Skocz do zawartości

TKS Mirage Hobby 1/35


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Otwieram nowy projekt z serii WP1939.

Tym razem będzie to TKS. Jako baza posłuży mi wypust Mirage Hobby.

 

DSC01744.JPG

 

Przestudiowałem poradnik TKS-owy Jendrass'a i doszedłem do wniosku, że muszę dokupić jeszcze model RPM'u w którym są gąsienice plastikowe.

Tak na marginesie zastanawiał się ktoś z was czy można wykorzystać gąski ognikowe dedykowane do Universal Carrier'a. Są podobne ale nie wiem czy nie za szerokie.

 

Niezbędną literaturę w postaci TK-3/TK-S 1939 Tank Power 321 już nabyłem. Niedługo zamawiam śruby MasterClubn nad blaszkami jeszcze się zastanowię. Mam jeszcze na oku zestaw uzbrojenie polskie z S Model'a

 

Mam nadzieję, że jakoś uda mi się go poskładać w miarę przyzwoicie.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

W oczekiwaniu na dodatkową literaturę podziałałem trochę na kadłubie i nadwoziu. Wszystkie fabryczne śruby zostały zeszlifowane. Tylna płyta będzie robiona od podstaw. Stwierdziłem, że i tak sporo trzeba przerabiać. Cały czas zastanawiam się czy przedniej płyty również nie zrobić samemu.

Na zdjęciu widać też pierwsze podejście do resorów. Nie za bardzo mi się podoba. Ale to dopiero pierwszy prototyp.

 

DSCa05971.jpg

 

Na razie tyle.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytalem twoj watek z 7TP i strasznie ci dopinguje przy tym karaluchu. Jezeli moge dodac cos od siebie, zrob resory z blaszki miedzianej, albo takiej z tubki od szpachlowki. Wiem ze sa maciupkie, ale jak zlozysz jak prawdziwe, znaczy z dziurka po srodku i nabijane na kawalek drucika i wywiniesz uszy resora w najnizszym to bedzie ci latwiej to wszystko poskladac do kupy, bedziesz mogl sobie to wygiac precyzyjnie jako calosc i ustawic jak w prawdziwym. Plastik jest sztywny, nie bawil bym sie tak.

 

Dalej, widzialem w 7TP ze masz trudnosci w wycinaniu linii podzialu blach. Wychodza koslawe. Sam nie potrafie zrobic tego precyzyjnie, i postanowilem obejsc ten problem dookola. Wspominasz ze chcesz zrobic plyte tylna od nowa, zastanawiasz sie nad przednia, proponuje ci zrob tak, zeszlifuj czesci z zestawu o polowe, i na karcie plastikowej o grubosci ktora zeszlifowales, 0,25mm np. wyrysuj sobie wedlug planow te dekle, wlazy itd, w ogole cala plyte. TKS jest niezbyt wyrafinowane, same katy proste. Teraz powycinaj sobie kazdy detal z osobna i przelec po brzegach pilnikiem. Jak zrobisz to precyzyjnie to bedziesz mogl sobie nakleic te detale na spilowane czesci z zestawu i bedziesz mial super proste linie podzialu, bo nie tylko beda wyskrobane, ale rzeczywiscie beda dzielily poszczegolne czesci modelu.

Zobacz jak bedzie wygodnie, ciac skalpelem na plaskim przy linijce majac kupe miejsca do dyspozycji to co innego jak skrobanie rownych linii na mikroskopijnej plytce pod niewiadomym katem. TKS podzielony jak ten model az prosi sie o takie traktowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Coś tam ostatnio podłubałem przy karaluszku.

Dzięki Adas' za rady. Ostatecznie płytę przednią wykonałem od podstaw a linie podziału wyryłem przy linijce.

 

Ale po kolei: powstała płyta tylna i przednia. Odchudzone zostały przednia i tylna ścianka kadłuba, wycięty otwór wentylacyjny. Wydłubałem również błotniki z blaszki po "zupce chmielowej"

 

DSC06030.JPG

 

DSC06034.JPG

 

DSC06036.JPG

 

DSC06022.JPG

 

Dotarła długo oczekiwana przesyłka ze Szwajcarii.

DSC06027.JPG

 

I na koniec prośba. Poszukuję schematu rozmieszczenia otworów i śrubunku spodu tankietki. Niestety plany któe posiadam nie ukazują spodu pojazdu.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wkońcu jakiś polski akcent na orum (dawno w pancerce nie było(?). Trzymam kciuki i kibicuję. Jak skończę Camela to zabieram się za 7TP, a narazie podglądam Twojego szkraba i kibicuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt zapowiada się ciekawie - sam od niedawna interesuje się tą konstrukcją Jeśli więc można to przysiądę się i będe podglądał

Mam kilka pytań:

1. Śruby mają trochę inny kształ niż oryginalne - czy to wybór świadomy ? Wiem, że oferta MasterClub nie ma nic lepiej pasującego.

2. Gdzie będą użyte nakrętki tego typu ? Z dokumentakcji do której mam wgląd wynika, że występowały w zawieszeniu w co najmniej dwóch rozmiarach.

We wnętrzu pojazdu zaś montowano zwykłe nakrętki bez blokady odkręcenia.

