Skocz do zawartości

Freightliner - Wywrotka ITALERI


mikemc

Rekomendowane odpowiedzi

Nie mogę zrozumieć jednej prostej rzeczy: jak malujesz potem tak skomplikowaną konstrukcję? Ja już dawno bym pomalował ramę i doklejał rzeczy w kolorze ramy. Nie sprawia Ci trudności malowanie wszystkich tych zakamarków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Może i jest to metoda składać części pomalowane, ale jeśli masz pewność że one będą pasowały. A jak za pewne wiesz Revell i Italeri nie grzeszą jakością. Po za tym nie lubie się bawić z częścią która jest już pomalowana. Stresuje mnie to że klej gdzieś wypłynie lub farba zostanie zdrapana itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie, spokojnie, ja pytam jak sobie radzisz z malowaniem skomplikowanych kształtów, nie podważam tej metody. Moje umiejętności malarskie sugerują mi patrząc na ilość zakamarków, kabli że bym sporo musiał podmalować bo nie dojdę aerografem. Nie masz takich problemów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo nie było, przekonałem się o tym jak zacząłem malować. Jak kleiłem ramę to myślałem że będzie łatwiej. Ale trochę gimnastyki, układanie ramy pod różnymi kontami i jakoś dało radę. Tak po za tym to cała rama jest już pomalowana (na finalny kolor Rubber black Tamyia), przy okazji pokryłem niektóre zakamarki które pominąłem za pierwszym razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawia mnie dlaczego burty kipera są takie jak by w nie strzelano z panzerfausta ? Przecież to są masywne blachy. Porysowane, wypolerowane przez materiały sypkie --owszem , ale te wgnioty... Chyba poszedłeś o jeden most za daleko. Reszta miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mark666, ostatecznie różne rzeczy na żwirowni, czy budowach się zdarzają, więc może zostać, tylko że teraz reszta tez powinna być odpowiednio zużyta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

Witam

 

Zamieszczam kilka zdjęć silnika.

 

CAM01433_zpsfqgayeym.jpg

CAM01434_zpslpbmcd1o.jpg

CAM01435_zpsoujrq0mx.jpg

CAM01436_zpsmjmfk9hx.jpg

CAM01437_zpsy3zphcov.jpg

 

Wiem że widać szew na górnej powierzchni skrzyni biegów. Ale ta część będzie zakryta przez płytę podłogową kabiny, więc nie rozczulałem się ze szlifowaniem jej.

W akcji były głównie farby olejne MIG'a, pigmenty oraz AK 25 Fuel stains.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wow! Super silnik. I poobcierany i zaolejony. Naprawdę super, gratulacje!!!

Mógłbyś pochwalić się dokładnie procedurą takiego brudzenia? Jestem naprawdę pod wielkim wrażeniem, moje brudzenie to jest paćkanie a nie sztuka w porównaniu z tym co tu widzę.

Co zastosowałeś dokładnie i jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziękuję za szczodre ocenienie efektów mojej pracy. Technik jakie używam przy przybrudzeniu są świetnie pokazane na kanale Humbrol w YT.

Rdzę wykonałem według przepisu ukazanego tutaj

W moim przypadku użyłem pigmentów AK 043 light rust i AK 44 medium rust (teraz to chyba będzie AMO). Zresztą nie ważne jakiego producenta pigmentów używasz, ważne żeby Ci kolor odpowiadał. Do przykurzenia silnika korzystałem z przepisu zaprezentowanego tutaj:

Ja w moim przypadku użyłem AK 40 Light dust. W zależności od tego jak mocno rozcieńczysz pigmenty, uzyskujesz subtelny lub bardzo mocny efekt. Możesz nie dodawać matu, wtedy możesz manipulować pigmentami jeszcze po zaschnięciu. Ten sam trik można robić z farbami olejnym. Check this out dude:

 

Pozdrawiam

 

PS: Polecam obejrzeć wszystkie filmiki z Humbrol channel. Są to oczywiście promocyjne filmy produktów Humbrol, ale można podejrzeć techniki modelarskie/malarskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mały progres prac nad modelem. Silnik już siedzi w ramie. Wszystkie żyłki i druciki (przepraszam mam na myśli przewody pneumatyczne i hydraulikę ) podłączone do silnika. Wąsy jakie wystają na przodzie ramy podłączone będą do przednich reflektorów w masce.

