzadkie auto.

Zatem spróbuję się zmierzyć z materią.

Znając modele Fujimi nie spodziewałem się za wiele. Ale ilość elementów mnie zaskoczyła. Natomiast jakość już nie.

Wypraski są koszmarne, detale o matko jedyna, masakra jakaś.

Szybko przebrnąłem przez fotki z netu i się załamałem. Długa i wyboista droga przede mną.

Model, mimo najlepszych chęci, już niefrasobliwie został zaczęty, więc część elementów (silnik i podwozie) na dzień dobry wylądowały w DOTcie.

Spróbuję doprowadzić plastiki do fabrycznej kondycji i jakoś je ratować.

 

Jaki jest plan? Nie przepadam za BMW ale będzie to taki youngtimer. Czarny, gleba z beżową tapicerką i dużymi kołami BBS (jak mi się uda kupić).

Spróbuję zrobić z tego fajne auto.

 

Zaczynam warsztat

PDSpP3N.jpg

sZhAFbf.jpg

7mjZhsS.jpg

R8Qf5jn.jpg

n9y5Hlx.jpg

cLgOlcd.jpg

ACjU1mI.jpg

IGAADt4.jpg

kmw5GdC.jpg

MTWSd2V.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piękne auto. Model ma swoje lata, pomimo jakości niektórych szczegółów zaskakuje ilością części. Mam kilka takich rekinów w różnych wersjach. Czarny kolor to duże wyzwanie, ale jak uda Ci się z Nim to sam model i jego bryła odwdzięczą się mega efektem. Będę obserwował i kibicuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 weeks later...

Drobne postępy. Okazało się, że po poprzednim właścicielu kilku elementów brakuje :(

Musiałem dorobić część kolektora wydechowego i jakieś drobne elementy. Trzeba będzie jakoś poskładać ten bałagan.

Dokumentacja do tego samochodu, zwłaszcza w tej wersji jest znikoma :(

Kompletnie nie znam się na BMW a ilość wersji silnikowych przyprawia o zawał

 

z6Iif0X.jpg

 

EmAD9P9.jpg

 

Wentylator wymagał korekty. Łopatki zostały "pocienione"

 

SKfdlUJ.jpg

 

Brakująca listwa paliwowa

 

B8gRwzD.jpg

 

I silnik gotowy

 

VocTK9l.jpg

 

UYzKJAB.jpg

 

jMsvOBV.jpg

 

bwSXRaC.jpg

 

y19hVCi.jpg

 

bWPgKmN.jpg

 

Nastąpiła zmiana planów co do kolorystyki. Zamiast czarnego, auto będzie w kolorze granatowa perła. Zostało mi pół słoiczka po Astonie a bardzo mi się ten kolor podoba.

 

sBPulg4.jpg

 

AsvY1nU.jpg

 

A i nowe kółka już czekają.

 

hwpjAaZ.jpg

 

QSryl1Y.jpg

 

7joZokX.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej będę się starał oddać efekt, że to auto ma swoje lata. Podwozie, silnik itp, nie będą w perfekcyjnym stanie.

Więc brud, rdza, jakiś tam syf powinny się pojawić.

Buda będzie wzorcowa ale spróbuję jakoś urealnić auto, które ma ponad 30 lat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przodu.

 

Hamulce zaadoptowane z jakiegoś szrotu modelarskiego.

 

1O4z9Zb.jpg

 

1TrnErL.jpg

 

Podwozie niemal skończone. Brakuje tylko wydechu.

 

djp91pS.jpg

 

o1Adc3x.jpg

 

ilHQDqX.jpg

 

upsg3Yn.jpg

 

SEgJWGj.jpg

 

RYJaskw.jpg

 

Silnik siedzi na miejscu.

 

SpT2LaO.jpg

 

Wn33WXb.jpg

 

6cTEjem.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Postępy.

Komora silnika niemal gotowa.

 

G6W6ic0.jpg

 

cDw2ZVG.jpg

 

kb2ynaQ.jpg

 

i pierwsze przymiarki budy już na nowych kołach

 

44JsgFE.jpg

 

nKS3XrS.jpg

 

Seryjne fotele...

 

thuTNEl.jpg

 

i zabawa

 

PkBJzzg.jpg

 

BJ9y9rC.jpg

 

M5Crc0Y.jpg

 

jC85vwe.jpg

 

mQ3vPVm.jpg

 

i gotowe, prawie.

Wash olejny i pogłębianie linii.

 

PypyuZO.jpg

 

HxacFXi.jpg

 

A tu przykład koszmaru Fujimi tego modelu. Dramatyczna niedokładność, kompletny brak spasowania.

 

JkJMjgX.jpg

 

8LSqNWM.jpg

 

Tamiya pewnie by zrobiła to inaczej.

To jest jakaś porażka!!!

Ale powalczę choć takich "kwiatków" miałem wiele a do końca pracy kawał drogi.

Koszmarna instrukcja z błędami merytorycznymi. Kilka różnych części ma te same numery na wyprasce.

Bałagan jak cholera. Nawet kolory farb w instrukcji są pomylone albo nie ma ich wcale.

Rozkminianie tego cholerstwa to mordęga.

Podwozie jest tak zwichrowane, że auto stoi na 3 kołach. Mierzenie, sprawdzanie montażu zawieszenia i kół. Wszystko ok.

A tu stawiasz auto na szybie a się kolibie jak stolik w taniej knajpie. Koło odstaje od powierzchni o 2 mm.

