Skocz do zawartości

Mi-8/Mi-17


qalimar

Rekomendowane odpowiedzi

Nadmieniam, że 656 występował także w zielono żółtym malowaniu:

 

http://www.airplane-pictures.net/image70781.html

 

Ogólnie rzecz biorąc czysta wersja transportowa, daje więcej możliwości mieszania w malowaniach i kamuflażach. Z kolei teraz, niezależnie od wersji zabudowy kabiny transportowej (salonka, transportówka, RL) wszystko malują na zielono.

 

Jakbyś potrzebował jakieś szczegóły, nie ma sprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie to zielono -żółte malowanie miałem na myśli. Mam też dwie foty i rysunek ( ale dokumentacja ) 656 z czasów malowania szaroniebiesko- piaskowo- zielonego. Są na nim niestety godła te z diabłem a ja takowych nie posiadam więc to kamo odpada. A to malowanie mi się bardzo podoba.

Całe zielone jak na razie odpada . Nie lubię takich jednolicie malowanych śmiglaków. jak dla mnie ochyda.

qalimar. Jak byś mógł mi porzucić jakąś fotke tyłu przedziału transportowego nad wrotami . Ta część sufitu gdzie są otwory. Nie wiem jak tam wygląda właśnie przejście sufitu w tą część nad wrotami. Setki zdjęć ale właśnie tego nie mam. Z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

610 powiadasz? Tu masz ten egzemplarz po remoncie w WZL-1 i poprawkach na belce (szare i khaki plamy):

 

http://www.airplane-pictures.net/image11633.html

http://www.airplane-pictures.net/image12365.html

http://www.airplane-pictures.net/image10531.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz tees o ciut wcześniejszych fotkach? A więc- Mi-8 nb 621 sfotografowany w Modlinie w czerwcu 1991r. Jakość zdjęć niestety dość podła, skany surowe bez plamkowania:

 

1.jpg

 

2.jpg

 

3.jpg

 

4.jpg

 

5.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie Mariusz takie zdjęcia trzeba zbierac dla potomnych. Raczej powrotu do tych kamuflaży nie będzie a były takie przecież ładne . Dziękuje .

No święta minęły i czas się zabrać znowu do pracy nad modelem.

Tak sobie przeglądałem dokumentacje którą posiadam i znowu objawiła mi się luka. Mam nadzieje że ostatnia a mianowicie wnętrze przedziału transportowego Mi-8 w wersji P. Nie tego dla super VIPów z fotelami i stolikiem ale tej wersji z wnętrzem ala autobus jaką miał na przykład śmigłowiec o numerze 629. Może ktoś by miał takowe i mógłby nimi się podzielić. Robiłem kiedyś zdjęcia tego egzemplarza ale jakoś nie wiem czemu nie zrobiłem zdjęć wnętrza. A mogłem. A ten egzemplarz w tym malowaniu też chciałbym wykonać ale w póżniejszym czasie. Dla orientacji ,co było by wiadomo o jaki chodzi:

403798f8397a3369m.jpg

I w tym kamo bym go chciał zrobić. Piękny zestaw barw.

Pozdrawiam.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki panowie za zainteresowanie. Mariusz ,niestety to nie to wnętrze. Znalazłem jeszcze w necie dwie fotki wnętrza mniej więcej takiego o jakie mi chodzi. Jedno podczas chyba jakiegoś remontu a drugie z jakiegoś pasarzera . W 629 było niestety jeszcze uboższe gdyż tam nie było foteli skórzanych lecz obite zwykłym jakimś zamszowym materiałem takim jak na mniejszej fotce.

631ff3a56c5559acm.jpg

2542c613e0699e6am.jpg

Taki latający autobusik to był.

Mam dla was jeszcze jedną zagwozdke. Otóż czytając ostatnio o wizycie Papierza w 1997 r w Polsce w Skrzydlatej Polsce z tego właśnie roku są wyszczególnione statki powietrzne jakie brały udział w obsłudze tej wizyty.Niby nic a jednak jeden śmigłowiec w tejże wzmiance zwrócił moją uwagę. Jest to ( jak tam napisano) Mi-17 numer taktyczny 701. Nigdy się nie spotkałem by numeracja Mi ósemek czy siedemnastek wyszła poza sześćsetki. A jednak. No chyba że to jest błąd i chodziło np o Mi-17 601. Ale naco wersja uzbrojona przy obsłudze takiego Gościa jakim był Jan Paweł II. Czy może jest wam coś wiadomo na temat tego egzemplarza. O ile się nie mylę to miał należeć do 103 PLNJW MSW gdyz był wymieniony własnie pod maszynami z tego pułku.

Pozdrawiam.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... ( jak tam napisano) Mi-17 numer taktyczny 701. Nigdy się nie spotkałem by numeracja Mi ósemek czy siedemnastek wyszła poza sześćsetki. A jednak. No chyba że to jest błąd i chodziło np o Mi-17 601. Ale naco wersja uzbrojona przy obsłudze takiego Gościa jakim był Jan Paweł II. Czy może jest wam coś wiadomo na temat tego egzemplarza. O ile się nie mylę to miał należeć do 103 PLNJW MSW gdyz był wymieniony własnie pod maszynami z tego pułku.