 

Szczerze powiedziawszy zamieszczam zdjęcia z małą rozterką. Spodziewam się gromów. Może nie będzie tak źle.

 

CAM01475_zpshfujq9sp.jpg

 

CAM01477_zpsk6aib2la.jpg

 

CAM01482_zpspak0v8rq.jpg

 

CAM01479_zpsjrfoxqj9.jpg

 

CAM01478_zpsbope4gox.jpg

 

CAM01476_zpspn8xwjvk.jpg

 

CAM01484_zpsrtjlymcd.jpg

 

A tu praca wre na dwa baty. Zdjęcia porównawcze z mniejszym bratem M35A2 (trzydziestka - piątka).

 

CAM01474_zpstkjla64p.jpg

 

CAM01473_zpsopvsco5w.jpg

 

Jeszcze mała ciekawostka.

 

Porównanie detali deski rozdzielczej 35 i 25

 

CAM01490_zps03e015ed.jpg

 

I ja się pytam: JAK TU ŻYĆ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

 

Ja tam gromił nie będę - silnik i rama ładne, już tu na forum o wiele gorsze widziałem Jak na mój gust rama zbyt rdzawa, ale to jest kwestia smaku. Gorzej, że w zagłębieniach masz biały nalot - czy coś. To niedobrze, zwykle jeżeli coś na silniku się zgromadzi, to jest czarne. Taki efekt powstaje na przykład jeśli naniesiesz wash olejny rozcieńczony niewłaściwym rozcieńczalnikiem - na przykład mieszanka Humbrol + benzyna do zapalniczki daje taki efekt. Lakier matowy naniesiony zbyt grubą warstwą albo w warunkach zbyt dużej wilgotności też potrafi tak zrobić. Proponuje zmieszać lepszy czarny wash i jeszcze go nałożyć na całość, po uprzednim eksperymentalnym sprawdzeniu czy coś się nie dzieje - to powinno zabarwić krawędzie na właściwy kolor.

 

To życzę powodzenia w dalszych pracach i pozdrawiam

 

Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, Paweł, jako reprezentant obozu czyścioszków, którzy nie robią afery z niewielkiego brudu zauważył rdzę.

Ja tam wyznaję metodę syfu i brudu, więc ogólnie mnie się podoba, aczkolwiek rama faktycznie nieco za bardzo rdzawa w sposób zbyt nienaturalny. Silnik za to mnie zmiażdżył, chłodnica, rura (super!!!), te szarawe przetarcia na ramie i chłodnicy bardzo mi się podobają, rama jednak tak nie rdzewieje, jak już to pokrywa się dość jednolitą mgiełką rdzy, owszem, są ogniska korozji, ale nie tak rozległe. Tył ramy nad tylnymi osiami wygląda jak coś od wieków stojące w szopie, jak Monkey Garage wyciąga jakiegoś starego trupa od przysłowiowego dziadka z Oklahomy ;) Jesli taka jest idea tego modelu to ja nie mam pytań bo jest idealnie. Jeśli ta rama kiedykolwiek w niedalekiej przeszłości jeździła to powinna być nieco mniej zardzewiała.

Ale całokształt dla mnie wymiata!

Przy okazji: świetnie zdzierasz farbę, wnioskuję że to po oglądaniu kanału Humbrola na YT? (rama koło silnika)

Jakby nie kombinować - gratulacje. Widać pracę i niezły efekt. O zamierzeniach możemy sobie dyskutować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Witam

Trochę popracowałem nad biżuterią. Kolor to Gunze MC218 "alomenum" . Porobiłem próby z alcadem i zdecydowałem się na gunze.

 

CAM01800_zpsd5de0f52.jpg

 

Zrezygnowałem z drabinki na jednym ze zbiorników paliwa jak sugerowała instrukcja. Z wanną na plecach nikt się raczej nie wspina na ramę.

 

CAM01799_zps12650a94.jpg

 

Nawierciłem otwory na stopniu żeby trochę to przypominało oryginał. Nie chciałem się już bawić blaszkami.

 

CAM01798_zpsa12cf400.jpg

CAM01797_zps7ec4844a.jpg

 

Tylne koła pomalowane na biały kremowy, na zdjęciu wygląda jak szary.

 

CAM01796_zps2433cead.jpg

 

No i zacząłem pracować nad wnętrzem i kabiną.

 

CAM01801_zps11885c06.jpg

 

CAM01802_zps5ed3dd82.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikemc, skąd bierzesz te wyprowadzenia przewodów powietrznych ze zbiornika? Sam to zrobiłeś czy to gotowiec jest?