Jak wyprostuję na gorąco to nie wiem czy kasta będzie pasować. No masakra jakaś.

Mogę spiłować opony i "oszukać system".

 

Ostatnio słyszałem przekleństwa co do Pagani Huayra od Fujimi.

Chyba zacznę omijać Fujimi tak jak Revella.

Albo uzbroję się w cierpliwość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fujimi często nie grzeszy jakością/ dokładnością, szczególnie w przypadku starszych modeli. Ma natomiast jeden zdecydowany plus w porównaniu z konkurencją - ma w ofercie modele, których u innych nie ma. Czasami więc, chcąc mieć jakieś autko, trzeba pójść na taki kompromis.

Życzę wytrwałości w dalszej budowie i czekam na postępy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fujimi często nie grzeszy jakością/ dokładnością, szczególnie w przypadku starszych modeli. Ma natomiast jeden zdecydowany plus w porównaniu z konkurencją - ma w ofercie modele, których u innych nie ma. Czasami więc, chcąc mieć jakieś autko, trzeba pójść na taki kompromis.

Życzę wytrwałości w dalszej budowie i czekam na postępy.

I tu się zgodzę. Natomiast zadziwia mnie niekonsekwencja. Potrafią zrobić piastę koła ze śrubami i drobnymi detalami a położą spasowanie zderzaka z karoserią.

Małym problemem są też kalkomanie. Podejrzewam, że ze względu na wiek modelu straciły swoje właściwości.

Rozpadają się na drobne kawałeczki po namoczeniu. Pomyślałem by je psiknąć bezbarwnym akrylem. To coś pomoże? Ktoś miał podobne doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Deska rozdzielcza i wnętrze gotowe.

 

2RQk5GW.jpg

 

ek1REVg.jpg

 

vhlhPhz.jpg

 

YMko7ZE.jpg

 

jl9SXwy.jpg

 

aBllY8H.jpg

 

FxvrCAG.jpg

 

Kufer będzie otwierany to dorobiłem wykładzinę. Fujimi takiej opcji nie przewidziało.

 

rWmSOzM.jpg

 

FfdCDMR.jpg

 

A przede mną trudny etap czyli lakierowanie kasty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Genranie wygląda to bardzo ładnie poza deską która do mnie nie przemawia pod względem wykonania warto było by się do niej przyłożyć jeszcze choć wiem, że jest ciężko bo posiadam ten model na warsztacie, przeszkadza mi minimalnie też postarzenie skór jest jak dla mnie zbyt widoczne powinno być delikatniejsze chodzi o sama wielkość "marszczenia" no i te koła nie pasują tutaj są zdecydowanie za duże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta deska to jakiś koszmar. Zrobiłem co się dało :(

Co do foteli to wzorowałem się na dokumentacji z netu. A tam każde wnętrze wygląda inaczej. A że mam skrzywienie po samolotach to może za bardzo poszedłem w postarzaniu.

Ale marszczenie skóry mi się podoba Na żywo bajka. A bardzo fajny, podpatrzony patent z tym marszczeniem. Dremelem wykonuje się nacięcia a potem lekko pędzelkiem maluje acetonem.

Ostre krawędzie się "topią" i nie trzeba nawet szlifować

Koła to kwestia dyskusyjna. Zauważyłem, że BBS i rozmiar 20" to popularny zestaw więc przy okazji zakupów w Hiroboy wrzuciłem je do koszyka .

"Gleby" przy tej konstrukcji modelu nie udałoby się uzyskać bez oszukaństwa i znacznej ingerencji w podwozie i jego elementy.

 

Ale już leży lakier bazowy. Jutro druga warstwa a potem klar.

 

I tu pytanie.

Będę używał częściowo do chromów folii BMF - pierwszy raz. Czy tą folię się kładzie przed czy po bezbarwnym?

Rozważam tą metodę, choć początkowo założyłem malowanie Molotowem z aerografu.

Widziałem felgi Subaromana i to robi wrażenie.

 

Chyba przegrzebię tutoriale na YT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Folie kładzie się po bezbarwnym polecam wtedy założyć nowe ostrze do skalpela i wtedy je docinać dosłownie delikatnie, z tym molotowem do aero spoko pomysł ale czy to będzie trwały efekt tu tego się obawiam bmf chyba lepiej się sprawdzi. Z tym acetonem to ciekawy patent pewnie kiedyś wy testuje, dużo prostszy niż bawienie się skalpelem i papierem fakt faktem, ze na żywo wygląda to pewnie lepiej.

 

Co do kół to tu nie od puszcze 20" to za dużo takiego klasyka zobacz sobie ten profil na fb https://www.facebook.com/stancedbmwe24/

tutaj masz 18 cali i jest idealnie do go auta. Więc albo 17" i wtedy mamy fajną glebe lub 18 i ładny spas z nadkolem.

 

Do jednego się nie zgodzę konstrukcja zawieszenia akurat w tym modelu własnie pozwala na proste i bardzo ładne obniżenie tutaj dowód seryjna felga z dołożonym rantem i naprawdę wygląda to bardzo dobrze, niestety nie mam pod ręką teraz modelu by pokazać całokształt.

13730607_1190348301010542_2049337778_o.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Molotow pod palcem zacznie tracić 'blask' więc jak nie będzie dotykany to można użyć molotowa. W innym wypadku - BMF. Dokładnie tak jak napisał Skwarciu, świeże ostrze i delikatne nacinanie. potem dociskasz patyczkiem highienicznym. Bardzo lubię pracować z tą folią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.