Pozdrawiam.

Darek

 

W necie znalazłem taki cytat:

 

"... że Księżniczka 701 (zwana dziś 601) i 606/7/8 przyszły z NJW i były ..."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dawny 701 to potem po prostu Mi-17 601. No tak ok. Ale czy zachowały się jakies fotki z numerem 701 . Czy on tam latał pod innym oznaczeniem ? Szukałem tez w necie coś na jego temat ale cisza.

Kiedys byłem zdziwiony z kąd w Polsce początkiem dziewięćdziesiątych lat nagle wzięło się sporo śmigłowców Mi-8 cywilnych które byly używane w Hiszpanii do gaszenia pożarów. Sprawa po czasie się rozwiązała. Te smigłowce zostały wypożyczone z Łęczyckiego pułku wraz z załogami. Dostały nowe biało-pomarańczowe barwy i cywilne rejestracje SP- FEF , FEG ,FEH, FEI , FEL i FEK . Były to odpowiednio maszyny o numerach 648 ,651 ,653 ,655 ,658 i 657. O ! taka cudowna zamiana . Może w przypadku tego 701 było podobnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

601 w MSW na pewno latał bez podwieszeń. Poczekamy, zobaczymy, ten temat na pewno się uaktywni któregoś dnia.;-)

A tymczasem znalazłem w swoich zbiorach toto ( już w Specpułku z godłem na drzwiach, ale na belce niebiesko biała obwódka MSW):

 

3-1.jpg

 

czyli wnętrze dla tego egzemplarza:

 

1-1.jpg

 

2-1.jpg

 

a przy okazji kabina pilotów:

 

4-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko ode mnie:) 633 teraz już jako oliwa niestety:( ale wnętrze ma klasa jak cza bydzie to pokaże:) a 701/601 tak kiedyś latała bez podwieszeń:) od 2002 roku jako oliwa z podwieszeniami na stałe a od tego roku już z nvg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dawny 701 to potem po prostu Mi-17 601. No tak ok. Ale czy zachowały się jakies fotki z numerem 701 . Czy on tam latał pod innym oznaczeniem ? Szukałem tez w necie coś na jego temat ale cisza.

 

służę pomocą

 

mi17701.jpg

 

mi17701a.jpg

 

701kalki.jpg

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie Cinek szalejesz w tym Corelu. Pamiętaj, że piszę się na wytwór Twojej twórczości na 100% :-)

A teraz od zadu (wprawdzie Mi-17, ale to akurat to samo):

 

1-2.jpg

 

i gratis jakby ktoś chciał zdjąć w modelu zbiorniki:

 

2-2.jpg

 

3-2.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tees, a może zmodernizowany egzemplarz do standardu combat SAR, w kamuflażu, wszelakoż z godłem? (stan z czerwca 2005r.)

 

656-2.jpg

 

656-7.jpg

 

656-1.jpg

 

656-3.jpg

 

656-5.jpg

 

656-6.jpg

 

656-4.jpg

 

Jakby co, mam tego więcej.

 

Aha i jeszcze coś. Skoro będziesz otwierał drzwi przedziału ładunkowego, to dół kadłuba od tyłu wygląda tak:

 

d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten egzemplarz też mam w planach to znaczy ten po modernizacji. Jednak na początek chciałbym coś w barwach sprzed lat. Koniecznie z diabełkiem. Wiesz Mariusz że uwielbiam te klimaty. Tak jak kiedyś wspominałem planuje całe stadko Mi-8 i 17. Dla tego RLa też przewidziałem miejsce. Super zdjęcia.

Pozdro.

Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz trochę historii i projektów malowań (swoją drogą gdyby to zostało zrealizowane, to hohoho....) A może ktoś pokusi się na zrobienie takiej ognistej ósemki z serii- co by było gdyby...?

Niemniej najpierw Mi-17 z sierpnia 1991r. (Lotnictwo nr 19/1992):

 

Mi-17.jpg

 

mi-17-1.jpg

 

mi-17-602.jpg

 

mi-17-projekt.jpg

 

Teraz ósemki z 1/2 siepnia 1993r. z mistrzostw 37pśt. (SP 10/1994):

 

osemki3.jpg

 

osemki2.jpg

 

osemki-1.jpg

 

Cinek, odpalaj Corela...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cinek, odpalaj Corela

 

po co odpalać jak dziada nie gaszę

 

Pamiętam, jak zrobili te zawody, trzy zespoły konkirowały ze sobą. Piękna sprawa. A ja wtedy zamaist browca jeszcze oranżadę sączyłem

 

A to kilka moich pamiątek z Leźnicy

 

l33c.jpg

 

l30k.jpg

 

Zwróćcie uwagę w tle jakie piękne malowania miały wtedy ósemki, to chyba jest 645 jeśli dobrze pamiętam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.