 

Sprawdź to

 

http://www.car-model-kit.com/120-parts-for-models-upgrade-parts/10759-1-0-mm-metal-hose-joints-%28a%29-hobby-design/

Po za tym sklep polecam, nie jedną zabawkę tam już kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...

Witam

 

Kilka nowych zdjęć prac nad wnętrzem. Jak pisałem wcześniej, nie mogłem przejść obojętnie wobec tego co Italeri proponuje. Więc zacząłem pracować nad deską rozdzielczą i innymi szczegółami.

 

CAM01995_zpsiwfxlays.jpg

 

Podłogę przybrudziłem olejami Mig'a. Dałem rozjaśnienia na fotelach i "panelach" z aero, by nie wyglądało to jak pomalowany klocek.

 

CAM01996_zps6jigswuq.jpg

 

CAM01999_zpsfllglg6a.jpg

 

Plus trochę drybrush'ingu by uwypuklić detale.

 

CAM01998_zpspgwnnk1p.jpg

 

Między fotelami jest taka oto skrzyneczka jak na tym zdjęciu:

 

10_zps703cf884.jpg

Zgaduję że to do kontroli wanny.

 

Popracowałem też nad kabiną. Dorobiłem CB radio i fakturę na plecach kabiny.

CAM01984_zpssquwxxju.jpg

CAM01990_zpst7bbguno.jpg

CAM01988_zpsfuej1234.jpg

CAM01987_zpslshbfzfx.jpg

 

Zacząłem powoli szlifować łączenia paneli i ogólnie doprowadzać kabinę do porządku by położyć kontrolną warstwę podkładu. Najpierw chcę położyć lekką warstwę Mr surfecera, a potem Vallejo prime (white). Podobno vallejo ma fajne właściwości samopoziomujące wiec może ukryje jakieś moje niedoróbki. Napiszcie czy ma to sens i nie zważy mi się.

Ogólnie Kabina będzie biała. Malowana będzie Mr. C 156 (super White) lub C151 white pearl. Muszę jeszcze zrobić kilka prób na boku, by przekonać się jaki to kolor.

 

Pozdrawiam

Mike

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A cha zapominałem o jeszcze jednym. Ma ktoś zdjęcia wnętrza maski.

Czy są jakieś wręgi by wzmocnić konstrukcję, albo jakaś gąbka by stłumić hałas silnika? I jaki kolor wnętrza maski. Taki sam jak zewnętrzny?

 

Italeri proponuje gładką powierzchnię plus wypychacze gratis.

 

CAM01993_zpsr4jhbhj7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 months later...

Witam mały up.

 

Długo nie uaktualniałem wątku ale byłem zajęty tym:

 

CAM02150_zpsoechckh1.jpg

 

i tym

 

CAM02320_zpsex1wpgfw.jpg

 

 

Kabina pomalowana i złożona. Dorobiłem pasy bezpieczeństwa (nie widać na zdjęciach). Kabina, koła i paka przypasowane na sucho. Ale już widać że maska odstaje z lewej burty trochę, i raczej chyba nic nie da się z tym zrobić.

 

CAM02328_zpsv7znqaqq.jpg

 

CAM02326_zps6axv2ihq.jpg

 

CAM02325_zps6atv5qia.jpg

 

CAM02321_zpsogap4hk9.jpg

 

CAM02322_zpsfejd3dah.jpg

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok

 

Historii część dalsza. Zacząłem malować "wannę".

 

Do wnętrza użyłem metalizerów Mr gunze, potem dodałem rdzę metodą "na lakier do włosów". Plus trochę dry brushing metalizerami z Vallejo.

Oczywiście wanna będzie trochę zakurzona, może jakiś żwirek ?!?

 

Na zewnątrz zrobiłem pre shading.

 

CAM02335_zps4748d9eb.jpg

 

CAM02336_zpsek0cebfb.jpg

 

CAM02337_zps46tp920e.jpg

 

CAM02339_zpsdwx6acqb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wnętrze wanny (podłogę), raczej powinieneś wyświecić, na całej długości, zwłaszcza na końcu. Brud, syf, naddarcia nawet mogą być w tym miejscu, rdza nie bardzo. Rdza i zacieki, wżery, najbardziej widoczne zawsze są na pionowym rancie wanny na końcu.

Jakkolwiek byś ją uwalał - nie przesadzisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.