Skocz do zawartości

BMW 327 Hasegawa 1:48


Markuz

Rekomendowane odpowiedzi

Klasa 3 - Pojazdy cywilne

Dzień dobry,

Z pewną dozą nieśmiałości postanowiłem zajrzeć do działu cywilnego.

A żeby jeszcze bardziej podnieść sobie poprzeczkę to od razu w konkursie.

Tak więc wykładam na stół model BMW327 w skali 1:48 wzbogacony o blachy od Haulera HLX48223 (blachy zamówione).

 

Rys historyczny:

W listopadzie 1937 roku pojawił się nowy model BMW 327 o pięknym stylowym nadwoziu, wytwarzanym w wersji cabriolet lub coupe. Można go uznać za sportową odmianę, blisko spokrewnioną z modelami 326 i 320. Nowy samochód budowany był w oparciu o podwozie o rozstawie osi 2750 mm. Miał ramę skrzynkową i zawieszenie pochodzące z typu 320. Nadwozie stylizował nieoceniony Peter Schimanowsky. Karoserie budowano w zakładach Autenrietch lub Darmstadt, skąd transportowano je do Eisenach, gdzie dokonywano montażu całości.

Ciekawostkę stanowią różne sposoby otwierania drzwi, w zależności od rodzaju nadwozia. W cabrioletach drzwi otwierały się do przodu, w pojazdach z nadwoziem zamkniętym - odwrotnie, czyli do tyłu. Dominowało lakierowanie pojazdów dwoma kolorami.

Model 327 budowany był w dwóch wersjach. Standardowa miała nieco wzmocniony silnik z dwoma gaźnikami pochodzący z typu 326. Już w kwietniu 1938 roku pojawiła się nowa wersja dla amatorów jeszcze szybszej jazdy. Została ona nazwana 327/8, a wyposażono ją w silnik z trzema gaźnikami o mocy 80 KM wywodzący się ze sportowego roadstera 328.

BMW 327 był nie tylko wyjątkowym, ale i bardzo drogim samochodem. Odmiana z silnikiem o mocy 80 KM kosztowała ponad 8 tys. ówczesnych marek, tj. drożej nawet niż słynny model 328.

W latach 1937-1941 wyprodukowano 1965 sztuk modelu 327 i 327/28. Ciekawostką pozostaje fakt, że po wojnie w 1946 roku w Eisenach, które znalazło się w obrębie NRD (Niemiecka Republika Demokratyczna), wznowiono produkcję 327-ki i kontynuowano ją do 1955 roku. Od 1952 roku powstawało pod marką EMW (Eisenacher Motoren Werke).

 

Garść danych technicznych:

Silnik: rzędowy sześciocylindrowy górnozaworowy z wałkiem rozrządu w kadłubie

Pojemność skokowa: 1971 cm3

Moc maksymalna:

55 KM przy 4500 obr/min

80 KM przy 5000 obr/min

Maksymalny moment obrotowy: b.d

Układ napędowy: skrzynia biegów o czterech przełożeniach do wyboru: typu Hurth z synchronizacją III i IV biegu lub typu ZF z pełną synchronizacją

Struktura nośna: rama skrzynkowa

Zawieszenie przednie: niezależne z poprzecznym resorem piórowym i wahaczami poprzecznymi

Zawieszenie tylne: sztywny most pędny z półeliptycznymi resorami piórowymi

Hamulce: bębnowe hydrauliczne na wszystkie koła

Nadwozie: dwudrzwiowe dwumiejscowe typu cabriolet lub czteromiejscowe typu coupe

Wymiary: długość 4500 mm, szerokość 1600 mm, wysokość 1420 mm

Rozstaw osi: 2750 mm

Rozstaw kół: przód i tył 1300 mm

Masa własna: 1100 kg

Prędkość maksymalna: 125 km/h / 140 km/h

Zużycie paliwa: 12,0 l/100 km / 14,5 l/100 km

informacje pochodzą ze strony http://autoepoka.org/weso/BMW3271937.html

 

In box

20170709_212038.jpg

 

20170904_202712.jpg

 

20170904_202751.jpg

Kilka zdjęć referencyjnych

Zdjęcia wykonane w muzeum motoryzacji w Rydze oraz w prywatnym muzeum motoryzacji w Pilsrundāle na Łotwie.

20170727_125750.jpg

 

20170727_125807.jpg

 

20170727_125831.jpg

 

DSC_0653.JPG

 

DSC_0656.JPG

 

DSC_0665.JPG

Mam nadzieję że uda mi się wykonać ten model w miarę przyzwoicie.

Pozdrawiam

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze wycinanki oraz usuwanie zbędnego plastiku aby zrobić miejsce na blachy.

DSC_0735.JPG

 

I złożone na sucho.

DSC_0736.JPG

 

DSC_0737.JPG

 

W zestawie nie ma silnika więc po założeniu grila i bocznych siatek od Haulera będzie wiało pustką. Trzeba będzie zatem pomyśleć o jakiejś imitacji.

Zastanowić się jeszcze muszę nad zmianą grubości ścianek klapy silnika i osłony chłodnicy.

Kolejna zagwozdka to lusterka boczne. Przeglądając zdjęcia z epoki oraz aut muzealnych nie znalazłem reguły. Raz lusterka są raz ich brak. Zastanawia mnie od czego to zależy i czy montować je w modelu?

Pozdrawiam.

Marcin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.