Czy do środka będzie wgląd czy "włazy" będą zamkniete ?

3. Dlaczego kolega zakupił śruby i nakrętki akurat w tym rozmiarze ? Jaki wymiar miały w oryginale ?

4. Śruby i nakrętki to żywica czy coś innego ?

5. Która to będzie wersja ? Z 20mm nkm wz.38 czy 7.92 mm Hotchkiss wz.25 ?

Z czego będzie lufa ? - wszak to dość ważny element tego szkraba. ARMO robi toczone z metalu gotowce. 20 mm nkm widziałem tylko na fotce na stronie Jadaru i trudno jednoznacznie się wypowiedzieć co sobą prezentuje. Mam zamiar przyjżeć się tej lufie bliżej w sklepie i jeśli zakupię to mogę zrobić dodatkowe fotki. Za to 7.92 mm ckm Hotchkiss wz.25 ARMO zrobiło w całości i na zdjęciach wygląda smakowicie, choć cena niepowiem trochę studzi zapędy. Nikt inny chyba nie robi zamienników ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapraszam im więcej par oczu patrzy mi na ręce tym lepiej.

Co do pytań to może po kolei.

1. Tak śruby to świadomy wybór. Te są najbardziej zbliżone kształtem do oryginału.

2. Jeśli masz na myśli śruby zamkowe to będą wykorzystane na zawieszeniu. Pojazd będzie zamknięty.

3. Ten sam rozmiar stosowałem na 7TP (sprawdziły się doskonale) więc drogą dedukcji zakupiłem takie same. Wymiarów nie pamiętam ale zdaje mi się, że łby miały jakoś 20 mm x 16 mm.

4. Żywica

5. Planuję wersję z Hotchkiss wz.25. Cały karabin mam zamiar kupić w S Model, pisałem w pierwszym poście jest tam link do sklepu.

Widziałem Hotchkiss'a z ARMO ale cena zaporowa jak dla mnie. w dodatku do wykorzystania sama lufa.

 

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postęp nie duży ale zawsze coś.

Wygrzebałem z klamotów warsztatowych narzędzie do rycia linii Trumpetera. Przypominam sobie że kupiłem je z 5 lat temu do modelu SBLima2A. Teraz będzie jak znalazł.

Testowo wyryłem linie bocznego wizjera w wykuszu, linie podziału blach podłogi i bocznych płyt wanny i poprawiłem obrys tylnych wizjerów. Kolejny etap to linie na dachu.

Wizjery w ścianach bocznych wykonałem od nowa. Całość wymaga jeszcze poprawek szlifierskich.

 

DSC06039.JPG

 

DSC06038.JPG

 

DSC06037.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam po przerwie.

Długo nic przy TeKaEsie nie robiłem (najpierw urlop a potem klasyczny leń pourlopowy). Dziś jednak wybrałem się na Warszawską Fiestę Modelarską i zapał do pracy powrócił.

 

Wracając do tematu.

Dzisiejszy wieczór (w zasadzie wczorajszy wieczór) zmarnowałem na:

- detalowanie podłogi - wiercenie otworów pod śruby

- dorabianie żaluzji nad wentylatorem silnika

- rycie nowych linii podziału na dachu

- wycinanie obręczy koła napinającego.

 

20130512_001108.jpg

 

20130512_001148.jpg

 

Może niewiele ale zawsze mały kroczek naprzód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy ryciu linii wspomagam się stalową linijką. Jeżeli powierzchnia jest duża to przytrzymuje łapką natomiast na małych powierzchniach stosuję stabilizację w postaci taśmy dwustronnej i odpowiedniegu unieruchomienia zarówno elementu jak i linijki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Hmm, nadal jak widzę, ten model opadają mi ręce i ... nie wiem co powiedzieć o modelarzu, który wie co go czeka, a jednak bierze go na warsztat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie samym dragonem czy trumpeterem żyje....

 

ja się długo przymierzam do TKS w tej skali już....szkoda,że do zrobienia dobrego modelu trzeba wydac na dodatki wielokrotność samego modelu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie samym dragonem czy trumpeterem żyje....

A i owszem, wiem to najlepiej, bo zawsze wpakuje się na jakieś gów... i potem mam problem, no poza Zvezdą, FTF, MB etc. Nie mam jednak tyle "życia", aby mordować się z całym modele, nie wiem czy nie lepiej, abyś wykonał go od podstaw, będzie łatwiej i szybciej, nito-śróbki już masz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 months later...

Obawiam się, że twoja praca będzie zmarnowana.

Ten model ma kompletnie skopaną geometrię nadbudówki (jeśli to RPM).

Nie wiem jak tam u Mirage jest... może lepiej.

Radzę kupić ten z białego plastiku. Tam jest ok. To chyba model Aero Plast.

Kiedyś się z nim męczyłem ale wymiękłem.

Mam sporo materiałów. Mogę podesłać na meila. Powodzenia!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mariusz gapo ;) To jest model Mirage. Informacja o tym jest w tytule wątku. Ma on zdecydowanie poprawniejszą bryłę. Aeroplast nie produkuje TKSa. Ewentualnie może coś przepakowywał.

Tym nie mniej, każdy z tych modeli jest wymagający

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.